Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Dlaczego nie widzę swojej reklamy?

    Dlaczego moja reklama się nie wyświetla? To pytanie często zadają osoby zamawiające lub prowadzące kampanię. W takiej sytuacji warto przeprowadzić kontrolę kampanii i ustalić skąd się wzięły problemy z widocznością reklamy i jak można naprawić sytuację.

    Kontrola kampanii Google Adwords nie polega na wpisaniu hasła w wyszukiwarkę Google i ocenę wyświetla się/nie wyświetla. Działanie to nie sprawdzi się zwłaszcza wtedy, gdy kampania ma wprowadzone ograniczenia związane z porą wyświetlania się czy lokalizacją geograficzną, na którą jest kierowana. Jeśli kampania ma wprowadzone takie ograniczenia, to fakt, że nie wyświetla się nam reklama (przy założeniu, że nie jesteśmy w grupie, do której kierowana jest kampania ustawieniami) świadczy o tym, że zostały one prawidłowo wprowadzone.

    Diagnozy kampanii dokonamy za pośrednictwem Narzędzia podglądu reklamy. Jak to przeprowadzić?

    1. Należy zalogować się na konto AdWords.
    2. Następnie przejść na stronę google.pl/adpreview.
    3. W tym miejscu należy wpisać słowo kluczowe powiązane z kampanią i po wybraniu odpowiedniej domeny, języka i lokalizacji, kliknąć na „Podgląd”.
    4. Wtedy uzyskamy informację czy reklama wyświetla się na wybrane słowo kluczowe.

    Diagnoza wykazała, że reklama się nie wyświetla. Jakie mogą być tego przyczyny i co można zrobić?

    Pozycja reklamy – reklama może się wyświetlać, ale nie być na pierwszej stronie wyników Google. Jeśli pozycja reklamy ma wartość niższą niż osiem, to w takiej sytuacji reklama nie będzie wyświetlana na pierwszej stronie wyszukiwarki Google.
    Co można zrobić? Jeśli zależy nam na podniesieniu pozycji reklamy, to do wyboru mamy dwa rozwiązania: podniesienie stawki za kliknięcie lub zmiana słowa kluczowego na bardziej szczegółowe.

    Budżet dzienny – jeśli dzienny budżet kampanii jest niedopasowany do poziomu zainteresowania internautów – jest zbyt niski – to może dojść do spowolnienia lub wstrzymania wyświetlania reklam, tak by nie doszło do przekroczenia go. To czy budżet dzienny jest dopasowany do szacunkowego zapotrzebowania, można sprawdzić w ustawieniach kampanii, w sekcji „stawki i budżet” → „zalecany budżet”.
    Co można zrobić? Rozwiązaniem w tej sytuacji jest podniesienie budżetu dziennego, tak by odpowiadał on zapotrzebowaniu. Jeśli nie możemy pozwolić sobie na podniesienie budżetu, to rozwiązaniem może być np. ograniczenie wyświetlania reklamy w określonych porach. Wtedy budżet powinien wystarczyć na cały dzień.

    Wynik jakości – zbyt niski wynik jakości jest jedną z częstszych przyczyn niewyświetlania się reklamy.
    Co można zrobić? Należy tak zoptymalizować reklamę, by podnieść jej wynik jakości. Na wynik jakości składają się: trafność słów kluczowych, jakość strony docelowej i czas wczytywania się strony docelowej.

    Kierowanie geograficzne – jeśli kampania kierowana jest na określoną lokalizację, a my się w niej nie znajdujemy, to reklama nie powinna się nam wyświetlać. Sytuacja ta nie jest niepokojąca.
    Co można zrobić? Jeśli zależy nam na większym zasięgu reklamy, to możemy zwiększyć ilość lokalizacji lub usunąć ograniczenia w tym zakresie.

    Brak środków na koncie – kampania Google AdWords nie będzie działać jeśli na koncie nie będzie środków.
    Co można zrobić? Zasilić konto.

    Stan zatwierdzenia reklamy – po utworzeniu lub edycji reklamy każdorazowo jest ona automatycznie przesyłana do kontroli. W momencie gdy reklama oczekuje na sprawdzenie lub została odrzucona (nie spełnia wymogów), to nie jest wyświetlana – aż do momentu sprawdzenia lub usunięcia przyczyny odrzucenia.
    Co można zrobić? Należy czekać cierpliwie na zatwierdzenie reklamę lub usunąć przyczyny jej odrzucenia – wtedy reklama będzie się wyświetlać.

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    jak znaleźć słowa kluczowe
    Jak znaleźć słowa kluczowe?
    Barbara Oleszek

    Masz ochotę na koreańską kuchnię, jednak nie znasz przepisów? Cyk – kuchnia koreańska przepisy – wpisujesz frazę w wyszukiwarkę i […]

    Google AdWords czyli rozwiązania ułatwiające kontakt telefoniczny
    Dariusz Cichocki

    Google AdWords to doskonałe narzędzie nie tylko zwiększające pozyskiwanie nowych klientów, ale także ułatwiające kontakt telefoniczny. Dowiedz się jak to […]

    Nowy wygląd reklam tekstowych
    Agnieszka Talarska

    Reklamy tekstowe Google – nowy wygląd! Wygląd reklam tekstowych zmieniał się już kilkakrotnie. Wszystko wskazuje na to że będą one […]

    reklama dla sklepu internetowego
    Reklama dla sklepu internetowego – jakie kanały wybrać?
    Maciej Popiołek

    Rośnie liczba sklepów internetowych, co jest podyktowane zwiększonym zainteresowaniem zakupami online. Dla Ciebie – jako właściciela e-sklepu – oznacza to […]

    Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło!
    Krzysztof Masłowski

    Wrzesień to dla Google czas zmian. Przedstawiamy najważniejsze z nich spośród tych dotyczących Google AdWords. Wrzesień w Google zaczął się […]

    Google CSS – co to jest
    Jakub Nowak

    CSS to Comparison Shopping Services, czyli nic innego jak porównywarka cen, która jest wymagana do prowadzenia kampanii produktowych. Jej zadaniem […]