Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Dlaczego nie widzę swojej reklamy?

    Dlaczego moja reklama się nie wyświetla? To pytanie często zadają osoby zamawiające lub prowadzące kampanię. W takiej sytuacji warto przeprowadzić kontrolę kampanii i ustalić skąd się wzięły problemy z widocznością reklamy i jak można naprawić sytuację.

    Kontrola kampanii Google Adwords nie polega na wpisaniu hasła w wyszukiwarkę Google i ocenę wyświetla się/nie wyświetla. Działanie to nie sprawdzi się zwłaszcza wtedy, gdy kampania ma wprowadzone ograniczenia związane z porą wyświetlania się czy lokalizacją geograficzną, na którą jest kierowana. Jeśli kampania ma wprowadzone takie ograniczenia, to fakt, że nie wyświetla się nam reklama (przy założeniu, że nie jesteśmy w grupie, do której kierowana jest kampania ustawieniami) świadczy o tym, że zostały one prawidłowo wprowadzone.

    Diagnozy kampanii dokonamy za pośrednictwem Narzędzia podglądu reklamy. Jak to przeprowadzić?

    1. Należy zalogować się na konto AdWords.
    2. Następnie przejść na stronę google.pl/adpreview.
    3. W tym miejscu należy wpisać słowo kluczowe powiązane z kampanią i po wybraniu odpowiedniej domeny, języka i lokalizacji, kliknąć na „Podgląd”.
    4. Wtedy uzyskamy informację czy reklama wyświetla się na wybrane słowo kluczowe.

    Diagnoza wykazała, że reklama się nie wyświetla. Jakie mogą być tego przyczyny i co można zrobić?

    Pozycja reklamy – reklama może się wyświetlać, ale nie być na pierwszej stronie wyników Google. Jeśli pozycja reklamy ma wartość niższą niż osiem, to w takiej sytuacji reklama nie będzie wyświetlana na pierwszej stronie wyszukiwarki Google.
    Co można zrobić? Jeśli zależy nam na podniesieniu pozycji reklamy, to do wyboru mamy dwa rozwiązania: podniesienie stawki za kliknięcie lub zmiana słowa kluczowego na bardziej szczegółowe.

    Budżet dzienny – jeśli dzienny budżet kampanii jest niedopasowany do poziomu zainteresowania internautów – jest zbyt niski – to może dojść do spowolnienia lub wstrzymania wyświetlania reklam, tak by nie doszło do przekroczenia go. To czy budżet dzienny jest dopasowany do szacunkowego zapotrzebowania, można sprawdzić w ustawieniach kampanii, w sekcji „stawki i budżet” → „zalecany budżet”.
    Co można zrobić? Rozwiązaniem w tej sytuacji jest podniesienie budżetu dziennego, tak by odpowiadał on zapotrzebowaniu. Jeśli nie możemy pozwolić sobie na podniesienie budżetu, to rozwiązaniem może być np. ograniczenie wyświetlania reklamy w określonych porach. Wtedy budżet powinien wystarczyć na cały dzień.

    Wynik jakości – zbyt niski wynik jakości jest jedną z częstszych przyczyn niewyświetlania się reklamy.
    Co można zrobić? Należy tak zoptymalizować reklamę, by podnieść jej wynik jakości. Na wynik jakości składają się: trafność słów kluczowych, jakość strony docelowej i czas wczytywania się strony docelowej.

    Kierowanie geograficzne – jeśli kampania kierowana jest na określoną lokalizację, a my się w niej nie znajdujemy, to reklama nie powinna się nam wyświetlać. Sytuacja ta nie jest niepokojąca.
    Co można zrobić? Jeśli zależy nam na większym zasięgu reklamy, to możemy zwiększyć ilość lokalizacji lub usunąć ograniczenia w tym zakresie.

    Brak środków na koncie – kampania Google AdWords nie będzie działać jeśli na koncie nie będzie środków.
    Co można zrobić? Zasilić konto.

    Stan zatwierdzenia reklamy – po utworzeniu lub edycji reklamy każdorazowo jest ona automatycznie przesyłana do kontroli. W momencie gdy reklama oczekuje na sprawdzenie lub została odrzucona (nie spełnia wymogów), to nie jest wyświetlana – aż do momentu sprawdzenia lub usunięcia przyczyny odrzucenia.
    Co można zrobić? Należy czekać cierpliwie na zatwierdzenie reklamę lub usunąć przyczyny jej odrzucenia – wtedy reklama będzie się wyświetlać.

    Audyt Google Ads

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Powiązane artykuły

    Przewodnik Youtube – 3 zasady tworzenia skutecznej reklamy video!
    Dominika Słomka

    Zacznijmy od tego, że format wideo to #musthave 2019 roku. Mówią o tym media, dane z branżowych raportów, serwisy społecznościowe […]

    Re-marketing – czyli co to jest i jak to działa
    Joanna Michalska

    Jeśli słysząc hasło „remarketing”, stwierdzasz, że obiło się o uszy, ale czym tak właściwie on jest i jak działa, to […]

    Jak machine learning wpływa na marketing internetowy?
    Redakcja

    Marketing internetowy a nowe technologie – co decyduje o Twojej przewadze? Interesuje Cię marketing internetowy i wykorzystanie w nim nowych […]

    Nowy wygląd reklam tekstowych
    Agnieszka Talarska

    Reklamy tekstowe Google – nowy wygląd! Wygląd reklam tekstowych zmieniał się już kilkakrotnie. Wszystko wskazuje na to że będą one […]

    reklama kwiaciarni
    Reklama kwiaciarni
    Izabela Pirańska

    Branża florystyczna jest bardzo specyficzna, m.in. ze względu na występujące falami okresy zwiększonego popytu. Prowadzenie kwiaciarni może się wydawać prostym […]

    Raport Interaktywnie.com: Marketing w wyszukiwarkach 2017
    Redakcja

    Marketing w wyszukiwarkach internetowych – raport! Chcesz wiedzieć więcej na temat szeroko pojmowanego marketingu w wyszukiwarkach? Zapraszamy do lektury raportu […]