Jak założyć Konto Google Merchant Center – krok po kroku
Chcesz prowadzić reklamę dla sklepu internetowego i chcesz skutecznie zwiększyć szansę sprzedaży? Dobrym pomysłem jest kampania produktowa z listą zakupów w wyszukiwarce Google. Jak założyć Konto Google Merchant Center? Świetna sprawa, bo każdy ma szansę zobaczyć produkt i jego cenę wraz z jego opisem już w momencie wpisywania fraz do wyszukiwarki. Zainteresowany odbiorca za pośrednictwem takiej reklamy trafia bezpośrednio na podstronę produktu.
Jak zacząć?
Pierwszym krokiem jest założenie konta Gmail, lub wykorzystanie już posiadanego i najlepiej, aby również było to konto, które wykorzystujemy w Google Analytics.
Drugi krok:
Przechodzimy na stronę https://www.google.com/retail/merchant-center/. Po wybraniu przycisku „Zarejestruj” trafiamy na poniższą stronę:
Należy wypełnić każde pole. Trzeba zwrócić uwagę z jakiego kraju jest sklep i w jakim języku będą wyświetlane reklamy. Następnie zarezerwować i zweryfikować adres (URL) witryny.
Najszybszy sposób na weryfikację to zastosowanie tego samego adresu Gmail, którego użyto do Google Analytics, lub nowy adres wystarczy, dodać do konta Google Analytics jako użytkownika na pełnych prawach.
Są też inne sposoby…
Jednak nie zawsze to wystarczy, są jeszcze trzy metody: przesłanie pliku HTML, dodanie metatagu do strony głównej, dodanie kodu kontenera Manadżera tagów Google. Wszystkie metody są opisane w supporcie pod adresem: https://support.google.com/merchants/answer/176793.
Pod tym adresem znajdują się również odpowiedzi związane z brakiem weryfikacji i rezerwacji witryny. Najlepiej aby wyżej wymienione działania przeprowadził Administrator strony.
Tym sposobem mamy gotowe konto Google Merchant Center i możemy przystąpić do działań związanych z wgraniem pliku z produktami.
Maniek
05 sie 2016, 09:36
Świetny artykuł, równie dobrze mogłeś dodać sam odnośnik do supportu google i bez tej otoczki tekstu:P
Szymon Kaczmarek
05 sie 2016, 10:01
Dzięki za komentarz. Artykuł został napisany dla klientów. Szczegółowa wiedza w naszej branży kosztuje.