Spis treści
Czytasz teraz:
Kampania brandowa Google Ads – dlaczego warto?
- Kampania brandowa Google Ads (Google AdWords) – czy to ma sens?
- Powód nr 1: Konkurencja nie śpi
- Powód nr 2: Większa widoczność kampanii Google Ads
- Powód nr 3: Wpływ na poprawę jakości konta
- Powód nr 4: Niskie koszty, duże zyski
- Powód nr 5: Wspomaganie konwersji w innych kampaniach Google Ads
- Powód nr 6: Swoboda przekazu reklamy AdWords
- Powód nr 7: Różne warianty tekstu reklamy
- Powód nr 8: Bo to zajmuje chwile
- Powód nr 9: Gdy zbędne, łatwo wyłączyć
- Powód nr 10: Last, but not least; SKUTECZNOŚĆ
- Ale czy zawsze warto ją tworzyć?
Zamknij
Kampania brandowa Google Ads (Google AdWords) – czy to ma sens?
To pytanie nurtuje wielu reklamodawców. Wśród nich panuje mylne przekonanie, że skoro decydujemy się na reklamę AdWords w wyszukiwarce, to raczej po to, by zainteresować nią nowych klientów, a nie tych, którzy dobrze znają naszą markę. Jednak twierdzenie, że osoby znające nasz brand nie muszą generować dodatkowych kosztów, skoro i bez tego mogą przejść bezpośrednio do strony lub kliknąć link z wyników organicznych, jest błędne. Czas obalić ten mit i przedstawić twarde dowody na to, że kampanie brandowe mają sens, a często są wręcz konieczne! A zatem: kampania brandowa Google Ads – dlaczego?
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Powód nr 1: Konkurencja nie śpi
W wielu branżach panuje walka o pozycje pomiędzy konkurencyjnymi firmami na hasła związane z świadczonymi usługami czy oferowanymi produktami. Z roku na rok coraz więcej firm korzysta z reklamy AdWords, a liczba miejsc reklamowych w wyszukiwarce jest ograniczona. Dlatego często dochodzi do takich zagrywek jak wyświetlanie się reklamy na markę konkurencji i “podbieranie” jej klientów. Kampanie brandowe pozwalają w takich sytuacjach się obronić i być na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania, a to z kolei pomaga w retencji naszych klientów.
Powód nr 2: Większa widoczność kampanii Google Ads
Widoczność marki zarówno w płatnych wynikach wyszukiwania, jak i w wynikach organicznych podnosi naszą wiarygodność w oczach konsumentów.
Do tego zajmując większą przestrzeń, sprawiamy, że gdziekolwiek internauta kliknie, to i tak finalnie trafi na naszą stronę. A przecież na komórkach to zajmuje cały ekran.
Ponadto, dzięki rozszerzeniom reklam Google AdWords, nie tylko zwiększamy rozmiar reklamy, ale także możemy poprowadzić do konkretnych podstron i użyć dodatkowego przekazu. Przykład poniżej:
Powód nr 3: Wpływ na poprawę jakości konta
Kampanie brandowe cechuje bardzo wysoki współczynnik klikalności. Ma to bezpośrednie przełożenie na wynik jakości całego konta. Co za tym idzie, wyższy ranking konta ma wpływ na niższe stawki CPC na całym koncie. Czyli finalnie może dojść do sytuacji, w której koszt takich kampanii Google Ads zwróci się w postaci zaoszczędzonej kwoty na kliknięciach dzięki wyższemu wynikowi jakości.
Powód nr 4: Niskie koszty, duże zyski
Kliknięcia w kampaniach brandowych są bardzo tanie, nieporównywalnie tańsze niż na słowa non-brand. Często nawet średni koszt konwersji z kampanii brandowych jest niższy niż średnia cena za klik w pozostałych kampaniach Google Ads!
A skoro kliknięcia są bardzo tanie, to i ogólny koszt takiej reklamy AdWords jest niski i wynosi zaledwie kilka procent całego budżetu.
Powód nr 5: Wspomaganie konwersji w innych kampaniach Google Ads
Ścieżka zakupowa klientów bywa czasem wyjątkowo kręta. Zanim dokonają konwersji, potrafią wejść kilka razy na stronę: np. przez Facebooka czy wejścia organiczne. Pominięcie takiej reklamy AdWords może mieć nie tylko negatywny wpływ na inne kampanie, lecz również na spadek przychodów z innych źródeł ruchu.
Powód nr 6: Swoboda przekazu reklamy AdWords
Niewątpliwą przewagą płatnego wyniku wyszukania nad wynikiem organicznym jest duża elastyczność widocznego opisu. Możemy w nim zawrzeć informacje o firmie, czasowych promocjach, dostosować tekst reklamy do sezonu czy pochwalić się nowymi osiągnięciami. W przypadku reklamy AdWords zajmie nam to kilka minut, a zaindeksowanie nowego opisu w wynikach naturalnych z pewnością potrwa dużo dłużej.
Powód nr 7: Różne warianty tekstu reklamy
Nigdy nie mamy pewności, czy stworzony przez nas opis jest najodpowiedniejszy, a nic bardziej nie pomaga w zrozumieniu intencji użytkowników niż testowanie. Korzystając z kampanii w Google Ads, możemy swobodnie dodawać kilka wersji reklam, aby na podstawie danych móc stwierdzić, która wariant reklamy okazał się skuteczniejszy i móc go do woli ulepszać.
Powód nr 8: Bo to zajmuje chwile
Stworzenie kampanii brandowej, w której mamy kilka słów kluczowych i reklam zajmuje mało czasu. Oczywiście, nie możemy tutaj działać w pośpiechu i bez zastanowienia się nad treściami reklam, jednak kilkanaście minut na przygotowanie w zupełności wystarczy. Weryfikacja kampanii Google Ads też nie będzie długo trwała.
Powód nr 9: Gdy zbędne, łatwo wyłączyć
Jeśli jednak z jakichś powodów koszty takiej kampanii Google Ads były niewspółmierne do zysków lub też wolumen wyszukiwań brandowych fraz nie był wysoki, taką reklamę AdWords w prosty sposób można wyłączyć. Nie będzie to miało wpływu na pozostałe kampanie.
Powód nr 10: Last, but not least; SKUTECZNOŚĆ
Tego nie trzeba tłumaczyć – spośród wszystkich kampanii na koncie kampanie brandowe mają najlepsze wyniki i najwyższy współczynnik konwersji, a jej efekty widać bardzo szybko.
Ale czy zawsze warto ją tworzyć?
Jeśli dotyczy to firm, dopiero rozpoczynając swą działalność, z marką nieznaną jeszcze konsumentom, czy też są małymi, lokalnymi firmami z ograniczonym budżetem, możemy z niej zrezygnować, ponieważ liczba wyszukiwań i tak nie będzie duża. Jednak nie można powiedzieć, że taka kampania Google Ads przyniesie złe rezultaty i to będą źle zainwestowane pieniądze.
Jeśli te 10 argumentów są dla Ciebie przekonujące – po prostu stwórz taką kampanię, Jeśli nadal uważasz, że to nie ma sensu, chociaż spróbuj i upewnij się, czy miałeś rację!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.