Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Wynagrodzenia w działach New Sales & Customer Success

Wynagrodzenia w działach New Sales & Customer Success - zdjęcie nr 1

wynagrodzenia new sales customer success

Minął rok od ostatniego artykułu związanego z wynagrodzeniami w Verseo w ramach Parku Technologicznego Verseo, o którego formule Krzysztof Masłowski opowie w osobnym wpisie. Każdy, kto śledzi naszą działalność, wie, że lubimy przejrzystość działań. Dostajemy sporo sygnałów, że transparentność w obszarze płac pozwala Wam lepiej nawigować po rynku pracy i zwyczajnie staje się argumentem w Waszych rozmowach z pracodawcami. Nam również pomaga to w rekrutacji, bo z góry wiecie, na co możecie liczyć. 🙂

Nie pozostaje nam zatem nic innego, jak dokonać rewaloryzacji i dać Wam znać, jak to wygląda obecnie!

Zmiany w strukturze firmy

Dzisiejszy wpis ma na celu przybliżenie nie tylko wynagrodzeń, ale też struktury naszej firmy. Przez rok zmieniło się bowiem wiele, a poznanie obowiązków przypisanych do stanowisk w firmie i możliwości współpracy w ramach różnych projektów z klientami Verseo, ułatwi również zrozumienie różnicy w wypłacanych prowizjach. Dlatego zalecamy NIE POMIJAĆ tego rozdziału.

Obecnie Verseo ewoluowało w kierunku Parku Technologicznego, którego zadaniem jest zrzeszenie specjalistów z różnych dziedzin – począwszy od marketingu internetowego, po dziedziny analityczne i stricte związane z IT. To wszystko ma dostarczyć klientom możliwie szeroki wachlarz usług, ale też upewnić w przekonaniu, że otrzymają usługi o najwyższej jakości. Obecnie w obszarze reklamy digital nie można bowiem bazować tylko na specjaliście SEM czy SEO. Na pewnym etapie, by dalej rosnąć, potrzebna jest np. optymalizacja w obszarze UX, czy analityki internetowej. Verseo chce to zapewnić, dając jednocześnie osobom z nami współpracującym swobodę realizowania różnorodnych projektów przy wykorzystaniu naszej infrastruktury. Od ponad roku pracujemy również nad nowymi produktami i markami, by uzupełniać obszary pokrewne reklamie i zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wszystko po to, by dostarczać współpracownikom i klientom możliwie najlepszych danych potrzebnych do podejmowania decyzji.

Przeszłość

Niegdyś w Verseo, w zasadzie wszyscy opiekunowie kampanii Google Ads byli jednocześnie handlowcami. Oznacza to, że pozyskiwali klientów, a następnie prowadzili ich kampanie. To najlepiej płatne role w Verseo, które wymagają jednak nie tylko smykałki sprzedażowej, ale również wyjątkowych umiejętności w obszarze reklam SEM. 

To, co kiedyś było standardem, obecnie nazywamy działem Business Development. Tworzą go w większości osoby, które najdłużej współpracują z Verseo i posiadają największy portfel klientów. Regułą są tam miesięczne budżety na poziomie kilkuset tysięcy złotych, ale mamy też już kilka osób zarządzających budżetami przekraczającymi milion złotych w skali miesiąca..  

Ten poziom współpracy w Parku Verseo się sprawdził, dlatego nadal jest rozwijany. Równolegle jednak tworzymy nowe poziomy współpracy, które oparte są na rozdziale kompetencji sprzedażowych od stricte technicznych czy tych związanych z budowaniem relacji. W zasadzie cały czas testujemy nowe konfiguracje, które mają szansę stać się efektywniejszymi dla obu stron – zarówno współpracowników Parku Technologicznego Verseo, jak i klientów.

Zmiany

Obecnie posiadamy zatem również dwa inne działy. New Sales – jak sama nazwa wskazuje – ma na celu li tylko pozyskiwanie nowych klientów. Są w nim osoby przeszkolone z naszych produktów, które wiedzą, na co w danej branży można liczyć i jaki budżet jest preferowany przy danym projekcie, by odnieść satysfakcjonujące efekty. Wspierają zatem naszych klientów w doborze odpowiednich kanałów reklamowych już na wstępie współpracy. Nie zajmują się one jednak obsługą kampanii, a tylko sprzedażą. Jest to najświeższy dział w firmie, więc wysokie płace dopiero przed nim. Jest on jednocześnie najmocniej oparty na systemie prowizyjnym. 

Drugi dział – Customer Success – zajmuje się wyłącznie prowadzeniem kampanii oraz rozwijaniem klientów nie tylko w ramach wykorzystywanych kanałów. Jeżeli pojawia się bowiem okazja, nasi specjaliści proponują klientom nowe formaty w innych środowiskach reklamowych. Mają oni też w sobie umiejętność identyfikowania nowych grup docelowych i rekomendowania zmian zarówno w kampaniach, jak i np. na stronach internetowych – jeśli mają one bariery przeszkadzające konsumentom w zakupach czy korzystaniu z usług. Są oni zatem doskonałymi przewodnikami po świecie digital. Dysponują specjalistyczną wiedzą z zakresu Google Ads oraz Facebook Ads, jak również są dobrze zaznajomieni z systemami reklamowymi przypisanymi do Pinteresta, Allegro, LinkedIna czy Instagrama. Dysponują też podstawową wiedzą z zakresu pozycjonowania stron i UX. 

Prowizje wypłacane w ramach Parku Technologicznego Verseo

Wszystkie podane niżej informacje pochodzą z kwietnia i dotyczą umów B2B netto. Są one kształtowane głównie przez obsługiwany przez danego specjalistę budżet reklamowy, a ten wynika już stricte z doświadczenia i determinacji danej osoby. 

Minimalne wynagrodzenia dotyczą osób rozpoczynających współpracę z Verseo. Należy pamiętać, że pierwsze miesiące upływają na nauce i zdobywaniu pierwszych szlifów, a firma wtedy mocno inwestuje w rozwój danego współpracownika, który dopiero po jakimś czasie może zostać dopuszczony do prowadzenia pierwszych kont.

Wynagrodzenia w dziale Business Development kształtują się następująco:

Wynagrodzenia w działach New Sales & Customer Success - zdjęcie nr 3

Obecnie Dział Business Development to 13 osób. 🙂 

W dziale New Sales wygląda to tak:

Wynagrodzenia w działach New Sales & Customer Success - zdjęcie nr 4


Wynagrodzenia w dziale New Sales są ściśle związane ze sprzedażą usług w danym miesiącu. Jest to świeży dział, który wciąż nabiera kompetencji zarówno w zakresie technik sprzedaży, jak i wiedzy o produktach. Liczymy na to, że wypłata prowizji na poziomie 10.000 będzie tam niedługo standardem. 🙂

W dziale New Sales przebywa obecnie 11 osób.

A w Customer Success?

Wynagrodzenia w działach New Sales & Customer Success - zdjęcie nr 5

Minimalna prowizja w dziale Customer Success dotyczy osób, które niedawno dołączyły do zespołu. Po roku, przy standardowej ścieżce rozwoju i przyjmowaniu pod skrzydła nowych kont, można liczyć na około 10.000 złotych. 

Dział Customer Success liczy obecnie 14 osób.

I teraz dobra wiadomość – do wszystkich tych działów rekrutujemy! Więcej informacji znajdziecie tutaj

Poszukujemy ludzi do współpracy również do działu pozycjonowania stron, w którym aktualnie mamy 26 osób. O ich zarobkach możecie przeczytać w osobnym artykule – o tutaj.

WAŻNA UWAGA – jeżeli w aktualnych ofertach nie znajdujesz czegoś dla siebie, to jeszcze nic straconego. Czujesz, że pasujesz do Verseo? Jest obszar, w którym chcesz się rozwijać i masz argumenty za tym, by to uczynić? Napisz do nas bezpośrednio na: praca@verseo.pl

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany