Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Dobre SEO, czyli jakie?

Pozycjonowanie jest koniecznością, jeśli chcesz odnieść sukces w Internecie. Google i inne wyszukiwarki pobierają sto milionów wyników w pół sekundy, więc musisz mieć naprawdę dobre SEO, aby dostać się do pierwszej dziesiątki. Teraz pewnie zastanawiasz się: ok, dobre SEO, czyli jakie?  Wyścig o pierwsze miejsca wygrywa ten, kto w swojej strategii SEO uwzględni najważniejsze czynniki rankingowe. Czynniki te odgrywają kluczową rolę, gdyż mają bezpośredni wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. W tym artykule zatem przyjrzymy się działaniom, które Google ceni najbardziej.

  • Dobra strategia SEO powinna uwzględnia najważniejsze czynniki rankingowe Google.
  • Warto wiedzieć, jak działają wyszukiwarki. Proces ten dzieli się na trzy etapy: przeszukanie, indeksowanie, ranking.
  • Dobre SEO to odpowiednio dobrane słowa kluczowe, jakościowy content i prawidłowo zoptymalizowana strona.

Jak działają wyszukiwarki internetowe?

Jeśli chcesz, aby Twoje treści pojawiały się w wynikach wyszukiwania, muszą najpierw być widoczne dla wyszukiwarek. Dlatego, aby osiągnąć dobre SEO, warto zrozumieć, jak działają wyszukiwarki. Zanim do tego przejdziemy, należy zaznaczyć, co jest celem wyszukiwarek. Mianowicie wyszukiwarki robią wszystko, aby wyświetlane wyniki były jak najbardziej odpowiednie dla danego zapytania, czyli dążą do tego, aby  użytkownik odnalazł treści, których szuka. A sam proces analizy stron przez wyszukiwarki można podzielić na trzy etapy:

1. Przeszukiwanie (Crawling)

Na tym etapie roboty Google poszukują treści, odwiedzając witryny internetowe i z niewiarygodną szybkością analizując całą zawartość strony. Biorą pod uwagę między innymi jej układ, reklamy, teksty, obrazy, słowa kluczowe i linki. Jest to proces ciągły. Boty cały czas przeszukują strony internetowe, aby na bieżąco aktualizować bazę danych.

2. Indeksowanie

Indeksowanie to inaczej analizowanie treści. Wszystkie dane zebrane przez boty są sortowane i umieszczane w ogromnych bazach danych, które są stale aktualizowane poprzez ponowne indeksowanie stron internetowych.

New call-to-action
New call-to-action

3. Ranking 

Etap, na którym dobieranie są treści w odpowiedzi na konkretne zapytanie. Za każdym razem, gdy wprowadzane jest zapytanie, wyszukiwarka wyświetla wyniki, które uważa za najbardziej odpowiednie. Odbywa się to za pomocą różnych algorytmów, służących do tworzenia rankingów na podstawie pobranych danych. W tym miejscu należy dodać, że wybory użytkowników nie są bez znaczenia. Użytkownik wybiera pozycję z listy wyników wyszukiwania, a to działanie wraz z późniejszą aktywnością, wpływa na algorytmy, a tym samym na przyszły ranking wyszukiwarki. 

Dobre SEO - czyli jak zająć miejsce na podium w wynikach wyszukiwarki

Jak być wysoko w wynikach wyszukiwarki?

Już wiemy, jak działają algorytmy wyszukiwarki. Jakie działania możemy podjąć, aby nasza witryna została dobrze oceniona przez roboty i pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania? Co zrobić, aby mieć dobre SEO? Poniżej kilka wskazówek:

  1. Stworzenie listy słów kluczowych

Warto poświęć trochę czasu, aby przeanalizować, w jaki sposób Twoi potencjalni klienci, szukają w internecie produktów lub usług podobnych do oferowanych przez Ciebie. Aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania dla Twojej grupy docelowej, musisz uwzględnić w swoich treściach i linkach słowa kluczowe, których szukają użytkownicy. Słowa kluczowe i SEO są ze sobą ściśle powiązane, dlatego warto sporządzić listę słów kluczowych pasujących do tego, co wyszukiwane jest w sieci. Przemyślany dobór słów kluczowych może przełożyć ruch na sprzedaż. Jak zabrać się za wyszukanie słów kluczowych? Poniżej kilka kwestii, od których należy zacząć:

  • Poznaj problemy / potrzeby Twoich odbiorców – celem działań SEO jest przyciągnięcie ruchu ną Twoją stronę i pokazanie użytkownikom, że masz rozwiązanie, którego szukają. Jednak żeby to zrobić, musisz wiedzieć, czego potrzebują. Dowiedz się, jakie są problemy Twoich odbiorców, a następnie w tekstach użyj słów kluczowych powiązanych z danymi zagadnieniami. To przyciągnie odbiorców.
  • Bądź autorytetem w swojej branży – jeśli sprzedajesz produkt lub usługę, musisz wiedzieć, co oferujesz. Zapoznaj się szczegółowo ze specyfikacją Twoich produktów, używaj fachowego, specjalistycznego słownictwa. Dobra znajomość tematu nie tylko pomaga w pozycjonowaniu, ale także sprawia, że ​​jesteś lepszym źródłem informacji dla konsumentów, którzy przychodzą do Ciebie po pomoc i informacje.
  • Sprawdź konkurencję – Twoja konkurencja może okazać się wartościowym źródłem informacji, jeśli chodzi o słowa kluczowe, które są istotne dla Twojej branży.
  • Postaw na frazy o niskiej konkurencyjności – popularne słowa kluczowe, używane przez wszystkich, nie pomogą Ci. Skup się na słowach kluczowych o mniejszej konkurencyjności, a zwiększysz szansę na uzyskanie wyższej pozycji w rankingu.
  • Śledź trendy — trendy sezonowe mogą mieć duży wpływ na strategie doboru słów kluczowych. Jeśli masz produkt lub usługę, które są sezonowe lub możesz je sprzedawać jako takie, użyj słów kluczowych typu: „sweter na Boże Narodzenie”, “zimowa kurtka na narty”, „modne płaszcze na wiosnę 2022” itp.
  • Wspomagaj się narzędziami — istnieje mnóstwo narzędzi stworzonych specjalnie do analizowania działań SEO, które pomogą Ci przeprowadzić research słów kluczowych. Dzięki nim dowiesz się co działa, a co nie. Listę darmowych narzędzi SEO dostępnych online znajdziesz tutaj.

2. Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych

New call-to-action
New call-to-action

Gdy już wykonasz research i dobierzesz słowa kluczowe, następnym krokiem jest  umieszczenie ich w miejscach wpływających na widoczność w wyszukiwarce – tak, aby jak najbardziej wykorzystać ich potencjał. Co radzimy?

  • Nadaj unikalny tytuł — każdy adres URL strony musi mieć swój unikalny tytuł (title), który w jak najbardziej naturalny sposób będzie odpowiadał na zapytanie użytkownków. W związku z tym, w tytule powinny pojawić się słowa kluczowe.
  • Stwórz opis strony (meta description) — dodaj słowa kluczowe do opisów, a wyszukiwarka je automatycznie pogrubi, aby użytkownicy, skanując tekst mogli łatwo odnaleźć to, co ich interesuje.
  • Pamiętaj o przyjaznych adresach URL — każda podstrona ma własny adres URL. Warto umieścić słowa kluczowe w adresach, gdyż automatyczny adres URL nie będzie czytelny dla użytkowników ani nie zostanie doceniony przez roboty Google.
  • Zastosuj nagłówki (H1- H6) — dzięki temu forma przekazywania informacji będzie bardziej klarowna zarówno dla odwiedzającym Twoją stronę, jak i dla wyszukiwarek. Istnieje 6 poziomów nagłówków, najważniejszy nagłówek to H1. 
  • Opisz pliki z grafiką — słowa kluczowe w opisach plików, zgodne z tym, co przedstawiają, sprawią, że Twoja strona będzie lepiej wypozycjonowana w sekcji “Grafika” w Google.
  • Zadbaj o linki wewnętrzne — dzięki tym linkom roboty Google poruszają się między podstronami, a im większa liczba linków do danej podstrony, tym silniejszy sygnał dla robotów, że należy pozycjonować wysoko tę konkretną stronę.
  • Nasyć treść na stronie — słowa kluczowe powinny znaleźć się także w contencie na stronie. Należy to zrobić w umiejętny sposób – tak, aby teksty nadal dobrze się czytało. Nie powinny, więc być przeładowane słowami kluczowymi. W związku z czym warto sięgnąć po odmiany danej frazy i synonimy.
Optymalizacja strony - SEO strzałem w dziesiątkę

3. Optymalizacja strony internetowej

SEO to nie tylko słow kluczowe. Duże znaczenia ma również prawidłowo działająca strona. Jeśli chcesz mieć dobre SEO, to jest kilka rzeczy, które muszą funkcjonować na Twojej stronie bez zarzutu. O co należy zadbać? Oto kilka sugestii:

  • Popraw nawigację – poruszanie się po stronie powinno być intuicyjne i tak proste jak to tylko możliwe. Dobra nawigacja nie tylko ułatwi zadanie użytkownikom, ale może również pomóc robotom znaleźć więcej podstron.
  • Strzeż się błędu 404 – cały trud włożony w to, aby sprowadzić ruch na Twoją witryny pójdzie na marne, jeśli użytkownicy po kliknięciu w link otrzymają błąd 404 i w rezultacie opuszczają stronę. Tworzenie przekierowań dla linków 404 jest koniecznością, bo nie tylko można stracić potencjalnego klienta, ale także utrudnić robotom  indeksowanie strony.
  • Pamiętaj o użytkownikach telefonów – Twoja strona powinna poprawnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Po wprowadzeniu indeksowania mobilnego Google, brak responsywności strony może negatywnie wpłynąć na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
  • Skróć czas oczekiwania – ponad połowa użytkowników opuszcza stronę, która ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Zatem czas ładowania strony wpływa na konwersję. Skrócić czas ładowania możemy poprzez:
    • kompresję zdjęć i grafik,
    • zmniejszenie rozmiarów plików z kodem witryny,
    • odinstalowanie zbędnych wtyczek,
    • zweryfikowanie wydajności hostingu,
    • zminimalizowanie liczby przekierowań,
    • włączenie na stronie obsługi Gzip,
  • Pisz jakościowe treści – Twój content musi być rzeczywistą wartością. Wysokiej jakości treści wydłużają czas spędzony na stronie, obniżają współczynnik odrzuceń i dostarczają przydatne informacje dla użytkowników. Wszystko to jest doceniane przez roboty Google.

Dobre SEO – podsumowanie

Co ma wpływ na dobre SEO? Jak widzimy powyżej – wiele czynników, ale dobre SEO to przede wszystkim odpowiednio dobrane i wykorzystane słowa kluczowe, jakościowy content i prawidłowo zoptymalizowana strona. Zalecamy jednak obserwować zmiany w wytycznych od Google, aby być na bieżąco z tym, co algorytmy rankingowe doceniają najbardziej.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Zainteresował Cię ten temat? Chcesz jeszcze lepiej zrozumieć dobre praktyki SEO? Pobierz nasz bezpłatny poradnik 30 lekcji SEO.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zaloguj się, lub wypełnij poniższe pola, aby dodać komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany