Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

9 komentarzy

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 1

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 2

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics

Zamknij

Lista remarketingowa a opuszczony koszyk.

Użytkownicy dokonując zakupów bardzo często przeglądają sklepy internetowe w poszukiwaniu odpowiedniego produktu. Przeglądając wiele witryn dodają produkty do koszyka, często nawet by porównać koszty, np. łączny koszt produktów i dostawy lub podczas przeglądania produktów coś odwróciło ich uwagę w trakcie zakupu. To idealni odbiorcy kampanii remarketingowej, do których możemy powrócić zachęcającymi banerami, np. darmowa dostawa, rabat na produkty w koszyku, itp. Pomoże Ci lista remarketingowa. 

Aby powrócić, w odpowiednim momencie do użytkowników, którzy dodali produkt do koszyka ale nie dokonali zakupu należy utworzyć odpowiednie listy remarketingowe. Poniżej przedstawię przykład tworzenia list remarketingowych.

Przykładowa ścieżka zakupowa domeny www.test.pl:

  • Dodanie produktu do koszyka – https://www.test/koszyk.html
  • Potwierdzenie zamówienia – https://www.test/zamowienie-potwierdzenie.html
  • Podsumowanie Zamówienia – https://www.test/zamowienie-podsumowanie.html

Jak dodajemy listy remarketingowe?

  1. Dodajemy nowych odbiorców.

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 4

2. Klikamy w nowych odbiorców.

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 5

3. Ustalamy warunek

Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 6Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 7
Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 8

Komentarze (9)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 10

    Bartosz

    04 maj 2017, 13:52

    Dzięki fajne – a gdzie sprawdzić ile osób było na stronie ale nie kupiło produktu ?

    Innymi słowy raport do sprawdzenia z tego co ustawiliśmy ?

    • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 11

      Joanna Hałaszkiewicz

      12 maj 2017, 13:33

      Po utworzeniu odpowiednich list remarketingowych, możemy sprawdzić swoją listę klikając w „definicje list odbiorców-> Odbiorcy” Po kliknięciu w daną listę, np. opuszczony koszyk 30 dni pojawią się odpowiednie grupy odbiorców.

  • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 12

    kami.wilk

    29 lip 2020, 11:34

    Czy możemy bez problemu stworzyć warunek dla porzuconych koszyków
    transakcja <0
    ? to będzie poprawny warunek?

    • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 13

      Maciej Popiołek

      29 lip 2020, 12:45

      Odpowiedź od Asi: Odpowiedni warunek dla porzuconego koszyka to uwzględnienie adresu url koszyka i wykluczenie url dokonania zakupu.
      Gdyby potrzebowała Pani dodatkowej pomocy to prośba o maila na jhalaszkiewicz@verseo.pl 🙂

  • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 14

    Patryk

    02 sie 2021, 11:07

    A ja mam znowu pytanie jeśli chodzi o wykluczenie ustawiłem 3 etapy koszyka w filtrze , potem na koniec trzeba wykluczyć potwierdzenie zamówienia u mnie nie da się tego zrobić wykluczenie mam na szaro i nie da się go wybrać… jakieś rady?;>

    • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 15

      Maciej Popiołek

      02 sie 2021, 11:46

      Screen z opisanej sytuacji pomoże nam bliżej przyjrzeć się sprawie. W tym miejscu trzeba pamiętać, iż adres URL podziękowania za zamówienie może zmieniać się dynamicznie. Wówczas należy znaleźć powtarzający się fragment. Prośba zatem o maila ze screenem na newsletter@verseo.pl lub np via nasze FB. 🙂

  • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 17

    maciek

    27 sty 2022, 09:18

    ten artykuł nie odpowiada na pytanie Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics
    proszę o aktualizację artykułu lub usunięcie. w przeciwnym wypadku zgłoszę sprawię do UOKiK

    • Jak stworzyć listę remarketignową Opuszczony Koszyk w Google Analytics - zdjęcie nr 18

      Maciej Popiołek

      28 sty 2022, 15:38

      Ależ Szanowny Panie… nie uciekajmy się do gróźb już na wstępie konwersacji bo z reguły do niczego sensownego to nie prowadzi. Postaram się zatem odwrócić przewidywany bieg wydarzeń i odpowiedzieć merytorycznie. 🙂

      Artykuł był pisany w momencie, gdy zdarzenia e-commerce typu add to cart nie były standardem, tak więc bazowało się na konkretnych adresach URL. Technicznie patrząc na sprawę z perspektywy dnia dzisiejszego, lista ta nie odnosi się do ludzi, którzy dodali coś do koszyka bez zakupu, a jedynie do osób, które wyświetliły ten koszyk bez zakupu. Dodatkowo Analytics liczy realizację celu innego niż Transakcje tylko raz w czasie trwania jednej sesji, nawet jeśli dokonywana była częściej. Mało prawdopodobne, żeby ktoś kupił coś dwa razy w czasie jednej sesji, jeśli jednak tak się stanie, ta lista nie zarejestruje drugiego zakupu, wrzucając go do worka „Opuszczony koszyk”.

      Wrzucam link do supportu z przykładową listą opuszczonego koszyka — bazuje ona na akcji dodania do koszyka, a nie jego wyświetlenia.

      https://support.google.com/analytics/answer/2611820?hl=pl#carts&zippy=%2Cin-this-article%2Ctematy-w-tym-artykule

      Kwestią dyskusyjną zostaje fakt tworzenia listy per użytkownik (mniejsze rozdrobnienie danych) vs per sesja (głębsza analiza). Tworząc listy na użytkownika, możemy błędnie wracać z przekazem o opuszczonym koszyku do osób, które wykorzystują zarówno desktop jak i mobile podczas odwiedzania naszej strony (a wiemy, że zjawisko cross-device jest powszechne w dzisiejszych czasach). Tworząc listy na sesję również musimy się liczyć z błędem pomiarowym wynikającym z faktu, że system będzie szukał weryfikacji określonych przez reguły akcji w czasie trwania jednej sesji.
      W mojej ocenie nie ma złotego środka, osoba tworząca listy na swoim koncie powinna być świadoma zagrożeń płynących z obu sposobów i wybrać ten obarczony mniejszym błędem w przypadku profilu użytkowników jej strony.