Ten tekst przeczytasz w 5 minut

4 komentarze

Tanie pozycjonowanie stron internetowych – mit czy hit?

Tanie pozycjonowanie stron internetowych – mit czy hit? - zdjęcie nr 1

Tanie pozycjonowanie stron internetowych – mit czy hit? - zdjęcie nr 2

Tanie pozycjonowanie stron internetowych – jeśli bez efektu, to bez sensu

O zauważalnej obecności w globalnej sieci internetowej nie masz co marzyć bez działań na rzecz widoczności i popularności Twojej strony www. Pozycjonowanie stron to jedna z podstawowych metod, która, wykonana rzetelnie, sprawi, że Cię zobaczą. Dobre pozycjonowanie to takie, na które złożą się różnej maści czynności wykonywane zgodnie z prawidłami sztuki i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa (Google karze za błędy srodze, nie bacząc na intencje). Pozycjoner przeprowadza działania na stronie (optymalizacja kodu witryny) oraz działania poza nią (tzw. link building, czyli umieszczanie na innych stronach linku do naszej www). Wymaga to naprawdę dużej wiedzy specjalistycznej, sporych nakładów czasu, uważności i szybkości reakcji. Pozycjonowanie stron MUSI zatem kosztować, dlatego nie ten oszczędza, kto ma w kieszeni węża, tylko ten, który zrozumie, że tanio nie znaczy „po kosztach”, ale tanio to dokładnie tyle, ile musi wydać, żeby go było dobrze widać.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

„Panie, a za co tu płacić? Tanie powinno być to pozycjonowanie!”

Prawdopodobnie Ci, którzy uważają, że pozycjonowanie stron da się zrobić tanio w znaczeniu „za bezcen”, bo to „ot takie dłubanie w znaczkach”, nie mają zielonego pojęcia, ile się musi dziać, żeby zadziałało. Pozycjoner, korzystając z wiedzy (nie takiej wcale tajemnej) na temat funkcjonowania narzędzi Googlowych, zrobi wszystko, co możliwe i dopuszczalne, by osiągnąć pożądane wyniki. W cenie za usługę pozycjonowania w pierwszej kolejności przeprowadzony zostanie audyt strony internetowej i linków. Na tej podstawie powstanie plan, według którego wdrażane będą odpowiednie działania. Specjalista SEO wprowadzi „dobre zmiany” w kodzie strony (kod to właśnie te znaczki do grzebania), by w efekcie nadać witrynie odpowiednią szybkość, dostosować ją do różnych sprzętów i oprogramowań. Przygotuje także odpowiednie nagłówki i metatagi wychwytywane przez roboty wyszukiwarek. Kolejna rzecz to optymalizacja grafiki, czyli dostosowanie jej do aktualnego wzorca (waga pliku, kompresja zapisu grafiki, podpisy pod zdjęciem, zmiana formatu).  Zadaniem dla SEO copywritera będzie natomiast opracowanie odpowiednich treści z uwzględnieniem popularnych słów kluczowych, właściwie dobranych do potrzeb (konkurencyjność fraz, unikatowość, trafność). Kolejna rzecz to przygotowanie odpowiedniej struktury linków wychodzących (wewnętrznych i zewnętrznych), czyli zoptymalizowanie ich w taki sposób, by miały właściwą formę tekstową, nie dawały wrażenia obecności w tekście „na siłę” i prowadziły tylko do wartościowych treści. W ramach działań pozycjonerskich specjalista SEO może także zaproponować Ci prowadzenie specjalistycznego tematycznego bloga firmowego, dodanie podstron kategorii, wdrożenie wersji strony dedykowanej na urządzenia mobilne, wpisy płatne na portalach branżowych czy wreszcie indywidualne serwisy zapleczowe (blogi, portale, serwisy o odpowiedniej tematyce).

Zwodnicze kryterium ceny  

Załóżmy, że już wiesz, że pozycjonowanie stron internetowych to nie taka bułka z masłem i raczej nie zrobisz tego sam/a (dobra deficytowe: czas, know-how). Teraz zastanów się, co rozumiesz pod określeniem „tanio”. Prawdopodobnie: mało, mniej, okazyjnie, w obniżonej i/lub konkurencyjnej cenie wobec pozostałych cen za ten sam zakres usługi. Myśląc w ten sposób, zresztą słusznie, bierzesz jednak pod uwagę wyłącznie pozytywny wydźwięk słowa. Tymczasem jest i ciemna strona „taniości”. Marketingowcy boją się jej jak ognia i zamiast mówić o tanim produkcie czy usłudze, wolą posiłkować się sformułowaniami: „produkt/usługa w niskiej/atrakcyjnej/rewelacyjnej cenie”. Bo tani kojarzyć się może z czymś „marnym/bezwartościowym/kiepskim”. Dzieje się tak nie bez powodu… Za niską ceną może iść bowiem mierna jakość, czyli nie tylko brak efektów, lecz także szkodliwość dla Twojej witryny. Z braku odpowiedniej wiedzy lub, o zgrozo!, z powodu działania celowego (m.in. techniki spamerskie, zły dobór słów kluczowych, niewłaściwa konstrukcja strony, brak widoczności dla robotów wyszukiwarek) Twoja strona może nie tylko nie zyskiwać na widoczności. Może również zostać ukarana spadkiem z pozycji lub nałożeniem filtra, a w skrajnych przypadkach całkowitym banem od Googla. Ten ostatni, wysoce dotkliwy wariant, spowoduje, że w sieci staniesz się niefajnie niewidzialny. Tak się może stać, gdy podmioty oferujące „tanie pozycjonowanie stron internetowych” stosują tanie zagrywki, które mogą Cię później drogo kosztować.

Ile czego, po co i dlaczego?

Zastanów się nad pakietem pozycjonerskim dla swojej witryny, bo gdy zaczniesz liczyć, zakręci Ci się w głowie. Jak wiadomo, każda strona ma inne potrzeby, które określane są na podstawie indywidualnego audytu. Nie wszystkim pozycjoner zaproponuje te same działania. Niektóre witryny będą wymagały większych nakładów pracy. Spory koszt może się wiązać z optymalizacją kodu, czyli pracą programisty. Rynkowa cena to mniej więcej 100-200 złotych za godzinę (sic!) aktywności przy „znaczkach”, grafikach i innych utensyliach pozycjonerskich. Bez optymalizacji kodu nie uda się jednak skutecznie przeprowadzić pozycjonowania. Jeśli trzeba będzie zoptymalizować treść, do pracy wkroczy tekściarz wyceniający się w oparciu o liczbę znaków, rodzaj tekstu oraz poziom trudności contentu. Tutaj można mówić o stawkach od kilkunastu do nawet kilkuset złotych. Merytoryczny tekst, odpowiednio długi, nasycony słowami kluczowymi i linkami, jest wartościowy dla robotów wyszukiwarki. Kolejna sprawa to link building, który polega na pozyskiwaniu wartościowych linków prowadzących do naszej witryny. Tutaj rozpiętość cenowa jest bardzo duża. Istnieje możliwość zamieszczenia linku na zewnątrz całkowicie za darmo, ale można też skorzystać z prestiżowej lokalizacji na poczytnej i opiniotwórczej witrynie serwisu branżowego lub newsowego. Wtedy zapłacisz nawet 1000 zł lub więcej. Oferta może obejmować profesjonalne zaplecza. Pozycjoner zaproponuje, by stworzyć 10 stron zapleczowych, w ramach których stworzone zostaną katalogi i strony tematyczne. Tutaj potrzebne będą teksty, zdjęcia, serwery i domeny, szablon i oczywiście odpowiednia optymalizacja. To znów koszt (realny, oparty o rynkowe, dość sztywne stawki) przekraczający tysiąc złotych. Usług towarzyszących pozycjonowaniu jest sporo, a do wdrożenia konkretnej pozycjoner musi mieć odpowiednie przesłanki.  Dlatego przez cały czas trwania umowy SEO-wiec nieustannie monitoruje zachowanie strony i analizuje skuteczność działań. Na bieżąco optymalizuje format i zawartość witryny, troszcząc się o jak najlepsze wyniki. Podsumowanie można znaleźć w comiesięcznym raporcie pozycji umieszczonym w indywidualnym panelu klienta, generowanym i udostępnianym w ramach abonamentu przypisanego do umowy.

Tanie pozycjonowanie stron internetowych – skutecznie znaczy tanio

Mija kilka miesięcy, odkąd zdecydowałeś się na współpracę z profesjonalną agencją SEO/SEM. Po audycie dostałeś możliwość wyboru pakietu dostosowanego do Twoich indywidualnych potrzeb. Już na początku otrzymałeś plan działań, opiekuna, mnóstwo cennych wskazówek, sto pomysłów na jeszcze bardziej skuteczne akcje, rzetelną i przejrzystą umowę. Czujesz, że masz realne wsparcie. Wydałeś kasę i masz rezultaty, bo naprawdę sporo się dzieje – w internecie widać Cię dużo lepiej, a Twój biznes cieszy się znacznie większym zainteresowaniem. Liczysz i wychodzi na to, że w porównaniu z tym, ile wydałeś na tradycyjny marketing, pozycjonowanie strony internetowej wyszło…tanio!  Przypadek? Nie sądzę! To metodyczne, ukierunkowane, sensowne działania profesjonalisty dały Ci to, czego oczekiwałeś!

No dobra. Tu się nie ma co krygować! Czas powiedzieć wprost, że chytry dwa razy traci. No właśnie, drodzy Państwo, nie ulega wątpliwości – w przypadku nakładów na pozycjonowanie zbyt niska cena za tę usługę może być równoznaczna z mierną jakością, czyli taką, która nie przełoży się na oczekiwany efekt i może przysporzyć kłopotów. Pamiętajcie! Tanio jest wtedy, gdy w ostatecznym rozrachunku okazuje się, że i warto było, i się opłacało :).

Komentarze (4)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany