Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Reklamy elastyczne w Google Adwords

    Ostatnio na naszych kontach AdWords (przy utworzeniu kampanii na Sieć Reklamową) pojawiła się nowa możliwość tworzenia REKLAM tzw. „reklamy elastyczne” . Jak to działa i jak one wyglądają?

    Standardowo Sieć Reklamowa obsługuje wiele formatów reklam, które musimy przygotować w odpowiednich rozmiarach. W tym momencie Google ułatwiło nam tworzenie banerów reklamowych i zostały dodane tzw. „reklamy elastyczne”.

    Jak działają reklamy elastyczne?

    Reklamy elastyczne zostały stworzone aby uniknąć problemów tworzenia wielu rozmiarów i typów reklam. Od teraz możemy stworzyć jedną reklamę, która automatycznie będzie dopasowywać swój rozmiar, wygląd oraz format do niemal każdej wolnej powierzchni reklamowej.
    W zależności od witryny mogą one przybrać formę natywnego banera reklamowego lub reklamy tekstowej. Reklamy natywne to nowość, która pojawia się w kampaniach AdWords i stanowi integralną część treści medialnej, zostaje naturalnie wkomponowana w treść, jaką przeglądają nasi użytkownicy w Internecie.

    Jak wyglądają reklamy elastyczne?

    Aby utworzyć reklamę elastyczną musimy udostępnić obraz, nagłówki, tekst reklamowy oraz docelowy adres URL. Po utworzeniu i zaakceptowaniu reklam przez dział techniczny Google, AdWords będzie automatycznie generować nasze reklamy i wyświetlać naszym użytkownikom na przeglądanych witrynach.

    Reklamy elastyczne zostały stworzone aby w sposób szybki i kreatywny stworzyć swój własny baner reklamy, który będzie trafiał do naszych potencjalnych odbiorców w Sieci Reklamowej.

    Jak utworzyć reklamy elastyczne?

    Tworzenie reklamy elastycznej jest bardzo proste. Poniżej przedstawię proces krok po kroku

    1. Logujemy się na konto Google AdWords
    2. Tworzymy kampanię „Tylko sieć reklamowa”
    3. Po utworzeniu kampanii tworzymy odpowiednią „grupę reklam”
    4. Po utworzeniu „grupy reklam” klikamy w „REKLAMA” a następnie w „reklama elastyczna”.
    1
    5. Pojawi nam się podgląd tworzenia reklamy:
    2
    3
    Klikamy w „ + obraz” a następnie pojawiają się do wyboru 4 opcje dodania obrazu:

    • skanowanie witryny,
    • „prześlij”,
    • korzystaj ze zdjęć licencjonowanych,
    • wybierz spośród ostatnio używanych obrazów.

    SKANOWANIE WITRYNY
    4
    Dzięki tej opcji możemy wpisać swój adres URL i przeskanować stronę, automatycznie obrazy pobiorą się z naszej strony internetowej.

    PRZEŚLIJ
    5
    W tej opcji możemy przygotować i przesłać obraz oraz logo firmy. Jeśli zdecydujemy się na „przesyłanie” musimy pamiętać o poniższych wymaganiach:

    • obraz powinien mieć następujące parametry: proporcje 1,91:1 (orientacja pozioma), minimalny rozmiar: 600 x 314 (zalecany rozmiar: 1200 x 628), maksymalny rozmiar pliku: 1 MB. Tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu.
    • logo powinno mieć następujące parametry: proporcje 1:1 (kwadrat), minimalny rozmiar: 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Najlepsze jest tło przezroczyste, o ile logo jest na nim wyśrodkowane.

    KORZYSTAJ ZE ZDJĘĆ LICENCJONOWANYCH
    6
    Możesz skorzystać ze zdjęć licencjonowanych, wpisz hasło i wybierz odpowiedni obraz.

    WYBIERZ OSTATNIO UŻYWANY OBRAZ I LOGO
    7
    Możemy wybrać ostatnio używane obrazy. Po wybraniu odpowiedniego przesłania obrazu klikamy „ZAPISZ”. Następnie wypełniamy nagłówki oraz opisy:
    8

    9

    10

    Na podglądzie mamy pełny obraz banera natywnego, graficznego oraz tekstowego.

    Audyt Google Ads

    Udostępnij:

    0 osób uznało ten artykuł za przydatny

    Loading...

    Czy ten artykuł był przydatny?

    TAK NIE

    Autor artykułu

    Przygodę z Digital Marketingiem rozpoczęła ponad 5 lat temu. Pojęcia takie jak CPC, CPA, CPM, CPV CTR nie są Jej obce. Wśród analiz i algorytmów pływa jak ryba w wodzie. Była jedną z naszych najlepszych specjalistek Google Ads z ogromną wiedzą oraz zaangażowaniem. Była, ponieważ aktualnie jest odpowiedzialna za cały proces wdrożeniowy naszych nowych pracowników oraz przeprowadza dedykowane szkolenia zewnętrzne. To ukłon w stronę Jej bogatej wiedzy i jednocześnie nasza odpowiedź na coraz częstsze pytania klientów o szkolenia. Asia przeszła bowiem przez wszystkie szczeble i budżety marketingowe - począwszy od zarządzania kampaniami małych stron usługowych, a skończywszy na wysoko budżetowych kampaniach dla dużych sklepów internetowych.

    Komentarze

    1. Marcin

      „Jak wyglądają reklamy elastyczne?”

      Właściwie dalej nie wiadomo jak wyglądają, z tekstu nic nie wynika

      • Joanna Hałaszkiewicz

        Do wpisu powyżej wprowadziłam dodatkowy artykuł, który zawiera wygląd banerów elastycznych oraz informacje jak utworzyć grafiki elastyczne.

    Powiązane artykuły

    reklama sklepu internetowego z ubraniami
    Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów?
    Izabela Pirańska

    Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów? Prowadzisz e-sklep z ubraniami? To może być dobry pomysł na […]

    Reklama sklepu internetowego – koszty i czas
    Maciej Popiołek

    Zakupów on-line dokonuje już ponad 56% Polaków, którzy korzystają z Internetu, a ten odsetek rośnie z roku na rok. Dlatego […]

    Kampania eksportowa Google AdWords
    Olga Badeusz

    Reklama w Internecie za granicą – kampania eksportowa Adwords! Jeżeli jesteś właścicielem firmy i chcesz rozszerzyć swoją działalność na rynki […]

    Reklama w Google czy pozycjonowanie – co wybrać?
    Redakcja

    Reklama w Google czy pozycjonowanie – co wybrać, by zwiększyć przychody?  Odwieczne pytanie! Reklama w Google czy pozycjonowanie strony? Którą […]

    Modele rozliczeń w Google AdWords
    Joanna Michalska

    Rozliczenia w przypadku Google AdWords kojarzą się przede wszystkim z płatnością za kliknięcia. Nie jest to jednak jedyny model rozliczeń. […]

    Reklama e-commerce – omówienie najlepszych kanałów
    Dominika Słomka

    Ponad 56% Polaków dokonuje zakupów online, dlatego w reklamie internetowej drzemie ogromny potencjał. Warto go wykorzystać, chcąc zwiększyć sprzedaż i […]