Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Wynik optymalizacji na koncie Google Ads – jak zwiększyć skuteczność?

Wynik optymalizacji Google Ads

Na koncie Google Ads w zakładce Rekomendacje pojawił się wskaźnik “Wynik optymalizacji”. W tym momencie jest to narzędzie w wersji Beta, ale już teraz można z niego korzystać w codziennej pracy z kontem.

Z założenia Wynik Optymalizacji i zakładka Rekomendacje mają za zadanie ułatwienie zarządzania kontem i zwiększenie skuteczności. Wynik Optymalizacji jest wartością procentową i wskazuje poziom wykorzystania możliwości jakie oferuje Google Ads. Inaczej jest to prognoza skuteczności konta Google Ads. Na ten moment ten wskaźnik jest tylko dostępny dla aktywnych kampanii w sieci wyszukiwania, jednak można go sprawdzić zarówno na poziomie całego konta, jak i kampanii i grupy reklam. Google planuje umożliwić korzystanie z tego wskaźnika także w przypadku pozostałych rodzajów kampanii.

wynik optymalizacji google ads

Jak według Google można wykorzystać możliwości Wyniku Optymalizacji?

Przede wszystkim wskaźnik ten ma prowadzić do  bardziej efektywnego zarządzania kontem. Zmiany które proponuje karta Rekomendacje można wprowadzać na koncie od razu i w tym danym momencie są one stosowane na koncie. Dla części użytkowników może być także wskaźnikiem do tego, jakie jeszcze funkcje i możliwości niesie ze sobą Google Ads.

W jaki sposób liczony jest Wynik Optymalizacji? Google oblicza go na podstawie statystyk kampanii, ustawień, stanu konta i kampanii a także historii ostatnich rekomendacji. Czynniki, które wpływają na Wynik Optymalizacji mogą się zmieniać wraz ze zmianami w systemie reklamowym Google.

Karta Rekomendacje

Wynik Optymalizacji jest jednym z elementów karty Rekomendacje w Google Ads. Znajdują się tam wytyczne, które Google sugeruje wprowadzić, aby polepszyć wynik konta. Cała sekcja została stworzona z myślą o ulepszaniu kampanii. Rekomendacje są generowane automatycznie poprzez analizowanie głównie ustawień poszczególnych kampanii, skuteczności konta oraz trendy w Google. Każda z wprowadzonych rekomendacji ma bezpośredni wpływ na podwyższenie Wyniku Optymalizacji o określone na karcie szacunkowe punkty procentowe.

Na ten moment Google posiada określony zestaw rekomendacji, które są podzielone na kilka sekcji:

    • reklamy i rozszerzenia – rekomendacje tego typu sugerują głównie dodania większej ilości reklam jak i dodania wszystkich możliwych rozszerzeń do reklam. Reklamy z rozszerzeniami powodują bardziej efektywne wyświetlanie się reklamy ponieważ zawierają po prostu więcej miejsca w wyszukiwarce Google,
    • stawki i budżety – sekcja zawiera propozycje dotyczące ustawiania automatycznych strategii ustalania stawek, które mają za zadanie pomoc w osiągnięciu określonego celu biznesowego w Google Ads. Kolejne wytyczne dotyczą podnoszenia bądź obniżania stawek w celu osiągnięcia wysokich pozycji bądź najbardziej efektywnego wykorzystania budżetu przy ograniczonych wydatkach na reklamę,
    • słowa kluczowe i kierowanie reklam – ta część rekomendacji dotyczy głównie pracy ze słowami kluczowymi, w tym ich usuwania i dodawania, a także dodawania słów wykluczających i odbiorców. Praca ze słowami kluczowymi jest konieczna, ponieważ jest to pierwszy czynnik dotarcia do interesujących nas klientów, a ich skuteczne ustawienie umożliwia efektywne wykorzystanie budżetu,
    • do naprawy – sekcja dotyczy spraw bardziej technicznych, jak praca ze stroną internetową klienta oraz śledzeniem konwersji i tagami,
    • propozycje reklam – w tej części Google proponuje jak można przeredagować istniejące reklamy, tak by zwiększyć ich skuteczność.

Należy pamiętać, że Wynik Optymalizacji nie wpływa w żaden sposób na Wynik Jakości ani ranking reklamy, ale wprowadzenie rekomendacji może wpłynąć na poprawę tych wskaźników.

Przy rozsądnym korzystaniu z karty Rekomendacje i Wyniku Optymalizacji można bez wątpienia zwiększyć efektywność swoich kampanii, jednak należy pamiętać o wpływie tych zmian na stawki, jak i wykorzystanie naszego miesięcznego budżetu.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Co to jest Google Merchant Center?
Agnieszka Talarska

Google Merchant Center – co to jest? Google Merchant Center to popularna usługa z rodziny Google. Z myślą o osobach, […]

Jak pozyskać klienta – 7 przykładów z Internetu!
Maciej Popiołek

Jak pozyskać klienta – 7 przykładów z Internetu Dlaczego warto bezustannie pozyskiwać klientów? Budowanie własnej działalności wiąże się z poszukiwaniem […]

google discovery ads
Co warto wiedzieć o Google Discovery Ads?
Magdalena Walczak

Google Discovery Ads to format reklamowy, umożliwiający docieranie do szerokiego grona odbiorców w różnych miejscach w internecie. Do prowadzenia tego […]

Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy
Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy?
Dominika Słomka

Pomysł na sklep internetowy jest. Platforma e-commerce wybrana. Produkty wprowadzone do systemu. Wszystko działa, tylko… klientów brak? Aby w e-sklepie […]

reklama w internecie
Reklama w internecie
Jakub Nowak

Gdzie się reklamować, żeby dotrzeć do klientów? Najprostsza, a zarazem najbardziej uniwersalna odpowiedź na to pytanie brzmi: tam, gdzie są […]

Marketing FMCG – jak kupujemy dobra szybkozbywalne w sieci?
Maciej Popiołek

Marketing FMCG – jak klienci podejmują decyzję? Google zapytało 1800 kupujących towary konsumpcyjne o to co ich motywuje, co przeszkadza, […]