Czy moja kampania Google AdWords może przynieść jeszcze więcej korzyści? Odpowiedź na to pytanie może dać przetestowanie jej pod kątem 5 kluczowych zasad tworzenia kampanii Google AdWords. To sposób na udoskonalenie kampanii i zwiększenie ilości korzyści z niej płynących.
Uporządkowana struktura konta Google AdWords
Konto Google AdWords zawiera w sobie wszystkie kampanie, grupy reklam, reklamy, słowa kluczowe i wykluczające słowa kluczowe, informacje o ustawieniach oraz narzędzia raportowania. Ważne zatem jest uporządkowanie tego konta, by bez problemów odnajdywać się w jego strukturze i nie tracić czasu na dotarcie do czegoś, co powinno być „pod ręką”. Nie istnieje jeden sprawdzony przepis na uporządkowanie konta Google AdWords. Dużo zależeć będzie np. od ilości prowadzonych kampanii, celów reklamy, miejsc jej wyświetlania (sieć wyszukiwania czy reklamowa). Dobrze zorganizowane uporządkowane konto Google AdWords rozpoznać można po:
- bezproblemowym dopasowaniu słów kluczowych do poszczególnych reklam,
- łatwości edytowania poszczególnych reklam bez zakłócania działania całej kampanii,
- oszczędności czasu, bez konieczności przedzierania się przez gąszcz reklam i ustawień w drodze do celu,
- logicznym i przejrzystym podziale – jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy daną kampanię prowadzi więcej niż jedna osoba,
- intuicyjnych i sugestywnych opisach np. grup reklam.
Odpowiednie słowa kluczowe
Kluczem do sukcesu kampanii Google AdWords są… słowa kluczowe. To dzięki nim reklamy trafiają do właściwych (czyt. zainteresowanych) osób. Czym charakteryzują się skuteczne słowa kluczowe?
- Są ściśle związane z ofertą i ją odzwierciedlają.
- Odpowiadają zapytaniom internautów – są treściwe i zwięzłe zarazem (często są to 2-3 wyrazowe zapytania).
- Pełnią funkcję filtra.
Ważną funkcję pełnią także wykluczające słowa kluczowe – negative keywords, o których więcej informacji można znaleźć we wpisie.
Przyciągające uwagę reklamy
Twoja reklama prawdopodobnie nie jest jedyną, która wyświetla się internautom. Co więc decyduje o tym, że klikną na nią i zapoznają się z ofertą Twojej firmy? Atrakcyjność i zdolność do przykuwania uwagi Twojej reklamy. Atrakcyjna reklama – „wers po wersie” – zawiera:
- tytuł reklamy – tematycznie związany z ofertą i jednocześnie z zapytaniem internautów, powinien uwzględniać słowo kluczowe,
- 1 linijka opisu – tu warto wpisać informacje mające największe znaczenie dla potencjalnego klienta, przekonujące o atrakcyjności oferty oraz słowo kluczowe,
- 2 linijka opisu – to dobre miejsce na call to action: „kup teraz”, „zarezerwuj” itp. czy podkreślenie, że jest to oferta specjalna lub limitowana,
- wyświetlany adres URL,
- docelowy adres URL – nie zawsze strona główna to najlepsze miejsce, czasem warto kierować internautów na podstrony z konkretną ofertą.
Atrakcyjna strona docelowa kampanii
Strona docelowa kampanii powinna być stroną, która najlepiej prezentuje promowany kampanią Google AdWords produkt lub usługę. Nie zawsze jest to strona główna. Na podstawie jakich kryteriów wybrać najlepszą stronę docelową?
- Przejrzysta prezentacja oferty, produktu lub usługi – tego, który jest promowany w trakcie kampanii (reklama, która zachęca do zakupu butów sportowych nie powinna być kierowana na podstronę prezentującą dresy).
- Podstrona powinna odpowiadać celom kampanii – jeśli celem kampanii jest zwiększenie ilości osób zapisanych do newslettera, to strona docelowa powinna zawierać odpowiedni formularz.
- Strona docelowa kampanii musi działać i wyświetlać się bez błędów – jest to oczywiste w teorii, lecz z praktyką bywa różnie.
Kto klika na reklamy?
Dobra kampania Google AdWords powinna być powiązana z Google Analytics. To połączenie pozwala na pozyskanie informacji np. takich jak:
- ilość internautów docierających do Twojej strony internetowej dzięki kampanii Google AdWords,
- które słowa kluczowe były najskuteczniejsze i przyciągnęły najwięcej wejść na stronę,
- ile czasu internauci spędzili na stronie, jakie podstrony najchętniej odwiedzali,
- czy dokonali czynności, która jest celem kampanii (liczba konwersji).
Dzięki połączeniu Google AdWords i Google Analytics wiesz więcej o swojej kampanii.
Adam
24 lut 2016, 22:17
hej
Zapomnieliście o innej kluczowej zasadzie. Moim zdaniem bardzo ważnej.
CZAS TRWANIA KAMPANIA.
Kluczowa zasada kampanii to utworzyć ją na okres minimum 3 miesięcy. Co możemy powiedzieć o kampanii na 1 miesiąc? Nic. Po kilku miesiącach możemy sprawdzić co działa, co nie działa. Po miesiącu możemy wprowadzić drobne korekty, zmodyfikować ustawienia, ale nie możemy jeszcze powiedzieć, że reklama nie działa. Chcesz odnieść sukces w biznesie, nie ważne czy sprzedajesz jaja na targu czy piżamy na allegro – musisz myśleć długofalowo!
Krzysztof Masłowski
25 lut 2016, 11:22
Zgadzamy się w 100% każda kampania potrzebuje czasu na jej optymalizację.