Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama sklepu zoologicznego

reklama sklepu zoologicznego

Branża zoologiczna jest bardzo specyficzna, skierowana do konkretnego typu klienta. Prowadząc sklep z artykułami dla zwierząt, niekiedy trudno wyróżnić się asortymentem, ponieważ ilość marek na rynku jest ograniczona. Można jednak, a nawet trzeba, posiłkować się różnymi formami reklamy internetowej. To wcale nie musi być trudne ani kosztowne. Sprawdź, jak powinna wyglądać reklama sklepu zoologicznego.

Reklama sklepu zoologicznego poprzez SEO

Po pierwsze, prowadząc jakikolwiek biznes, potrzebujesz strony internetowej. Nawet jeśli Twój sklep zoologiczny działa wyłącznie stacjonarnie, warto mieć własną witrynę, która pozwoli pozyskać nowych klientów i zapewnić dostęp do informacji o Twojej firmie każdemu, kto będzie chciał je uzyskać. A każda strona internetowa powinna dbać o pozycjonowanie (SEO). Statystyki są bezlitosne – większość użytkowników Google zwraca uwagę tylko na strony, których adresy są wymienione na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (top 10). Dlatego jeśli Twoja witryna pojawia się znacznie dalej, masz minimalne szanse na pozyskanie klienta szukającego produktów, które sprzedajesz.

Remedium w takiej sytuacji jest właśnie SEO (skrót od Search Engine Optimization – optymalizacja zgodnie z wymogami wyszukiwarek), czyli wszystkie działania dążące do poprawy pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania. To strategia, która wymaga sporo czasu i pracy, ale za to daje długotrwałe rezultaty. Jeśli bowiem Twoja strona znajduje się w top 10, zdobywasz nowych klientów bezpośrednio z wyszukiwarki bez żadnego dodatkowego wysiłku. Ponadto raz zdobytą pozycję dość łatwo utrzymać.

Pozycjonowanie obejmuje szereg zróżnicowanych, a jednocześnie spójnych działań, które poprawiają widoczność danej witryny. Jego trzy podstawowe filary to:

  • optymalizacja witryny,
  • treści,
  • linkowanie.

Przy reklamie sklepu zoologicznego warto położyć szczególny nacisk na content marketing, czyli publikowanie ciekawych z punktu widzenia klienta treści o charakterze edukacyjnym czy informacyjnym. Dzięki temu nie tylko polepszy się Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania Google, ale również zaczniesz budować wizerunek eksperta. To niezwykle istotne, ponieważ sprzedawcy postrzegani jako fachowcy w danej branży cieszą się większym zaufaniem, a tym samym łatwiej im pozyskać klienta. 

Jak prowadzić content marketing? Najprostszym rozwiązaniem jest założenie bloga firmowego i regularna publikacja wartościowych artykułów zawierających określone słowa kluczowe. Warto przy tym zwrócić szczególną uwagę na tzw. fazy long tail (dłuższe, szczegółowe wyrażenia) i pytania, które zadają w wyszukiwarce internauci. Warto poruszać tematykę poszczególnych produktów ze sklepu (np. ich porównania, zasady doboru) oraz szeroko rozumianej opieki nad domowymi pupilami. Pomoże Ci to dotrzeć do wielu osób zainteresowanych tematami związanymi ze zwierzętami, ich hodowlą czy utrzymaniem. Prawdopodobnie są to również internauci zainteresowani zakupem produktów, które sprzedajesz! Dlatego SEO to doskonała reklama dla sklepu zoologicznego, a jednocześnie podstawa dla wszystkich innych działań marketingowych. Rozmaite narzędzia internetowe ułatwiają sprawdzenie, czego dokładnie poszukują internauci w zakresie dowolnej tematyki.

Inwestując w pozycjonowanie, warto zwrócić się do ekspertów – np. specjalistycznej agencji – ponieważ wszelkie działania muszą być starannie zaplanowane i wykonane. SEO to dość trudna sztuka, w której nietrudno o kosztowne błędy, dlatego odnotujesz znacznie lepsze rezultaty, decydując się na współpracę z fachowcami. To wcale nie musi być kosztowne!

Pozycjonowanie dla sklepu zoologicznego – dlaczego warto?

Jak już wspomniano, pozycjonowanie powinno być podstawą dla wszystkich działań marketingowych. To właśnie w ten sposób odbywa się reklama sklepu zoologicznego w wyszukiwarce – czyli w miejscu, w którym obecnie większość Polaków szuka rozmaitych informacji. Co prawda działania w tym kierunku nie dadzą natychmiastowych efektów, ale niosą za sobą wiele innych korzyści. To np.:

  • większa rozpoznawalność marki,
  • długotrwałe efekty – możliwość stałego pozyskiwania nowych klientów przez Google,
  • kierowanie do sklepu klientów zdecydowanych na zakup,
  • budowanie wizerunku firmy jako eksperta w swojej dziedzinie,
  • zwiększenie funkcjonalności i atrakcyjności strony.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, czy też stacjonarny, bezwzględnie powinieneś zainteresować się SEO. To uniwersalnie świetny sposób na dotarcie do klientów oraz wzmacniania pozycji marki na rynku.

Google Ads to narzędzie pozwalające na skuteczną reklamę sklepu zoologicznego, niezależnie od tego, czy działa on jedynie stacjonarnie, lokalnie, czy też online. Umożliwia ono prowadzenie płatnych kampanii kilku typów. Najpopularniejsza jest reklama tekstowa (linki sponsorowane). Jest ona umieszczana pomiędzy organicznymi wynikami wyszukiwania związanymi z konkretnym hasłem i specjalnie się od nich nie odróżnia. Dzięki temu jest skuteczna, a jednocześnie nie ma negatywnych konotacji, jak np. irytujące reklamy typu pop-up. To prosty sposób, by natychmiast znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania, niezależnie od wyników prowadzonych działań SEO. Google proponuje korzystny model rozliczenia Pay Per Click, a zatem płatność naliczana jest jedynie za każde kliknięcie, które przenosi internautę na stronę sklepu. Wskaźnik konwersji z takich przekierowań może być wysoki, ponieważ zwykle reklamy Google Ads stosuje się dla fraz wpisywanych przez użytkowników poszukujących konkretnych produktów czy też rozwiązań dla swoich problemów. Koszt pojedynczego kliknięcia może być zróżnicowany, w zależności od konkurencyjności słowa kluczowego. Starannie opracowana kampania może jednak przynieść doskonałe rezultaty.

Inną ciekawą opcją są reklamy graficzne publikowane na różnych stronach internetowych w ramach Google Display Network. Jako reklamodawca możesz dość szczegółowo określić kryteria, jakie powinny spełniać te strony, dzięki czemu łatwiej Ci będzie trafić do swojej grupy docelowej.  Rozliczenie za kliknięcie oznacza, że nie poniesiesz zbędnych kosztów, jeśli nie trafisz na podatny grunt, co z pewnością jest dobrą wiadomością.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, warto zainteresować się też remarketingiem. To reklama skierowana do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę. Dzięki wielu opcjom kampanii możesz wybrać, czy wyświetlać banery klientom, którzy wcześniej dokonali zakupu, czy też skierować swoje wysiłki ku tym, którzy opuścili stronę po skompletowaniu koszyka bez sfinalizowania transakcji. Za cel możesz również obrać wszystkich użytkowników, którzy byli na stronie, ale nie dokonali zakupu. Dzięki remarketingowi możesz subtelnie przypomnieć o swojej ofercie. Możliwa jest reklama statyczna – taka sama dla każdego odbiorcy – lub dynamiczna, której treść jest zależna od tego, co dany użytkownik oglądał w sklepie i które zakładki odwiedził.

Skuteczna reklama sklepu zoologicznego online może być również prowadzona za pomocą Product Listing Ads. Są to reklamy produktowe umieszczane tuż nad wynikami wyszukiwania lub obok nich. To bezpośrednie odnośniki do sklepu zawierające również zdjęcie i nazwę produktu oraz cenę – bardzo wygodne dla klientów szukających określonych towarów. Wypromowanie w ten sposób całego asortymentu to droga zabawa, ale niekiedy warto zainwestować w tego typu kampanie dla określonych produktów czy ich kategorii. W tym przypadku również obowiązuje rozliczenie PPC (za kliknięcie.

Jeśli nie chcesz lub nie możesz czekać na wyniki, jakie da Ci spójna polityka SEO, Google
Ads to idealne rozwiązanie. Tego typu kampanie wspierają również firmy o już wypracowanej pozycji i widoczności, pozwalając się wybić wśród konkurencji. Z reguły reklamy Google charakteryzują się dość wysoką skutecznością w zakresie kierowania ruchu na stronę i zwiększania konwersji. Do ich zalet należą również:

  • dostępność kilku form reklamy odpowiednich zarówno dla sklepów internetowych, jak i stacjonarnych,
  • natychmiastowe rezultaty,
  • szeroki wybór ustawień pozwalających na dokładne targetowanie reklam,
  • szeroki zakres działania – możliwość dotarcia do wielu internautów,
  • korzystny model rozliczenia (za kliknięcie),
  • dostęp do statystyk i analiz pozwalających sprawdzić skuteczność kampanii.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, często warto zainwestować w reklamę tekstową na kilka często wyszukiwanych fraz w połączeniu z frazą lokalizacyjną (miastem, województwem, regionem) – np. „sklep zoologiczny Wrocław”. Właściciele sklepów internetowych mają wybór wśród wielu typów kampanii promujących zarówno konkretne produkty, jak i całą witrynę. Warto z nich skorzystać, szczególnie że koszty takiej reklamy sklepu zoologicznego nie muszą być wysokie.

Reklama sklepu zoologicznego przez Facebook Ads

Wspomniany wcześniej content marketing to dobry sposób, by dotrzeć do wszystkich pasjonatów tematów zoologicznych i właścicieli domowych pupili poprzez rzetelne porady i ciekawe informacje. Warto jednak również dysponować kanałem, który wspomoże bezpośrednią komunikację z potencjalnymi klientami. Taką rolę może odgrywać strona sklepu na Facebooku. To portal z aż 16 milionami użytkowników w Polsce, na którym wiele osób poszukuje rozmaitych informacji. To właśnie tu możesz nawiązać bliższą relację z osobami korzystającymi z usług Twojej firmy. Możliwa jest również reklama sklepu zoologicznego przez Facebooka – portal udostępnia bowiem kilka możliwości płatnej promocji.

Facebook Ads to narzędzie, dzięki któremu możesz promować określone posty publikowane na swojej stronie lub zamieszczać bezpośrednie odnośniki do sklepu internetowego. Możliwe jest również prowadzenie kampanii nakierowanych na pozyskiwanie nowych „fanów” strony. Koszty takiej reklamy są relatywnie niewielkie, a ponadto portal nie zakłada minimalnego budżetu dla reklamodawców. Dostępne są również różne modele rozliczeń – zarówno w oparciu o kliknięcia, jak i wyświetlenia.

Facebook Ads – dlaczego warto?

Reklama sklepu zoologicznego przez Facebook Ads może być świetnym pomysłem dla każdego biznesu tego typu. To narzędzie umożliwiające promocję zarówno na lokalną, jak i ogólnopolską skalę. Do jego zalet z pewnością można zaliczyć:

  • wiele opcji targetowania –możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do określonej grupy docelowej,
  • kilka formatów reklamowych,
  • różne metody rozliczenia,
  • relatywnie niskie koszty,
  • duża publiczność – 16 milionów użytkowników portalu w Polsce.

Płatne reklamy na Facebooku mogą Ci pomóc w wypromowaniu fanpage’a i samego sklepu Dzięki działalności na portalu możesz informować swoich klientów o rozmaitych aktualnościach (nowych produktach, promocjach, nowych artykułach na blogu) oraz budować swój autorytet, udzielając porad. To świetne miejsce dla każdego biznesu!

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Do Verseo dołączyła od razu po studiach z zarządzania projektami i digital marketingu - obecnie Content Marketing Manager. A więc jest jedną z tych szczęściarzy, którzy pasjonują się tym, co robią. Marketing i nowoczesne technologie to nie tylko jej praca, ale także zainteresowanie. Domi należy do tych ludzi, których wspaniale jest poznać. Oferuje bowiem bogactwo wyobraźni, mrówczą pracowitość i wiosenną otwartość. Niezwykle kompetentna jeżeli chodzi o LinkedIn, budowanie contentu i wykłady na temat zdrowego żywienia.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Darmowy vs Płatny audyt AdWords (Google Ads)
Martyna Mikołajczak

Audyt Google AdWords (Google Ads) – co warto wiedzieć? Coraz więcej agencji zajmujących się prowadzeniem kampanii reklamowych w sieci wprowadza […]

Uderz do tych najbardziej wartościowych – Display Select Keywords w pigułce
Daniel Chruściński

Display Select Keywords – potężne narzędzie targetowania Display Select Keywords jest narzędziem Google AdWords, które z powodzeniem możemy wykorzystać w […]

Rodzaje targetowania w sieci reklamowej GDN
Dariusz Cichocki

Reklama w sieci reklamowej ma wyjątkowy potencjał w zakresie pozyskiwania klientów. Warto więc wiedzieć więcej na temat reklamy w sieci […]

Case Study VCM Verseo Campaign Manager
Krzysztof Masłowski

Analiza efektywności optymalizacji kampanii Google AdWords na przestrzeni 4 miesięcy przy użyciu Verseo Campaign Manager Platforma VCM wywołuje bardzo duże zainteresowanie, […]

Jak machine learning wpływa na marketing internetowy?
Artykuł gościnny

Marketing internetowy a nowe technologie – co decyduje o Twojej przewadze? Interesuje Cię marketing internetowy i wykorzystanie w nim nowych […]

Marketing restauracji – 5 porad
Maciej Popiołek

Marketing restauracji – sprawdź co działa! Każda restauracja potrzebuje marketingu, aby zaistnieć na konkurencyjnym rynku i dotrzeć ze swoimi usługami […]