Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama sklepu sportowego

reklama sklepu sportowego

W ostatnich latach zdecydowanie da się zauważyć rosnące zainteresowanie Polaków zdrowym stylem życia oraz sportem (i to nie tym oglądanym na ekranie telewizora). W związku z tym powstaje coraz więcej siłowni, hal, boisk, a także sklepów sportowych. Popyt na tego typu artykuły jest duży, ale podaż również systematyczne wzrasta. Jak więc utrzymać się na powierzchni? Jak powinna wyglądać reklama sklepu sportowego?

SEO – najlepsza reklama sklepu sportowego?

Być może zgodzisz się, że najlepsza reklama jest subtelna, nienachalna i wręcz praktycznie niezauważalna. To słowa, które idealnie opisują rezultaty działań SEO. Dlatego to właśnie w tę stronę warto podążyć w pierwszej kolejności. SEO – znane również jako pozycjonowanie (chociaż pozycjonowanie jest pojęciem szerszym), a więc dbałość o to, by witryna znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google dla fraz związanych z jej tematyką. Z działalnością sklepu sportowego może się kojarzyć naprawdę wiele słów kluczowych. Warto jednak zwrócić uwagę na te szczegółowe, opisowe i wielowyrazowe. To tzw. fazy long tail, które odgrywają niebagatelną rolę w procesie pozycjonowania. To właśnie na nich powinieneś się skupić w celu zwiększania widoczności witryny w wyszukiwarce. Przykładowe zapytania typu long tail przydatne w reklamie sklepu sportowego to m.in.: 

  • hantle regulowane z funkcją sztangi,
  • spodnie do biegania adidas,
  • piłka do ćwiczeń 75 cm,
  • tanie buty do koszykówki,
  • rowerek stacjonarny składany itp.

Jak nietrudno się domyślić, tego typu zapytań jest mnóstwo. Są one związane z tym, czego szukają internauci w Google. Co prawda długie frazy tego typu używane są rzadziej, ale za to są znacznie mniej konkurencyjne. Jeśli zastosujesz ich na stronie wystarczająco dużo, zaczniesz obserwować pozytywne zmiany – coraz większy ruch i wyższą sprzedaż.

Oczywiście frazy kluczowe należy wykorzystywać rozsądnie – czasy, w których ich nadużywano, tworząc trudne w czytaniu, niezgrabne teksty, można uznać już za słusznie minione. Obecnie stosuje się wyrafinowany content marketing. Polega on na przemycaniu w naturalny sposób fraz long tail w tekstach na stronie (np. opisach kategorii i opisach produktów), a także w artykułach na firmowym blogu. Musisz bowiem wiedzieć, że blog to ogromna pomoc przy pozycjonowaniu i w zasadzie obowiązkowy element witryny sklepu z dowolnej branży

Należy dbać o to, by publikowane na stronie treści były unikalne (to znaczy nie powielały żadnych fragmentów innych tekstów dostępnych w internecie), interesujące i wartościowe. Powinny przedstawiać tematy, które są ciekawe dla odwiedzających stronę i opisywać je w szczegółowy sposób. Co do zasady – dłuższe teksty wpływają na wyższą ocenę witryny przez algorytmy Google, należy jednak absolutnie wystrzegać się tzw. lania wody. Treści muszą być konkretne, ale im więcej informacji przestawisz, tym lepiej. Nie należy również zapominać o nagłówkach i śródtytułach – koniecznie z frazami kluczowymi. Tekst powinien też przyjemnie się czytać, dlatego mile widziany jest prosty (ale nie prostacki!) język i dużo wizualnych podziałów – akapity, wypunktowania, wyliczenia itp.

Obok treści niezwykle ważna jest tzw. optymalizacja witryny (czyli właściwe SEO). Aby reklama sklepu sportowego w wyszukiwarce mogła się udać, jego strona musi być sprawna pod względem technicznym, przejrzysta i funkcjonalna. Powinna szybko się wczytywać i być responsywna (prawidłowo wyświetlana na ekranach o różnych wielkościach – od smartfonów po duże monitory). W ramach optymalizacji strony porządkuje się również m.in. jej kod, nadaje niezbędne atrybuty wymagającym tego elementom (np. zdjęciom), odpowiednie nazwy podstronom oraz meta tytuły i meta opisy wszystkim zakładkom. To jednak nie proces jednorazowy, a ciągły – przy kolejnych aktualizacjach strony zawsze trzeba dbać również o jej optymalizowanie. Dzięki temu roboty Google wyżej ją ocenią.

Ostatnim ważnym elementem układanki wpływającym na widoczność strony w Google są linki – najlepiej z powiązanych z nią tematycznie stron. Ich pozyskiwanie to jedno z ważniejszych zadań pozycjonera, ponieważ dzięki nim witryna jest uznawana za bardziej wartościową.

SEO dla sklepu sportowego – dlaczego warto?

Reklama sklepu sportowego poprzez pozycjonowanie jest przede wszystkim skuteczna. Połączenie wszystkich wymienionych wyżej działań sprawi, że Twoja strona stopniowo będzie się pojawiać w coraz większej ilości wyników wyszukiwania i na coraz wyższych pozycjach. Po kilku tygodniach lub miesiącach powinieneś zauważyć zwiększoną liczbę odwiedzających, zacznie przybywać też transakcji – to wszystko dzięki SEO. Co ważne, pozycjonowanie daje długotrwały efekt, a zatem  „dostarczy” Ci nowych klientów bezpośrednio z wyszukiwarki każdego dnia. Ponadto dobrze zrealizowana strategia pozycjonowania to:

  • sprawna i wygodna w użytkowaniu strona internetowa,
  • większy prestiż firmy, możliwość budowania solidnego wizerunku,
  • zapewnianie internautom dostępu do dużej ilości wartościowych, ciekawych treści,
  • możliwość pozyskania klientów wyszukujących konkretne produkty, a więc często zdecydowanych na zakup.

Pamiętaj, że dzięki SEO może skorzystać zarówno sklep internetowy, jak i ten stacjonarny. Im więcej osób dowie się o Twojej działalności, tym więcej masz szans na sprzedaż!

Możesz również zainwestować w reklamę Google, która umożliwia uzyskanie natychmiastowych rezultatów. Google Ads (dawne Adwords) to narzędzie udostępniające różne metod płatnej promocji. Możesz się reklamować na dokładnie te same frazy long tail, które wykorzystujesz przy SEO. 

Warto skorzystać np. z reklamy tekstowej, która pozwala na publikację sponsorowanych linków pomiędzy organicznymi wynikami wyszukiwania. Koszt takiej kampanii nie jest wysoki, o ile fraza nie jest bardzo konkurencyjna – Google stosuje bowiem dynamiczny cennik. Dobra wiadomość jest jednak taka, że w przypadku reklam Ads stosowane jest rozliczenie PPC – Pay Per Click, czyli płatność za kliknięcie. Opłata zostanie Ci więc naliczona tylko za tych użytkowników, którzy zainteresują się ofertą i klikną odnośnik, przenosząc się do Twojego sklepu.

Możesz też stosować kampanię produktową, która zamiast linków tekstowych wyświetla zdjęcie konkretnego produktu, jego nazwę i cenę. W tym przypadku warto postawić na frazy opisujące konkretne towary lub nieco bardziej ogólne słowa kluczowe, jak np. „legginsy do jogi” czy „buty do biegania”. Poza formą wyświetlanych linków kampania jest bardzo podobna do tej tekstowej, zbliżone są również jej koszty.

Google Ads umożliwia też korzystanie z reklam graficznych. Wystarczy, że przygotujesz swój baner i rozpoczniesz kampanię. Możesz wybrać konkretne witryny, na których ma się wyświetlać lub zdecydować o kryteriach, jakie mają spełniać. Dzięki temu możesz łatwo dotrzeć do swojej grupy docelowej z przygotowaną z myślą o niej reklamą. W ten sposób można zwiększyć przede wszystkim świadomość marki i pobudzić nieco ruch na stronie.

Wszystkie te działania możesz wspomóc kampanią remarketingową. To reklama skierowana do osób, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę. W przypadku reklamy sklepu sportowego, który zwykle dysponuje szerokim asortymentem, najlepiej sprawdzi się marketing dynamiczny. Oznacza to, że Twój „cel” zobaczy banner z produktami, które oglądał (lub też z innymi podobnymi – np. z tej samej kategorii). To idealny sposób na przypomnienie o ofercie sklepu. Być może Cię to nie zdziwi, ale kampanie remarketingowe zwykle okazują się bardzo skuteczne!

Nie bez powodu tak wiele firm korzysta z Google Ads. Jeśli chcesz pomóc swojej witrynie i sprawić, by w e-sklepie zaczęło się trochę więcej dziać, jest to idealna metoda. Takie kampanie mogą być bardzo opłacalne, a często nie wymagają dużych inwestycji. Warto przy tym pamiętać, że reklama z Google Ads to:

  • natychmiastowe efekty,
  • możliwość reklamy na dowolną skalę (lokalnie, w kraju, za granicą),
  • korzystna forma rozliczenia – Pay Per Click,
  • sposób na zwiększenie ruchu na stronie, a także konwersji,
  • sposób na zwiększenie świadomości marki.

Skuteczna reklama sklepu sportowego jest możliwa nawet przy szerokim asortymencie. Google Ads daje wiele możliwości i odpowiednio wykorzystane może być Twoją tajną bronią.

Reklama sklepu sportowego na Facebooku – Facebook Ads

Warto zintensyfikować również swoje działania w social media. Jeśli prowadzisz profil sklepu na Facebooku, postaraj się lepiej go wykorzystać. Jeśli jeszcze go nie masz – najwyższy czas się przełamać. Facebook to idealne miejsce do komunikacji z klientami, szczególnie że korzysta z niego aż 16 milionów Polaków. Dzięki profilowi możesz angażować internautów i zachęcać ich do wykształcania więzi z Twoją marką. Jako sklep sportowy możesz wspierać, motywować, a jednocześnie przemycać informacje np. o polecanych produktach. 

Działania na Facebooku warto wesprzeć tamtejszą płatną promocją. Koszty kampanii Facebook Ads o dziwo nie są duże, a potrafią one być całkiem skuteczne. Portal umożliwia działanie na kilka sposobów – m.in. w celu pozyskania nowych „fanów” czy promowania postów. Co ważne, dostępnych jest wiele ustawień targetujących, a więc zawsze możesz kontrolować, do kogo trafi reklama.

Facebook Ads dla sklepu sportowego – dlaczego warto?

Reklama sklepu sportowego na Facebooku to w zasadzie oczywisty wybór. Portal skupia wielu młodych ludzi pasjonujących się zdrowym stylem życia, dlatego na pewno znajdziesz tu swoją grupę docelową. Zaplanowanie i uruchomienie kampanii nie jest trudne. Ponadto Facebook Ads oferują:

  • zaawansowane opcje targetowania,
  • relatywnie niskie koszty kampanii,
  • możliwość zwiększania ruchu na stronie sklepu,
  • możliwość dotarcia z postami promocyjnymi do dużej grupy użytkowników,
  • szczegółowe analizy pozwalające mierzyć efekty reklamy.

Pamiętaj, że Facebook pomoże Ci również zbliżyć się do klientów i poznać ich potrzeby, problemy czy pragnienia. To idealne uzupełnienie innych działań reklamowych, które świetnie sprawdzi się w reklamie sklepu sportowego, a także wielu innych biznesów!

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

reklama sklepu internetowego z ubraniami
Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów?
Izabela Pirańska

Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów? Prowadzisz e-sklep z ubraniami? To może być dobry pomysł na […]

ile zarabia specjalista ds. marketingu
Ile zarabia specjalista ds. marketingu?
Jakub Nowak

Czy wiesz, że wydatki na reklamę digital w 2019 roku przekroczyły 5 mld zł? I nie, wcale nie chodzi o […]

Google Hotel Ads- opłata za rezerwacje
Krystian Kubiak

Google Hotel Ads – rozliczenia tylko za rezerwację! W trosce o zadowolenie naszych klientów, Verseo wprowadza system rozliczeń tylko za […]

allegro biznes
Nowa platforma Allegro Biznes
Magdalena Walczak

Platforma Allegro, w ciągu ostatnich miesięcy wprowadziła do swojej oferty wiele nowości i udogodnień dla klientów, dostosowując się tym samym […]

Reklama na Messengerze – co należy wiedzieć?
Maciej Popiołek

W 2017 roku Facebook przekroczył granicę 2 miliardów aktywnych użytkowników. Jak przedstawiał to TechCrunch, w owym czasie znacznie przebijał popularnością […]

outbound marketing
Outbound marketing – co to jest?
Dominika Słomka

Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest sprzedanie drugiej osobie jakiegoś produktu. Właściwie pewnie nie musisz sobie tego wyobrażać, skoro czytasz […]