Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama sklepu z dewocjonaliami

Reklama sklepu z dewocjonaliami

Dewocjonalia to specjalna kategoria produktów, powiązana bezpośrednio z wyznawaniem określonej religii. Różańce, modlitewniki, obrazy i figurki przedstawiające świętych, medaliki z krzyżem – to tylko niektóre z nich. Pomimo, że to artykuły „szczególne”, ich sprzedaż również podlega prawom rynkowym. Dlatego również reklama sklepów z dewocjonaliami to ważne zagadnienie. Jeśli prowadzisz biznes w tej branży, zobacz, w jaki sposób dać do siebie dotrzeć klientom.

Reklama sklepu z dewocjonaliami: jak ją prowadzić?

Sklepy z dewocjonaliami bardzo często działają na skalę lokalną, np. przy sanktuariach w różnych regionach Polski lub w centrach większych miast. Jednak coraz więcej osób prowadzących biznes tą drogą przenosi się również do Internetu. To bardzo rozsądne, ponieważ działanie na polu e-commerce daje szansę na znaczne poszerzenie zasięgów i dotarcie ze swoimi wyrobami do kupujących na terenie całej Polski.

Pojawia się jednak pytanie: jak powinna wyglądać reklama sklepu z dewocjonaliami? Mówiąc wprost – dokładnie tak, jak e-sklepu działającego w każdej innej branży. Chociaż rzeczywiście produkty w tej kategorii docierają do bardzo konkretnej grupy odbiorców, też trzeba do nich skutecznie dotrzeć. A to jest możliwe przez połączenie dwóch strategii: pozycjonowania oraz aktywnej reklamy. 

Warto przyjrzeć się tym dwóm aspektom i zobaczyć, jakie kanały komunikacji z odbiorcami wybrać.

Pozycjonowanie sklepu z dewocjonaliami

Pozycjonowanie to sposób na zwiększenie widoczności e-sklepu – tak, aby jego oferta była dostępna na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na określone frazy. Im wyżej, tym większa szansa, że klient wybierze właśnie Twoją ofertę, a nie tę przedstawioną przez konkurencję.

Pojawia się więc pytanie: w jaki sposób trafić naprawdę wysoko? Odpowiedź jest prosta: poprzez umiejętnie zaplanowaną i jeszcze lepiej wdrożoną strategię SEO. Czym ona dokładniej jest. Składa się na nią wiele czynników, jednak za te kluczowe można uznać:

  • zoptymalizowanie strony internetowej – tak, aby była maksymalnie funkcjonalna, szybko się wczytywała i była przejrzysta oraz zrozumiała (zarówno dla użytkowników, jak i dla algorytmów Google),
  • dopasowanie serwisu do wymogów urządzeń mobilnych i zadbanie o jego bezpieczeństwo,
  • dostosowanie mapy serwisu oraz struktury adresów URL do wymogów SEO (chodzi tu m.in. o jasny podział na kategorie oraz tekstowe adresy stron, zawierające frazy),
  • zoptymalizowanie meta tagów.

Przede wszystkim jednak chodzi o to, aby na stronie sklepu z dewocjonaliami znalazły się wartościowe i merytoryczne teksty, które jednocześnie będą dostosowane do wymogów związanych z pozycjonowaniem. Przy ich tworzeniu istotne są takie kwestie jak:

  • odpowiednia długość – im więcej tekstu, tym lepiej, pod warunkiem, że jest na temat,
  • właściwe nasycenie frazami kluczowymi – dobranymi po przeprowadzeniu uważnej analizy,
  • podział na nagłówki h1, h2, h3 i czasami niższego rzędu,
  • poprawne zastosowanie linkowania wewnętrznego.

I choć w teorii spełnienie wszystkich tych wymogów wydaje się dość proste, w praktyce to poważne wyzwanie. Dlatego jeśli chcesz, aby Twoje działania przyniosły mierzalne wyniki, warto powierzyć ich wykonanie specjalistom z branży SEO.

Jak dobrać słowa kluczowe przy pozycjonowaniu sklepu z dewocjonaliami?

Podstawowa kwestia to oczywiście dopasowanie ich do tematyki strony – muszą być więc powiązane z oferowanymi akcesoriami. To jednak nie koniec zadania, jakie stoi przed pozycjonerem. W branży sklepów z dewocjonaliami panuje konkurencja. Dlatego oparcie się wyłącznie na ogólnych, podstawowych słowach kluczach może nie wystarczyć – zwłaszcza, że Twoi klienci często szukają bardzo konkretnych produktów.

Z tego względu dobrym pomysłem jest posłużenie się przy wyszukiwaniu fraz kluczowych takimi narzędziami jak Google Trends, Planer Słów Kluczowych czy Senuto lub Ubersuggest, ale również wykonanie profesjonalnej i pogłębionej analizy. Pokaże ona, które frazy mają wysoki potencjał, a które mogą być zbyt dużym wyzwaniem przy pozycjonowaniu. W ostatnich latach najczęściej rekomendowaną sklepom z dużym asortymentem strategią jest pozycjonowanie long-tail. Oznacza ono dopasowania do ogólnych słów kluczowych fraz pobocznych, które zwiększą potencjał wyszukiwania. Szczególnie w dobie, gdy duża ilość wyszukiwań jest prowadzona głosowo, to bardzo ważne rozwiązanie.

Czemu pozycjonowanie się opłaca?

Działania SEO przyniosą sklepowi z dewocjonaliami korzyści w długofalowej perspektywie – to najważniejsza korzyść, o której trzeba pamiętać. Chociaż wypracowanie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania może trochę potrwać, utrzymanie się na dobrym miejscu w rankingu również będzie możliwe na dłuższy czas. Ale uwaga! Działania z pozycjonowaniem nie mogą poprzestać na jednorazowym „ustawieniu” strony wysoko w wynikach. Powinny być kontynuowane – tak, aby podtrzymać dobre wyniki, a jednocześnie pozyskać równie dobre rezultaty przy wyszukiwaniach na inne frazy.

Reklama sklepu z dewocjonaliami w Google Ads – czy warto?

Pozycjonowanie służy w pierwszej kolejności zbudowaniu widoczności sklepu z dewocjonaliami. Za to narzędzia z zakresu Google Ads pozwalają już na aktywną promocję i docieranie z bezpośrednim komunikatem do odbiorców. Ogromne zalety tego systemu to:

  • możliwość precyzyjnego dotarcia do osób potencjalnie zainteresowanych zakupem dewocjonaliów – w kampanii Google można określić różne cechy demograficzne pożądanych odbiorców, a także ich zainteresowania,
  • dokładne monitorowanie wyników kampanii oraz rzetelnego rozliczania ich efektów – płacisz jedynie za wyświetlenia/kliknięcia, a zatem za skuteczność,
  • wysoki poziom zwrotu z inwestycji, pod warunkiem prawidłowego ustawienia kampanii,
  • możliwość realizowania celów długo- i krótkoterminowych – także tych związanych z szybkimi akcjami promocyjnymi.

Właśnie dlatego reklama sklepu z dewocjonaliami w oparciu o narzędzia Google Ads to również dobre rozwiązanie.

Jak wygląda reklama sklepu z dewocjonaliami w Google Ads?

Sklepy z dewocjonaliami zazwyczaj mają bardzo szeroki asortyment produktów. Dlatego reklamę w Google Ads warto prowadzić z wykorzystaniem kilku kanałów – tak, aby uzyskać efekt synergii. 

  • Najpopularniejszą i najchętniej stosowaną formą promocji jest ta z wykorzystaniem linków sponsorowanych. Chodzi o odnośniki do oferty sklepu, które są wyświetlone powyżej standardowych wyników wyszukiwania w Google. Pomimo że takie linki są oznaczone jako reklamowe, cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, przez co korzystanie z nich może pomóc zwiększyć ruch na stronie i ogólne zainteresowanie ofertą.
  • Dobra reklama sklepu z dewocjonaliami to również ta w modelu PLA, czyli w modelu Google Zakupy. Jak to działa? Otóż po tym, jak użytkownik wpisze hasło związane z produktem należącym do Twojego asortymentu, np. takie jak „różaniec”, zobaczy nie tylko standardowe wyniki wyszukiwania, ale również boksy z konkretnymi ofertami, ubogaconymi zdjęciami oraz cenami. To prosta droga do konwersji!
  • Bardzo dobrze sprawdzi się również reklama kontekstowa w serwisach zewnętrznych, wyświetlana w systemie Google Display Network. Trafi na banery na portalach odwiedzanych przez Twoich potencjalnych klientów. Jej bardzo ciekawą odsłoną jest reklama remarketingowa, która jest wycelowana w osoby, które już odwiedziły Twój sklep, ale jeszcze nie dokonały zakupu.

Warto pamiętać, że dobierając metodę promocji w ramach narzędzi Google Ads, nie trzeba decydować się tylko na jedną. Najlepsze rezultaty przyniesie reklama sklepu z dewocjonaliami, która będzie prowadzona kilkoma kanałami jednocześnie. Przejrzyste raporty pokażą, jak sprawdziły się poszczególne komunikaty, do kogo trafiły i jaki jest zwrot z inwestycji w reklamę i dopiero wówczas będziesz mógł zdecydować się na kanały możliwie najskuteczniejsze.

Reklama sklepu z dewocjonaliami w mediach społecznościowych

Pozycjonowanie i Google – na tych rozwiązaniach wcale nie trzeba kończyć. Ogromny potencjał dla sklepów sprzedających dewocjonalia drzemie również w social mediach. Chodzi zwłaszcza o Facebooka, który jest używany najpowszechniej, a zarazem jest rozwiązaniem najbardziej uniwersalnym. 

Kiedy i jak trafić do odbiorców z reklamą na Facebooku?

W przypadku sklepów z dewocjonaliami warto pomyśleć przede wszystkim o kampaniach produktowych, powiązanych z konkretnymi sezonami. Przykładowo, w okresie przed komuniami warto promować akcesoria dla dzieci, które przystępują po raz pierwszy do komunii. Mogą to też być prezenty z okazji tego wyjątkowego dnia.

Kiedy zbliża się Wielkanoc, na Facebooku warto przygotować posty sponsorowane promujące różnego rodzaju akcesoria, niezbędne np. do przybrania koszyczka z pokarmami, a przed Bożym Narodzeniem – dewocjonalia powiązane z tym grudniowym świętem.

W mediach społecznościowych dobrze sprawdzi się również reklama remarketingowa – działa na podobnej zasadzie jak w systemie Google Ads.

A co z pozostałymi mediami społecznościowymi? Czy jest tam miejsce na promocję sklepu z dewocjonaliami? We wspomnianym już systemie remarketingowym – jak najbardziej tak. Jednak komunikacja o charakterze wizerunkowym musiałaby być bardzo dobrze przemyślana. Warto ją skonsultować z ekspertami.

Jak widzisz, sklep z dewocjonaliami można reklamować na różne sposoby i na rozmaitych platformach. Zdecydowanie warto, ponieważ konkurencja dotarła i do tego sektora rynku. Jeśli więc masz nietuzinkowe produkty, koniecznie się nimi pochwal. Potrzebujesz pomocy? Zgłoś się do nas. Podpowiemy, jak przeprowadzić skuteczną kampanię.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Iza to personifikacja stoickiego podejścia do marketingu. Rozważna i nieromantyczna. Żaden pomysł nie jest na tyle dobry, by nie mógł być lepszy. W kreatywnych koncepcjach swoich rozbrykanych kolegów, widzi zbiory, które natychmiast należy uporządkować. Gdyby nasz dział marketingu porównać do rezerwatu osadzonego w głębi Kenii, gdzie niektórzy są gepardami, inni krokodylami albo gorylami, Iza zdecydowanie byłaby przywódczynią stada słoni. Obecnie Iza, oprócz części marketingu Verseo, pielęgnuje swoje świeżo posadzone iglaki.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Słowniczek pojęć marketingu internetowego
Maciej Popiołek

Chcesz zorientować się w podstawowych pojęciach marketingu internetowego? Poniżej przedstawiamy subiektywny słowniczek pojęć marketingu internetowego. Pomogą Ci one zorientować się […]

Google Hotel Ads- opłata za rezerwacje
Krystian Kubiak

Google Hotel Ads – rozliczenia tylko za rezerwację! W trosce o zadowolenie naszych klientów, Verseo wprowadza system rozliczeń tylko za […]

Darmowy Poradnik Google Analytics – entry level
Jakub Nowak

Poradnik Google Analytics dla początkujących Realia nowoczesnego biznesu są bezwzględne. Kto nie działa w internecie, ten szybko zostanie zmieciony z […]

wymiary grafik fb, yt, google ads, tik tok
Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads
Adam Kubaszewski

Rozkwit mediów społecznościowych oraz platform takich jak Google Ads całkowicie zmienił marketing w sieci. Google, Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn […]

KALENDARZ MARKETINGOWY 2019
Dominika Słomka

Kalendarz marketingowy 2019 – sprawdź wydarzenia ważne i nieważne! Wykorzystaj typowe i nietypowe święta w swoich działaniach w mediach społecznościowych […]

wyszukiwarki inne niż google
Wyszukiwarki inne niż Google
Adam Kubaszewski

Google to bez dwóch zdań lider rynku wyszukiwarek internetowych. Zarówno silnik indeksujący, jak i cała gigantyczna sieć powiązanych ze sobą […]