Spis treści
Czytasz teraz:
Reklama sklepu z dewocjonaliami
Zamknij
Dewocjonalia to specjalna kategoria produktów, powiązana bezpośrednio z wyznawaniem określonej religii. Różańce, modlitewniki, obrazy i figurki przedstawiające świętych, medaliki z krzyżem – to tylko niektóre z nich. Pomimo, że to artykuły „szczególne”, ich sprzedaż również podlega prawom rynkowym. Dlatego również reklama sklepów z dewocjonaliami to ważne zagadnienie. Jeśli prowadzisz biznes w tej branży, zobacz, w jaki sposób dać do siebie dotrzeć klientom.
Reklama sklepu z dewocjonaliami: jak ją prowadzić?
Sklepy z dewocjonaliami bardzo często działają na skalę lokalną, np. przy sanktuariach w różnych regionach Polski lub w centrach większych miast. Jednak coraz więcej osób prowadzących biznes tą drogą przenosi się również do Internetu. To bardzo rozsądne, ponieważ działanie na polu e-commerce daje szansę na znaczne poszerzenie zasięgów i dotarcie ze swoimi wyrobami do kupujących na terenie całej Polski.
Pojawia się jednak pytanie: jak powinna wyglądać reklama sklepu z dewocjonaliami? Mówiąc wprost – dokładnie tak, jak e-sklepu działającego w każdej innej branży. Chociaż rzeczywiście produkty w tej kategorii docierają do bardzo konkretnej grupy odbiorców, też trzeba do nich skutecznie dotrzeć. A to jest możliwe przez połączenie dwóch strategii: pozycjonowania oraz aktywnej reklamy.
Warto przyjrzeć się tym dwóm aspektom i zobaczyć, jakie kanały komunikacji z odbiorcami wybrać.
Pozycjonowanie sklepu z dewocjonaliami
Pozycjonowanie to sposób na zwiększenie widoczności e-sklepu – tak, aby jego oferta była dostępna na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na określone frazy. Im wyżej, tym większa szansa, że klient wybierze właśnie Twoją ofertę, a nie tę przedstawioną przez konkurencję.
Pojawia się więc pytanie: w jaki sposób trafić naprawdę wysoko? Odpowiedź jest prosta: poprzez umiejętnie zaplanowaną i jeszcze lepiej wdrożoną strategię SEO. Czym ona dokładniej jest. Składa się na nią wiele czynników, jednak za te kluczowe można uznać:
- zoptymalizowanie strony internetowej – tak, aby była maksymalnie funkcjonalna, szybko się wczytywała i była przejrzysta oraz zrozumiała (zarówno dla użytkowników, jak i dla algorytmów Google),
- dopasowanie serwisu do wymogów urządzeń mobilnych i zadbanie o jego bezpieczeństwo,
- dostosowanie mapy serwisu oraz struktury adresów URL do wymogów SEO (chodzi tu m.in. o jasny podział na kategorie oraz tekstowe adresy stron, zawierające frazy),
- zoptymalizowanie meta tagów.
Przede wszystkim jednak chodzi o to, aby na stronie sklepu z dewocjonaliami znalazły się wartościowe i merytoryczne teksty, które jednocześnie będą dostosowane do wymogów związanych z pozycjonowaniem. Przy ich tworzeniu istotne są takie kwestie jak:
- odpowiednia długość – im więcej tekstu, tym lepiej, pod warunkiem, że jest na temat,
- właściwe nasycenie frazami kluczowymi – dobranymi po przeprowadzeniu uważnej analizy,
- podział na nagłówki h1, h2, h3 i czasami niższego rzędu,
- poprawne zastosowanie linkowania wewnętrznego.
I choć w teorii spełnienie wszystkich tych wymogów wydaje się dość proste, w praktyce to poważne wyzwanie. Dlatego jeśli chcesz, aby Twoje działania przyniosły mierzalne wyniki, warto powierzyć ich wykonanie specjalistom z branży SEO.
Jak dobrać słowa kluczowe przy pozycjonowaniu sklepu z dewocjonaliami?
Podstawowa kwestia to oczywiście dopasowanie ich do tematyki strony – muszą być więc powiązane z oferowanymi akcesoriami. To jednak nie koniec zadania, jakie stoi przed pozycjonerem. W branży sklepów z dewocjonaliami panuje konkurencja. Dlatego oparcie się wyłącznie na ogólnych, podstawowych słowach kluczach może nie wystarczyć – zwłaszcza, że Twoi klienci często szukają bardzo konkretnych produktów.
Z tego względu dobrym pomysłem jest posłużenie się przy wyszukiwaniu fraz kluczowych takimi narzędziami jak Google Trends, Planer Słów Kluczowych czy Senuto lub Ubersuggest, ale również wykonanie profesjonalnej i pogłębionej analizy. Pokaże ona, które frazy mają wysoki potencjał, a które mogą być zbyt dużym wyzwaniem przy pozycjonowaniu. W ostatnich latach najczęściej rekomendowaną sklepom z dużym asortymentem strategią jest pozycjonowanie long-tail. Oznacza ono dopasowania do ogólnych słów kluczowych fraz pobocznych, które zwiększą potencjał wyszukiwania. Szczególnie w dobie, gdy duża ilość wyszukiwań jest prowadzona głosowo, to bardzo ważne rozwiązanie.
Czemu pozycjonowanie się opłaca?
Działania SEO przyniosą sklepowi z dewocjonaliami korzyści w długofalowej perspektywie – to najważniejsza korzyść, o której trzeba pamiętać. Chociaż wypracowanie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania może trochę potrwać, utrzymanie się na dobrym miejscu w rankingu również będzie możliwe na dłuższy czas. Ale uwaga! Działania z pozycjonowaniem nie mogą poprzestać na jednorazowym „ustawieniu” strony wysoko w wynikach. Powinny być kontynuowane – tak, aby podtrzymać dobre wyniki, a jednocześnie pozyskać równie dobre rezultaty przy wyszukiwaniach na inne frazy.
Reklama sklepu z dewocjonaliami w Google Ads – czy warto?
Pozycjonowanie służy w pierwszej kolejności zbudowaniu widoczności sklepu z dewocjonaliami. Za to narzędzia z zakresu Google Ads pozwalają już na aktywną promocję i docieranie z bezpośrednim komunikatem do odbiorców. Ogromne zalety tego systemu to:
- możliwość precyzyjnego dotarcia do osób potencjalnie zainteresowanych zakupem dewocjonaliów – w kampanii Google można określić różne cechy demograficzne pożądanych odbiorców, a także ich zainteresowania,
- dokładne monitorowanie wyników kampanii oraz rzetelnego rozliczania ich efektów – płacisz jedynie za wyświetlenia/kliknięcia, a zatem za skuteczność,
- wysoki poziom zwrotu z inwestycji, pod warunkiem prawidłowego ustawienia kampanii,
- możliwość realizowania celów długo- i krótkoterminowych – także tych związanych z szybkimi akcjami promocyjnymi.
Właśnie dlatego reklama sklepu z dewocjonaliami w oparciu o narzędzia Google Ads to również dobre rozwiązanie.
Jak wygląda reklama sklepu z dewocjonaliami w Google Ads?
Sklepy z dewocjonaliami zazwyczaj mają bardzo szeroki asortyment produktów. Dlatego reklamę w Google Ads warto prowadzić z wykorzystaniem kilku kanałów – tak, aby uzyskać efekt synergii.
- Najpopularniejszą i najchętniej stosowaną formą promocji jest ta z wykorzystaniem linków sponsorowanych. Chodzi o odnośniki do oferty sklepu, które są wyświetlone powyżej standardowych wyników wyszukiwania w Google. Pomimo że takie linki są oznaczone jako reklamowe, cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, przez co korzystanie z nich może pomóc zwiększyć ruch na stronie i ogólne zainteresowanie ofertą.
- Dobra reklama sklepu z dewocjonaliami to również ta w modelu PLA, czyli w modelu Google Zakupy. Jak to działa? Otóż po tym, jak użytkownik wpisze hasło związane z produktem należącym do Twojego asortymentu, np. takie jak „różaniec”, zobaczy nie tylko standardowe wyniki wyszukiwania, ale również boksy z konkretnymi ofertami, ubogaconymi zdjęciami oraz cenami. To prosta droga do konwersji!
- Bardzo dobrze sprawdzi się również reklama kontekstowa w serwisach zewnętrznych, wyświetlana w systemie Google Display Network. Trafi na banery na portalach odwiedzanych przez Twoich potencjalnych klientów. Jej bardzo ciekawą odsłoną jest reklama remarketingowa, która jest wycelowana w osoby, które już odwiedziły Twój sklep, ale jeszcze nie dokonały zakupu.
Warto pamiętać, że dobierając metodę promocji w ramach narzędzi Google Ads, nie trzeba decydować się tylko na jedną. Najlepsze rezultaty przyniesie reklama sklepu z dewocjonaliami, która będzie prowadzona kilkoma kanałami jednocześnie. Przejrzyste raporty pokażą, jak sprawdziły się poszczególne komunikaty, do kogo trafiły i jaki jest zwrot z inwestycji w reklamę i dopiero wówczas będziesz mógł zdecydować się na kanały możliwie najskuteczniejsze.
Reklama sklepu z dewocjonaliami w mediach społecznościowych
Pozycjonowanie i Google – na tych rozwiązaniach wcale nie trzeba kończyć. Ogromny potencjał dla sklepów sprzedających dewocjonalia drzemie również w social mediach. Chodzi zwłaszcza o Facebooka, który jest używany najpowszechniej, a zarazem jest rozwiązaniem najbardziej uniwersalnym.
Kiedy i jak trafić do odbiorców z reklamą na Facebooku?
W przypadku sklepów z dewocjonaliami warto pomyśleć przede wszystkim o kampaniach produktowych, powiązanych z konkretnymi sezonami. Przykładowo, w okresie przed komuniami warto promować akcesoria dla dzieci, które przystępują po raz pierwszy do komunii. Mogą to też być prezenty z okazji tego wyjątkowego dnia.
Kiedy zbliża się Wielkanoc, na Facebooku warto przygotować posty sponsorowane promujące różnego rodzaju akcesoria, niezbędne np. do przybrania koszyczka z pokarmami, a przed Bożym Narodzeniem – dewocjonalia powiązane z tym grudniowym świętem.
W mediach społecznościowych dobrze sprawdzi się również reklama remarketingowa – działa na podobnej zasadzie jak w systemie Google Ads.
A co z pozostałymi mediami społecznościowymi? Czy jest tam miejsce na promocję sklepu z dewocjonaliami? We wspomnianym już systemie remarketingowym – jak najbardziej tak. Jednak komunikacja o charakterze wizerunkowym musiałaby być bardzo dobrze przemyślana. Warto ją skonsultować z ekspertami.
Jak widzisz, sklep z dewocjonaliami można reklamować na różne sposoby i na rozmaitych platformach. Zdecydowanie warto, ponieważ konkurencja dotarła i do tego sektora rynku. Jeśli więc masz nietuzinkowe produkty, koniecznie się nimi pochwal. Potrzebujesz pomocy? Zgłoś się do nas. Podpowiemy, jak przeprowadzić skuteczną kampanię.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.