Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Kampania eksportowa Google AdWords

Reklama w Internecie za granicą – kampania eksportowa Adwords!

Jeżeli jesteś właścicielem firmy i chcesz rozszerzyć swoją działalność na rynki zagraniczne, kampania eksportowa Google Adwords Ci w tym pomoże. Nie musisz przejmować się ograniczeniami. W dzisiejszym Internecie świat reklamy jest dostępny dla każdego, bez względu na miejsce Twojej działalności. Bez znaczenia jest fakt, czy kampanię eksportową Google Adwords uruchamiasz samodzielnie, czy korzystasz z usług profesjonalnego Partnera Google. Reklamy AdWords, które biorą udział w aukcji są traktowane jako równorzędne.

Reklamy w kampanii eksportowej Google AdWords 

Reklamując się zagranicą, trzeba jednak pamiętać o kilku rzeczach, aby kampania była skuteczna i nie wykorzystywała budżetu, nie przynosząc przy tym efektu. Jedną z ważniejszych rzeczy jest skrupulatne przygotowanie reklam. Najlepiej posiadać znajomość języka kraju, na który chcemy skierować naszą kampanię. Teksty reklam muszą być napisane w tym języku, z zachowaniem zasad ortograficznych i stylistycznych. W innym przypadku Google odrzuci nasze reklamy. Wyjątkiem jest sytuacja w której kierujemy reklamę na zagranicę, ale dla społeczności polskiej tam mieszkającej, np. Polakom mieszkającym w Anglii chcemy sprzedawać polskie produkty.

Jeśli widzisz szansę dla swojej firmy na rynkach zagranicznych, a nie znasz języka kraju na który chcesz je kierować, bądź nie czujesz się pewnie w swoich działaniach, agencja pomoże Ci w tej kwestii. Możesz mieć pewność, że Twoje reklamy będą poprawnie napisane przez biuro tłumaczeń współpracujące z agencją, a Twoi odbiorcy nie zrażą się potencjalnymi błędami.

Warto pamiętać o tym, że na rynkach zagranicznych popularne są także inne przeglądarki gdzie nie ma możliwości korzystania z reklam AdWords, np. Bing czy Yahoo. Aby nie tracić ewentualnych klientów warto skorzystać z możliwości jakie daje platforma Verseo Campaign Manager, która w jednym miejscu zarządza kampaniami z kilku źródeł.

Kierowanie i język przeglądarki

kierowanie kampania eksportowa

Dla Google nie ma znaczenia, czy swoją kampanię zakładasz w Polsce, Wielkiej Brytanii czy w Egipcie, liczy się kierowanie. Kampanię można założyć w Polsce i skierować ją na Niemcy czy Francję. Tak samo jak można założyć kampanię w USA i skierować ją na Polskę. Nasze reklamy będą wtedy konkurowały z innymi reklamami AdWords skierowanymi na wybrany kraj na tych samych zasadach, czyli na podstawie stawki i jakości reklamy.

Dodatkowo przy kierowaniu na konkretne lokalizacje bardzo istotną kwestią jest ustawienie języka interfejsu Google (można go zmienić w ustawieniach Twojej przeglądarki). Jeżeli w swojej kampanii wybierzesz kierowanie na język, reklamy będą wyświetlały się tym osobom, u których język interfejsu Google jest zgodny z językiem przez Ciebie wybranym. Przy czym możesz wybrać kierowanie na więcej niż jeden język. Częstą praktyką jest ustawianie interfejsu na język angielski, aby móc swobodnie korzystać z wyszukiwań w tym języku. Dlatego dobrym zwyczajem dla ustawień kampanii kierowanej na Polskę jest dodawanie do kierowania na język, poza językiem polskim, również języka angielskiego.

Jeżeli nie chcemy definiować języka interfejsu możemy wybrać kierowanie na wszystkie języki, jednak wtedy istnieje ryzyko, że nasza reklama będzie pojawiała się również osobom, które jej nie rozumieją i w tym przypadku stracimy część budżetu.

Inną sprawą, o której należy pamiętać są ustawienia strefy czasowej konta. Jeżeli tworzysz nowe konto dla reklamy zagranicznej, podczas konfiguracji możesz wybrać strefę czasową. Według tej strefy będą też pokazywały się wyniki kampanii w ujęciu godzinowym. Jeżeli natomiast chcesz utworzyć kampanię na istniejącym już koncie, które ma polską strefę czasową, według polskiej strefy będą również wyświetlały się wyniki. Jeżeli chcemy ograniczyć wyświetlanie reklam do określonych godzin w ciągu dnia należy wtedy zadbać o przeliczenie godzin dla kraju, w którym reklamy mają się wyświetlać ze względu na występujące przesunięcie czasu.

Stawki, budżet, waluty

W agencji Verseo obsługujemy kampanie kierowane na rynki zagraniczne i posiadamy wieloletnie doświadczenie w tym zakresie. Kampania zagraniczna jest na tyle skomplikowana, że kierując ją na inne kraje, reklamy najczęściej konkurują na znacznie większym rynku niż polski. Mowa tu szczególnie o największych państwach Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych. W związku z tym niezwykle ważne jest precyzyjne dostosowanie stawek, tak aby nie tracić budżetu. Istotne jest także stworzenie poprawnych reklam odpowiadających wyszukiwanym słowom kluczowym. I w tym wszystkim pomoże agencja, która dzięki profesjonalistom i doświadczeniu ustawi kampanię tak, aby przynosiła jak największe dochody przy jak najniższym koszcie. Dodatkową zaletą przy korzystaniu z usług Verseo jest fakt, że opłata dla agencji jest taka sama jak w przypadku krajowych kampanii i zależy ściśle od budżetu kampanii.

Tworząc konto AdWords, zostaniesz poproszony o wybór waluty dla konta, której później nie da się już zmienić. Wybór dostępnych walut może się różnić w zależności od kraju. Jeżeli posiadasz już konto w języku polskim, to możesz dodać do niego kampanię kierowaną na rynki zagraniczne. Wtedy budżet i stawki podajesz w złotówkach i w PLN również płacisz za kampanię, a Google podczas aukcji reklam przelicza je na walutę kraju w którym wyświetla się reklama.

Dostępne waluty dla krajów sprawdzisz tutaj.

Efekty

Efekty kampanii eksportowych, tak jak przy kampaniach krajowych, sprawdza się w panelu Google AdWords. Wszystko może działać na Twoim jednym koncie AdWords, gdzie mogą być uruchomione zarówno kampanie krajowe jak i zagraniczne. Dzięki temu będziesz mógł przeglądać i porównywać wyniki w jednym miejscu. Tak jak i w przypadku kampanii krajowych możesz optymalizować kampanie, po pojawieniu się pierwszych wyników.

Dobrym rozwiązaniem dla ulepszania wyników jest skorzystanie z Panelu VCM, który optymalizuje kampanie również dla rynków zagranicznych i ustawia najkorzystniejszą stawkę, bez względu na walutę kampanii.

Zatem jeżeli chcesz mieć pewność, że Twój budżet będzie dobrze wykorzystywany, a kampania eksportowa Google AdWords dobrze przygotowana, polecamy oddać zarządzanie w ręce doświadczonych profesjonalistów.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

7 lekcji reklamy Google AdWords (Google Ads)
Martyna Mikołajczak

Poznaj reklamy Google AdWords (Google Ads) teraz! Cześć! Nazywam się Martyna i jestem jedną z certyfikowanych specjalistek Google AdWords w […]

bounce rate co to jest
Bounce Rate – co to jest?
Adam Kubaszewski

Współczynnik odrzuceń (bounce rate) to jeden z parametrów, który daje nam obraz tego, jak angażująca jest treść danej witryny, a […]

kanały marketingowe
Wybrane kanały marketingowe
Adam Kubaszewski

Społeczeństwo codziennie się zmienia. Ewoluuje jego mentalność, spojrzenie na życie, potrzeby i aspiracje. Wypadkową tych ciągłych zmian jest również nieustanna […]

Kampania AdWords – 80 Najważniejszych Ustawień – czy Twoja agencja to robi?
Martyna Mikołajczak

Kampania AdWords – 80 kluczowych ustawień Poniżej przedstawiamy listę 80-ciu najważniejszych ustawień kampanii Google AdWords. Lista została podzielona na kilka […]

wsparcie google ads covid
Covid-19: wsparcie Google dla małych i średnich firm.
Dominika Słomka

Pandemia Covid-19 sprawiła, że wiele firm musi się mierzyć z nowymi wyzwaniami i wprowadzać natychmiastowe zmiany w sposobie zarządzania oraz […]

Pomoc Google Adwords – metody kontaktu
Agnieszka Talarska

Jak skontaktować się z Google? To proste! Zespół Verseo zawsze pomaga swoim klientom w rozwiązywaniu problemów. Pomoc Google w konkretnych […]