Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama sklepu rtv agd

reklama sklepu rtv agd

Branża RTV/AGD była jedną z pierwszych, które rozwinęły się w zakresie e-commerce. Do dziś Polacy w sieci najchętniej kupują właśnie tego rodzaju produkty. To sektor bardzo zróżnicowany, ale jednocześnie nasycony, pełny dużych sieci handlowych, z którymi trudno konkurować mniejszym sprzedawcom. Jak walczyć o swoje? Rozwiązaniem jest oczywiście marketing. Dowiedz się, jak powinna wyglądać skuteczna reklama sklepu RTV/AGD prowadzona w sieci.

Reklama sklepu RTV/AGD za pomocą SEO

SEO, inaczej pozycjonowanie, to ogół działań prowadzących do zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarkach. Powinno być to głównym przedmiotem zainteresowania każdego właściciela witryny, którzy właśnie poprzez wyniki wyszukiwania chciałby pozyskiwać nowych klientów. To istotne, ponieważ obecnie właśnie w ten sposób konsumenci szukają określonych produktów oraz informacji na ich temat. W przypadku branży RTV /AGD ta kwestia wydaje się jeszcze bardziej istotna, ponieważ działające w jej ramach sklepy często dysponują bardzo podobnym asortymentem i oferują zbliżone ceny. Dlatego w wyścigu o klienta często wygrywa po prostu ten, kto jest łatwiej dostępny.

W SEO chodzi przede wszystkim o to, by dana witryna pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania dla określonych haseł (słów kluczowych). Statystyki wskazują, że tylko ¼ użytkowników zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania, dlatego celem zawsze jest znalezienie się w pierwszej dziesiątce (top 10), a najlepiej oczywiście na czołowej pozycji. Co prawda uzyskanie tego rodzaju wyniku w przypadku najczęściej wyszukiwanych i najbardziej ogólnych haseł (jak np. „sklep RTV” czy „telewizory” jest bardzo trudne, szczególnie dla mniejszego, nowego na rynku sklepu, jednak spokojnie można powalczyć o wysokie pozycje przy tzw. frazach long tail. To dłuższe, szczegółowe zapytania wpisywane w Google przede wszystkim przez osoby szukające konkretnych produktów. Przykładem takiej frazy może być np. „telewizor samsung 55 cali”, „płyta indukcyjna dwupalnikowa do zabudowy” lub „komputer gamingowy”. Tego typu słowa kluczowe są mniej konkurencyjne, co oznacza, że pojawienie się na szczycie jest łatwiejsze.

Frazy typu long tail odgrywają też znaczącą rolę w zwiększaniu widoczności witryny. Tym samym pnie się ona w górę również w wynikach dotyczących bardziej ogólnych słów kluczowych. Aby uzyskać pożądane efekty, stosuje się starannie opracowywane i wdrażane strategie pozycjonowania obejmujące określone zapytania. Po pierwsze należy zadbać o optymalizację witryny, to znaczy jej dostosowanie do wymogów wyszukiwarki i potrzeb użytkowników. Powinna być przejrzysta, łatwa w obsłudze, nasycona treściami z odpowiednimi słowami kluczowymi, a także uzupełniona o meta tagi, atrybuty itp. Ważne również, by jej kod był uporządkowany, a design przyjazny. Powinna być też responsywna, czyli dostosowana do ekranów o różnej wielkości czy rozdzielczości, a także odpowiednio szybko się ładować.

O SEO dba się również za pomocą content marketingu. Ciekawe treści publikowane na stronie (np. na blogu firmowym) niezwykle zwiększają jej wartość dla wyszukiwarki, przez co pojawia się wyżej w wynikach. Ponadto w owych treściach (najczęściej artykułach poradnikowych, informacyjnych, porównawczych itp.) należy umieszczać ważne z punktu widzenia reklamy sklepu RTV/AGD słowa kluczowe. Bardzo ważne, by unikać duplikowania treści (duplicate content) – również w obrębie tej samej witryny. Skopiowane teksty to bowiem sygnał dla Google, by zablokować taką stronę, uniemożliwiając jej uzyskanie wysokich pozycji.

Kolejnym ważnym aspektem pozycjonowania jest linkowanie. Powinno się zadbać o odpowiednie powiązanie odnośnikami poszczególnych zakładek serwisu, a jednocześnie dbać o pozyskanie linków zewnętrznych. Ważne jednak, by wszystkie te linki miały sens z punktu widzenia użytkownika i kierowały go do odpowiednich podstron. 

Chcesz wiedzieć więcej o pozycjonowaniu? Pobierz darmowy poradnik 40 lekcji SEO, który doceniły już setki użytkowników!

SEO dla sklepu RTV/AGD – dlaczego warto?

Dzięki pozycjonowaniu zyskujesz:

  • większą rozpoznawalność marki,
  • spójny, korzystny wizerunek oraz prestiż,
  • możliwość dotarcia do wielu potencjalnych klientów, w szczególności tych poszukujących konkretnych produktów i ich kategorii,
  • długotrwałe efekty w postaci stałego pozyskiwania nowych klientów,
  • wygodną w użytkowaniu, sprawnie działającą stronę internetową,
  • wartościowe treści na stronie i blogu firmowym.

Warto jednak pamiętać, że skuteczne SEO to wyłącznie takie, które nadzorowane jest przez specjalistów. Działanie na oślep może w tym przypadku przynieść znacznie więcej szkody niż pożytku. Dlatego pozycjonowanie warto zlecić fachowcom, którzy umożliwią Ci uzyskanie długotrwałych rezultatów.

Pozycjonowanie co do zasady nie wymaga prowadzenia żadnych płatnych działań (choć oczywiście trzeba zapłacić fachowcom, którzy zajmują się wdrażaniem strategii, optymalizacją strony, pisaniem tekstów itp.). Możliwa jest jednak również reklama sklepu RTV/AGD w wyszukiwarce za pomocą narzędzi Google Ads. Najpopularniejsze z nich to tzw. reklama tekstowa lub linki sponsorowane. Pojawiają się one na samym szczycie wyników wyszukiwania lub pomiędzy nimi i wyglądają bardzo podobnie (choć mają adnotację klasyfikującą, iż jest to reklama). To droga na skróty dla każdego, kto nie chce czekać na wyniki działań specjalistów SEO, ale z tego narzędzia korzystają również największe marki w branży.

Linki sponsorowane potrafią być bardzo skuteczne, jeśli będą dobrze zastosowane. Google proponuje w tym przypadku rozliczenie za kliknięcia (Pay Per Click) – a więc płacisz tylko za każdego klienta przekierowanego do sklepu. Należy jednak pamiętać, że w przypadku wysoce konkurencyjnych fraz koszt pojedynczego kliknięcia może być dość wysoki.

Możliwa jest również reklama sklepu RTV/AGD poprzez promowanie konkretnych towarów bezpośrednio w wyszukiwarce. To tzw. reklama produktowa (Product Listing Ads). Pokazuje ona zdjęcie towaru, jego nazwę oraz cenę i przekierowuje bezpośrednio do sklepu. Tego typu kampanie mogą być bardzo skuteczne, ale stosuje się w przypadku produktów, które sprzedają się relatywnie dobrze. Dlatego ta forma reklamy najlepiej sprawdza się w przypadku wybiórczego / przemyślanego stosowania.

Zwiększać świadomość marki można zaś za pośrednictwem reklam displayowych zwanych również graficznymi czy bannerowymi. Polegają one na wyświetlaniu bannerów reklamowych na rozmaitych stronach internetowych należących do Google Display Network. Jako reklamodawca możesz dowolnie wybrać, na jakich witrynach i komu będą się pokazywać Twoje reklamy. Dzięki temu możesz uzyskać znacznie większą skuteczność, trafiając do swojej grupy docelowej. Tego typu promocja to przede wszystkim świetne narzędzie wizerunkowe.

Kolejnym godnym uwagi typem kampanii jest te remarketingowa. W tym przypadku bannery o charakterze reklamowym pokazują się internautom, którzy już wcześniej odwiedzili Twój sklep. Możesz skierować reklamę do byłych klientów lub do tych, którzy opuścili sklep przed dokonaniem zakupu. Remarketing dość często okazuje się korzystny, szczególnie że można zastosować nie tylko bannery statyczne (takie same dla każdego użytkownika), ale również dynamiczne, czyli dostosowane do danego internauty i zawierające np. produkty, które oglądał w sklepie.

Google Ads to uniwersalne narzędzie, z którego korzystają firmy z niemal wszystkich branż, działające na dowolną skalę i oczekujące różnych rezultatów. Warto do nich dołączyć, by przekonać się o sile reklam Google. Korzystając z narzędzi tego giganta internetowego, zyskujesz między innymi:

  • natychmiastowe rezultaty,
  • możliwość promocji swojej oferty w określonej grupie docelowej,
  • korzystny model rozliczenia,
  • możliwość analizowania wyników kampanii dzięki dostępnym statystykom i analizom,
  • możliwość reklamy bezpośrednio w wyszukiwarce.

Kilka rodzajów kampanii, dobre rezultaty i w większości przystępne ceny to coś, co sprawia, że na pewno warto spróbować. Starannie poprowadzona kampania Google Ads może Ci przynieść mnóstwo pożytku i wielu nowych klientów!

Facebook Ads – reklama sklepu RTV/AGD

Najwięksi gracze na rynku RTV/AGD nie stronią również od mediów społecznościowych, a w szczególności Facebooka, który liczy sobie w naszym kraju aż 16 mln użytkowników. Z pewnością znajdziesz tutaj swoją grupę docelową niezależnie od rodzaju sprzedawanego asortymentu. Reklama sklepu RTV/AGD na Facebooku powinna się opierać przede wszystkim o sprawne prowadzenie jego profilu. Warto regularnie zamieszczać na nim ważne informacje, nowości, promocje, ciekawostki itp. Aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców, warto wykorzystać płatną promocję postów, która znacznie zwiększa zasięgi przy relatywnie niewielkich kosztach. Płatne reklamy na Facebooku mogą być również nakierowane na inne cele – w tym kierowanie ruchu na stronę sklepu – a dzięki dostępnym narzędziom możliwe jest ich stałe nadzorowanie i sprawdzanie wyników. Dostępne są również zaawansowane opcje targetowania, pozwalające dotrzeć do konkretnej grupy docelowej.

Facebook Ads dla sklepu RTV/AGD – dlaczego warto?

Korzystanie z Facebooka i tamtejszych płatnych reklam do świetny pomysł na reklamę sklepu RTV/AGD, ale również wielu innych biznesów. Na portalu znaleźć można pełen przekrój społeczeństwa, dlatego znajdzie się tu miejsce na promocję dowolnego towaru. Do zalet tego medium reklamowego można zaliczyć:

  • natychmiastowe rezultaty,
  • przystępne ceny,
  • kilka typów kampanii,
  • możliwość zaawansowanego targetowania,
  • możliwość dbania o wizerunek firmy.

Pamiętaj, że za pośrednictwem Facebooka możesz również nawiązywać i podtrzymywać bezpośrednie relacje ze swoimi klientami. Dzięki platformie możesz również kontrolować swój wizerunek i zdobywać renomę. To dlatego warto uzupełnić swoje działania w ramach reklamy sklepu RTV/AGD właśnie o tę metodę.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Co to jest marketing afiliacyjny?
Maciej Popiołek

Marketing internetowy daje ogromne możliwości, które zwiększają szansę na osiągnięcie założonych celów biznesowych. Obejmuje wiele różnorodnych narzędzi, wśród których można […]

case study reklama branży elektrotechnicznej
Case study – branża elektrotechniczna (SEO)
Izabela Pirańska

Pozycjonowanie jest procesem, którego powodzenie zależy od różnych czynników – jakości strony, bazy linków, ilości i formatowania tekstów, wielkości i […]

Kampania na Facebooku – 7 kroków
Jakub Michalak

Interesuje Cię kampania na Facebooku? Czas start! Odpowiednie wykorzystanie Facebooka staje się podstawowym elementem w niemal każdej strategii marketingowej. A […]

Promocja aplikacji mobilnych. Raport
Maciej Popiołek

Promocja aplikacji mobilnych – czyli jak i gdzie zachęcać do pobierania Twojej apki? Udało się! Stworzyłeś aplikację, wszystko świetnie działa […]

reklama społeczna
Reklama społeczna
Adam Kubaszewski

Definicje reklamy społecznej są różne, przez co to bardzo szeroki termin, obejmujący inicjatywy różnego rodzaju. Typowo kojarzy się ona z […]

marketing konwersacyjny
Marketing konwersacyjny – co to jest?
Maciej Popiołek

Nowoczesny marketing to przede wszystkim kwintesencja zasady „frontem do klienta”. To konsument i jego potrzeby są najważniejsze i wytyczają ścieżki […]