Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama sklepu rtv agd

Reklama sklepu rtv agd - zdjęcie nr 1

reklama sklepu rtv agd

Branża RTV/AGD była jedną z pierwszych, które rozwinęły się w zakresie e-commerce. Do dziś Polacy w sieci najchętniej kupują właśnie tego rodzaju produkty. To sektor bardzo zróżnicowany, ale jednocześnie nasycony, pełny dużych sieci handlowych, z którymi trudno konkurować mniejszym sprzedawcom. Jak walczyć o swoje? Rozwiązaniem jest oczywiście marketing. Dowiedz się, jak powinna wyglądać skuteczna reklama sklepu RTV/AGD prowadzona w sieci.

Reklama sklepu RTV/AGD za pomocą SEO

SEO, inaczej pozycjonowanie, to ogół działań prowadzących do zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarkach. Powinno być to głównym przedmiotem zainteresowania każdego właściciela witryny, którzy właśnie poprzez wyniki wyszukiwania chciałby pozyskiwać nowych klientów. To istotne, ponieważ obecnie właśnie w ten sposób konsumenci szukają określonych produktów oraz informacji na ich temat. W przypadku branży RTV /AGD ta kwestia wydaje się jeszcze bardziej istotna, ponieważ działające w jej ramach sklepy często dysponują bardzo podobnym asortymentem i oferują zbliżone ceny. Dlatego w wyścigu o klienta często wygrywa po prostu ten, kto jest łatwiej dostępny.

W SEO chodzi przede wszystkim o to, by dana witryna pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania dla określonych haseł (słów kluczowych). Statystyki wskazują, że tylko ¼ użytkowników zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania, dlatego celem zawsze jest znalezienie się w pierwszej dziesiątce (top 10), a najlepiej oczywiście na czołowej pozycji. Co prawda uzyskanie tego rodzaju wyniku w przypadku najczęściej wyszukiwanych i najbardziej ogólnych haseł (jak np. „sklep RTV” czy „telewizory” jest bardzo trudne, szczególnie dla mniejszego, nowego na rynku sklepu, jednak spokojnie można powalczyć o wysokie pozycje przy tzw. frazach long tail. To dłuższe, szczegółowe zapytania wpisywane w Google przede wszystkim przez osoby szukające konkretnych produktów. Przykładem takiej frazy może być np. „telewizor samsung 55 cali”, „płyta indukcyjna dwupalnikowa do zabudowy” lub „komputer gamingowy”. Tego typu słowa kluczowe są mniej konkurencyjne, co oznacza, że pojawienie się na szczycie jest łatwiejsze.

Frazy typu long tail odgrywają też znaczącą rolę w zwiększaniu widoczności witryny. Tym samym pnie się ona w górę również w wynikach dotyczących bardziej ogólnych słów kluczowych. Aby uzyskać pożądane efekty, stosuje się starannie opracowywane i wdrażane strategie pozycjonowania obejmujące określone zapytania. Po pierwsze należy zadbać o optymalizację witryny, to znaczy jej dostosowanie do wymogów wyszukiwarki i potrzeb użytkowników. Powinna być przejrzysta, łatwa w obsłudze, nasycona treściami z odpowiednimi słowami kluczowymi, a także uzupełniona o meta tagi, atrybuty itp. Ważne również, by jej kod był uporządkowany, a design przyjazny. Powinna być też responsywna, czyli dostosowana do ekranów o różnej wielkości czy rozdzielczości, a także odpowiednio szybko się ładować.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

O SEO dba się również za pomocą content marketingu. Ciekawe treści publikowane na stronie (np. na blogu firmowym) niezwykle zwiększają jej wartość dla wyszukiwarki, przez co pojawia się wyżej w wynikach. Ponadto w owych treściach (najczęściej artykułach poradnikowych, informacyjnych, porównawczych itp.) należy umieszczać ważne z punktu widzenia reklamy sklepu RTV/AGD słowa kluczowe. Bardzo ważne, by unikać duplikowania treści (duplicate content) – również w obrębie tej samej witryny. Skopiowane teksty to bowiem sygnał dla Google, by zablokować taką stronę, uniemożliwiając jej uzyskanie wysokich pozycji.

Kolejnym ważnym aspektem pozycjonowania jest linkowanie. Powinno się zadbać o odpowiednie powiązanie odnośnikami poszczególnych zakładek serwisu, a jednocześnie dbać o pozyskanie linków zewnętrznych. Ważne jednak, by wszystkie te linki miały sens z punktu widzenia użytkownika i kierowały go do odpowiednich podstron. 

Chcesz wiedzieć więcej o pozycjonowaniu? Pobierz darmowy poradnik 30 lekcji SEO, który doceniły już setki użytkowników!

SEO dla sklepu RTV/AGD – dlaczego warto?

Dzięki pozycjonowaniu zyskujesz:

  • większą rozpoznawalność marki,
  • spójny, korzystny wizerunek oraz prestiż,
  • możliwość dotarcia do wielu potencjalnych klientów, w szczególności tych poszukujących konkretnych produktów i ich kategorii,
  • długotrwałe efekty w postaci stałego pozyskiwania nowych klientów,
  • wygodną w użytkowaniu, sprawnie działającą stronę internetową,
  • wartościowe treści na stronie i blogu firmowym.

Warto jednak pamiętać, że skuteczne SEO to wyłącznie takie, które nadzorowane jest przez specjalistów. Działanie na oślep może w tym przypadku przynieść znacznie więcej szkody niż pożytku. Dlatego pozycjonowanie warto zlecić fachowcom, którzy umożliwią Ci uzyskanie długotrwałych rezultatów.

Pozycjonowanie co do zasady nie wymaga prowadzenia żadnych płatnych działań (choć oczywiście trzeba zapłacić fachowcom, którzy zajmują się wdrażaniem strategii, optymalizacją strony, pisaniem tekstów itp.). Możliwa jest jednak również reklama sklepu RTV/AGD w wyszukiwarce za pomocą narzędzi Google Ads. Najpopularniejsze z nich to tzw. reklama tekstowa lub linki sponsorowane. Pojawiają się one na samym szczycie wyników wyszukiwania lub pomiędzy nimi i wyglądają bardzo podobnie (choć mają adnotację klasyfikującą, iż jest to reklama). To droga na skróty dla każdego, kto nie chce czekać na wyniki działań specjalistów SEO, ale z tego narzędzia korzystają również największe marki w branży.

Linki sponsorowane potrafią być bardzo skuteczne, jeśli będą dobrze zastosowane. Google proponuje w tym przypadku rozliczenie za kliknięcia (Pay Per Click) – a więc płacisz tylko za każdego klienta przekierowanego do sklepu. Należy jednak pamiętać, że w przypadku wysoce konkurencyjnych fraz koszt pojedynczego kliknięcia może być dość wysoki.

Możliwa jest również reklama sklepu RTV/AGD poprzez promowanie konkretnych towarów bezpośrednio w wyszukiwarce. To tzw. reklama produktowa (Product Listing Ads). Pokazuje ona zdjęcie towaru, jego nazwę oraz cenę i przekierowuje bezpośrednio do sklepu. Tego typu kampanie mogą być bardzo skuteczne, ale stosuje się w przypadku produktów, które sprzedają się relatywnie dobrze. Dlatego ta forma reklamy najlepiej sprawdza się w przypadku wybiórczego / przemyślanego stosowania.

Zwiększać świadomość marki można zaś za pośrednictwem reklam displayowych zwanych również graficznymi czy bannerowymi. Polegają one na wyświetlaniu bannerów reklamowych na rozmaitych stronach internetowych należących do Google Display Network. Jako reklamodawca możesz dowolnie wybrać, na jakich witrynach i komu będą się pokazywać Twoje reklamy. Dzięki temu możesz uzyskać znacznie większą skuteczność, trafiając do swojej grupy docelowej. Tego typu promocja to przede wszystkim świetne narzędzie wizerunkowe.

Kolejnym godnym uwagi typem kampanii jest te remarketingowa. W tym przypadku bannery o charakterze reklamowym pokazują się internautom, którzy już wcześniej odwiedzili Twój sklep. Możesz skierować reklamę do byłych klientów lub do tych, którzy opuścili sklep przed dokonaniem zakupu. Remarketing dość często okazuje się korzystny, szczególnie że można zastosować nie tylko bannery statyczne (takie same dla każdego użytkownika), ale również dynamiczne, czyli dostosowane do danego internauty i zawierające np. produkty, które oglądał w sklepie.

Google Ads to uniwersalne narzędzie, z którego korzystają firmy z niemal wszystkich branż, działające na dowolną skalę i oczekujące różnych rezultatów. Warto do nich dołączyć, by przekonać się o sile reklam Google. Korzystając z narzędzi tego giganta internetowego, zyskujesz między innymi:

  • natychmiastowe rezultaty,
  • możliwość promocji swojej oferty w określonej grupie docelowej,
  • korzystny model rozliczenia,
  • możliwość analizowania wyników kampanii dzięki dostępnym statystykom i analizom,
  • możliwość reklamy bezpośrednio w wyszukiwarce.

Kilka rodzajów kampanii, dobre rezultaty i w większości przystępne ceny to coś, co sprawia, że na pewno warto spróbować. Starannie poprowadzona kampania Google Ads może Ci przynieść mnóstwo pożytku i wielu nowych klientów!

Facebook Ads – reklama sklepu RTV/AGD

Najwięksi gracze na rynku RTV/AGD nie stronią również od mediów społecznościowych, a w szczególności Facebooka, który liczy sobie w naszym kraju aż 16 mln użytkowników. Z pewnością znajdziesz tutaj swoją grupę docelową niezależnie od rodzaju sprzedawanego asortymentu. Reklama sklepu RTV/AGD na Facebooku powinna się opierać przede wszystkim o sprawne prowadzenie jego profilu. Warto regularnie zamieszczać na nim ważne informacje, nowości, promocje, ciekawostki itp. Aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców, warto wykorzystać płatną promocję postów, która znacznie zwiększa zasięgi przy relatywnie niewielkich kosztach. Płatne reklamy na Facebooku mogą być również nakierowane na inne cele – w tym kierowanie ruchu na stronę sklepu – a dzięki dostępnym narzędziom możliwe jest ich stałe nadzorowanie i sprawdzanie wyników. Dostępne są również zaawansowane opcje targetowania, pozwalające dotrzeć do konkretnej grupy docelowej.

Facebook Ads dla sklepu RTV/AGD – dlaczego warto?

Korzystanie z Facebooka i tamtejszych płatnych reklam do świetny pomysł na reklamę sklepu RTV/AGD, ale również wielu innych biznesów. Na portalu znaleźć można pełen przekrój społeczeństwa, dlatego znajdzie się tu miejsce na promocję dowolnego towaru. Do zalet tego medium reklamowego można zaliczyć:

  • natychmiastowe rezultaty,
  • przystępne ceny,
  • kilka typów kampanii,
  • możliwość zaawansowanego targetowania,
  • możliwość dbania o wizerunek firmy.

Pamiętaj, że za pośrednictwem Facebooka możesz również nawiązywać i podtrzymywać bezpośrednie relacje ze swoimi klientami. Dzięki platformie możesz również kontrolować swój wizerunek i zdobywać renomę. To dlatego warto uzupełnić swoje działania w ramach reklamy sklepu RTV/AGD właśnie o tę metodę.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany