Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama sklepu rowerowego

Reklama sklepu rowerowego - zdjęcie nr 1

reklama sklepu rowerowego

Sklepy rowerowe to miejsca nie tylko dla prawdziwych pasjonatów tej dyscypliny. W Polsce rower to bardzo popularna aktywność, dlatego nie można powiedzieć, by popyt na sprzęt czy akcesoria rowerowe był mały. Problemem może być jednak duża konkurencja na rynku. Jak się na nim wybić i zdobyć klientów? Jak powinna wyglądać reklama sklepu rowerowego? Podpowiadamy!

SEO dla sklepu rowerowego

Obecnie funkcjonują zarówno stacjonarne sklepy rowerowe, jak i takie sprzedające wyłącznie online. Na rynku z powodzeniem działają również hybrydowe twory umożliwiające zakup drogą tradycyjną lub internetową. To ostatnie rozwiązanie jest najkorzystniejsze, ponieważ zapewnia największy rynek zbytu – zarówno miejscowych konsumentów, którzy wolą przedmiot dokładnie obejrzeć przed zakupem, jak i klientów z całego kraju, którzy nie mają nic przeciwko zakupom online. Każdy rodzaj sklepu powinien mieć jednak swoją stronę internetową. Dzięki temu można zainwestować w SEO, czyli jedną z największych sił, jeśli chodzi o marketing internetowy,

Czym jest SEO? To działania prowadzące do poprawy widoczności witryny w wyszukiwarce. Dlaczego to takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że obecnie jako społeczeństwo nie wyobrażamy sobie już życia bez Google. To właśnie tutaj poszukujemy wszelkich informacji – również tego, gdzie warto kupić rower i jaki model wybrać. SEO (nazywane równie często pozycjonowaniem – aczkolwiek SEO to tylko element procesu pozycjonowania) to tak naprawdę temat-rzeka. Chodzi jednak o to, by dostosować stronę do wymogów wyszukiwarki oraz oczekiwań użytkownika, a także zamieścić na niej treści, których mogą poszukiwać potencjalni klienci. Ważne jest również pozyskiwanie linków z wiarygodnych źródeł.

Niezwykle ważną rolę w procesie pozycjonowania odgrywają słowa (frazy) kluczowe. To wyrażenia i zapytania wpisywane w Google w celu uzyskania określonych informacji. Umieszczenie ich na stronie internetowej spowoduje jej pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Staranny dobór słów kluczowych, na które powinna być pozycjonowana strona, jest więc niezwykle ważny. W przypadku branży rowerowej pula fraz jest naprawdę szeroka. Warto szczególnie skupiać się na wyrażeniach typu long tail, czyli takich, które są szczegółowe i wielowyrazowe – np. „rower miejski damski”, „przerzutki shimano przód” czy też „kask rowerowy dziecięcy”. To autentyczne zapytania wpisywane w Google, co sygnalizuje, jakich produktów poszukują klienci. Bazę słów kluczowych warto stale poszerzać i aktualizować, zgodnie z nowymi trendami, postępem technologicznym itd. – to szczególnie ważne w branży rowerowej.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Właściwe działania SEO powinny bazować przede wszystkim na optymalizacji strony. To wszystkie działania dążące do:

  • stworzenia jej przejrzystej, funkcjonalnej konstrukcji,
  • wyodrębnienia jasnego podziału na zakładki,
  • uporządkowania kodu,
  • szybkiego wczytywania się witryny,
  • uzyskania pełnej responsywności – właściwego wyglądu i funkcjonalności zarówno na małych, jak i na dużych ekranach,
  • uzupełnienie jej o atrakcyjne, ciekawe treści (opisy produktów i kategorii, inne teksty, zdjęcia itd.),
  • uzupełnienia brakujących meta tagów, atrybutów itp.

Zoptymalizowana strona jest przyjazna dla wyszukiwarki, a jednocześnie dla użytkownika. Następnie warto przystąpić do działań content marketingowych, czyli dotyczących publikacji treści. Najbardziej oczywistym, a jednocześnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest blog firmowy. To doskonała reklama sklepu rowerowego. Dzięki publikacji fachowych artykułów stawiasz się w pozycji eksperta, co wzbudza zaufanie i zachęca do zakupów. Jednocześnie treści z wplecionymi słowami kluczowymi pozytywnie wpływają na SEO i przyciągają na stronę coraz więcej osób.

Dbając o pozycjonowanie, warto również pozyskiwać linki z zewnątrz – odnośniki do Twojej strony z innych wartościowych oraz powiązanych z nią tematycznie stron. Ponadto warto zastosować linkowania wewnętrzne – np. pomiędzy poszczególnymi kategoriami sklepu online. Dzięki nim nawet rozbudowana witryna będzie się lepiej pozycjonować.

SEO to dość wymagająca sztuka, choć nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Najlepiej powierzyć opiekę nad stroną specjaliście (np. agencji SEO) – to wcale nie musi być drogie. Fachowcy poświęcą witrynie odpowiednią ilość czasu, a dzięki odpowiedniej wiedzy nie popełnią błędów, które często przytrafiają się laikom, a mogą skutkować nawet zablokowaniem witryny. Dzięki temu reklama sklepu rowerowego poprzez SEO faktycznie może przynieść oczekiwane skutki.

Reklama sklepu rowerowego poprzez SEO – dlaczego warto?

SEO sprawi, że Twoja strona będzie po prostu bardziej widoczna w Google. Dzięki temu wzrośnie wskaźnik odwiedzin, co powinno się przełożyć również na wzrost sprzedaży i rozpoznawalności marki. Dzięki pozycjonowaniu można:

  • stale pozyskiwać nowych klientów za pośrednictwem wyszukiwarki,
  • świadomie budować wizerunek firmy jako specjalisty w swoim fachu,
  • ułatwić klientom zainteresowanym zakupem dotarcie do konkretnych produktów w e-sklepie,
  • zapewnić łatwiejszy dostęp do informacji o sklepie stacjonarnym i jego asortymencie,
  • zapewnić klientom dostęp do rzetelnych informacji, fachowych porad i innych eksperckich artykułów.

Zapewne sam codziennie korzystasz z Google i treści zamieszczanych na znajdowanych w ten sposób stronach. Dzięki SEO Twoja witryna może również dotrzeć do wielu osób, dlatego jest to bardzo opłacalna inwestycja.

Google oferuje też bardzo rozbudowany system płatnych reklam online. Możesz prowadzić kampanie zarówno w wyszukiwarce, jak i na innych stronach. To sposób na trafienie do znacznie większej liczby internautów – zarówno tych, którzy poszukują konkretnych informacji, jak i tych, którzy po prostu przeglądają inne strony, ale mogą być zainteresowani ofertą Twojego sklepu. Stosowane rozliczenie Pay Per Click sprawia, że tego typu reklamy potrafią być bardzo opłacalne, jeśli tylko zostaną prawidłowo skonstruowane. Na jakie rodzaje płatnej promocji możesz się zdecydować?

Reklama tekstowa to najczęściej wybierane rozwiązanie. Chętnie korzystają z niego zarówno małe sklepy oraz nowicjusze na rynku, jak i najwięksi gracze. Zasada jest prosta – kampania polega na eksponowaniu linka do Twojej strony w wynikach wyszukiwania konkretnej frazy. W zależności od konkurencyjności słowa kluczowego taka reklama sklepu rowerowego może być bardzo tania lub dość kosztowna. Warto pamiętać, że płaci się za każde kliknięcie odnośnika kierującego na stronę sklepu, więc może to być bardzo opłacalne narzędzie, jeśli tylko zostanie odpowiednio użyte.

Możesz również zdecydować się na reklamę graficzną. To metoda wykorzystywana przede wszystkim w kampaniach wizerunkowych. Chcesz zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą? Przygotuj banner i zamów jego publikację w ramach Google Display Network. Możesz wybrać, na jakich stronach i komu będzie pokazywana reklama sklepu rowerowego. Dzięki temu masz kontrolę nad jej skutecznością. Z tego rozwiązania chętnie korzystają nowe firmy na rynku i wszyscy ci, którzy chcą zwiększyć ruch na swojej stronie.

Remarketing jest wykorzystywany przede wszystkim przez sklepy internetowe i również polega na wyświetlaniu bannerów. W tym przypadku targetem są jednak internauci, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę. W ten sposób można im przypomnieć o ofercie. Remarketing jest bardzo popularny, ponieważ zapewnia dobrą skuteczność w zakresie zwiększania sprzedaży. Reklamodawcy mogą zdecydować, komu będzie pokazywana reklama i jak będzie wyglądać. Do wyboru jest wariant statyczny – jednakowy dla wszystkich – oraz dynamiczny, czyli dostosowany do konkretnego użytkownika (wyświetlający np. produkty, które oglądał w sklepie).

Jeśli prowadzisz sklep online, możesz również zastosować kampanię produktową. W tym przypadku po wpisaniu przez użytkownika w Google określonego hasła (np. „rower kross hexagon 3.0”) nad organicznymi wynikami wyszukiwania pojawi się oferta z Twojego sklepu wraz ze zdjęciem i ceną produktu. To narzędzie dla tych, którym zależy na sprzedaży określonych towarów lub ich kategorii.

Google Ads to tak naprawdę doskonałe narzędzie reklamowe dla każdej firmy. Najwięcej możliwości jego wykorzystania mają jednak sklepy internetowe. Reklama sklepu rowerowego online możliwa jest za pomocą kampanii tekstowych, produktowych, graficznych oraz remarketingu. To szeroki wybór opcji, które można stosować jednocześnie lub naprzemiennie, w zależności od budżetu oraz pożądanego efektu. Google Ads to:

  • szerokie możliwości promocji swojej działalności w skali lokalnej, krajowej i globalnej,
  • natychmiastowe rezultaty,
  • możliwość zwiększenia ruchu na stronie, konwersji oraz świadomości marki,
  • korzystne rozliczenie Pay Per Click,
  • rozsądne koszty prowadzenia kampanii,
  • możliwość dotarcia do klientów poszukujących konkretnych produktów.

Reklama sklepu rowerowego na Facebooku – Facebook Ads

Facebook to bardzo ważny portal dla właścicieli firm – niektórzy zastępują nim wręcz własną witrynę. Nie jest to zalecane rozwiązanie, ale na Facebooku i tak warto  się pojawić. To świetne miejsce do interakcji i bieżącej komunikacji z klientami. Jeśli masz do przekazania jakieś pilne wiadomości (np. o nowym towarze, nagłej zmianie godzin otwarcia, starcie wyprzedaży) – w ten sposób zapewne najszybciej trafisz do klientów. Możesz również gromadzić opinie, które pomogą Ci zbudować renomę i zachęcić nowych klientów do zaufania Twojej firmie.

Poza bieżącą działalnością na stronie firmowej warto zainteresować się możliwościami Facebook Ads. To narzędzie umożliwiające m.in. promowanie postów, tak aby dotarły do szerszego grona odbiorców. Możesz również prowadzić kampanie nakierowane na zwiększanie ruchu na stronie lub pozyskiwanie nowych obserwatorów. W zależności od potrzeb możesz zdecydować, do kogo dotrze Twoja reklama sklepu rowerowego dzięki rozbudowanym ustawieniom targetowania. Z pomocą reklam łatwiej będzie Ci zbudować na portalu społeczność związaną z Twoją marką.

Facebook Ads dla sklepu rowerowego – dlaczego warto?

Dlaczego warto prowadzić reklamę sklepu rowerowego poprzez Facebook Ads? Powodów jest kilka. Jakich?

  • Twoja konkurencja już tam jest.
  • Możesz tworzyć kampanie pozwalające na realizację konkretnych celów i mierzyć ich skuteczność.
  • Możesz angażować swoich obserwatorów i budować z nimi więź.
  • Możesz niewielkim kosztem promować swoją działalność.
  • Możesz precyzyjnie wybrać grupę docelową (target) reklam.

Facebook może być idealnym uzupełnieniem pozostałych działań marketingowych firmy. Samo założenie profilu nic nie kosztuje, a reklamy są niedrogie i łatwo kontrolować ich koszty.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany