Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Reklama LinkedIn dla początkujących

Reklama LinkedIn dla początkujących - zdjęcie nr 1

Reklama LinkedIn dla początkujących - zdjęcie nr 2

Reklama na LinkedIn krok po kroku

LinkedIn staje się coraz ważniejszym narzędziem marketingowym. Badanie przeprowadzone przez Digiday wskazuje, że 42% osób odpowiedzialnych za marketing w firmach planuje zwiększyć budżet reklamowy na tej platformie w 2019 roku.

Oczywiście reklama na LinkedIn jest dostępna już od długiego czasu, jednak dopiero od niedawna LinkedIn opanował w pełni sztukę bycia zarówno platformą reklamową, jak i społecznościową.

LinkedIn odróżnia od innych platform (jak Facebook lub Twitter) to, że posiada rozbudowane możliwości targetowania B2B. To właśnie tutaj wszyscy członkowie tej sieci są „pod krawatem”, a najbardziej interesuje ich rozwój zawodowy i nawiązywanie relacji biznesowych.

Właśnie z tego powodu w ostatnim czasie zoptymalizowano opcje przeznaczone do targetowania, dzięki czemu marketingowcy mogą docierać do jasno sprecyzowanej grupy osób, co jest zresztą podstawową przewagą reklamy internetowej nad tradycyjnymi kanałami. 

Czy LinkedIn jest dla Ciebie?

Zanim przestawimy Ci reklamę LinkedIn krok po kroku, ustalmy, czy ta platforma będzie w sam raz dla Ciebie. Na początek zaznaczmy, że reklamowanie się na LinkedIn dla początkujących, jak i zaawansowanych w tej sztuce, jest znacznie droższe w porównaniu do innych platform. Upewnij się zatem, że posiadasz odpowiedni budżet.

Zastanów się także nad następującymi pytaniami:

  1. Czy znam tytuły zawodowe mojej grupy docelowej?

LinkedIn oferuje targetowanie na podstawie tytułów zawodowych. Jeśli na przykład zajmujesz się marketingiem agencji wspierającej rozwój zawodowy początkujących programistów, Twoją grupą docelową będą osoby tytułujące się „junior developer”.

New call-to-action
New call-to-action
  1. Czy moja grupa docelowa ma unikalne umiejętności/zainteresowania?

Możliwość targetowania poprzez umiejętności/zainteresowania jest bardzo przydatna w przypadku każdej firmy. Przykładowo sprzedawca oprogramowania służącego do analityki może nakierować reklamę na osoby biegłe w dziedzinie oprogramowania i analizy danych.

Cele reklamy na LinkedIn

Aby z powodzeniem reklamować się na LinkedIn, powinieneś obrać sobie przykładowe cele:

  • Świadomość marki.
  • Odwiedziny na stronie firmowej.
  • Zaangażowanie.
  • Wyświetlenia filmów.
  • Generowanie leadów.
  • Konwersje na stronie firmowej.
  • Aplikacje na stanowiska zawodowe.

Ponieważ algorytm LinkedIn nie jest tak drobiazgowy jak w przypadku Facebooka, zainwestowanie całego budżetu na reklamę mającą na celu zwiększenie jedynie zaangażowania może nie być najlepszym wyborem dla każdej firmy. Lepiej skupić się na bardziej „twardych” celach jak konwersje na stronie czy generowanie leadów.

Typy reklam na LinkedIn

Na LinkedIn istnieje 5 głównych typów reklam:

    • Sponsored Content (treści sponsorowane).
    • Sponsored InMail (InMail sponsorowany).
    • Text Ad (reklamy tekstowe).
    • Display Ad (reklamy typu display).
    • Dynamic Ad (reklamy dynamiczne).

Omówmy je bardziej szczegółowo:

  • Sponsored Content

Opcja ta pozwala promować aktualizacje Twojej strony firmowej na LinkedIn. Wybrany artykuł, film, news lub wydarzenie zostanie wyróżnione w feedzie docelowej grupy.

Ponieważ reklama na LinkedIn tego typu jest umieszczana bezpośrednio w kanałach informacyjnych użytkowników, w bardziej naturalny sposób łączy się z ich zainteresowaniami, co przekłada się na większe zaangażowanie. Za jej pomocą można też na przykład zachęcić do pobrania poradnika czy obejrzenia webinaru, prosząc jednocześnie o podanie adresu e-mail.  Wtedy budujemy listę remarketingową i możemy tworzyć reklamy śledzące LinkedIn wyświetlane wybranej grupie użytkowników, która już miała kontakt z Twoją firmą. 

  • Sponsored InMail

Ten typ reklamy pozwala na wysłanie spersonalizowanej wiadomości bezpośrednio do członków wybranej grupy odbiorców. Platforma dostarcza wiadomość bezpośrednio do skrzynek pocztowych na LinkedIn.

Taka wiadomość dotrze do użytkowników bez względu na to, jakich urządzeń używają. Można w nich dostosować przywitanie, treść call to action, treść główną, czy też zamieścić link. Wiadomości pojawią się w skrzynce odbiorczej tak samo, jak zwykłe wiadomości tekstowe. Płacisz tylko za te maile sponsorowane, które wysyłasz.

New call-to-action
New call-to-action
  • Text Ad

Reklamy te umieszczone są po prawej stronie feedu LinkedIn, a ich celem jest dostarczanie krótkich i zwięzłych wiadomości do wybranej grupy odbiorców. Ich największą zaletą jest to, że łączą się z kanałami informacyjnymi i naturalnie pobudzają zainteresowanie grupy docelowej.

  • Display Ad

Jest to tradycyjny baner reklamowy wyświetlany na stronie LinkedIn.

To jedna z najciekawszych reklam na LinkedIn. Jej dynamiczny charakter pozwala na dostosowanie wiadomości do indywidualnych odbiorców. Reklama pojawia się na profilu użytkownika i może być skonfigurowana tak, aby zawierała jego zdjęcie, jak również określone call to action. Spersonalizowany aspekt tej reklamy bardzo zaciekawia użytkowników.

Jak reklamować się na LinkedIn?

Ważne jest, aby pamiętać o kilku uniwersalnych wskazówkach. Aby mieć pewność, że inwestycja w reklamę na LinkedIn zostanie w pełni wykorzystana, zadbaj o poniższe elementy:

  • Tekst

Treści na LinkedIn muszą być krystalicznie czyste. Ich celem jest przyciągnięcie uwagi klienta biznesowego, który nie ma czasu na zapoznawanie się ze wszystkimi szczegółami. Przedstaw swoją ofertę, ale zachowaj prostotę.

  • Zdjęcia

Obrazy, które są powiązane z tematem reklamy, jak i przyciągają uwagę, mają duże znaczenie. Feedy użytkowników LinkedIn mogą być dość zatłoczone, więc musisz jak najlepiej wykorzystać otrzymaną przestrzeń. Jeśli nie zapracujesz na owe pierwsze spojrzenie, Twoja reklama pozostanie niezauważona.

  • Targeting

Aby mieć pewność, że dotrzesz do właściwych osób, pomyśl o tym, kto jest Twoim idealnym klientem. W jakiej branży pracuje? Jaka jest jego rola w firmie? Jakie informacje go interesują?

  • Testowanie

Spróbuj różnych wariantów kampanii, aby określić, który z nich przynosi najlepsze rezultaty. Zmień nagłówek, obraz, tekst lub osobę docelową. Nie ma sensu zdawać się na domysły, podczas gdy LinkedIn może dostarczyć konkretnych wskazówek na temat tego, co faktycznie działa.

  • Pomiar

Jest to oczywisty element każdej internetowej reklamy. Niemniej jednak zawsze pamiętaj, aby mierzyć wydajność i wprowadzać kolejne poprawki. Poprzez monitorowanie takich wskaźników jak kliknięcia czy koszty, będziesz w stanie poprawić zwrot z inwestycji i usprawnić reklamy LinkedIn.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Podsumowanie

LinkedIn to wspaniałe narzędzie do pozyskiwania klientów biznesowych i nawiązywania relacji zawodowych. Dzięki przedstawionym w tym artykule informacjom z powodzeniem ustalisz, czy reklama na LinkedIn jest dla Ciebie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej – pobierz nasz poradnik LinkedIn! To prawie 50 stron darmowej wiedzy o reklamowaniu na LinkedIn dla początkujących. Znajdziesz tam mnóstwo wskazówek typu „krok po kroku” oraz interesujących statystyk! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany