Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama sklepu kosmetycznego

reklama sklepu kosmetycznego

Prowadzisz sklep kosmetyczny? Branża beauty jest niezwykle rozwojowa – zwłaszcza, że rozwija się równolegle rynek samych produktów kosmetycznych oraz system ich promocji. Dlatego przybywa też chętnych do eksperymentowania z nowościami oraz poszukiwania tanich, ale dobrych artykułów do makijażu, a także pielęgnacyjnych. Sęk w tym, że wraz ze wzrostem popytu na produkty z tej kategorii rośnie też podaż. Jak zatem poradzić sobie na konkurencyjnym rynku? Odpowiedzią jest przemyślana reklama sklepu kosmetycznego. W jaki sposób ją zaplanować i wykonać? Podpowiadamy.

Reklama sklepu kosmetycznego: jak zacząć?

Działania reklamowe nigdy nie powinny być dziełem przypadku – no, chyba że chcesz zmarnować budżet, który na nie przeznaczysz. Ta zasada jest szczególnie ważna w branży kosmetycznej – bez względu na to, czy prowadzisz drogerię, która oferuje bardzo szeroką gamę produktów ze średniej i niskiej półki cenowej, czy sklep z artykułami eko lub przeznaczonymi dla profesjonalistów. W każdej z tych nisz trzeba się mierzyć z bardzo dużą konkurencją. A to nie lada wyzwanie – zwłaszcza, jeśli zaczynasz od podstaw.

Pytanie więc: co zrobić, jeśli Twój budżet na reklamę nie jest nieograniczony, a jednocześnie oczekujesz szybkich efektów? Przede wszystkim wybierz najbardziej obiecujący kanał sprzedaży, a zatem internet. Nie ma nawet najmniejszych wątpliwości co do tego, że to właśnie w sieci możesz uzyskać z działań promocyjnych najlepsze ROI. Dlaczego? Ponieważ to właśnie tutaj są obecni Twoi potencjalni klienci, a Ty możesz do nich dotrzeć wieloma kanałami.

Zanim zaczniesz myśleć o rozpoczęciu konkretnej kampanii, zatrzymaj się na chwilę i zastanów… czy na pewno chcesz podjąć te działania na własną rękę. Jeżeli nie masz zbyt dużego doświadczenia w branży reklamowej i nigdy wcześniej nie zdarzyło Ci się np. konfigurować kampanii w Google, możesz stracić wiele czasu, energii i pieniędzy na przyswojenie sobie podstaw.

Tymczasem współpraca z agencją digital, choć wiąże się z nieco większą inwestycją, może być naprawdę skutecznym sposobem na dotarcie do szerokiego grona klientów. Specjaliści wiedzą, jak najlepiej wykorzystać powierzony im budżet i działają w oparciu o precyzyjny plan. Uwzględnia on:

  • jasno wytyczone cele kampanii,
  • precyzyjne określenie grup docelowych klientów, do których kierowana jest komunikacja promocyjna – trzeba pamiętać, że inną formę przybierze reklama sklepu kosmetycznego kierowana do osoby, która nie wie, jakich produktów potrzebuje, a inną komunikaty dla klienta, który szuka konkretnych kosmetyków,
  • staranną selekcję narzędzi i kanałów komunikacji – tak, by Twoja reklama była tam, gdzie są Twoi klienci,
  • jasno określony budżet.

Jeżeli chcesz, możesz oczywiście przez wszystkie te kroki przejść samodzielnie. Zastanów się jednak, czy na pewno będzie Ci się to opłacało.

A jakie elementy powinna uwzględniać reklama sklepu kosmetycznego? Oto one.

Płatna reklama sklepu kosmetycznego, czyli Google Ads

Google Ads to bardzo szeroki zestaw narzędzi, które pozwalają na podejmowanie precyzyjnych działań promocyjnych – takich, które będą stargetowane na starannie wyselekcjonowanych odbiorców. Co to oznacza w praktyce? Tyle, że zyskasz możliwość dotarcia do osób, które są potencjalnie zainteresowane zakupem kosmetyków, które oferujesz.

Na czym polega sekret sukcesu? Na tym, że reklamy Google nie są wyświetlane przypadkowym osobom. Pojawiają się na ekranach komputerów i smartfonów tych osób, które wykazały zainteresowanie Twoją branżą i ofertą. Zobacz, jakie narzędzia przydadzą się w szczególności sklepowi kosmetycznemu.

Gdzie szukasz kosmetyków, które chcesz kupić? Być może odwiedzasz po prostu drogerię stacjonarną, jednak bardzo wiele osób kieruje się do sieci. Zwłaszcza, że w internecie produkty mogą być nawet o kilkadziesiąt procent tańsze. A skoro tak, wyszukiwarka Google to pierwsze źródło informacji. Prawda jest taka, że użytkownik serwisu kliknie w jeden z pierwszych wyników wyszukiwania i… często na nim poprzestanie, a nawet dokona zakupu.

Znalezienie się na szczycie tzw. wyników organicznych to nie lada wyzwanie. A to dlatego, że branża kosmetyczna jest niezwykle konkurencyjna. Możesz jednak przeskoczyć innych, prezentując swoją propozycję w linkach sponsorowanych. To te, które wyświetlają się nad rezultatami uzyskanymi przez algorytmy Google. I choć są one dość wyraźnie oznaczone jako reklama, są chętnie klikane przez odbiorców. A to oznacza, że linki sponsorowane pozwolą Ci szybko zbudować większy ruch na stronie, co będzie miało przełożenie na wszystkie pozostałe cele prowadzenia promocji: z wynikami sprzedażowymi włącznie.

  • Product Listing Ads

…czyli reklamy wyświetlające się w systemie Google Zakupy. To forma promocji, która pozwoli Ci skutecznie zaprezentować poszczególne kosmetyki i dotrzeć do odbiorcy bezpośrednio, z konkretną ofertą. Jeśli skorzystasz z tego narzędzia, link do określonego produktu, związanego z precyzyjnym wyszukiwaniem klienta, znajdzie się w sekcji nad wynikami organicznymi lub z boku. Będzie opatrzony zdjęcie towaru oraz ceną. Dlatego to dobre miejsce na konkurowanie wówczas, gdy proponujesz artykuły taniej niż inni. Ale nie tylko. Obecność w tej sekcji pomaga również budować rozpoznawalność sklepu i siłę marki.

  • Google Display Network

Mowa o reklamach kontekstowych, które wyświetlają się użytkownikowi w odwiedzanych przez niego serwisach zewnętrznych – np. z wiadomościami, lifestylowych czy jakichkolwiek innych, współpracujących z Google w zakresie wyświetlania reklam. Ich zasięgi są bardzo duże, a komunikaty promocyjne wyświetlają się osobom o konkretnym zakresie zainteresowań, pasji oraz cechach demograficznych. Szczególnie efektywny jest remarketing, a więc działania polegające na wyświetlaniu banerów reklamowych użytkownikom, którzy już odwiedzili Twój sklep, np. takim, którzy porzucili koszyki zakupowe. Reklama prezentująca oglądane przez nich produkty może skłonić do powrotu do zakupów.

Dlaczego Google Ads?

Reklama sklepu kosmetycznego w Google Ads to naturalne i bardzo rozsądne rozwiązanie, ponieważ ten system promocji umożliwia bardzo precyzyjne dotarcie do osób znajdujących się w grupie docelowej.

Google Ads to:

  • szybkie budowanie ruchu na stronie,
  • wsparcie dla krótkoterminowych kampanii sezonowych, np. nastawionych na sprzedaż określonych produktów,
  • wzmocnienie marki sklepu,
  • możliwość efektywnego monitorowania efektów działań reklamowych – kampanie Google Ads dostarczają wielu danych analitycznych, które pozwalają usprawniać prowadzone działania z myślą o zwiększeniu ich skuteczności,
  • ścisła kontrola nad budżetem – opłaty za wyświetlanie reklam są pobierane w systemie PPC, co oznacza, że płacisz za wyświetlenia lub kliknięcia w baner, a zatem za skuteczne wejście w interakcję z odbiorcą.

Pytanie jednak: czy taka reklama sklepu kosmetycznego może być prowadzona na własną rękę? W teorii jak najbardziej tak. W końcu wystarczy sięgnąć po narzędzia powszechnie dostępne w Google i bezpośrednio opłacić kampanię, prawda? Jednak w praktyce poprawna konfiguracja kampanii, jak również jej testowanie i monitorowanie to działania, które wymagają bogatej wiedzy oraz dużego doświadczenia. To jedyna droga do tego, aby nie zmarnować budżetu przeznaczonego na promocję. Dlatego lepiej zainwestować w prowadzenie kampanii z pomocą specjalistów. Trzeba też mieć świadomość, że efekty są uzależnione tak od budżetu przeznaczonego na promocję, jak i od konkurencyjności w branży.

Pozycjonowanie sklepu kosmetycznego

Reklama sklepu kosmetycznego to jedna strona medalu. Druga to działania w obszarze SEO. Równie ważne, jeśli nie ważniejsze, ponieważ to one przynoszą najbardziej długofalowe efekty. Jak je prowadzić? Celem jest uzyskanie jak najlepszej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwania w Google. Aby uzyskać ten rezultat, trzeba zadbać o:

  • optymalizację kodu strony – tak, aby była przyjazna wszystkim przeglądarkom i urządzeniu oraz wyświetlała się szybko oraz bez utrudnień,
  • zwiększenie funkcjonalności serwisu – np. jego przejrzystości, łatwości przejścia przez drogę zakupową czy możliwości wyszukiwania produktów,
  • poprawne nasycenie treści w serwisie słowami kluczowymi – w przypadku sklepu kosmetycznego prawdopodobnie potrzebne będzie pozycjonowanie „głębokie”, a więc wnikające w strukturę podstron przynależnych do serwisu,
  • poprawa meta tagów strony, struktury adresów URL oraz mapy strony – tak, aby były one bardziej przyjazne algorytmom Google.

Aby jednak rozpocząć większość z tych działań, trzeba jednocześnie bardzo jasno określić to, na jakie słowa kluczowe będzie prowadzone pozycjonowanie. To wcale nie tak proste, jak by się mogło wydawać. W przypadku sklepu kosmetycznego wcale nie wystarczy wybrać słów kluczowych powiązanych bezpośrednio z głównymi kategoriami produktów, np. takich jak „szampony”, „żele do ciała” czy „kremy przeciwzmarszczkowe”. Owszem, mają one bardzo duże znaczenie, jednak… na takie hasła promuje się również Twoja konkurencja. A to oznacza, że musisz zainwestować w pozycjonowanie long-tail. Jest ono szczególnie ważne dla sklepów, które oferują setki, a nawet tysiące produktów. Decydując się na korzystanie z „długiego ogona”, masz szansę znacząco zwiększyć swoją pozycję na wiele zapytań.

Pamiętaj: pozycjonowanie przynosi długofalowe efekty. Choć trzeba na nie poczekać kilka miesięcy, zdecydowanie warto.

Reklama sklepu kosmetycznego na Facebooku – czy warto?

Facebook, jak również inne media społecznościowe, takie jak powiązany z nim Instagram czy Pinterest, to również doskonałe miejsce na promowanie się. Zwłaszcza Facebook daje szerokie możliwości komunikacji z odbiorcami – zarówno poprzez prowadzenie fanpage’a, jak i reklamy kontekstowe, które są rozliczane i monitorowane na zasadach podobnych do tych oferowanych przez Google Ads. Podobnie Instagram oferuje przestrzeń do nadania Twoim produktom pewnego „anturażu” i charakteru Twojej marce. To wszystko – szczególnie w branży kosmetycznej, jest bardzo istotne.

Chcesz skorzystać z systemu Google Ads lub Facebook Ads dla swojego sklepu kosmetycznego i zależy Ci na jego dobrym pozycjonowaniu? Skontaktuj się i dowiedz więcej na temat możliwości w tym zakresie!

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

reklama sklepu narciarskiego
Reklama sklepu narciarskiego
Dominika Słomka

Białe szaleństwo to pasja, której oddaje się wiele osób. Zainteresowanie nią rośnie, wraz z nim rozwija się infrastruktura narciarska oraz […]

5 darmowych narzędzi do komunikacji w dziale marketingu
Maciej Popiołek

Darmowe narzędzia do komunikacji w marketingu Efektywna komunikacja w zespole ma ogromne znaczenie w funkcjonowaniu firmy. Wszelkie nieporozumienia i nieścisłości […]

Programy partnerskie – typy i zalety
Maciej Popiołek

Chociaż marketing afiliacyjny nie jest nowością, cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Dla sprzedawcy jest szansą na wypromowanie swoich produktów lub pozyskanie […]

powiadomienia push
Powiadomienia PUSH alternatywą dla newsletterów?
Dominika Słomka

Komunikaty marketingowe mają jeden podstawowy cel: zwrócić uwagę odbiorcy i zachęcić do podjęcia określonych działań. Mogą przybierać wiele form. Pytanie […]

jak założyć sklep internetowy na allegro
Jak założyć sklep internetowy na Allegro?
Maciej Popiołek

200 milionów (!) – tyle ma sięgnąć liczba ofert na portalu Allegro do końca 2020 roku, zgodnie z założeniami spółki, […]

Reklama na Messengerze – co należy wiedzieć?
Maciej Popiołek

W 2017 roku Facebook przekroczył granicę 2 miliardów aktywnych użytkowników. Jak przedstawiał to TechCrunch, w owym czasie znacznie przebijał popularnością […]