Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Reklama Google – dlaczego to dobry pomysł?

Reklama Google – dlaczego to dobry pomysł? - zdjęcie nr 1

Reklama Google – dlaczego to dobry pomysł? - zdjęcie nr 2

Reklama Google to zawsze dobry pomysł – sprawdź dlaczego!

Reklama internetowa i same kampanie reklamowe w Internecie najczęściej kojarzą się nam z usługami oferowanymi przez Google. Reklamy w wyszukiwarkach są w Internecie na porządku dziennym – zadajmy sobie pytanie: jaką mają skuteczność? Intuicja podpowiada, że skoro tyle firm reklamuje się w taki sposób, to kampanie muszą przynosić wymierne efekty. Przeanalizujmy zatem, jakie argumenty przemawiają za reklamowaniem się w Internecie za pośrednictwem narzędzi Google. Reklama Google to bowiem piekielnie skuteczne narzędzie reklamowe!

1. Dominująca wyszukiwarka na rynku = największy zasięg reklamy

Google to potentat w Internecie – obecnie, ponad 90% użytkowników Internetu w Polsce korzysta właśnie z tej wyszukiwarki. Ale to nie wszystko!

Reklama Google to bowiem nie tylko reklama w wyszukiwarce, mamy do dyspozycji również reklamę w sieci reklamowej – wtedy nasza oferta wyświetla się w witrynach partnerskich Google, docierają do ponad 90% użytkowników Internetu. Taki zasięg sieci powoduje, że nawet użytkownicy korzystający z innych wyszukiwarek niż Google będą mieli styczność z naszymi reklamami. Ponadto kampanie w sieci reklamowej mogą wykorzystywać różne formaty reklam: banery graficzne, lightbox, reklamy tekstowe, a także firmy reklamowe. Prezentowanie reklam na ponad dwóch milionach witryn, w trakcie filmów i otwierania aplikacji sprawia, że Google Adwords jako format reklamowy ma obecnie największy zasięg na całym świecie.

2.  Reklama Google trafia tylko do osób szukających naszych produktów bądź usług

Dzięki reklamie w wyszukiwarce oferta Twojej firmy automatycznie trafia do tych osób, które mają sprecyzowaną potrzebę i intencję zakupową – jak np. w przypadku Google Zakupy. Klienci wpisując zapytanie określają swoje potrzeby, a Twoja oferta  jest odpowiedzią na ich oczekiwania. Interakcja reklamowa jest zawsze prowadzona w idealnym miejscu i czasie – reklama wyświetla się osobom, które już ujawniają chęć zakupu – skuteczność zawarcia transakcji jest znacznie większa niż za pośrednictwem innych kanałów reklamy.

Dzięki funkcji remarketingu, osoby odwiedzające dane strony są zapamiętywane na listach preferencji. Następnie według szczegółowo określonych kryteriów są im prezentowane kolejne, znacznie lepiej dopasowane do ich preferencji, reklamy. Użytkownik wykazuje większe zainteresowanie reklamą zgodną z jego osobistymi zainteresowaniami, więc skuteczność reklam kierowanych dzięki mechanizmowi remarketingu jest większa niż w przypadku zwykłej kampanii reklamowej bez zdefiniowanego target.

3.  Precyzyjnie określanie grupy docelowej

Działanie usługi Google Adwords sprawia, że na stronę internetową firmy trafiają klienci, którzy już są zainteresowani właśnie tym rodzajem asortymentu, jaki oferuje dana firma. Klienci są już zdecydowani, czego chcą, a ponadto właśnie w tym momencie pragną zrealizować swoje potrzeby. Najlepsze ze wszystkiego jest jednak to, że to reklamodawca określa, na podstawie jakich cech algorytm na wyświetlać reklamy firmy – np. wskazując na jakim obszarze ma zostać aktywowana emisja reklamy.

Reklamy w sieci reklamowej i wyszukiwarce Google mogą być kierowane do różnych grup odbiorców wg następujących kryteriów:

  • ·         słowa kluczowe;
  • ·         tematy;
  • ·         język i lokalizacja;
  • ·         miejsce docelowe prezentacji reklamy;
  • ·         listy remarketingowe;
  • ·         zainteresowania odbiorców;
  • ·         kryteria demograficzne;
  • ·         urządzenia (komputery PC, urządzenia mobilne, aplikację, systemy operacyjne).

4. Kontrola kosztów kampanii

Reklama Google opiera się na dostępności dla szerokiego grona klientów. Często dla firm najważniejsza jest elastyczność budżetu kampanii lub najzwyczajniej określenie maksymalnego pułapu wydatków. W Google Adwords możesz płacić za kliknięcie, czyli przekierowanie użytkownika na Twoją stronę internetową. Takie rozwiązanie jest  bardzo korzystne ponieważ samo wyświetlenie reklamy niczego jeszcze nie zapewnia, a mogłoby generować niewspółmierne do efektu koszty. Sprowadzenie użytkownika na konkretną stronę oferująca usługi stanowi pierwszy krok na drodze do skorzystania z oferty.

Ceny za kliknięcie różnią się kwotowo w zależności od branży i jakości kampanii. Przy ustawieniu maksymalnej kwoty za klik i budżetu kampanii możemy mieć pewność, że nigdy nie zostanie on przekroczony. Z góry decydujemy więc o tym, ile wydamy na reklamę.

W tym wpisie znajdziesz film, w którym jeden z naszych klientów opisuje zalety Google AdWords. 

System Google AdWords traktuje reklamodawców identycznie – mała firma też może znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Budżet jest elastyczny – nie ma ani minimalnego ani maksymalnego budżetu, można dowolnie wstrzymywać kampanię i ją wznawiać. Jeśli ze statystyk wynika, że dana reklama nie działa, w każdej chwili możemy ją zastopować, przygotować nową wersję, ustalić nowe zasady emisji i wznowić – obserwując bacznie czy zmiana poprawiła wyniki.

5. Efekty – mierzenie podstawą doskonalenia strategii

Google prezentuje wyniki monitorowania statystyk – reklamodawca może na bieżąco analizować wiele czynników takich jak koszt za kliknięcie, liczba osób odwiedzających jego stronę wskutek przekierowania z reklam, liczba osób, które dokonały konkretnej akcji (np. wysłanie formularza, zakup itp.).  Statystyki pozwalają analizować zwrot z inwestycji w reklamy, a ponadto korygować paramenty celem udoskonalania kampanii. Reklama w Google jest z zasady długotrwałym procesem – pierwsze efekty pojawiają się wprawdzie dość szybko (już po miesiącu) ale na pełny rezultat należy poczekać dłużej, szczególnie jeżeli wykorzystujemy platformę do optymalizacji, która długofalowo przynosi maksymalizację efektów wydatkowanych budżetów reklamowych.

Jak to zrobić dobrze?

Skuteczność reklamy w Google jest bardzo duża pod warunkiem odpowiedniego ustalenia parametrów, dobrego zbudowania przekazu reklamowego oraz odpowiedniego wyboru zarówno formy reklamy jak i grupy docelowej. Bez względu na budżet, którym dysponujemy, warto zaprojektować kampanie reklamową z udziałem agencji reklamowej – nawet nieduże, ale nieumiejętnie wydane pieniądze – to tylko strata, a wydane w optymalny sposób zapewniają firmie wzrost zysku.

Chcesz wiedzieć więcej o marketingu online? Sprawdź nasz darmowy poradnik marketingu internetowego Verseo AdBook 2018! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany