Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Google Zakupy – co to jest?

Google Zakupy – co to i dlaczego warto.

Porównywarka Google Zakupy to dostępna z poziomu wyszukiwarki wygodna forma reklamy dostępna dla użytkowników systemu reklamowego AdWords. To właśnie w niej wyświetlają się tzw. Reklamy z Listą Produktów (zwane również Kampaniami Produktowymi lub PLA). Jak działa porównywarka zarówno od strony użytkownika wyszukiwarki (potencjalnego klienta) jak i reklamodawcy? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania!

1. Użytkowanie Porównywarki Google Zakupy

Po wpisaniu dowolnej frazy związanej z produktami do wyszukiwarki Google, naszym oczom zazwyczaj pojawią się dwa typy reklam – znane wszystkim reklamy tekstowe, jak i reklamy produktowe.

zakupy google

Reklamy produktowe ukazują się użytkownikowi wyszukiwarki w formie wygodnej karuzeli, którą można przewijać. Karuzelę wypełniają sloty reklamowe zawierające produkty różnych sklepów internetowych. W ten właśnie sposób klienci trafiają do konkretnego sprzedawcy, który posiada dany produkt w swoim asortymencie.

Każde zapytanie do wyszukiwarki dopasowywane jest do asortymentu znajdującego się na stronach różnych sprzedawców na podstawie tzw. pliku produktowego. Pisaliśmy o tym w jednym z poprzednich artykułów. W wielkim skrócie – każdy sklep internetowy może przesłać systemowi Google AdWords informacje o swojej ofercie tak, by następnie to algorytm Google decydował o tym, czy dany produkt wyświetli się w odpowiedzi na konkretne zapytanie. Takie rozwiązanie powoduje, że Google Zakupy to jedno z najbardziej precyzyjnych narzędzi reklamowych, które jednocześnie charakteryzuje duży zasięg.

2. Jak wykorzystać Google Zakupy jako reklamodawca

W celu rozpoczęcia emisji reklam w Porównywarce Zakupów Google należy w pierwszej kolejności założyć i skonfigurować konto Google Merchant Center. Gdy konfiguracja przebiegnie pomyślnie, należy w tym samym narzędziu przesłać plik produktowy, który zawiera informacje o sprzedawanych w sklepie internetowym produktach. Większość platform sklepowych wygeneruje taki plik automatycznie na podstawie informacji, które wcześniej przesłaliśmy uzupełniając asortyment sklepu internetowego.

Po udanej konfiguracji pliku produktowego należy rozpocząć konfigurację kampanii zakupowej. 

3. Wymagania Google Zakupy

W pliku produktowym przechowywane są informacje o produktach, które reklamodawca chce wykorzystać podczas emisji reklam produktowych. W związku z tym wymagane jest przesłanie podstawowych informacji o produkcie, takich jak:

id [identyfikator]
title [tytuł]
description [opis]
link [link]
image_​​link [link_​do_​zdjęcia]
availability [dostępność]
price [cena]
google_​​product_​​category [kategoria_​produktów_​Google]
brand [marka]
gtin [gtin]
mpn [mpn]
condition [stan]

Są to podstawowe wartości, które możemy przypisać w pliku produktowym. Ponadto w pliku przechowywany jest szereg opcjonalnych i dodatkowych elementów (np. kolor, waga, rozmiar), których uzupełnienie może być wymagane w przypadku niektórych produktów.

W większości przypadków atrybuty zostaną uzupełnione dzięki informacjom, które właściciel sklepu internetowego przesłał już do swojej platformy sklepowej – jeśli atrybuty zostały prawidłowo określone, zostaną przesłane do pliku produktowego.

4. Zalety korzystania z Reklam Produktowych

Reklamy produktowe to bardzo dobre źródło precyzyjnego i opłacalnego ruchu. Dzięki możliwości zaprezentowania produktu w formie wizualnej (zdjęcie) oraz prezentacji ceny, asortyment sklepu wyświetla się w sposób, który bezpośrednio może prowadzić do konwersji.

Algorytm wyświetlania reklam jest również odmienny od tego, który znamy z reklam tekstowych. Nie posiadamy tu słów kluczowych, a plik produktowy, na podstawie którego dopasowywane są produkty do konkretnych zapytań użytkowników. Takie dopasowanie wyników wyszukiwania do wpisywanej przez użytkownika frazy generuje bardzo duży i jednocześnie precyzyjny zasięg, a to jest oczywiście bardzo korzystne dla reklamodawców.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

1 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Wschodząca gwiazda świata performance marketingu. Z wykształcenia - polonista. Z wyboru - analityk i specjalista ds. marketingu. Od trzech lat zajmuje się obsługą kampanii przygotowywanych na zamówienie klientów Verseo, początkowo obejmował stanowisko handlowe, a z czasem stał się jednym z filarów Działu Optymalizacji i Strategii. W pracy zawodowej zawsze wymagający względem siebie, jak i najbliższych współpracowników. Zwolennik wprowadzania kontrolowanych i przemyślanych innowacji. Jak mówi, pozwala mu to być skupionym na osiąganiu celu bez przywiązania do określonej metody. Tak - z Pawłem nie ma żartów, za to są wyniki. :) Prywatnie pasjonat elektronicznej muzyki alternatywnej, zarówno w teorii jak i praktyce.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Lightbox – reklama nastawiona na zaangażowanie
Artur Kwieciński

Z Badań Google wynika, że użytkownicy wchodzący w interakcję co najmniej raz w tygodniu cechują się czterokrotnie wyższym prawdopodobieństwem dokonania […]

Jak pozyskać klienta? 3 sposoby!
Maciej Popiołek

Jak pozyskać klienta? Daj się znaleźć! Biznes ruszył, koncepcja jest, strona stoi. Przed Tobą pytanie, jak pozyskać klienta? Wcześniej jednak […]

Ad Fraud – wyklikiwanie reklam – co to i jak sobie radzić?
Dominika Słomka

Wyklikiwanie reklam – zagrożenia i recepty Wyklikiwanie budżetu reklam przez konkurencję lub boty kosztowało reklamodawców 19 mld USD w 2018 […]

Performance marketing – przykłady i zalety
Dominika Słomka

Performance marketing – czyli kliknięcie to nie wszystko Performance marketing ma jasno określony cel – generowanie jak największej sprzedaży. W […]

montres logo
Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads)
Magdalena Walczak

Wiele firm zdążyło się już przekonać, że w dobie tak silnej konkurencji, jaką mamy obecnie, łączenie kanałów reklamowych jest nie […]

Co to jest remarketing dynamiczny w Google AdWords?
Łukasz Kaczmarek

Co to jest remarketing dynamiczny i czym różni się od remarketingu w standardowej wersji? Dlaczego warto z niego korzystać? Co jest […]