Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Przeglądarka Safari i kod konwersji Google Ads

Globalny tag witryny i konwersje Google Ads dla Safari

W związku z wprowadzeniem przez Apple nowej odsłony przeglądarki Safari pojawi się również nowy system zabezpieczeń Intelligent Tracking Prevention 2.0, który może spowodować problemy ze śledzeniem konwersji użytkowników korzystających z nowej przeglądarki.

W celu upewnienia się, że kod konwersji będzie działać w dalszym ciągu, we wszystkich przeglądarkach należy sprawdzić czy korzystamy z nowego sposobu śledzenia konwersji, zaprezentowanego w odsłonie Google Ads. Nowy tag konwersji Google Ads zawiera podobny do Google Analytics “global site tag” czyli tag widoczny na każdej podstronie witryny. Nowe zabezpieczenia przed śledzeniem, które prezentuje Apple, spowoduje, że taki Tag Witryny powinien znaleźć się na każdej podstronie serwisu, która została objęta śledzeniem.

Co muszę zrobić?

Aby Twoja konwersja działała, musisz po prostu podmienić poprzedni kod konwersji Google Adwords na nowy, który występuje w Google Ads. W tym celu należy wykonać następujące kroki:

kod konwersji safari

Z prawej górnej kolumny wybieramy ikonę klucza francuskiego i klikamy na opcję “konwersje”.

safari przeglądarka google ads

Wybieramy interesującą nas konwersje z listy dostępnych, obecnie używanych kodów.

safari kod konwersji

Nowy kod konwersji Google Ads jest dwuczęściowy – pierwsza część – tzw. globalny tag witryny – powinien być wklejony na każdej podstronie w sekcji <head>.

safari i kod konwersji google

Kolejna część kodu odpowiada za śledzenie zdarzenia (np. kliknięcia lub wczytania strony). Również powinien znaleźć się w sekcji head strony, którą obejmujemy śledzeniem.

Audyt Google Ads

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Wschodząca gwiazda świata performance marketingu. Z wykształcenia - polonista. Z wyboru - analityk i specjalista ds. marketingu. Od trzech lat zajmuje się obsługą kampanii przygotowywanych na zamówienie klientów Verseo, początkowo obejmował stanowisko handlowe, a z czasem stał się jednym z filarów Działu Optymalizacji i Strategii. W pracy zawodowej zawsze wymagający względem siebie, jak i najbliższych współpracowników. Zwolennik wprowadzania kontrolowanych i przemyślanych innowacji. Jak mówi, pozwala mu to być skupionym na osiąganiu celu bez przywiązania do określonej metody. Tak - z Pawłem nie ma żartów, za to są wyniki. :) Prywatnie pasjonat elektronicznej muzyki alternatywnej, zarówno w teorii jak i praktyce.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Reklama biura rachunkowego w wyszukiwarce Google
Jakub Nowak

Reklama biura rachunkowego – przykład kampanii Google AdWords Reklama Google AdWords umożliwia promocję produktów oraz usług firmom z prawie każdej […]

Digital Marketing – co to jest
Maciej Popiołek

Marketing tradycyjny i cyfrowy przeplatają się dziś ze sobą – niczym dwie strony medalu. Ale w ostatnich latach rola tego […]

Google testuje nowy sposób wyświetlania wyników wyszukiwania
Redakcja

Zmian i eksperymentów w wyszukiwarce Google ciąg dalszy. Tym razem testowane jest wyświetlanie wyników w wyszukiwarce upodabniające je do wyników […]

Słowo kluczowe ma siłę!
Redakcja

Opublikowana na blogu Verseo.pl notka poświęcona wykluczającym słowom kluczowym powinna mieć swoje uzupełnienie we wpisie o tym jak dobierać słowa […]

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w AdWords?
Olga Badeusz

Uczenie maszynowe – im szybciej zaczniesz, tym więcej zyskasz! Uczenie maszynowe i jego przewaga nad ręczną obsługą kampanii jest nieporównywalna […]

programmatic buying
Programmatic Buying – 7 najczęściej zadawanych pytań
Natalia Frąckowiak

Zautomatyzowany rynek reklam programatycznych bazujących na danych użytkowników zmienia oblicze digital marketingu. Rozwija się prężnie, z roku na rok zwiększając […]