Spis treści
Czytasz teraz:
Przeglądarka Safari i kod konwersji Google Ads
Zamknij
Globalny tag witryny i konwersje Google Ads dla Safari
W związku z wprowadzeniem przez Apple nowej odsłony przeglądarki Safari pojawi się również nowy system zabezpieczeń Intelligent Tracking Prevention 2.0, który może spowodować problemy ze śledzeniem konwersji użytkowników korzystających z nowej przeglądarki.
W celu upewnienia się, że kod konwersji będzie działać w dalszym ciągu, we wszystkich przeglądarkach należy sprawdzić czy korzystamy z nowego sposobu śledzenia konwersji, zaprezentowanego w odsłonie Google Ads. Nowy tag konwersji Google Ads zawiera podobny do Google Analytics “global site tag” czyli tag widoczny na każdej podstronie witryny. Nowe zabezpieczenia przed śledzeniem, które prezentuje Apple, spowoduje, że taki Tag Witryny powinien znaleźć się na każdej podstronie serwisu, która została objęta śledzeniem.
Co muszę zrobić?
Aby Twoja konwersja działała, musisz po prostu podmienić poprzedni kod konwersji Google Adwords na nowy, który występuje w Google Ads. W tym celu należy wykonać następujące kroki:
Z prawej górnej kolumny wybieramy ikonę klucza francuskiego i klikamy na opcję “konwersje”.
Wybieramy interesującą nas konwersje z listy dostępnych, obecnie używanych kodów.
Nowy kod konwersji Google Ads jest dwuczęściowy – pierwsza część – tzw. globalny tag witryny – powinien być wklejony na każdej podstronie w sekcji <head>.
Kolejna część kodu odpowiada za śledzenie zdarzenia (np. kliknięcia lub wczytania strony). Również powinien znaleźć się w sekcji head strony, którą obejmujemy śledzeniem.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.