Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Darmowy audyt AdWords (Google Ads)

Darmowy audyt AdWords (Google Ads) - zdjęcie nr 1

Darmowy audyt AdWords (Google Ads) - zdjęcie nr 2

Darmowy audyt AdWords (Google Ads) - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Darmowy audyt AdWords (Google Ads)

Zamknij

Audyt Google AdWords (Google Ads) – co warto wiedzieć?

Coraz więcej agencji zajmujących się prowadzeniem kampanii reklamowych w sieci wprowadza do swojej oferty audyty reklam Google Ads. Owe audyty oferowane są w postaci najczęściej darmowych lub rzadziej, płatnych przeglądów kont reklamowych, zakończonych przesłaniem potencjalnemu klientowi raportu zawierającego dobre i złe strony kampanii, uwagi, wskazówki lub inne komentarze. Wraz z raportem odbiorca najczęściej otrzymuje też kontrofertę na prowadzenie kampanii.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

W ramach audytów, firmy najczęściej oferują:

    • analizę podstawowych ustawień konta reklamowego – sprawdzenie typów kampanii, budżetu, lokalizacji, harmonogramu reklam, strategii ustalania stawek, ograniczenia liczby wyświetleń reklam, dostosowania stawek w oparciu o różne urządzenia,
    • analizę szkieletu kampanii – skontrolowanie systemu rozbicia konta na poszczególne kampanie, grupy reklam i dopasowania słów kluczowych,
    • kontrolę reklam – ich treści, liczby wersji, wyniku jakości, rozszerzeń,
    • sprawdzenie wydatków konta, dopasowania stawek za kliknięcie,
    • analizę konwersji oraz celów,
    • kontrolę stanu połączeń konta Google Ads z innymi usługami (np. Google Analytics, YT, Merchant Center, itd.),
    • kontrolę wykluczających słów kluczowych,
    • wykaz ewentualnych błędów w kampanii lub przykładowe propozycje do wdrożenia.

Chcąc zlecić taki audyt, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Google hasło “audyt Google Ads”. W odpowiedzi na niniejsze zapytanie wyświetli nam się całe mnóstwo ofert.

Audyt jest bowiem obecnie reklamowany jako doskonały sposób na skontrolowanie kampanii prowadzonej czy to przez siebie, czy też agencję, której zleciliśmy obsługę konta reklamowego. Dodatkowo – dzięki ocenie niezależnego eksperta – ma on wnieść powiew świeżości do kampanii, która od dłuższego czasu może działać na tych samych ustawieniach.

Grzechem byłoby nie skorzystać, prawda?

Prawda, ale…. audyt audytowi nie równy i o tym koniecznie należy pamiętać.

Bezpłatny, automatyczny audyt kampanii

Najpopularniejszym i najczęściej wybieranym przez klientów jest darmowy audyt kampanii Google Ads. W Verseo również rozwinęliśmy tego typu narzędzie, które można znaleźć tutaj.

Takie audyty są warte polecenia i wykorzystania – gdyż często zawierają przydatne wskazówki – ale zawsze przygotowane są w bardzo ogólny sposób. 

Tak, jak już pisaliśmy w artykule porównującym darmowe i płatne audyty SEO, bezpłatny audyt najczęściej tworzony jest przez “automat”. Automat bada podstawowe ustawienia konta i ocenia je w oparciu o wcześniej przygotowane, uśrednione algorytmy. W efekcie końcowym generuje raport z oceną konta/kampanii i wysyła do klienta. Nawet jeżeli darmowy audyt robiony jest ręcznie, nie należy spodziewać się po nim zbyt wielu szczegółów oraz dokładnego przeanalizowania konta, ani tym bardziej raportu przedstawiającego wszystkie błędy lub propozycje do wdrożenia. Mało która agencja pozwoliłaby sobie na przesłanie darmowych, dokładnych wskazówek mających poprawić działanie kampanii, wszak to właśnie na optymalizacji kampanii zarabiają firmy z naszej branży. 🙂

Bezpłatny przegląd kampanii może być doskonałym wstępem do wprowadzenia dobrych zmian w kampanii. Na pewno pozwoli na kontrolę podstawowych ustawień, niezbędnych do właściwego działania konta reklamowego, być może zachęci do regularnej optymalizacji, a także podsunie kilka dobry praktyk, czy nowych pomysłów do wykorzystania. Niestety ani automat, ani specjalista, dla którego jedyną zapłatą za wykonanie audytu będzie możliwość wysłania kontroferty, nie skupi się w tym przypadku na charakterystyce branży, jej sezonowości, konkurencji. Nie zbada mikro konwersji, ani innych małych, ale bardzo ważnych szczegółów, które mają wpływ na kampanię jako całość.

Tak, jak producenci tkanin za darmo wysyłają jedynie małe próbki materiałów, tak samo agencje interaktywne w bezpłatnych audytach ograniczają ilość przekazywanych informacji.

Zalety darmowych audytów:

    • cena 0 zł,
    • szybkość wykonania,
    • możliwość sprawdzenia podstawowych ustawień kampanii,
    • szansa na zdobycie wskazówek dotyczących optymalizacji kampanii.

Wady darmowych audytów:

    • brak szczegółów,
    • możliwość wyolbrzymienia błędów celem przejęcia klienta.

 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany