Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Google AdWords za 500 zł dla małej firmy?

Google AdWords za 500 zł dla małej firmy? - zdjęcie nr 1

Google AdWords za 500 zł dla małej firmy? - zdjęcie nr 2

W sieci niejednokrotnie natknąłem się na komentarze o Google AdWords – że jest drogie, że nie działa, że lepiej się pozycjonować, itd. O dziwo, często autorami tego typu komentarzy są osoby , które z Google AdWords mają niewiele wspólnego, dlatego mój dzisiejszy wpis jest swojego rodzaju odpowiedzią.

Chciałbym zacząć od tego, że gdybym dopiero zaczynał lokalną działalność, mając do dyspozycji 500 zł, to korzystając z mojej wiedzy o prowadzeniu firmy, sprzedaży, Google AdWords, analityce internetowej oraz pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach, zainwestowałbym te pieniądze właśnie w Google Adwords.

Tego typu kampanie idealnie się sprawdzają do wszelkiego rodzaju małych firm usługowych, a im większa nisza w danej branży, tym lepsza skuteczność kampanii.

  1. Możemy swobodnie określić lokalizację, gdzie wyświetla się reklama. Jeśli np. jesteśmy w Toruniu i tylko tu chcemy pracować, to (jeśli tylko chcemy) nasza reklama może się wyświetlać tylko i wyłącznie w Toruniu i np. promieniu 25 km wokół Torunia (mamy pewność, że trafimy z reklamą do właściwych potencjalnych klientów oraz płacimy tylko za to, co nas faktycznie interesuje)
  2. Możemy określić wyświetlanie reklam w konkretnych wybranych godzinach i dniach. Jeśli np. nie chcemy odbierać telefonów po godz. 19.00, mamy możliwość ustawienia działania kampanii tylko do tej godziny. Jeśli pracujemy tylko od poniedziałku do piątku, reklama może być wyłączona w weekendy.
  3. Możemy w każdej chwili wstrzymać i aktywować kampanię (jeśli np. zachorujemy, mamy urlop, itp.)
  4. Możemy wybrać wiele słów kluczowych, a skoro reklama wyświetla się tylko w Toruniu, to nie musimy ograniczać się jedynie do kombinacji słów zawierających nazwę miasta, np.:
    • Rolety
    • Tanie rolety
    • Moskitiery
    • Montaż moskitier
    • Rolety na zamówienie
    • Rolety na wymiar
    • Montaż rolet

    + kombinacje słów z nazwą miasta, np.

    • Rolety Toruń
    • Tanie Rolety Toruń,itd.
  5. Google AdWords jest drogie? – właśnie nie!
    Skoro np. okaże się, że dany budżet nie pozwala nam na reklamę przez cały miesiąc, możemy wstrzymać wybrane słowa kluczowe i zmniejszyć jej koszt. Możemy swobodnie dostosować budżet kampanii do naszych możliwości finansowych. Jeśli mamy 350 zł – „przykręcamy kurek”. Jeśli mamy 800 zł – możemy bardziej „poszaleć”.
    To rozwiązanie idealnie się sprawdza, gdy nasza branża charakteryzuje się dużą sezonowością.
  6. Po miesiącu kampanii znamy realny budżet, jakim musimy dysponować .
  7. Jeśli ruch zacznie się gwałtownie zwiększać, mamy gotową informację zwrotną, że jest ożywienie w branży, zaczyna się sezon, itd. Google AdWords może pełnić rolę swoistego monitoringu rynku.
  8. Swobodnie można edytować reklamy. Jeśli wpadniemy na pomysł, że robimy 2 dniową obniżkę cen, możemy w ciągu 5 minut zmienić treści reklam (szybkość działania to największa zaleta Google AdWords).
  9. Możemy mierzyć po jakim słowie kluczowym klienci wysyłają do nas zapytanie i obliczyć koszt pozyskania 1 klienta.
  10. Możemy sprawdzić co robią potencjalni klienci po wejściu na naszą stronę internetową.
  11. Z punktu powyżej jasno wynika, że wiemy jakie słowa kluczowe generują nam sprzedaż, co umożliwia nam wstrzymanie mniej skutecznych słów kluczowych i obniżyć koszty lub mieć dodatkowy budżet na testy nowych słów.
  12. Jeżeli nasza firma się rozwija, możemy z łatwością zwiększyć zasięg reklamy.
  13. Mamy stałą kontrolę nad budżetem reklamowym.
  14. Możemy testować różne przekazy reklam.
  15. Zbieramy dokładne informacje o tym, co najlepiej sprawdza się w przypadku naszej firmy. Dzięki temu wiemy jakie słowa kluczowe warto wybrać, np. do pozycjonowania naszej strony.
  16. Standard systemu Google AdWords – płacimy tylko wtedy, gdy ktoś kliknie naszą reklamę.

[divider type=”thick”]

Przykład: Mamy do dyspozycji 500 zł

Robimy kampanię w sieci wyszukiwania – wybieramy około 30 słów kluczowych, na które chcemy, aby wyświetlały się reklamy(agencja pomoże przygotować i wybrać)

Możemy je podzielić na 3 grupy:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  1. ogólne słowa kluczowe o potencjalnie dużym ruchu
  2. słowa podzielone wg tematu/kategorii o mniejszym ruchu
  3. słowa niszowe rzadko wpisywane o małym ruchu, ale potencjalnie wysokim wskaźniku sprzedaży

Przeznaczamy sobie na to w planach np. 430 zł.

Pozostałe 70 zł możemy przeznaczyć na re-marketing (reklamy, które ponownie się wyświetlają klientom po opuszczeniu strony internetowej i podtrzymują z nim kontakt, nie płacimy za wyświetlenie, tylko za „klik”, gdy klient wróci ponownie np. po 3 dniach do naszej strony).

Bannery w pierwszej fazie można wykonać darmowym narzędziem Google do tworzenia reklam graficznych (jeżeli sprawdzi się ta forma reklamy, można zainwestować w profesjonalny zestaw przygotowany przez grafika)

Kampania na sieć wyszukiwania będzie pozyskiwała nowy ruch do naszej strony, natomiast re-marketing będzie zwiększał świadomość naszej marki/firmy wśród użytkowników, którzy byli już na naszej stronie internetowej.

Po 1-2 tygodniach dysponujemy już pierwszymi danymi o ruchu na wybrane słowa kluczowe i znamy dokładne koszty każdego z nich. Mierzymy zapytania od klientów, więc możemy sprawdzić efektywność kampanii. Mamy wiele słów kluczowych, zatem możemy sprawdzić, które słowa generują jakie koszty i podjąć decyzje o ich tymczasowym wstrzymaniu. Mamy podłączone statystyki strony, dzięki czemu widzimy jak zachowują się klienci na stronie internetowej i czy nasza strona jest skuteczna.

Cały czas mamy dokładną wiedzę o tym co, gdzie i za ile dostajemy w zamian za inwestowane środki.

Podsumowując – możemy sprawdzić wiele rzeczy przy użyciu Google AdWords, ponosząc przy tym bardzo niewielkie koszty.

Im większy budżet, tym więcej możliwości otrzymujemy. Powyższy schemat z powodzeniem można zastosować także dla sklepu internetowego (dodatkowo kategoryzując i dzieląc grupy słów kluczowych na kombinacje ze słowem np. „cena”, „sklep”, „marka”+ „sklep” itd. )

Osobiście polecam takie podejście, że jeżeli prowadzimy firmę, to nasz budżet powinien pozwalać na pokrycie 100% zapytań związanych z naszymi usługami/produktami. Jeżeli natomiast nie pozwalają nam na to możliwości finansowe, to powinniśmy znać wysokość kwoty, która pozwoli nam na pokrycie 100% zapytań w skali miesiąca.

Należy pamiętać także, że czasem lepiej zmniejszyć liczbę słów kluczowych i wyświetlać reklamy na 100% zapytań, niż mieć wiele słów kluczowych z ograniczonym budżetem i powodować sytuację, w której reklamy przestają się wyświetlać codziennie w połowie dnia. Taka kampania nigdy nie będzie w pełni skuteczna.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany