Ten tekst przeczytasz w 7 minut

Brak komentarzy

Pozycjonowanie i optymalizacja Shoplo – poradnik SEO

Pozycjonowanie i optymalizacja Shoplo – poradnik SEO - zdjęcie nr 1

Optymalizacja i pozycjonowanie Shoplo

Jak poprawić pozycję sklepu opartego na Shoplo w Google, Bingu i innych wyszukiwarkach internetowych? Jakie są zalecane dobre praktyki SEO Shoplo? Przeczytaj poradnik i poznaj sprawdzone sposoby na zwiększenie widoczności e-sklepu w Sieci.

Czym jest Shoplo?

Platforma Shoplo to serwis pozwalający na założenie sklepu internetowego i prowadzenie sprzedaży w Sieci. Usługa dystrybuowana jest w modelu subskrypcyjnym (SaaS – Software as a Service), co oznacza, że w zamian za korzystanie z Shoplo właściciel sklepu internetowego uiszcza comiesięczną opłatę. 

Shoplo to polska platforma (od 2021 jej właścicielem jest Shoper Sp. z o.o., czyli firma zajmująca się konkurencyjnym CMSem – Shoperem). Dzięki nastawieniu głównie na polski rynek użytkownicy mają zapewniony polskojęzyczny support, co w wielu przypadkach może mieć znaczenie przy podejmowaniu decyzji o wyborze “silnika” sklepu internetowego.

Pozycjonowanie Shoplo – dlaczego warto?

Sklep internetowy na Shoplo podlega dokładnie takim samym regułom biznesowym jak każdy inny podmiot e-commerce. Oznacza to, że rywalizuje on z konkurencją o klientów – a pozycjonowanie sklepów na Shoplo to w zdecydowanej większości przypadków w dłuższej perspektywie najbardziej opłacalna droga do zwiększenia liczby użytkowników.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Wpisanie frazy powiązanej z produktem w Google to najpopularniejszy początek robienia zakupów w internecie. To, w jakiej kolejności pokażą się sklepy oferujące dany produkt w wynikach wyszukiwania ma gigantyczne znaczenie. Użytkownicy bardzo rzadko zaglądają na dalsze strony wyników, zwykle skupiając się na kilku lub rzadziej kilkunastu pierwszych propozycjach dostarczonych przez silnik. Właściwie przeprowadzone pozycjonowanie Shoplo poprawia pozycję podstron w obrębie domeny sklepu, zwiększając ich widoczność, a co za tym idzie – liczbę wizyt na stronie, co przekłada się na podniesienie sprzedaży. 

Dla kogo jest Shoplo?

Platforma Shoplo dedykowana jest głównie małym sklepom internetowym. W porównaniu do konkurencyjnych usług charakteryzuje się dość niską ceną – w jednej z promocyjnych wersji koszt pierwszego roku współpracy może kosztować łącznie tylko 300 złotych. 

Z uwagi na zastosowany model właściciel sklepu nie musi przejmować się wykupieniem i utrzymaniem hostingu (strona jest przechowywana na serwerach Shoplo/Shopera i to producent odpowiada za stabilność witryny). Choć platforma nie oferuje całkowitej dowolności w budowie sklepu, tak jak np. WooCommerce, to wciąż zapewnia możliwości edycji wyglądu witryny i w pewnym stopniu dostosowania jej do indywidualnych potrzeb.

SEO na Shoplo – zalety i wady

Shoplo w porównaniu z polską konkurencją (np. Comarch e-sklep) dość dobrze nadaje się do działań pozycjonerskich. Platforma co prawda oferuje mały wpływ na niektóre aspekty np. szybkości działania sklepu (hosting odbywa się wyłącznie na serwerach producenta), jednak usługa oferuje szereg opcji przeznaczonych dla specjalistów SEO i niezbędnych w procesie pozycjonowania stron Shoplo. Na uwagę zasługuje dostęp do wtyczek poprawiających niektóre funkcje związane z SEO. W bezpośrednim starciu pod względem potencjału SEO Shoplo przegrywa jednak z np. WordPressem z WooCommerce czy Magento.

Co wyróżnia Shoplo względem innych platform E-commerce

Shoplo dla wielu właścicieli zwłaszcza małych sklepów będzie dobrym rozwiązaniem jako SaaS łączący względnie niską cenę, łatwą obsługę i polskojęzyczne wsparcie klienta. To dość uniwersalna platforma, która nie wymaga całego zespołu technicznego do prowadzenia sklepu, a przy tym zapewnia kilka opcji pozycjonerskich. Jej główną zaletą jest niska bariera wejścia połączona z dużą liczbą integracji, np. z serwisami umożliwiającymi klientom sklepu szybkie płatności.

Podstawy pozycjonowania Shoplo

Jak wygląda proces pozycjonowania Shoplo? Powinien zacząć się od analizy aktualnego stanu, czyli przeprowadzenia kompleksowego audytu SEO. W ten sposób można zidentyfikować pilne i mniej pilne problemy do rozwiązania, sprawdzić technikalia, słowa kluczowe i w konsekwencji zaproponować działania mające na celu poprawienie pozycji strony.

Zmiany można zaklasyfikować do 2 kategorii – technicznych i związanych z treścią (modyfikacje z tych kategorii przeprowadzane są bezpośrednio “w sklepie” – stąd zwyczajowa nazwa on-site SEO) oraz obejmujących linkowanie (off-site SEO).

Pozycjonowanie sklepu Shoplo – dostępne funkcje SEO

Przejdźmy po kolei przez najważniejsze funkcje, które oferuje Shoplo w kontekście pozycjonowania – jest ich całkiem sporo, dzięki czemu optymalizacja SEO Shoplo przynosi zwykle zauważalne efekty.

Optymalizacja adresów URL – przyjazne adresy

Adres prowadzący do produktu czy kategorii produktów ma znaczenie dla człowieka (jest łatwiejszy do zapamiętania i wpisania, a także lepiej odbierany przez klientów z uwagi na “estetykę”), ale również dla wyszukiwarki – może zawierać konkretne słowa kluczowe powiązane z zawartością podstrony. Ustawienie i edycja przyjaznych adresów URL to funkcja dostępna w Shoplo bez konieczności instalacji żadnych dodatkowych pluginów.

Optymalizacja meta danych

Meta dane, czyli tytuł podstrony (meta title) oraz jej opis (meta description) odpowiadają za to, jak podstrona będzie wyglądała w wynikach wyszukiwania. Bezpośrednie znaczenie dla botów ma tytuł (musi zawierać dobrze dobrane keywordy), jednak nie należy lekceważyć również opisu – choć wyszukiwarka teoretycznie “nie zwraca na niego uwagi”, to w dużej mierze od meta description zależy to, czy użytkownik zostanie zachęcony do kliknięcia.

Optymalizacja grafik

Trudno dziś wyobrazić sobie efektywny sklep pozbawiony grafik. Samo ich umieszczenie to dopiero początek – grafiki muszą być wysokojakościowe i dopasowane rozmiarem czy proporcjami do treści, ale także odpowiednio skompresowane, by umożliwić szybkie wczytywanie. Drugim elementem optymalizacji zdjęć jest uzupełnienie atrybutu ALT, czyli alternatywnego opisu zdjęcia, który dostarcza wyszukiwarce informacji o zawartości obrazu.

Optymalizacja opisów kategorii i produktów

Wszystkie teksty na stronie ze szczególnym uwzględnieniem stron produktowych i stron kategorii powinny mieć zoptymalizowaną treść – wyczerpująco i zachęcająco opisującą prezentowany obiekt – to w dużej mierze na tej podstawie użytkownik dokona zakupu. To jednak jedna strona medalu – treść należy także zoptymalizować pod SEO, czyli podzielić ją na akapity z nagłówkami, uzupełnić o formatowanie i grafiki, a przy tym umieścić w treści właściwe słowa kluczowe. 

Przekierowania 301

Przekierowania 301 to sojusznik wtedy, gdy zmianie ulegają linki – np. kiedy modyfikujemy strukturę kategorii w sklepie. Dzięki ustawieniu przekierowania 301 ze starego adresu na nowy zabezpieczamy się przed utratą wypracowanych wcześniej pozycji tej podstrony.

Tworzenie mapy strony (sitemap.xml)

Mapa strony to zestaw drogowskazów dla botów wyszukiwarek – na tej podstawie są one w stanie lepiej zrozumieć strukturę strony, co ma znaczenie w SEO. Mapa umieszczana jest m.in. podczas ustawiania Google Search Console.

Samodzielne zmiany w kodzie

Shoplo oferuje wizualny edytor wyglądu sklepu, a dzięki obsłudze HTML kod modułów może być edytowany. Należy jednak pamiętać, że to tylko ograniczona edycja wyświetlanych modułów – w Shoplo nie mamy możliwości przeprowadzenia zmian w kodzie źródłowym.

Praktyczne kroki w optymalizacji sklepu na Shoplo

Jak wygląda pozycjonowanie stron Shoplo? Przejdźmy przez kolejne kroki.

Audyt strony

Pierwszy etap to zawsze głęboka analiza sklepu – jego budowy, treści, aktualnych pozycji w Google, potencjału na rozwój w SEO i ewentualnych przeszkód.

Konfiguracja narzędzi analitycznych

Następnie należy podpiąć lub sprawdzić poprawność instalacji analityki, by mieć pewność, że dostarczane dane są i będą prawidłowe.

Wybór odpowiednich słów kluczowych

Analiza keywordów to podstawa działań pozycjonerskich – dzięki wypełnieniu treści słowami kluczowymi strona wyświetla się na konkretne hasła wpisywane do wyszukiwarki. Na tym etapie pozycjoner bada możliwości i proponuje modyfikacje contentu wraz z listą starych i nowych keywordów.

Optymalizacja strony pod kątem technicznym

Pod tym kątem w Shoplo mamy ograniczone pole działania – brak dostępu do kodu uniemożliwia gruntowną optymalizację techniczną. Możliwe jest jednak m.in. ustawienie przekierowań 301.

Optymalizacja on-site

Optymalizacja on-site obejmuje przede wszystkim wprowadzenie zmian w treści – oprócz nasycenia słowami kluczowymi to także m.in. właściwe linkowanie wewnętrzne, ustawienie meta title czy atrybutów ALT w grafikach.

Optymalizacja off-site

Optymalizacja SEO Shoplo off-site to działania powiązane z linkowaniem – polegają na zdobyciu linków prowadzących do sklepu ze stron powiązanych tematycznie i reprezentujących w rozumieniu wyszukiwarki odpowiednią “wartość”. W ten sposób w myśl cyfrowego społecznego dowodu słuszności pozycje strony linkowanej rosną.

Monitorowanie efektów

Monitorowanie efektów opiera się na kilku narzędziach, by zebrać jak najwięcej danych użytecznych w dalszej optymalizacji SEO Shoplo. To przede wszystkim Google Analytics i Google Search Console, ale również wiele zewnętrznych usług na czele z Semstorm, Senuto, Ahrefs czy Ubersuggest.

Ograniczenia platformy Shoplo a SEO – brakujące funkcje

W Shoplo brakuje przede wszystkim dostępu do kodu źródłowego, co znacznie ogranicza możliwości technicznej optymalizacji sklepu. 

Cena pozycjonowania sklepów internetowych na Shoplo

Cena działań SEO jest zależna od skali sklepu i konkurencyjności branży – można określić jej ramy od około 1250 zł do nawet kilkunastu tysięcy złotych w przypadku dużych sklepów z bardzo szerokim asortymentem. Właściwy dla konkretnego podmiotu pakiet można wybrać na stronie Verseo w zakładce cennik SEO dla e-commerce.

Skuteczne pozycjonowanie sklepu na Shoplo z Verseo – Agencja Marketingu 5.0

Jako e-commerce’owa platforma, Shoplo oferuje pozycjonerom sporo potencjału. Warto zwrócić się w stronę doświadczonych specjalistów z Verseo – znamy Shoplo doskonale i wiemy, jak wykorzystać wszystkie dostępne w CMSie opcje, by poprawić widoczność sklepu.

FAQ – Pozycjonowanie Shoplo

Wiedza o SEO Shoplo w pigułce – zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące tej platformy.

Jak samemu pozycjonować stronę na Shoplo?

Należy dokonać analizy słów kluczowych, a następnie zająć się modyfikacją treści, a także technikaliami (m.in. przekierowania, przyjazne adresy URL, optymalizacja grafik itd.). Ważnym elementem jest zdobycie wartościowych linków do sklepu z zewnętrznych stron.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony na Shoplo?

Cena w zależności od wybranego pakietu działań i ich skali może wynosić od około 1250 zł do ponad 10000 złotych miesięcznie.

Jak wygląda pozycjonowanie na Shoplo?

SEO zawsze zaczyna się od audytu obecnej sytuacji. Następnie przygotowywany jest plan modyfikacji obejmujący modyfikację contentu na stronie, poprawę technicznych aspektów działania sklepu oraz działania mające na celu zwiększenie linkowania do domeny sklepu ze stron powiązanych tematycznie.

Na czym polega SEO na Shoplo?

To wykorzystywanie opcji sprzyjających pozycjonowaniu, umieszczonych przez producenta w samym systemie, a także prowadzenie sklepu zgodnie z obowiązującymi dobrymi praktykami optymalizacji SEO Shoplo.

Czy pozycjonowanie na Shoplo ma sens?

Tak. Pozycjonowanie stron Shoplo jest niezbędne, by poprawić widoczność sklepu internetowego w Google i zwiększyć liczbę klientów.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany