Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Pozycjonowanie i optymalizacja eSklep (dawniej ClickShop)

Pozycjonowanie i optymalizacja eSklep (dawniej ClickShop) - zdjęcie nr 1

Pozycjonowanie i optymalizacja ClickShop

Pozycjonowanie sklepu internetowego to zazwyczaj najbardziej opłacalny sposób na zwiększenie liczby klientów w esklepie. Dzięki działaniom specjalistów SEO witryna pojawia się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnego hasła związanego z ofertą, co pozwala przyciągnąć i przekonać do złożenia zamówienia nowych użytkowników wyszukiwarki Google – czyli de facto (niemal) wszystkich osób korzystających z internetu.

Co więcej, jako że strona wyświetla się po wpisaniu frazy mniej lub bardziej związanej z ofertą sklepu, pokazywana jest osobie, która wyraziła już wstępną intencję zakupową. To nie wysłanie losowego przekazu do losowej grupy z minimalną szansą na nawiązanie relacji, a pojawienie się dokładnie tam, gdzie czeka już potencjalny klient.

Czym jest platforma ClickShop?

Platforma Clickshop/Esklep (oficjalna nazwa została zmieniona z ClickShop na eSklep jakiś czas temu) to uruchomiona przez serwis hostingowy home.pl usługa pozwalająca na założenie i prowadzenie sklepu internetowego. ClickShop opiera się na modelu SaaS (software as a service), co oznacza, że właściciel sklepu za dostęp do usługi uiszcza cykliczną opłatę (możliwe jest rozliczenie miesięczne lub roczne).

Clickshop/Esklep to platforma nastawiona na łatwą obsługę – użytkownik może bardzo szybko rozpocząć sprzedaż w sklepie i w porównaniu z wieloma konkurencyjnymi serwisami wymagane jest od niego minimum działań. Ceną za niski próg wejścia jest względnie mała możliwość edycji – choć esklep oferuje blisko 50 szablonów graficznych i wiele integracji z zewnętrznymi narzędziami, trudno jest skonfigurować w pełni unikatowy sklep internetowy i implementować mniej standardowe pomysły.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Pozycjonowanie ClickShop – dlaczego warto?

Pozycjonowanie Clickshop pozwala na wyjście do klientów – prawidłowo przeprowadzone działania SEO zwiększają rozpoznawalność marki, w konsekwencji sprowadzając na stronę ruch z wyszukiwarek i – finalnie – nowych, zadowolonych klientów.

W odróżnieniu od kampanii Facebook Ads czy Google Ads, które również są popularnym sposobem na zdobycie klientów w Sieci, pozycjonowanie sklepów na Clickshop/eSklep przynosi zwykle trwalsze efekty – w przypadku wymienionych systemów zakończenie kampanii zawsze oznacza ustanie ruchu, a SEO pozwala na utrzymanie efektów przez dłuższy czas.

Dla kogo ClickShop będzie odpowiedni?

Platforma Clickshop/eSklep może być dobrym wyborem zwłaszcza dla początkujących właścicieli biznesów e-commerce i osób, które cenią przede wszystkim prostotę obsługi. To relatywnie tania (kilkaset złotych miesięcznie w zależności od pakietu) opcja na założenie e-sklepu, w ramach której konfiguracja nie wymaga znajomości programowania i zaawansowanego zagłębiania się w ustawienia. Jako że właścicielem ClickShopu jest polski serwis, platforma oferuje również support w języku polskim.

Na uwagę zasługuje bogaty pakiet integracji – eSklep dość łatwo “dogada się” z serwisami oferującymi płatności online, usługi kurierskie, a także z portalami społecznościowymi czy platformą analizującą ruch (Google Analytics). W wersji zaawansowanej możliwa jest również integracja z kilkoma systemami ERP.

Podstawy pozycjonowania ClickShop (eSklep)

Pozycjonowanie stron clickshop/esklep odbywa się za pomocą tych samych metod, które używane są w przypadku innych systemów CMS. Rozpoczęcie działań powinno być poprzedzone audytem SEO, pozwalającym na dokładną analizę obecnej sytuacji. Kolejnym krokiem jest wykonanie optymalizacji technicznej strony, modyfikacja treści oraz zdobycie linków prowadzących do e-sklepu z zewnętrznych stron.

Każdy z powyższych aspektów jest bardzo istotny – zaniedbanie jednego z nich obniża potencjał sklepu.

Pozycjonowanie sklepu ClickShop – dostępne funkcje SEO

Clickshop (esklep) to platforma umożliwiająca modyfikację niektórych elementów strony związanych z pozycjonowaniem. Choć zestaw opcji jest dość ubogi i nie może równać się z SEOwą uniwersalnością np. WordPressa, przejdźmy po kolei przez najważniejsze funkcjonalności SEO udostępnione przez producenta.

Przyjazne adresy URL

Przyjazny adres to np. nazwa-sklepu.pl/kategoria/buty zamiast nazwa-sklepu.pl/category/67402847 – taki link nic nie mówi o zawartości kategorii i jest niemal niemożliwy do zapamiętania. W SEO przyjazne adresy to tzw. “must have” – są przydatne zarówno dla bota wyszukiwarki, jak i dla użytkownika.

Meta dane – Meta Title i Description

To tytuł i opis strony, który znajdzie się w wyszukiwarkach, jeśli sklep wyświetli się w wynikach. Metadane można ustawić dla każdej podstrony osobno – o ile tylko tytuł jest brany pod uwagę przez boty, tak meta description jest bardzo ważne w przyciąganiu ruchu jako opis, który przekonuje użytkownika do kliknięcia.

Przekierowania 301

Ten rodzaj przekierowania ustawiamy, gdy dana podstrona zmienia adres – na przykład wtedy, kiedy w e-commerce łączymy kategorie produktowe i “przenosimy” moc starego linka na nowy. Clickshop pozwala na ustawienie przekierowań 301.

Mapa witryny

Mapa witryny to drogowskaz dla botów – informuje ona crawlery o strukturze strony. Wygenerowanie mapy witryny jest bardzo istotne – otrzymany plik w formacie XML specjalista SEO umieszcza w Google Search Console czy analogicznych narzędziach Binga.

Edycja pliku robots.txt

Ten plik to zestaw informacji dla botów, informujący crawlery, do których adresów mają one dostęp, a które są dla nich zablokowane. Clickshop/eSklep umożliwia edycję robots.txt.

Modyfikacja kodu strony – edycja plików tpl/css

Dzięki tej opcji możemy modyfikować wygląd sklepu w znacznie większym zakresie niż tylko wybierając jeden z kilkudziesięciu szablonów do wyboru. Nie wpływa to bezpośrednio na pozycje w Google, jednak ma ogromne znaczenie dla użytkownika i jego User Experience – niektóre kombinacje elementów i kolorów są skuteczniejsze niż inne w pozyskiwaniu konwersji.

Ograniczenia platformy eSklep a SEO – brakujące funkcje

Przedstawione powyżej funkcjonalności pozwalają na prowadzenie działań pozycjonerskich, jednak platforma Clickshop/esklep nie jest idealnym CMSem do działań SEO. Możliwości edycji strony są mocno ograniczone względem konkurencyjnych serwisów. Mowa tutaj przede wszystkim o braku dostępu do kodu źródłowego – wszystkie zmiany dotyczą jedynie frontendu (części wyświetlanej użytkownikom), nie pozwalając na wprowadzanie zmian w samej mechanice.

Cena pozycjonowania sklepów internetowych na eSklep

Pozycjonowanie sklepów na clickshop/esklep może kosztować od nieco ponad tysiąca złotych nawet do kilku czy kilkunastu tysięcy miesięcznie. Cena zależy przede wszystkim od zakresu działań i tego, jak konkurencyjna jest dana branża – im silniejsi przeciwnicy, tym więcej działań będzie musiał wykonać specjalista SEO. Warto zobaczyć cennik pozycjonowania sklepów e-commerce na stronie Verseo, a następnie wspólnie ustalić skalę działań po konsultacji z ekspertem.

Skuteczne pozycjonowanie sklepu ClickShop z Verseo – Agencja Marketingu 5.0

Skuteczne pozycjonowanie sklepów na Clickshop/eSklep wymaga wiedzy i doświadczenia. Specjaliści Verseo wiedzą, jak maksymalnie wykorzystać pozycjonerski potencjał oferowany przez platformę i poprawiać widoczność sklepu w wyszukiwarkach. Co ważne, do pozycjonowania podchodzimy całościowo – każdą współpracę rozpoczynamy od przeprowadzenia szczegółowego audytu SEO, by z chirurgiczną precyzją dobrać późniejsze działania.

FAQ – Pozycjonowanie strony na eSklep (dawniej ClickShop)

Pozycjonowanie stron clickshop/esklep bez tajemnic – zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące seo clickshop.

Ile trwa pozycjonowanie eSklepu?

Zazwyczaj na pierwsze efekty trzeba poczekać od kilku tygodni do kilku miesięcy. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie to nie jest zamknięty proces – raz zdobytych pozycji trzeba “bronić”, w przeciwnym wypadku zostaną one przejęte przez konkurencyjne sklepy.

Ile kosztuje pozycjonowanie eSklepu?

Koszty pozycjonowania esklepu w zależności od jego wielkości i siły konkurencji mogą wynosić od około tysiąca do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Co do zasady sklepy z wieloma różnymi kategoriami produktowymi mają trudniej, ponieważ muszą rywalizować z większą liczbą podmiotów.

Czy mogę samodzielnie pozycjonować stronę ClickShop?

Oczywiście – optymalizacja seo clickshop/esklep jest w pewnym stopniu możliwa i może przynieść efekty. Pozycjonowanie prowadzone przez doświadczonych specjalistów w agencji marketingowej w zdecydowanej większości przypadków będzie jednak znacznie skuteczniejsze i pozwoli na uniknięcie ewentualnych błędów, które mogą negatywnie wpłynąć zarówno na pozycje, jak i na wizerunek sklepu w internecie.

Na czym polega pozycjonowanie sklepu na eSklep?

Pozycjonowanie eSklepu to “wielka trójka SEO” – czyli optymalizacja techniczna strony, modyfikacja i rozbudowa treści zgodnie z wytycznymi oraz zdobycie linków ze stron poruszających podobną tematykę, co zwiększa wiarygodność sklepu w oczach botów Google. Zawsze działania SEO należy poprzedzić dokładnym audytem SEO.

Czy warto pozycjonować eSklep?

Tak. Pozycjonowanie sklepów na clickshop/esklep to skuteczna metoda na zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę i przekonanie ich do skorzystania z oferty, a w konsekwencji zwiększenie sprzedaży w e-commerce.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany