Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Krzysztof Masłowski o marketingu 5.0: Musimy nauczyć się rozmawiać z technologią

Krzysztof Masłowski o marketingu 5.0: Musimy nauczyć się rozmawiać z technologią - zdjęcie nr 1

Marketing 5.0 - wywiad z Krzysztofem Masłowskim

Przepaść pokoleniowa, podział cyfrowy, polaryzacja ekonomiczna, czy wielokanałowość — uprawianie marketingu w czasach szybkich zmian nie jest proste! Nie jest też tanie. Jak zatem robić to dobrze? Między innymi o tym w rozmowie z portalem Gazeta.pl opowiada współzałożyciel Verseo, Krzysztof Masłowski.

Verseo to pierwsza agencja marketingu 5.0, która łączy wiedzę ekspertów z nowoczesnymi technologiami, dbając o wyjątkowe doświadczenia klientów. W wywiadzie dla portalu Gazeta.pl jej współzałożyciel — Krzysztof Masłowski, opowiada o największych wyzwaniach, które stoją przed marketerami i co w tej kwestii przyniesie niedaleka przyszłość. 

Marketing 5.0 – wszędzie, wszystko, naraz

Dynamika środowiska i zmieniające się oczekiwania odbiorców, wymagają zupełnie innego sposobu realizowania kampanii niż na początku działalności agencji Verseo. 

10-lat temu świadomość konsumencka nie była jeszcze na tak wysokim poziomie. Dodatkowo przywiązywanie wagi do wartości, personalizacji, czy poszanowania środowiska w ostatnich latach zyskały na sile. To wymagało transformacji podejścia do realizacji strategii marek i wdrożenia założeń marketingu 5.0. Z tej też przyczyny zdecydowaliśmy się opublikować pierwszy raport wpływu Verseo.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Każde pokolenie korzysta z innej technologii, wyznaje inne wartości, ma inny światopogląd. Nie możemy zrobić jednego video i udostępniać go w różnych kanałach. Każda platforma to inne formaty i kreacje. Właśnie ze względu na tak dużą różnorodność, wielokanałowość jest wyzwaniem, także dla firmowego budżetu. Im szybciej klient zainwestuje w dany kanał, tym szybciej i więcej oszczędzi. Za dwa, może trzy lata, stawki będą wyższe, więc ta nauka będzie bardziej kosztowna. Niestety, w marketingu taniej już było — wyjaśnia Krzysztof Masłowski w rozmowie z Magdą Biendik, z portalu Gazeta.pl.

W digitalu wszystko szybko się zmienia, dlatego elastyczne dopasowywanie się do nowych zasad gry pozwala optymalizować biznesowe działania i maksymalizować zyski.

To, że testowałeś dane rozwiązanie dwa lata temu i nie przyniosło ono zakładanych rezultatów, nie znaczy, że teraz się nie sprawdzi. Spróbuj jeszcze raz — w świecie digitalu nic nie skreślamy na zawsze. Dziś dany kanał dobrze konwertuje, ale jutro może przestać działać. Za to jego miejsce zajmą trzy inne, które będą dobrze rezonować. Warto trzymać rękę na pulsie i testować różne kanały — tłumaczy Krzysztof Masłowski.

Nieustannie sprawdzać należy nie tylko kanały, ale także narzędzia. Nowinek technologicznych, które mają ułatwiać poruszanie się po świecie digital marketingu, nie brakuje!

Chat GPT — błogosławieństwo, czy przekleństwo?

Podczas rozmowy z dziennikarką portalu Gazeta.pl Krzysztof Masłowski odniósł się również do wykorzystania jednego z najpopularniejszych narzędzi ostatnich miesięcy. Chat GPT, który z powodzeniem wspiera ekspertów Verseo, pomaga także CEO agencji w działaniach prywatnych. 

Współzałożyciel pierwszej agencji marketing 5.0 przyznaje, że wykorzystanie narzędzia pozwala skrócić czas potrzeby do znalezienia poszukiwanej informacji (o ile nie jest ona związana z wydarzeniami, które miały miejsce po 2021 roku, do których chat nie ma dostępu). Narzędzie jest również dobrym wsparciem przy tworzeniu różnego rodzaju konspektów. Masłowski podkreśla jednak, że wymaga właściwego użytkowania, by faktycznie optymalizowało pracę.

Technologie się zmieniają i jest ich też coraz więcej. Mamy tę świadomość, dlatego od sześciu lat działamy na algorytmach w kampaniach, wykorzystując sztuczną inteligencję czy Machine Learning. Te rozwiązania zmieniają charakter  naszej pracy. W założeniach miało być łatwiej, ale jest trudniej — niezbędna stała się wiedza ekspercka. Tak samo jest z chatem GPT — jedni mówią, że nie działa. Inni — przeciwnie, że daje świetne odpowiedzi. Jedni i drudzy mają rację. Każdy powinien co najmniej raz w tygodniu poświęcić godzinę, by uczyć się pytać chat, by odpowiadał nam właściwie. To jak pytamy, ma wpływ na odpowiedź. Należy nauczyć się rozmawiać z technologią, używać precyzyjnego języka, by otrzymywać konkretną odpowiedź. Przy ogólnym pytaniu otrzymamy ogólne informacje — wyjaśnia Krzysztof Masłowski.

Next tech — jedno narzędzie dla wielu biznesów?

Nie każdy ma jednak czas, czy chęci, by zgłębiać zasady działania nowych technologii, lub testować możliwość ich wykorzystania w swoim biznesie. Wtedy może poprosić o wsparcie doświadczoną agencję digital marketingową, która wykorzystuje najnowsze rozwiązania. 

Klienci coraz mniej chcą tracić czas na poznawanie nowych technologii. Wolą skupić się na biznesie. Chcą wiedzieć, czy my z nich korzystamy, ale dla nich na końcu liczy się wynik w kampanii, a nie samo narzędzie, które w tym pomaga — przyznaje Masłowski.

Obecnie wybór odpowiedniego narzędzia, czy kanału nie jest prosty. To, co sprawdza się przy jednej marce, wcale nie musi mieć odzwierciedlenia w drugiej. Krzysztof Masłowski wyjaśnia, że w świecie marketingu 5.0 każdy biznes wymaga spersonalizowanego podejścia.

Niejedna firma ma dobrze działający e-commerce. Podejmuje decyzje o stworzeniu kolejnej marki. Stosuje te same metody przy drugim sklepie internetowym i on nie sprzedaje. Wpływ na to mogą mieć niuanse — model biznesowy, cena towaru lub usługi, sposób dostawy. Marketing mocno łączy się z marką i jej wartościami. Klienci na to coraz bardziej zwracają uwagę. Jeśli kupują, to chcą wiedzieć, jak dany produkt wpływa na środowisko. Ważne są także doświadczenia — za wygodę jesteśmy w stanie zapłacić więcej. Pandemia to bardzo przyspieszyła. Wartości i technologia łączą się w marketingu 5.0. To wieńczy spersonalizowany komunikat, z którym klient może się utożsamiać — wyjaśnia Krzysztof Masłowski.

Testujemy na sobie — wdrażamy sprawdzone metody u klientów

Marketing 5.0 łączy technologię z doświadczeniem ekspertów, świat rzeczywisty z cyfrowym. Klienci oczekują, że wędrówka po tych światach będzie maksymalnie wygodnym i przyjemnym doświadczeniem. Wybierają marki, które stawiają człowieka w centrum i docierają do niego za sprawą spersonalizowanego, wartościowego komunikatu. I reprezentują wartości, z którymi mogą się utożsamiać.

Krzysztof Masłowski wyjaśnia, że współpracuje z klientami, którzy doceniają filary, na których posadowione jest Verseo. Nim zaproponuje im jakieś rozwiązanie, najpierw przetestuje je na… własnej firmie. 

To, co biznesowo robimy dla klientów, zawsze wcześniej testujemy na sobie. Płatne kampanie nadal robię sam, by być na bieżąco. Dzięki temu mogę powiedzieć klientowi, że to rozwiązanie jest dobrze przetestowane. Wiem, jakie są szanse i zagrożenia jego wykorzystania, dysponuję przykładowymi danymi, które pozwalają na estymacje. To daje klientowi poczucie bezpieczeństwa, że naprawdę wiemy, co robimy — tłumaczy Krzysztof Masłowski.

Należy jednak wiedzieć, że nie ma rozwiązań, które sprawdzą się w odniesieniu do każdej marki. Każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie, przeanalizować dobrze sytuację  oraz przetestować  wszystkie kanały promocji.

Każda kampania jest inna. Nie można tracić czujności i wpadać w rutynę. […] Klient zna się na biznesie, my na marketingu. Spotykamy się pośrodku. Mamy zespoły dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw — ten podział nas wyróżnia. Czasem okazuje się, że duża marka ma 500 małych oddziałów, czyli 500 małych lokalnych firm. Więc tak naprawdę potrzebuje rozwiązań  lokalnych — i my je mamy. Innym razem mała firma lokalna potrzebuje rozwiązania dla dużej marki. I my też je mamy. Dostosowujemy rozwiązania do potrzeb i pracujemy razem na rezultaty — mówi Krzysztof Masłowski.

Więcej o tym, czym jest marketing 5.0 w Verseo i jak może przełożyć się na korzyści dla Twojego biznesu w specjalnym podcaście, na stronach portalu Gazeta.pl.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany