Oferta

Reklama na Amazon

Dołącz do grona sprzedawców działających w trzecim co do wielkości systemie reklamowym na świecie.

Amazon Advertising daje przedsiębiorcom z branży e-commerce szerokie możliwości promowania swojej oferty, by trafić do nowych odbiorców i zwiększyć liczbę transakcji.

Darmowa wycena

ponad 4000 sprzedawanych produktów na minutę
215 milionów unikalnych odwiedzin miesięcznie
sprzedaż o wartości 4,7 tysiąca dolarów na minutę

Czym jest system Amazon Advertising?

Amazon to największa platforma handlowa na świecie, dająca dostęp do 300 milionów aktywnych użytkowników. Jej ogromnym atutem jest to, że działa na wielu zagranicznych rynkach, więc daje szansę rozszerzenia sprzedaży również poza granice kraju. To świetna możliwość wejścia na przykład na rynek niemiecki, gdzie jest to najpopularniejsza strona sprzedażowa, a liczbą wyszukiwań produktowych pobija nawet wyszukiwarkę Google.

Dzięki Amazonowi możesz jednak dotrzeć też do kupujących z Ameryki Północnej, Europy, Bliskiego Wschodu, Japonii, Indii, Singapuru, Brazylii, Turcji czy Australii. Platforma oferuje nie tylko szansę zaprezentowania swoich produktów i przeprowadzenia transakcji, ale też promowania ofert zarówno na platformie, jak i poza nią.

Wybierając jeden z dostępnych formatów reklam, możesz pokazać swoją ofertę w wynikach wyszukiwania na Amazonie, na podstronach produktów o podobnej tematyce lub w sieci reklamowej Amazona – zawsze w witrynach, które są powiązane z Twoim asortymentem.

Dostępne formaty reklam w Amazon Advertising

Sponsored Products

Są to reklamy produktów, które pojawiają się na platformie Amazon. Użytkownicy mogą je zobaczyć w wynikach wyszukiwanie na górze lub dole strony albo zupełnie po prawej. Pojawiają się one również na stronach ze szczegółami produktu, w przypadku gdy użytkownik ogląda zbliżoną tematycznie rzecz. Są świetne na przykład przy wyprzedażach, promocjach czy wprowadzaniu nowego produktu na rynek. Dostęp do tego formatu mają zarówno Dostawcy, jak i Sprzedawcy, a minimalny budżet dzienny wynosi tu 10$.Produkty sponsorowane

Sponsored Brands

Takie reklamy Amazon składają się z kilku elementów. Są to logo firmy, nagłówek oraz produkty z oferty (maksymalnie trzy). One także pojawiają się w różnych miejscach na platformie – na górze strony z wynikami wyszukiwania, na dole albo po lewej, na stronach kategorii i w zakładkach ze szczegółami produktów. Mogą one przenosić użytkownika albo na stronę główną marki (jeśli kliknie część reklamy z logo i nagłówkiem), albo na stronę konkretnej pozycji z oferty (jeśli kliknie produkt).

Ten typ reklam przede wszystkim służy do zwiększania rozpoznawalności marki – dociera do tych klientów, którzy są dopiero na początku drogi zakupowej. Korzystając z formatu Sponsored Brands, masz dostęp do metryki “new-to-brand”, która mówi Ci, ilu kupujących zapoznało się z marką lub nie kupowało u Ciebie produktów od co najmniej roku.

Reklamy brandowe są dostępne dla Dostawców Amazon i Sprzedawców zarejestrowanych w Amazon Brand Registry. Budżet w ich przypadku może być całościowy albo dzienny i musi wynosić minimum 100$ na kampanię.

Sponsored Display

To reklamy Amazon, które kreowane są przez system automatycznie. W ich przypadku możesz wybrać produkty, które chciałbyś promować, albo po prostu grupę odbiorców, do których planujesz dotrzeć. System sam łączy elementy reklam, dodając na przykład ocenę gwiazdkową klientów, i pokazuje je tym użytkownikom, którzy wpasowują się w wybraną strategię kierowania. Możliwe jest także dodanie do tego typu reklam logo marki czy przycisku CTA, ale nie jest to wymagane.

Podstawową różnicą między tym formatem a innymi formatami Amazona jest to, że Sponsored Display może wyświetlać się nie tylko na samej platformie, ale też w innych witrynach, niezwiązanych z Amazonem. Dlatego ten rodzaj reklam jest idealny, jeśli chcesz dotrzeć również do tych użytkowników, którzy obecnie nie są w trakcie zakupów.

Sponsored Display umożliwia targetowanie na podstawie produktu, wcześniejszych wyświetleń produktu (dostępne dla Dostawców i Sprzedawców zarejestrowanych w Amazon Brand Registry) oraz zainteresowań odbiorców (dostępne tylko dla Dostawców).

Koszty reklamy na Amazonie

Reklamując się na Amazonie, nie płacisz za samo wyświetlanie się reklam – podobnie jak w systemie Google Ads, pieniądze z Twojego budżetu są pobierane dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę. Dzięki temu cały budżet przeznaczany jest na pozyskanie odbiorców, którzy rzeczywiście są zainteresowani Twoją ofertą. Innymi słowy, rozliczasz się w modelu dobrze znanym wszystkim osobom reklamującym się w internecie, czyli CPC – cost per click.

Na cenę za kliknięcie reklamy ma wpływ wiele czynników. Różni się ona w zależności od kategorii, konkretnego produktu, wielkości konkurencji, a w przypadku produktów sezonowych – również od pory roku. Wpływa na niego także obrana strategia ustalania stawek. Amazon daje możliwość ustalenia stawki dla danej reklamy na sztywno – wtedy jest ona niezmienna – lub skorzystania z algorytmów, które szacują, jaka jest szansa na konwersję.

W tym drugim przypadku stawka może się zmniejszać lub zwiększać o wybrany procent automatycznie, bez interwencji reklamodawcy.

O tym, która reklama ukaże się użytkownikowi, decyduje aukcja, w której liczą się stawka CPC oraz jakość reklamy. O wysokiej jakości świadczą takie czynniki jak:

  • liczba i jakość zdjęć,
  • tytuł i opis produktu,
  • ocena produktu (min. 3.5/5),
  • opinie użytkowników (min. 15),
  • dostępność produktu,
  • enhanced content oferty (dodatkowe opisy, zdjęcia i filmy).

Zdobywaj nowe rynki dzięki reklamom w Amazonie

Amazon już teraz zyskuje sporą popularność w kraju, mimo że nie jest nawet gotowa polska wersja tej platformy. Wielu rodzimych przedsiębiorców z branży e-commerce korzysta jednak z Amazona, by poszerzać zasięg działania o inne kraje europejskie. W Polsce najczęściej promują się tam te sklepy internetowe, które chcą zaistnieć za naszą zachodnią granicą. W Niemczech Amazon jest najpopularniejszą platformą sprzedażową, dlatego daje świetny start na tamtejszym rynku. Nie jest to jednak jedyny kraj europejski, w którym możesz się promować za pomocą Amazona. Obecnie platforma umożliwia też reklamowanie się między innymi w takich państwach jak:

  • Hiszpania
  • Francja
  • Holandia
  • Wielka Brytania

Amazon Advertising znacznie zwiększa możliwości prowadzenia reklamy poza krajem, nawet jeśli nie znasz dobrze specyfiki handlu w innych rejonach. Jedyne, o czym trzeba pamiętać, to by plik CSV z produktami z oferty był przygotowany w języku tego kraju, w którym chcesz się promować.

Targetowanie reklam w Amazon Advertising

Amazon umożliwia dwa podstawowe typy targetowania:

Automatyczne

Jego atutem jest prostota uruchomienia reklamy. Wybierając go, nie musisz samodzielnie ustawiać skomplikowanych parametrów. System reklamowy Amazona pobiera dane na temat Twojej marki i produktów, a następnie na podstawie zebranych informacji ustawia miejsca wyświetlania, słowa kluczowe, strategię dotyczącą stawek itd.

Twoim zadaniem jest tylko podać, jaki budżet planujesz przeznaczyć na promocję.

Jest to typ targetowania, który z reguły wykorzystują początkujący reklamodawcy. Mocno ogranicza on jednak możliwości optymalizacji, dlatego nie jest dobrym wyjściem przy dużych, profesjonalnych kampaniach.

Ręczne

Wybierając ręczne targetowanie, musisz wszystkie parametry reklam dobierać samodzielnie – poczynając od słów kluczowych, a kończąc na stawkach za kliknięcie.

Opcja ta jednak daje dużo większe możliwości – pozwala wpisywać słowa kluczowe w różnych dopasowaniach (dzięki czemu rozszerzasz lub zawężasz kontekst, w którym reklama może się pojawić), wprowadzać słowa wykluczające i produkty.

Dzięki tym możliwościom personalizacji masz pełną kontrolę nad tym, do kogo dociera Twój przekaz, i zyskujesz szansę, by dobrać idealną dla Twojej marki grupę odbiorców.

Oddaj reklamy w ręce profesjonalistów

Ręczne ustawianie kampanii daje duże możliwości, ale wymaga doświadczenia i dobrej znajomości zarówno środowisk reklamowych, jak i panelu Amazona. Wiąże się również z potrzebą monitorowania przebiegu kampanii i regularnego optymalizowania reklam, zwiększającego ich skuteczność.

Zdajemy sobie sprawę, że jako przedsiębiorca nie masz czasu na prowadzenie takich działań, dlatego oferujemy Ci całościową opiekę nad Twoim kontem reklamowym na Amazonie.

Nasi specjaliści mogą poprowadzić reklamy na istniejącym już sklepie w platformie Amazon lub też założyć konto dla Twojej firmy i je skonfigurować.

Amazon Advertising z Verseo
– kampanie tworzone przez najlepszych

W Verseo oferujemy klientom pełną obsługę w zakresie kampanii na Amazonie. Nasi specjaliści zajmują się:

Amazon logo

tworzeniem nowych sklepów na Amazonie
Założymy Ci konto na platformie, uzupełnimy o wszystkie niezbędne informacje i skonfigurujemy tak, by było gotowe do użycia.

integracją sklepów
Połączymy domenę, w której sprzedajesz swoje produkty, z Twoim kontem na Amazonie.

przesłaniem pliku z produktami
Zaimportujemy do systemu plik CSV z całą Twoją ofertą, by Amazon zawsze miał aktualne informacje o cenach produktów, stanie magazynowym itp.

wdrażaniem Amazon FBA
Pomożemy Ci rozpocząć model współpracy, w którym przechowujesz swoje produkty w jednym z magazynów Amazona, a jego pracownicy wysyłają je, jeśli pojawi się zamówienie.

tworzeniem kampanii
Ustawiamy kampanie od A do Z, dobierając zgodnie z naszym doświadczeniem najlepsze parametry, by zmaksymalizować zyski.

optymalizacją kampanii
Sprawdzamy, jakie są statystyki reklam, na bieżąco modyfikujemy stawki, budżety i ustawienia, dzięki czemu możesz więcej zyskać na kampaniach

Korzyści z reklamy na Amazonie z Verseo

  • kampanie prowadzone przez specjalistów od systemu reklamowego Amazona
  • kompleksowa obsługa
  • regularnie optymalizowane reklamy
  • opiekun z doświadczeniem w ustalaniu optymalnych stawek
  • pełne wsparcie w kontakcie z Amazonem
  • pomoc we wdrożeniu modelu FBA
  • wsparcie w wejściu na rynek niemiecki
  • zwiększenie rozpoznawalności marki poza granicami kraju

Jakub Perkowski
Senior Google Ads Strategist

Zarabiaj jeszcze więcej dzięki Amazon Advertising!

Skorzystaj z wiedzy najlepszych specjalistów Verseo.

Darmowa wycena