Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama sklepu żeglarskiego w Internecie

reklama sklepu żeglarskiego w internecie

Żeglarstwo, choć jest postrzegane jako hobby dla wybranych, staje się pasją coraz większej grupy odbiorców. Dołączają coraz młodsi miłośnicy wypływania na szerokie wody – choćby za sprawą popularności obozów żeglarskich. Aby jednak można było uprawiać ten sport, potrzebne jest odpowiednie wyposażenie. Miejscem, na jego skompletowaniem jest sklep żeglarski. W ostatnich latach przybyło ich również w Internecie. Jeżeli również Ty prowadzisz działalność w tym obszarze, możesz zauważyć, że pozyskanie klientów staje się coraz trudniejsze. Sposobem na poradzenie sobie z tym wyzwaniem jest skuteczna reklama sklepu żeglarskiego. Czyli jaka? Oto najważniejsze informacje.

Skuteczna reklama sklepu żeglarskiego: od czego zacząć?

Na początek najważniejsze: niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność stacjonarnie, np. w pobliżu któregoś z portów, czy też koncentrujesz się na dystrybucji e-commerce, musisz zadbać o dobrą widoczność w internecie. Właśnie tam są Twoi potencjalni klienci – zarówno ci, którzy mogą dotrzeć do punktu stacjonarnego, jak i dokonać zakupu online. Dlatego, jeżeli zależy Ci na efektywnej promocji, która przyniesie dobry zwrot z inwestycji, wybierz narzędzia z obszaru digital.

Chociaż internetowa reklama sklepu żeglarskiego nie musi być jedyną formą promocji, warto na nią skierować największy budżet. Powodów jest wiele. Podstawowy to bardzo dobre możliwości mierzenia efektów działań reklamowych i ich targetowania. Zyskasz pewność, że:

  • Twoje komunikaty promocyjne dotrą do odbiorców z grup, które zdefiniowałeś jako docelowe – a więc np. do osób w średnim wieku z dużych miast, które interesują się sportami wodnymi,
  • zapłacisz za efekty – systemy reklam w Internecie, takie jak Google Ads, są oparte na modelu płatności PPV/PPC, a więc na pobieraniu opłat za wyświetlenia lub kliknięcia,
  • osiągniesz zarówno krótko- jak i długofalowe rezultaty prowadzonej kampanii – należy je określić przed rozpoczęciem działań, dla uzyskania jak najlepszych wyników.

Pamiętaj przy tym, że skuteczność reklamy sklepu żeglarskiego jest uzależniona zarówno od tego, jak zostanie nakreślona jej strategia, jak również od doboru odpowiednich narzędzi. Trzeba pamiętać, że oparcie się tylko na jednym kanale komunikacji nie da takiego efektu, jak sprzężenie kilku form promocji. A na co powinien postawić sklep żeglarski?

Pozycjonowanie sklepu żeglarskiego

Pozycjonowanie to absolutna podstawa działań związanych z promocją w Internecie. Dlaczego? Ponieważ to ono zapewnia dobrą widoczność Twojego serwisu na tle konkurencji. Bez pozycjonowania klient, który będzie szukał odzieży żeglarskiej, kompasu namiarowego czy osprzętu do łodzi, nie znajdzie Twojej oferty. Być może wyświetli się ona na którejś z kolei stronie z wynikami wyszukiwania, ale to przecież nie wystarczy. Z własnego doświadczenia wiesz, że koncentrujesz się na linkach, które pojawiają się na liście jako pierwsze.

Jak zatem trafić na szczyt rankingu wyszukiwania? To właśnie efekt umiejętnie prowadzonych działań SEO. To wszystkie te, które są prowadzone z myślą o tym, żeby klient, po wpisaniu fraz branżowych, zobaczył właśnie Twoją ofertę. Aby tak się stało, konieczne są najczęściej:

  • optymalizacja kodu strony www – tak, aby serwis stał się bardziej funkcjonalny i dostępny. Niedopuszczalne jest na przykład bardzo długie ładowanie się niektórych elementów czy wyświetlanie się kilku pop-upów tuż po uruchomieniu serwisu,
  • optymalizacja mapy serwisu (a więc tego, jak rozgałęziają się kategorie produktowe) oraz struktury adresów URL – tak, aby ich treść zawierała słowa kluczowe określające zawartość podstron,
  • rozbudowa i optymalizacja treści na stronie – tak, aby było ich odpowiednio dużo i aby zawierały określone słowa kluczowe,
  • optymalizacja meta tagów, które również mają wpływ na wyniki pozycjonowania.

Jak widzisz, to sporo pracy. Dlatego musisz mieć świadomość, że działania pozycjonerów potrwają kilka miesięcy, zanim zobaczysz pierwsze efekty. Czy to długo? Niby tak, jednak utrzymają się one przez bardzo długi czas, a korzyści z dobrych wyników SEO przełożą się na te związane z reklamą.

New call-to-action
New call-to-action

Jak prowadzić pozycjonowanie i czemu warto?

Przy pozycjonowaniu sklepu żeglarskiego stajesz przed sporym wyzwaniem. Chociaż bowiem punktów, które prowadzą działalność koncentrującą się na tym sporcie wodnym jest stosunkowo niewiele, masz też inną konkurencję. Są to np. duże sklepy sportowe, w których także można znaleźć akcesoria żeglarskie.

Dlatego rozwiązaniem na pewno nie jest koncentrowanie się na ogólnych frazach kluczowych. Na nie pozycjonują się też liderzy rynku. Ty, aby dołączyć do ich grona, rozważ pozycjonowanie long tail. To strategia, która w połączeniu z mocnym rozbudowaniem contentu na stronie www pozwoli wzmocnić Twoją pozycję i zwiększyć ruch na stronie. Wdrożenie tej strategii będzie czasochłonne i wymaga sporej inwestycji, jednak rezultaty są tego warte.

Reklama sklepu żeglarskiego w Google Ads

Pozycjonowanie, choć jest działaniem z „arsenału” marketingowców, nie jest stricte reklamą. Jego celem jest poprawa widoczności. Trzeba więc przyjrzeć się bliżej również temu, co uwzględnia typowa reklama sklepu żeglarskiego prowadzona w sieci. Jej podstawą będą narzędzia Google Ads. Google to największa wyszukiwarka i platforma komercyjna, która daje dostęp do bardzo bogatej gamy form komunikacji z odbiorcami.

Jakie są zalety korzystania z tego systemu? To przede wszystkim:

  • szybkie efekty – nie musisz czekać miesiącami na wyniki pozycjonowania, a rezultaty osiągasz w krótkim czasie,
  • niezawodna „mierzalność” – możesz precyzyjnie śledzić to, jakie rezultaty przynosi prezentacja reklam, a zatem to, kto w nie klika i jakie to ma przełożenie na dalsze działania potencjalnych klientów,
  • kontrola nad budżetem – płacisz za wyświetlenia lub kliknięcia, co ułatwia planowanie budżetu, rozliczanie go i ocenę zwrotu z inwestycji,
  • możliwość dopasowania sposobu prowadzenia kampanii do jej celu oraz grupy odbiorców – możesz np. przeprowadzić szybkie kampanie sprzedażowe, związane z „sezonowością” produktów lub te nakierowane na pozyskiwanie leadów, np. do późniejszej kampanii remarketingowej lub e-mailowej.

Jak więc widać, narzędzia Google dają bardzo szerokie pole do działania – zwłaszcza, jeśli nad kampanią będą pracować specjaliści z dobrej agencji SEO i SEM.

Jakie narzędzia reklamowe wykorzystać?

Google Ads daje szerokie możliwości. W branży e-commerce warto skierować uwagę na trzy główne elementy.

  1. Linki sponsorowane

To najlepiej znana forma reklam internetowych. Na czym polega? Zasada jest bardzo prosta: kiedy użytkownik będzie poszukiwał np. osprzętu żeglarskiego i wpisze określone hasło w wyszukiwarkę, ponad wynikami organicznymi (a więc tymi uzyskanymi na podstawie działania algorytmów Google) wyświetlą mu się reklamy z adresami stron www odpowiadającym zapytaniu. Wśród nich może być również Twój sklep. Musisz pamiętać, że w sekcji z linkami sponsorowanymi możesz być jedynym wyświetlającym się reklamodawcą lub jednym z kilku. Pewne jest jedno: Twoja oferta pojawi się na szczycie wyników wyszukiwania, a to oznacza duże szanse, że odbiorca kliknie w nią.

New call-to-action
New call-to-action
  1. Product Linking Ads

PLA świetnie sprawdzi się jako reklama sklepu żeglarskiego działającego w obszarze e-commerce. Dlaczego? Ponieważ to forma prezentacja przy wynikach wyszukiwania Google konkretnych ofert produktowych – ze zdjęciem oraz cenami. Taka forma wyświetlania komunikatu promocyjnego daje klientowi bardzo konkretną informację – o tym, co możesz mu zaproponować oraz w jakiej cenie. Z wykorzystaniem tego narzędzia możesz przyciągnąć klientów, którzy są już o krok od konwersji – poszukujących określonych towarów i chcących je szybko nabyć. Dlatego warto wykorzystać je do szybkich kampanii sprzedażowych.

  1. Google Display Network

To reklamy kontekstowe w formie banerów, które wyświetlają się w serwisach zewnętrznych współpracujących z Google. To różnego rodzaju portale – zarówno te ogólne, np. newsowe, jak i branżowe, związane z żeglarstwem. Zasada jest prosta: reklama wyświetli się osobom o określonych cechach demograficznych oraz zainteresowaniach – m.in. na podstawie zawartości plików cookie przeglądarki odbiorcy. Właśnie dlatego można powiedzieć o precyzyjnym wycelowaniu tej formy promocji do odpowiedniego targetu.

Co ważne, jedną z form reklamy kontekstowej jest ta korzystająca z remarketingu. Co to oznacza w praktyce? Tyle, że reklama wyświetla się osobie, która była już w Twoim sklepie, ale ostatecznie nie dokonała zakupu.

Przebieg kampanii reklamowej w systemie Google Ads jest oczywiście uzależniony od budżetu, jakim dysponujesz, a także od ustalonych celów.

Reklama na Facebooku

Żeglarstwo to hobby, a jego pasjonatów znajdziesz również w mediach społecznościowych. W tej branży kluczowy będzie dla Ciebie Facebook, jak również Instagram. Warto tutaj prowadzić fanpage, najlepiej sprzęgnięty z działaniami content marketingowymi na blogu e-sklepu, ale także zainwestować w narzędzia reklamowe, które udostępnia system. Działają one na podobnej zasadzie jak te z zakresu Google Ads – a zatem zyskujesz dostęp do raportów efektywności i płacisz za odsłony lub kliknięcia. Dlatego tu również warto spróbować się promować: łącząc zasięgi organiczne oraz płatne.

Stwórz spójną kampanię reklamową dla swojego sklepu żeglarskiego, aby wzmocnić swoją pozycję na rynku i realizować coraz ambitniejsze cele sprzedażowe!

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany