Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama sklepu fotograficznego

Reklama sklepu fotograficznego - zdjęcie nr 1

reklama sklepu fotograficznego

Fotografia to pasja wielu osób – zarówno starszych, jak i młodszych. Umiejętność uchwycenia w kadrze wyjątkowych obrazów, to wypadkowa talentu, praktyki oraz dobrego sprzętu. Dlatego sklepy fotograficzne cieszą się dużą popularnością. Prowadzisz taki punkt i chcesz się skutecznie promować? Zobacz, jak działa reklama sklepu fotograficznego w internecie i w jaki sposób posłużyć się dostępnymi narzędziami, aby realnie wzmocnić pozycję na rynku.

Na początek najważniejsze: bez względu na to, czy już prowadzisz działalność w formacie e-commerce, czy dopiero to rozważasz, musisz być obecny w internecie. To jedyna droga do pozyskania nowych klientów oraz przypomnienia starym o swoim istnieniu. Dlaczego tak właśnie jest? Odpowiedź jest prosta. Dziś większość poszukiwań konkretnych produktów, a także miejsc, które je sprzedają, rozpoczyna się w sieci.

Wynika to z prostej przyczyny: niemal każdy ma smartfona, a wpisanie zapytania w Google lub skorzystanie z wyszukiwarki głosowej jest bardzo proste i łatwo dostępne. A skoro tak, nie możesz sobie pozwolić, aby nie było Cię w Internecie. A jak zaznaczyć swoją obecność? Oto najważniejsze aspekty, o których musisz pamiętać.

Reklama sklepu fotograficznego? Zacznij od pozycjonowania!

Pozycjonowanie strony to absolutna podstawa wszystkich działań, jakie podejmujesz w związku z promocją swojego sklepu fotograficznego. Dlaczego? Ponieważ bez rozwiązań z obszaru SEO trudno będzie Ci zostać „odnalezionym” przez klientów zainteresowanych ofertą sprzętu czy akcesoriów fotograficznych.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Pamiętaj, że asortyment podobny do Twojego oferuje wiele innych punktów sprzedażowych – na czele z dużymi sieciami sklepów elektronicznych. Żeby z nimi konkurować, musisz najpierw pokazać odbiorcom, że istniejesz. Aby to się stało, Twoja strona musi się pojawić wysoko w wynikach wyszukiwania w Google na frazy powiązane z zakresem przygotowanej oferty.

I tu pierwsza ważna uwaga: dobór słów kluczowych ma OGROMNE znaczenie. Nie można go dokonać „na oko”, ponieważ to droga donikąd. W teorii można po prostu wskazać kluczowe kategorie oferowanych produktów i to na nich budować działania content marketingowe oraz treści SEO. Niemniej jednak… tak robi również Twoja konkurencja. A to sprawia, że możesz być na straconej pozycji.

Dlatego zanim wybierzesz słowa kluczowe, potrzebne będą:

  • audyt SEO pod kątem jakości Twojej strony internetowej – chodzi zarówno o jej funkcjonalność, jak i zaplecze techniczne. Istotne kwestie to między innymi to, czy serwis jest responsywny (a więc czy dopasowuje się do wyświetlaczy różnych urządzeń końcowych), a także jak szybko się ładuje,
  • analiza słów kluczowych – zarówno tych, na których Twój sklep już być może wyświetla się gdzieś w wynikach wyszukiwania, jak i takich, które mają wysoki potencjał. Tu mowa przede wszystkim o keywordach z tzw. długiego ogona, a więc o znacznie szerszym katalogu wyrażeń.

Dobry specjalista zadba również o stworzenie planu rozmieszczenia tych konkretnych słów kluczowych w treściach na poszczególnych podstronach serwisu. To również bardzo ważna kwestia, ponieważ w innym wypadku może dojść do osłabienia rezultatów działań firmy pozycjonerskiej.

Czy pozycjonowanie się opłaca?

Opłacalność przeprowadzonych działań SEO jest absolutnie nie do przecenienia – i to zarówno w kontekście krótko-, jak również długofalowych celów. Szczególnie istotna jest dłuższa perspektywa czasowa, ponieważ rezultaty umiejętnej optymalizacji kodu strony oraz jej treści zwiększą widoczność sklepu fotograficznego na bardzo długi czas.

Zaletami pozycjonowania są również:

  • wsparcie działań wizerunkowych i brandingowych – możliwe dzięki publikacji wartościowych treści powiązanych z działalnością,
  • poprawa funkcjonalności strony internetowej,
  • większy ruch na stronie,
  • lepsza rozpoznawalność marki.

Trzeba jednak pamiętać, że to inwestycja, z której zwrot nie pojawi się od razu. Często – zwłaszcza, gdy działania są prowadzone od zupełnych podstaw – na rezultaty trzeba czekać kilka miesięcy, a nawet dłużej. Jednak kiedy w końcu przychodzą, udowadniają, że warto było być cierpliwym!

Uwaga! Choć w teorii wiele działań z obszaru SEO możesz przeprowadzić samodzielnie, w praktyce lepiej zrobić to we współpracy z doświadczonym specjalistą. Wówczas zyskasz pewność, że pieniądze włożone w działania na tym polu zwrócą się z nawiązką.

Drugim sposobem na promowanie działalności sklepu fotograficznego w sieci jest sięgnięcie po narzędzia z obszaru Google Ads. To bardzo korzystne rozwiązanie, dzięki któremu możesz szybko osiągnąć cele realizowanych kampanii – np. te związane ze zwiększeniem ruchu na stronie. Wszystko dzięki temu, że Google to bardzo potężna platforma, która pozwala budować spektakularne zasięgi.

A jak może być prowadzona reklama sklepu fotograficznego na Google? Narzędzi, które są dostępne, jest bardzo szeroka gama. Jednak te najważniejsze to:

  • reklama Google Shopping – bardzo istotna zwłaszcza przy promowaniu działalności związanej z obszarem e-commerce. Chodzi tu przede wszystkim o reklamę polegającą na wyświetlaniu ofert konkretnych produktów ponad wynikami wyszukiwania klienta lub po prawej stronie SERP-ów. W takiej karuzeli czy boksie wyświetli się zdjęcie konkretnego, oferowanego przez Ciebie produktu, który jest powiązany tematycznie z zapytaniem klienta. Znajdzie się tam również cena tego towaru oraz link do Twojego e-sklepu. Taka forma promocji dobrze sprawdza się, gdy celem jest szybkie zwiększenie konwersji konkretnych towarów w sklepie,
  • linki sponsorowane – to forma reklamy, która polega na wyświetlaniu linka do Twojej oferty nad wynikami organicznymi. Choć te wyniki są wyraźnie oznaczone jako reklama, wielu użytkowników klika w nie, co pomaga Ci budować zasięg, a także zwiększać wolumen sprzedaży,
  • Google Display Network – chodzi o reklamę kontekstową wyświetlającą się w formie banerów na stronach zewnętrznych odwiedzanych przez potencjalnego odbiorcę. Ta forma prezentacji jest niezwykle atrakcyjna, ponieważ pozwala podążać za klientem na strony, które on odwiedza. Najciekawszą wersją reklam kontekstowych są te wyświetlane w systemie remarketingu. To te, które są prezentowane osobom, które już odwiedziły Twój sklep fotograficzny, przyglądały się określonym produktom, ale nie dokonały zakupu. Kiedy zobaczą ponownie informację o Twojej ofercie, mogą do niej powrócić.

Jakie zalety ma reklama sklepu fotograficznego w Google Ads?

Reklama w Google Ads to:

  • szansa na szybkie zbudowanie zasięgów,
  • możliwość przyspieszenia procesu sprzedażowego,
  • łatwe dostosowanie komunikatów reklamowych do potrzeb odbiorców znajdujących się na różnych etapach lejka zakupowego,
  • wsparcie działań brandingowych,
  • łatwe monitorowanie wyników reklamy oraz prosty, przejrzysty system rozliczeń PPC.

Warto oczywiście pamiętać, że ta forma promocji nie jest pozbawiona wad. Kluczowe to krótkotrwałość uzyskanego efektu. Z tego względu korzystanie z Google Ads trzeba połączyć z działaniami z obszaru SEO, aby uzyskać efekt synergii.

Reklama sklepu fotograficznego na Facebooku

Facebook to kolejny kanał komunikacji, który może posłużyć do prowadzenia skutecznych działań promocyjnych. Dlaczego reklama sklepu fotograficznego na Facebooku może być dobrym rozwiązaniem? Odpowiedź jest prosta: tu również są Twoi odbiorcy. Możesz pomyśleć zarówno o zupełnie bezpłatnych metodach promowania się – w tym o założeniu fanpage’a i samodzielnym prowadzeniu go, jak również o wchodzeniu w interakcję z użytkownikami na grupach tematycznych. Jednak takie działania należy również wesprzeć w obszarze płatnej promocji.

System rozliczania się z reklam na Facebooku funkcjonuje bardzo podobnie jak ten w Google, a więc płacisz tu również za efekty w postaci wyświetleń lub kliknięć. Możesz też korzystać z bardzo zróżnicowanych form promocji – np. takich jak reklamy kontekstowe, promocja postów, czy też wyświetlanie karuzeli produktów w news feedzie. Wszystko jest uzależnione od tego, jaki cel ma mieć prowadzona kampania.

Facebook jest dobrym narzędziem promocyjnym, ponieważ:

  • tutaj są obecni Twoi klienci i chętnie przyjrzą się ciekawym propozycjom, które im przedstawisz,
  • zyskujesz dostęp do intuicyjnych narzędzi reklamowych, które dają mierzalne rezultaty,
  • masz szansę powiązać działania na social mediach z tymi prowadzonymi np. na blogu firmowym czy też na portalach zewnętrznych,
  • możesz sprzęgnąć kampanię reklamową z działaniami brandingowymi.

To wszystko ma ogromny wpływ na ostateczne efekty – tak krótko-, jak i długofalowe.

Reklama w innych social mediach: czy to ma sens dla sklepu fotograficznego?

Reklama sklepu fotograficznego w innych mediach społecznościowych również niesie za sobą ogromny potencjał. Dlaczego? Ponieważ z jednej strony możesz przy jej pomocy dotrzeć do amatorów-pasjonatów, a z drugiej – do profesjonalistów. Z tymi pierwszymi możesz się komunikować np. przez kampanie na Pinterest lub Instagramie. Za to ekspertom warto przedstawić swój sprzęt fotograficzny np. na LinkedIn. Możliwości jest sporo, a wybranie tych odpowiednich warto poprzedzić konsultacją z dobrą agencją digital. To Twoja szansa na zaplanowanie atrakcyjnej kampanii!

Powinieneś również docenić możliwość współpracy z lepszymi fotografami lub często udzielającymi się w grupach tematycznych – za ich przykładem może bowiem ruszyć szeroka fala. 🙂

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany