Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd

Nowa wersja Planera Słów Kluczowych – co musisz wiedzieć?

Od kilku tygodni Google testowało nową wersję Keyword Plannera. Początkowo na kontach niektórych reklamodawców była dostępna mocno okrojona wersja, co rodziło obawy, że Google znacznie uprości to narzędzie, pozbawiając je wielu ważnych funkcjonalności. W ostatecznej wersji nowy Planer Słów Kluczowych został uproszczony, jednakże zawiera kilka nowych funkcji i w pewnym stopniu porządkuje dane, które w poprzedniej wersji były przedstawione w mało czytelny sposób (zwłaszcza dla początkującego użytkownika panelu Adwords).

nowy planer słów kluczowych

Keyword Planner został dostosowany wizualnie do nowej wersji panelu Google Adwords, dzięki czemu wygląda jak jego integralna część. Po przejściu do Planera pojawiają się dwa osobne pola. Pierwsze z nich pozwoli nam znaleźć nowe słowa kluczowe po podaniu adresu strony docelowej lub przykładowych wyrażeń. Największą wadą nowego widoku jest ograniczenie ilości fraz, dla których możemy uzyskać dane dotyczące m.in. sugerowanej stawki za wyświetlenie się u góry wyników wyszukiwania. W nowym widoku poznamy dane dla maksymalnie 3 wyrażeń kluczowych. Wykorzystując drugie pole uzyskamy prognozowane dane dla konkretnych fraz, głównie dotyczące przewidywanych wyników, jakie osiągniemy w danym budżecie.

planer słów kluczowych google

Szukając nowych słów kluczowych, otrzymamy wraz z propozycją frazy informację o:

-średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań,

-konkurencji,

-udziale w wyświetleniach reklam,

-stawce za górę strony(wąski zakres),

-stawce za górę strony(szeroki zakres).

Uzyskane dane możemy wyeksportować do pliku .csv. Zrezygnowano z opcji wyeksportowania bezpośrednio do Adwords.

W czytelny sposób został przedstawiony prognozowany podział na urządzenia i lokalizacje. W górnej części strony z menu rozwijanego możemy wybrać dwa rodzaje wykresów kołowych oraz wykres słupkowy z trendami udziału w liczbie wyszukiwań na smartfonach.

nowy planer słów kluczowych google

planer słów kluczowych nowy wygląd

planer słów kluczowych nowość

W nowym Planerze Słów Kluczowych interesująco przedstawia się prognoza dotycząca konkretnych wyrażeń kluczowych. Jest ona przedstawiona bez kontekstu strony docelowej. Zawiera informację o max. CPC, ilości kliknięć, jakich możemy się spodziewać przy danym budżecie oraz szacunkowy CTR.

planer słów google prognoza

Komentarze

  1. MarcinKowalik

    I nie ma możliwość w nowym GA prognozowania/popularności słów kluczowych więcej niż 3 naraz?
    To bez sensu – muszę zapisywać dane i podawać nowe 3 żeby móc cokolwiek porównać?
    Nie ma innej możliwości?

Powiązane artykuły

Wyścig do Barcelony rozstrzygnięty!
Joanna Michalska

Wizja nagrody to często najlepsza zachęta do działania, a jako że w tym przypadku nagrodą był wyjazd do Barcelony z […]

reklama sklepu internetowego z ubraniami
Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów?
Izabela Pirańska

Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów? Prowadzisz e-sklep z ubraniami? To może być dobry pomysł na […]

Performance marketing – przykłady i zalety
Dominika Słomka

Performance marketing – czyli kliknięcie to nie wszystko Performance marketing ma jasno określony cel – generowanie jak największej sprzedaży. W […]

reklama kwiaciarni
Reklama kwiaciarni
Izabela Pirańska

Branża florystyczna jest bardzo specyficzna, m.in. ze względu na występujące falami okresy zwiększonego popytu. Prowadzenie kwiaciarni może się wydawać prostym […]

Kenshoo & Verseo – jedyne takie partnerstwo w Polsce!
Jakub Perkowski

Jesteśmy oficjalnym i jedynym partnerem Kenshoo w Polsce! Verseo lubi machine learning. Korzystamy z VCM i DoubleClick od kilku lat, […]

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku
Tomek Łuczak

Listy remarketingowe Google Analytics – coś dla zwiększenia konwersji! Użytkownicy bardzo często poszukują różnych usług wchodząc na kilka, a nawet […]