Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

2 komentarze

Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd

Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd - zdjęcie nr 1

Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd - zdjęcie nr 2

Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd

Zamknij

Nowa wersja Planera Słów Kluczowych – co musisz wiedzieć?

Od kilku tygodni Google testowało nową wersję Keyword Plannera. Początkowo na kontach niektórych reklamodawców była dostępna mocno okrojona wersja, co rodziło obawy, że Google znacznie uprości to narzędzie, pozbawiając je wielu ważnych funkcjonalności. W ostatecznej wersji nowy Planer Słów Kluczowych został uproszczony, jednakże zawiera kilka nowych funkcji i w pewnym stopniu porządkuje dane, które w poprzedniej wersji były przedstawione w mało czytelny sposób (zwłaszcza dla początkującego użytkownika panelu Adwords).

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

nowy planer słów kluczowych

Keyword Planner został dostosowany wizualnie do nowej wersji panelu Google Adwords, dzięki czemu wygląda jak jego integralna część. Po przejściu do Planera pojawiają się dwa osobne pola. Pierwsze z nich pozwoli nam znaleźć nowe słowa kluczowe po podaniu adresu strony docelowej lub przykładowych wyrażeń. Największą wadą nowego widoku jest ograniczenie ilości fraz, dla których możemy uzyskać dane dotyczące m.in. sugerowanej stawki za wyświetlenie się u góry wyników wyszukiwania. W nowym widoku poznamy dane dla maksymalnie 3 wyrażeń kluczowych. Wykorzystując drugie pole uzyskamy prognozowane dane dla konkretnych fraz, głównie dotyczące przewidywanych wyników, jakie osiągniemy w danym budżecie.

planer słów kluczowych google

Szukając nowych słów kluczowych, otrzymamy wraz z propozycją frazy informację o:

-średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań,

-konkurencji,

-udziale w wyświetleniach reklam,

-stawce za górę strony(wąski zakres),

-stawce za górę strony(szeroki zakres).

Uzyskane dane możemy wyeksportować do pliku .csv. Zrezygnowano z opcji wyeksportowania bezpośrednio do Adwords.

W czytelny sposób został przedstawiony prognozowany podział na urządzenia i lokalizacje. W górnej części strony z menu rozwijanego możemy wybrać dwa rodzaje wykresów kołowych oraz wykres słupkowy z trendami udziału w liczbie wyszukiwań na smartfonach.

nowy planer słów kluczowych google

planer słów kluczowych nowy wygląd

planer słów kluczowych nowość

W nowym Planerze Słów Kluczowych interesująco przedstawia się prognoza dotycząca konkretnych wyrażeń kluczowych. Jest ona przedstawiona bez kontekstu strony docelowej. Zawiera informację o max. CPC, ilości kliknięć, jakich możemy się spodziewać przy danym budżecie oraz szacunkowy CTR.

planer słów google prognoza

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd - zdjęcie nr 11

    MarcinKowalik

    18 cze 2018, 09:49

    I nie ma możliwość w nowym GA prognozowania/popularności słów kluczowych więcej niż 3 naraz?
    To bez sensu – muszę zapisywać dane i podawać nowe 3 żeby móc cokolwiek porównać?
    Nie ma innej możliwości?

    • Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd - zdjęcie nr 12

      Maciej Popiołek

      20 cze 2018, 14:42

      Tak, na ten moment nowa wersja planera słów kluczowych pozwala na wyszukiwanie zaledwie 3 haseł.