Nowa wersja Planera Słów Kluczowych – co musisz wiedzieć?
Od kilku tygodni Google testowało nową wersję Keyword Plannera. Początkowo na kontach niektórych reklamodawców była dostępna mocno okrojona wersja, co rodziło obawy, że Google znacznie uprości to narzędzie, pozbawiając je wielu ważnych funkcjonalności. W ostatecznej wersji nowy Planer Słów Kluczowych został uproszczony, jednakże zawiera kilka nowych funkcji i w pewnym stopniu porządkuje dane, które w poprzedniej wersji były przedstawione w mało czytelny sposób (zwłaszcza dla początkującego użytkownika panelu Adwords).
Keyword Planner został dostosowany wizualnie do nowej wersji panelu Google Adwords, dzięki czemu wygląda jak jego integralna część. Po przejściu do Planera pojawiają się dwa osobne pola. Pierwsze z nich pozwoli nam znaleźć nowe słowa kluczowe po podaniu adresu strony docelowej lub przykładowych wyrażeń. Największą wadą nowego widoku jest ograniczenie ilości fraz, dla których możemy uzyskać dane dotyczące m.in. sugerowanej stawki za wyświetlenie się u góry wyników wyszukiwania. W nowym widoku poznamy dane dla maksymalnie 3 wyrażeń kluczowych. Wykorzystując drugie pole uzyskamy prognozowane dane dla konkretnych fraz, głównie dotyczące przewidywanych wyników, jakie osiągniemy w danym budżecie.
Szukając nowych słów kluczowych, otrzymamy wraz z propozycją frazy informację o:
-średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań,
-konkurencji,
-udziale w wyświetleniach reklam,
-stawce za górę strony(wąski zakres),
-stawce za górę strony(szeroki zakres).
Uzyskane dane możemy wyeksportować do pliku .csv. Zrezygnowano z opcji wyeksportowania bezpośrednio do Adwords.
W czytelny sposób został przedstawiony prognozowany podział na urządzenia i lokalizacje. W górnej części strony z menu rozwijanego możemy wybrać dwa rodzaje wykresów kołowych oraz wykres słupkowy z trendami udziału w liczbie wyszukiwań na smartfonach.
W nowym Planerze Słów Kluczowych interesująco przedstawia się prognoza dotycząca konkretnych wyrażeń kluczowych. Jest ona przedstawiona bez kontekstu strony docelowej. Zawiera informację o max. CPC, ilości kliknięć, jakich możemy się spodziewać przy danym budżecie oraz szacunkowy CTR.
MarcinKowalik
18 cze 2018, 09:49
I nie ma możliwość w nowym GA prognozowania/popularności słów kluczowych więcej niż 3 naraz?
To bez sensu – muszę zapisywać dane i podawać nowe 3 żeby móc cokolwiek porównać?
Nie ma innej możliwości?
Maciej Popiołek
20 cze 2018, 14:42
Tak, na ten moment nowa wersja planera słów kluczowych pozwala na wyszukiwanie zaledwie 3 haseł.