Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd

Nowa wersja Planera Słów Kluczowych – co musisz wiedzieć?

Od kilku tygodni Google testowało nową wersję Keyword Plannera. Początkowo na kontach niektórych reklamodawców była dostępna mocno okrojona wersja, co rodziło obawy, że Google znacznie uprości to narzędzie, pozbawiając je wielu ważnych funkcjonalności. W ostatecznej wersji nowy Planer Słów Kluczowych został uproszczony, jednakże zawiera kilka nowych funkcji i w pewnym stopniu porządkuje dane, które w poprzedniej wersji były przedstawione w mało czytelny sposób (zwłaszcza dla początkującego użytkownika panelu Adwords).

nowy planer słów kluczowych

Keyword Planner został dostosowany wizualnie do nowej wersji panelu Google Adwords, dzięki czemu wygląda jak jego integralna część. Po przejściu do Planera pojawiają się dwa osobne pola. Pierwsze z nich pozwoli nam znaleźć nowe słowa kluczowe po podaniu adresu strony docelowej lub przykładowych wyrażeń. Największą wadą nowego widoku jest ograniczenie ilości fraz, dla których możemy uzyskać dane dotyczące m.in. sugerowanej stawki za wyświetlenie się u góry wyników wyszukiwania. W nowym widoku poznamy dane dla maksymalnie 3 wyrażeń kluczowych. Wykorzystując drugie pole uzyskamy prognozowane dane dla konkretnych fraz, głównie dotyczące przewidywanych wyników, jakie osiągniemy w danym budżecie.

planer słów kluczowych google

Szukając nowych słów kluczowych, otrzymamy wraz z propozycją frazy informację o:

-średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań,

-konkurencji,

-udziale w wyświetleniach reklam,

-stawce za górę strony(wąski zakres),

-stawce za górę strony(szeroki zakres).

Uzyskane dane możemy wyeksportować do pliku .csv. Zrezygnowano z opcji wyeksportowania bezpośrednio do Adwords.

W czytelny sposób został przedstawiony prognozowany podział na urządzenia i lokalizacje. W górnej części strony z menu rozwijanego możemy wybrać dwa rodzaje wykresów kołowych oraz wykres słupkowy z trendami udziału w liczbie wyszukiwań na smartfonach.

nowy planer słów kluczowych google

planer słów kluczowych nowy wygląd

planer słów kluczowych nowość

W nowym Planerze Słów Kluczowych interesująco przedstawia się prognoza dotycząca konkretnych wyrażeń kluczowych. Jest ona przedstawiona bez kontekstu strony docelowej. Zawiera informację o max. CPC, ilości kliknięć, jakich możemy się spodziewać przy danym budżecie oraz szacunkowy CTR.

planer słów google prognoza

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Komentarze

  1. MarcinKowalik

    I nie ma możliwość w nowym GA prognozowania/popularności słów kluczowych więcej niż 3 naraz?
    To bez sensu – muszę zapisywać dane i podawać nowe 3 żeby móc cokolwiek porównać?
    Nie ma innej możliwości?

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w AdWords?
Olga Badeusz

Uczenie maszynowe – im szybciej zaczniesz, tym więcej zyskasz! Uczenie maszynowe i jego przewaga nad ręczną obsługą kampanii jest nieporównywalna […]

audyt stron internetowych
Audyt stron internetowych
Maciej Popiołek

Dobrze skonstruowana i perfekcyjnie działająca strona internetowa to w obecnych czasach jedno z najważniejszych narzędzi firmy. Nierzadko zdarza się jednak, […]

Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło!
Krzysztof Masłowski

Wrzesień to dla Google czas zmian. Przedstawiamy najważniejsze z nich spośród tych dotyczących Google AdWords. Wrzesień w Google zaczął się […]

Re-marketing – czyli co to jest i jak to działa
Joanna Michalska

Jeśli słysząc hasło „remarketing”, stwierdzasz, że obiło się o uszy, ale czym tak właściwie on jest i jak działa, to […]

Feed produktowy – zasady budowy pliku produktowego
Paweł Dalecki

Zasady budowy pliku produktowego – jak przygotować właściwą strukturę Wielu reklamodawców, którzy posiadają sklepy internetowe, decyduje się na wdrożenie Kampanii […]

Kampanie zakupowe Google AdWords – strategia, budowa i optymalizacja
Paweł Dalecki

Kampanie zakupowe – must have nowoczesnego marketingu! Kampanie przygotowywane dla sklepów internetowych należą do tych o najbardziej skomplikowanej strukturze. Reklamodawcy, […]