Duże modele językowe, takie jak ChatGPT czy Gemini, coraz częściej odpowiadają na pytania szybciej i precyzyjniej niż wyszukiwarka. Nie pokazują listy stron – tylko gotową odpowiedź. Czy to znaczy, że tradycyjne pozycjonowanie przestaje mieć sens? A może po prostu zmieniają się zasady gry?
Na stronie Reporterzy Info głos zabiera Zachariasz Kijak – ekspert SEO z Verseo – i opowiada o tym, jak przygotować stronę, by była widoczna również dla sztucznej inteligencji.
Czym różni się klasyczne SEO od LLMO, czyli large language model optimization? Dlaczego słowa kluczowe to dziś zdecydowanie za mało, a strategia oparta na ekspertyzie i intencjach użytkownika może zadecydować o Twojej widoczności – nie tylko w Google, ale i w odpowiedziach AI?
To nie jest kolejny tekst o pozycjonowaniu. To przewodnik dla firm, które chcą być odnajdywane nie tylko przez ludzi, ale też przez algorytmy nowej generacji.
Przeczytaj cały artykuł, który pojawił się w internetowym magazynie prasoznawczym Reporterzy Info i dowiedz się, jak nie zniknąć z pola widzenia ChatGPT!
Piotr
01 maj 2025, 01:49
Bardzo ciekawe spojrzenie na rozwój LLM-ów w kontekście SEO. Sam się zastanawiam, czy nie dojdziemy wkrótce do punktu, w którym optymalizacja będzie bardziej polegać na „uczeniu” modeli niż klasycznym pozycjonowaniu. Ciekawe, jak zmieni się rola contentu, kiedy użytkownicy zaczną coraz częściej rozmawiać z AI zamiast klikać w linki.