Spis treści
Czytasz teraz:
Co robiliśmy w wakacje – i jak wykorzystaliśmy Google aby to robić.
Zamknij
Wakacje a wykorzystanie wyszukiwarki Google
Wakacje może i się skończyły, ale to nie znaczy, że jest już za późno, by zaplanować wyjazd rodzinny lub wypad z przyjaciółmi. Niektórzy z nas zdecydują się na wyjazd w dalekie i nieznane sobie jeszcze miejsce, podczas gdy inni będą na nowo odkrywać na nowo lokalne i dobrze znane miejsca.
Tak czy inaczej, nasze podróże nie zawsze są tak relaksujące, jak byśmy chcieli, w rzeczywistości, 41% ludzi uważa rodzinne wakacje za bardziej stresujące niż pełne relaksu i zabawy. Niezależnie od tego, czy planujesz epicką wyprawę, czy szukasz lokalnych atrakcji weekendowych dla rodziny, wyszukiwarka staje się głównym źródłem pomagającym odkrywać miejsca warte zobaczenia oraz podpowiadającym co można w nich robić w określonym czasie i z sugerowanymi ludźmi. Np Google zaobserwowało 6-krotny wzrost wyszukiwania na urządzeniach mobilnych frazy “rzeczy do zrobienia”/”atrakcje” + “niedaleko mnie” w przeciągu dwóch lat.* (dane rynku US)
Co robić i gdzie to robić?
Niezależnie od tego, czy dana osoba podróżuje za granicę, czy też przebywa blisko domu, szczególnie w miesiącach letnich, szuka inspiracji wszędzie tam dokąd zamierza się udać.
- W ciągu ostatnich dwóch lat zaobserwowano 6-krotny wzrost liczby wyszukiwań z urządzeń mobilnych fraz typu „rzeczy do zrobienia / atrakcje” oraz „blisko mnie”. Niektóre z tych przykładów to: „rzeczy do zrobienia w pobliżu mnie dzisiaj”, „zajęcia dla dzieci w pobliżu mnie”, „rzeczy do zrobienia w pobliżu w ten weekend”
- W ciągu ostatnich dwóch lat liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych „najlepsze rzeczy do zrobienia” wzrosła o ponad 85%. Przykłady obejmują takie frazy jak „najlepsze rzeczy do zrobienia w Bostonie”, „najlepsze rzeczy do zrobienia na Maui” i „najlepsze rzeczy do zrobienia w Filadelfii”.
- Wyszukiwania z telefonów komórkowych typu „wydarzenia / atrakcje” oraz „blisko mnie” wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat o ponad 500%, ponieważ coraz częściej szukamy lokalnych koncertów, atrakcji turystycznych i innych aktywności.
Wyszukiwania dla “koncerty niedaleko mnie”
Znalezienie rzeczy do zrobienia – w odpowiednim czasie
Niektórzy z nas świetnie radzą sobie z planowaniem – inni, mniej.
Czasami budzimy się w piątek, sprawdzamy pogodę i decydujemy, że jest to idealna okazja na jednodniową wycieczkę lub weekendowy wypad, czego dowodem jest fakt, że liczba wyszukiwań fraz „dzień / weekend” plus „podróż” wzrosła o ponad 100% przez ostatnie dwa lata. Przykładami są frazy „pomysły na jednodniowe wycieczki w pobliżu”, „propozycje weekendowych wycieczek” i „lista rzeczy do spakowania na weekendowych”.
Innym razem siedząc w domu nagle decydujemy się żeby coś dzisiaj zrobić. W ciągu dwóch lat wyszukiwania mobilne obejmujące „rzeczy do zrobienia” oraz „dzisiejszy wieczór” wzrosły o ponad 100%. Coraz więcej z nas polega na wyszukiwarkach szukając pomysłu na spędzanie czasu wolnego.
Doświadczenie z innymi
Najczęściej szukamy informacji interesujących dla nas samych. Ale jeśli chodzi o planowanie doświadczenia, jakim jest np. wakacyjny wyjazd, chcemy aby te były idealne dla innych, tych z którymi będziemy spędzać czas – bez względu na to, czy są to dzieci, przyjaciele, czy znajomi z pracy. Bardzo często rozważamy więc atrakcyjność pomysłu znalezionego w sieci dla tych osób, zamiast dla siebie.
Głównie można zaobserwować wzrost liczby osób szukających rodzinnych doświadczeń. Liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych dla „dzieci / rodziny” oraz „blisko mnie” wzrosła o 390% w ciągu ostatnich dwóch lat. Przykłady najczęściej wyszukiwanych słów obejmują „rozrywka dla dzieci w pobliżu mnie”, „rodzinna rozrywka w pobliżu mnie” i „rzeczy do robienia z dziećmi w pobliżu mnie. „
Co to oznacza dla marketerów?
W dzisiejszym świecie konsumenci nie chcą rzeczy; chcą namacalnych doświadczeń – tym bardziej, że czas stał się towarem deficytowym, a kolekcjonowanie przeżyć jest wręcz „modne”.
Marketerzy mają możliwość zaoferowania klientom wyjątkowych doświadczeń, które zachęcają ich do uczestniczenia w działaniach marki w interesujący sposób. Firmy podróżnicze, rozrywkowe i outdoorowe są oczywistym dopasowaniem. Ale marki dóbr szybkozbywalnych też mogą zorganizować lekcje gotowania, gry aktorskiej, kreatywne i interaktywne demonstracje produktów lub współpracować z festiwalami żywnościowymi i muzycznymi.
Jeśli Twoja firma organizuje wydarzenia lub chce promować doświadczenie z marką, jednym z rozwiązań prowadzących do sukcesu jest umożliwienie swoim potencjalnym klientom ich wykrycia. Dostosowanie działań marketingowych w wyszukiwarkach, do osób aktywnie poszukujących rzeczy do zrobienia, jest krokiem we właściwym kierunku.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.