Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Co robiliśmy w wakacje – i jak wykorzystaliśmy Google aby to robić.

Co robiliśmy w wakacje – i jak wykorzystaliśmy Google aby to robić. - zdjęcie nr 1

Co robiliśmy w wakacje – i jak wykorzystaliśmy Google aby to robić. - zdjęcie nr 2

Wakacje a wykorzystanie wyszukiwarki Google

Wakacje może i się skończyły, ale to nie znaczy, że jest już za późno, by zaplanować wyjazd rodzinny lub wypad z przyjaciółmi. Niektórzy z nas zdecydują się na wyjazd w dalekie i nieznane sobie jeszcze miejsce, podczas gdy inni będą na nowo odkrywać na nowo lokalne i dobrze znane miejsca.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Tak czy inaczej, nasze podróże nie zawsze są tak relaksujące, jak byśmy chcieli, w rzeczywistości, 41% ludzi uważa rodzinne wakacje za bardziej stresujące niż pełne relaksu i zabawy. Niezależnie od tego, czy planujesz epicką wyprawę, czy szukasz lokalnych atrakcji weekendowych dla rodziny, wyszukiwarka staje się głównym źródłem pomagającym odkrywać miejsca warte zobaczenia oraz podpowiadającym co można w nich robić w określonym czasie i z sugerowanymi ludźmi. Np Google zaobserwowało 6-krotny wzrost wyszukiwania na urządzeniach mobilnych frazy “rzeczy do zrobienia”/”atrakcje” + “niedaleko mnie” w przeciągu dwóch lat.* (dane rynku US)

wykorzystanie wyszukiwarki

Co robić i gdzie to robić?

Niezależnie od tego, czy dana osoba podróżuje za granicę, czy też przebywa blisko domu, szczególnie w miesiącach letnich, szuka inspiracji wszędzie tam dokąd zamierza się udać.

  1. W ciągu ostatnich dwóch lat zaobserwowano 6-krotny wzrost liczby wyszukiwań z urządzeń mobilnych fraz typu „rzeczy do zrobienia / atrakcje” oraz „blisko mnie”. Niektóre z tych przykładów to: „rzeczy do zrobienia w pobliżu mnie dzisiaj”, „zajęcia dla dzieci w pobliżu mnie”, „rzeczy do zrobienia w pobliżu w ten weekend”
  2. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych „najlepsze rzeczy do zrobienia” wzrosła o ponad 85%. Przykłady obejmują takie frazy jak „najlepsze rzeczy do zrobienia w Bostonie”, „najlepsze rzeczy do zrobienia na Maui” i „najlepsze rzeczy do zrobienia w Filadelfii”.
  3. Wyszukiwania z telefonów komórkowych typu „wydarzenia / atrakcje” oraz „blisko mnie” wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat o ponad 500%, ponieważ coraz częściej szukamy lokalnych koncertów, atrakcji turystycznych i innych aktywności.

Wyszukiwania dla “koncerty niedaleko mnie”

wyszukiwarka google trend

Znalezienie rzeczy do zrobienia – w odpowiednim czasie

Niektórzy z nas świetnie radzą sobie z planowaniem – inni, mniej.

Czasami budzimy się w piątek, sprawdzamy pogodę i decydujemy, że jest to idealna okazja na jednodniową wycieczkę lub weekendowy wypad, czego dowodem jest fakt, że liczba wyszukiwań fraz „dzień / weekend” plus „podróż” wzrosła o ponad 100% przez ostatnie dwa lata. Przykładami są frazy „pomysły na jednodniowe wycieczki w pobliżu”, „propozycje weekendowych wycieczek” i „lista rzeczy do spakowania na weekendowych”.

wyszukiwarka google wyszukiwania lato

Innym razem siedząc w domu nagle decydujemy się żeby coś dzisiaj zrobić. W ciągu dwóch lat wyszukiwania mobilne obejmujące „rzeczy do zrobienia” oraz „dzisiejszy wieczór” wzrosły o ponad 100%. Coraz więcej z nas polega na wyszukiwarkach szukając pomysłu na spędzanie czasu wolnego.

Doświadczenie z innymi

Najczęściej szukamy informacji interesujących dla nas samych. Ale jeśli chodzi o planowanie doświadczenia, jakim jest np. wakacyjny wyjazd, chcemy aby te były idealne dla innych, tych z którymi będziemy spędzać czas – bez względu na to, czy są to dzieci, przyjaciele, czy znajomi z pracy. Bardzo często rozważamy więc atrakcyjność pomysłu znalezionego w sieci dla tych osób, zamiast dla siebie.

Głównie można zaobserwować wzrost liczby osób szukających rodzinnych doświadczeń. Liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych dla „dzieci / rodziny” oraz „blisko mnie” wzrosła o 390% w ciągu ostatnich dwóch lat. Przykłady najczęściej wyszukiwanych słów obejmują „rozrywka dla dzieci w pobliżu mnie”, „rodzinna rozrywka w pobliżu mnie” i „rzeczy do robienia z dziećmi w pobliżu mnie. „

Co to oznacza dla marketerów?

W dzisiejszym świecie konsumenci nie chcą rzeczy; chcą namacalnych doświadczeń – tym bardziej, że czas stał się towarem deficytowym, a kolekcjonowanie przeżyć jest wręcz „modne”. 

Marketerzy mają możliwość zaoferowania klientom wyjątkowych doświadczeń, które zachęcają ich do uczestniczenia w działaniach marki w interesujący sposób. Firmy podróżnicze, rozrywkowe i outdoorowe są oczywistym dopasowaniem. Ale marki dóbr szybkozbywalnych  też mogą zorganizować lekcje gotowania, gry aktorskiej, kreatywne i interaktywne demonstracje produktów lub współpracować z festiwalami żywnościowymi i muzycznymi.

Jeśli Twoja firma organizuje wydarzenia lub chce promować doświadczenie z marką, jednym z rozwiązań prowadzących do sukcesu jest umożliwienie swoim potencjalnym klientom ich wykrycia. Dostosowanie działań marketingowych w wyszukiwarkach, do osób aktywnie poszukujących rzeczy do zrobienia, jest krokiem we właściwym kierunku.

Chcesz wiedzieć więcej jako wykorzystywać trendy do swoich działań reklamowych? Sprawdź najlepsze narzędzia Google, które ułatwią Ci zadanie! 

 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany