Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Negative keywords – czyli jakie?

    Słowa kluczowe są wykorzystywane do odnalezienia poszukiwanych produktów czy usług. Ich przeciwieństwem są negative keywords czyli frazy, w kontekście których nie chcemy wyświetlać swojej oferty. To narzędzie pozwalające na odfiltrowanie wyników wyszukiwania niepowiązanych z ofertą i celami kampanii Google AdWords.

    Za polski odpowiednik określenia negative keywords uważa się zazwyczaj wykluczające słowa kluczowe. W praktyce są to słowa, które mogą kojarzyć się z działalnością firmy, a jednak chcemy uniknąć połączeń z nimi. Mogą być to wyrażenia niepasujące do wizerunku firmy lub instytucji, celu kampanii, specyficznej oferty. Stworzenie listy negative keywords i jej systematyczne uzupełnianie w toku trwania kampanii to sposób na uniknięcie zbędnych kosztów czy uszczerbku na wizerunku.

    • Wyrażenia niepasujące do wizerunku firmy lub instytucji. W tym przypadku wykluczone powinny być wyrażenia wpływające negatywnie na wizerunek – odwołujące się od porażek, przegranych procesów, złych opinii pojawiających się w kontekście firmy, nieetycznych zachowań itp.

    • Wyrażenia niepasujące do celu kampanii AdWords. Jeśli celem kampanii jest zwiększenie ilości dokonywanych transakcji, to wszelkie zapytania związane z opiniami na temat firmy, ofertami pracy, recenzjami produktów, danymi teleadresowymi itp. i mogą prowadzić do kliknięć w reklamę, jednak bez prawdopodobieństwa dokonania zakupu. Takie wyrażenia powinny zostać wykluczone na etapie konfiguracji kampanii, ew. w trakcie jej trwania.

    • Wyrażenia niepasujące do oferty. Wyrażenia wykorzystywane w trakcie kampanii powinny odpowiadać ofercie, a wykluczać hasła mogące się kojarzyć z nią, lecz nieznajdujące odzwierciedlenia w niej. Jeśli promowany jest hotel w Karpaczu nieposiadający basenu ani strefy spa, to należy wykluczyć tego typu frazy.

    Audyt Google Ads

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Powiązane artykuły

    Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google
    Patrycja Krawczyk

    Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google – różnice W zależności od tego, co chcemy osiągnąć poprzez kampanię reklamową Google AdWords […]

    Postanowienia noworoczne dla usprawnienia kampanii Google Ads w 2020 roku
    Martyna Mikołajczak

    W związku z tym, że zaledwie 3 tygodnie temu powitaliśmy Nowy Rok, dla wielu z nas jest to okres zmian, […]

    Inteligentne kampanie produktowe Google – co to i jak działa
    Kasia Nowakowska

    Inteligentne Kampanie Produktowe – kolejne rozwiązanie „Smart” od Google Wygląda na to, że rodzina kampanii „smart” zaczyna się powiększać. Nic […]

    Reklama SEM – co to jest i dlaczego warto?
    Maciej Popiołek

    Reklama SEM, czyli marketing XXI wieku W dobie wszechobecnego Internetu, marketing online odgrywa coraz ważniejszą rolę w zakresie działań promocyjnych. […]

    Historia etykiety reklamy Google AdWords
    Wiktor Cegłowski

    Archeologia w Google – jak zmienia się wyszukiwarka i jak my razem z nią! Wygląd reklam Google AdWords podlega stałej […]

    Video content marketing – czy warto go wdrożyć do promocji biznesu?
    Dominika Słomka

    Video content marketing to wciąż nowy sposób na to, żeby zdywersyfikować swoje działania promocyjne i wyjść naprzeciw zmieniającym się trendom […]