Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Negative keywords – czyli jakie?

    Słowa kluczowe są wykorzystywane do odnalezienia poszukiwanych produktów czy usług. Ich przeciwieństwem są negative keywords czyli frazy, w kontekście których nie chcemy wyświetlać swojej oferty. To narzędzie pozwalające na odfiltrowanie wyników wyszukiwania niepowiązanych z ofertą i celami kampanii Google AdWords.

    Za polski odpowiednik określenia negative keywords uważa się zazwyczaj wykluczające słowa kluczowe. W praktyce są to słowa, które mogą kojarzyć się z działalnością firmy, a jednak chcemy uniknąć połączeń z nimi. Mogą być to wyrażenia niepasujące do wizerunku firmy lub instytucji, celu kampanii, specyficznej oferty. Stworzenie listy negative keywords i jej systematyczne uzupełnianie w toku trwania kampanii to sposób na uniknięcie zbędnych kosztów czy uszczerbku na wizerunku.

    • Wyrażenia niepasujące do wizerunku firmy lub instytucji. W tym przypadku wykluczone powinny być wyrażenia wpływające negatywnie na wizerunek – odwołujące się od porażek, przegranych procesów, złych opinii pojawiających się w kontekście firmy, nieetycznych zachowań itp.

    • Wyrażenia niepasujące do celu kampanii AdWords. Jeśli celem kampanii jest zwiększenie ilości dokonywanych transakcji, to wszelkie zapytania związane z opiniami na temat firmy, ofertami pracy, recenzjami produktów, danymi teleadresowymi itp. i mogą prowadzić do kliknięć w reklamę, jednak bez prawdopodobieństwa dokonania zakupu. Takie wyrażenia powinny zostać wykluczone na etapie konfiguracji kampanii, ew. w trakcie jej trwania.

    • Wyrażenia niepasujące do oferty. Wyrażenia wykorzystywane w trakcie kampanii powinny odpowiadać ofercie, a wykluczać hasła mogące się kojarzyć z nią, lecz nieznajdujące odzwierciedlenia w niej. Jeśli promowany jest hotel w Karpaczu nieposiadający basenu ani strefy spa, to należy wykluczyć tego typu frazy.

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Dlaczego nie widzę swojej reklamy?
    Artykuł gościnny

    Dlaczego moja reklama się nie wyświetla? To pytanie często zadają osoby zamawiające lub prowadzące kampanię. W takiej sytuacji warto przeprowadzić […]

    Zakazane reklamy w Google AdWords
    Maksymilian Melion

    Czego nie można reklamować w Google Adwords? Chcesz, żeby Twoja reklama była widoczna w systemie reklamowym Google’a? Musisz pamiętać, że […]

    Uderz do tych najbardziej wartościowych – Display Select Keywords w pigułce
    Daniel Chruściński

    Display Select Keywords – potężne narzędzie targetowania Display Select Keywords jest narzędziem Google AdWords, które z powodzeniem możemy wykorzystać w […]

    Youtube for action – sprzedaż dzięki Video!
    Dominika Słomka

    Youtube for Action – sprzedawaj z pomocą Youtube! Youtube for Action – czyli reklama na Youtube, która zachęca Twoich odbiorców […]

    Lightbox – reklama nastawiona na zaangażowanie
    Artur Kwieciński

    Z Badań Google wynika, że użytkownicy wchodzący w interakcję co najmniej raz w tygodniu cechują się czterokrotnie wyższym prawdopodobieństwem dokonania […]

    Dynamiczny remarketing w AdWords – pasuje idealnie!
    Artykuł gościnny

    Reklama idealna to ta promująca rzecz poszukiwaną w danej chwili przez klienta. To reklama, która po prostu czyta mu w […]