Słowa kluczowe są wykorzystywane do odnalezienia poszukiwanych produktów czy usług. Ich przeciwieństwem są negative keywords czyli frazy, w kontekście których nie chcemy wyświetlać swojej oferty. To narzędzie pozwalające na odfiltrowanie wyników wyszukiwania niepowiązanych z ofertą i celami kampanii Google AdWords.
Za polski odpowiednik określenia negative keywords uważa się zazwyczaj wykluczające słowa kluczowe. W praktyce są to słowa, które mogą kojarzyć się z działalnością firmy, a jednak chcemy uniknąć połączeń z nimi. Mogą być to wyrażenia niepasujące do wizerunku firmy lub instytucji, celu kampanii, specyficznej oferty. Stworzenie listy negative keywords i jej systematyczne uzupełnianie w toku trwania kampanii to sposób na uniknięcie zbędnych kosztów czy uszczerbku na wizerunku.
Wyrażenia niepasujące do wizerunku firmy lub instytucji. W tym przypadku wykluczone powinny być wyrażenia wpływające negatywnie na wizerunek – odwołujące się od porażek, przegranych procesów, złych opinii pojawiających się w kontekście firmy, nieetycznych zachowań itp.
Wyrażenia niepasujące do celu kampanii AdWords. Jeśli celem kampanii jest zwiększenie ilości dokonywanych transakcji, to wszelkie zapytania związane z opiniami na temat firmy, ofertami pracy, recenzjami produktów, danymi teleadresowymi itp. i mogą prowadzić do kliknięć w reklamę, jednak bez prawdopodobieństwa dokonania zakupu. Takie wyrażenia powinny zostać wykluczone na etapie konfiguracji kampanii, ew. w trakcie jej trwania.
Wyrażenia niepasujące do oferty. Wyrażenia wykorzystywane w trakcie kampanii powinny odpowiadać ofercie, a wykluczać hasła mogące się kojarzyć z nią, lecz nieznajdujące odzwierciedlenia w niej. Jeśli promowany jest hotel w Karpaczu nieposiadający basenu ani strefy spa, to należy wykluczyć tego typu frazy.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.