Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Grupowanie słów kluczowych

    Wygodne zarządzanie kampanią Google AdWords wiąże się z pogrupowaniem słów kluczowych. Sposobów na pogrupowanie haseł jest sporo. Przedstawimy kilka często stosowanych metod uporządkowania.

     

    Klucz geograficzny

    W praktyce wiąże się z kierowaniem na określone tereny kampanii o określonym charakterze. Możliwy jest np. wybór województw czy miast, do których kierowana jest najbardziej intensywna kampania czy terenów wykluczonych z kampanii. W przypadku sklepu internetowego z oponami oznacza to np. wcześniejsze rozpoczęcie promocji opon zimowych czy łańcuchów na terenach górzystych, gdzie wcześniej można spodziewać się opadów śniegu czy oblodzenia. Możliwości kształtowania zasięgu kampanii pod kątem klucza geograficznego są naprawdę duże: można wybierać województwa, miasta, miasta i tereny wokół nich, poszczególne miejscowości (nawet nieduże) – wszystko wedle naszych potrzeb i oczekiwań względem kampanii. Można tworzyć grupy reklam adresowane specyficznie na Wielkopolskę czy Kraków.

    Klucz marki

    Z klucza grupowania reklam pod kątem marki chętnie korzystają internetowe sklepy multibrandowe. Kryterium to sprawdza się w przypadku produktów, których marka jest czynnikiem identyfikującym (np. kosmetyki, część odzieży i obuwia, elektronika). W przypadku takiego grupowania, tworząc treści reklam można sięgnąć po charakterystyczne skojarzenia z daną marką (luksus, młodość, wielkomiejski styl życia itp.).

    Klucz grupy docelowej

    Do kogo adresowane są poszczególne reklamy, z uwzględnieniem czyich preferencji były tworzone? Udzielając odpowiedzi na to pytanie, możemy wytypować grupy docelowe naszych działań i pod ich kątem pogrupować reklamy. W przypadku dealera samochodowego byłyby to reklamy aut rodzinnych, aut sportowych, aut adresowanych do kobiet itp. W zależności od potrzeb można intensyfikować działania kierowane do jednej grupy czy zmniejszać ilość reklam adresowanych do innej.

    Klucz budżetu kampanii

    Na które reklamy muszą znaleźć się środki w budżecie kampanii, a które z nich można wyłączyć w pierwszej kolejności w razie potrzeby – to jeden ze sposobów pogrupowania reklam. Takie pogrupowanie ułatwia podejmowanie decyzji dotyczących zwiększania i zmniejszania budżetu lub wyłączania części reklam. O przynależności do poszczególnych grup decyduje znaczenie danego produktu lub usługi dla firmy i to ile zysku on przynosi.

    Klucz okazji

    Dzieli on produkty i usługi na całoroczne oraz te sezonowe, związane z konkretnymi okazjami. Przyjęcie kryterium okazji pozwala na łatwe włączanie i wyłączanie okresowych ofert, a także archiwizowanie ich i powrót po roku do poprzednich kampanii. Oszczędza to czas i pozwala na korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań lub analizę dotychczasowych danych.

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Powiązane artykuły

    Rozwój biznesu dzięki Google Ads – przykład kampanii Verseo
    Maciej Popiołek

    Rozwój biznesu a Google Ads (stare Google AdWords) – statystyki dla niedowiarków. Cyklicznie udostępniamy Państwu materiały od naszych klientów, w […]

    Kampania AdWords – 80 Najważniejszych Ustawień – czy Twoja agencja to robi?
    Martyna Mikołajczak

    Kampania AdWords – 80 kluczowych ustawień Poniżej przedstawiamy listę 80-ciu najważniejszych ustawień kampanii Google AdWords. Lista została podzielona na kilka […]

    Verseo nominowane do Premier Partner Performance Awards 2016
    Joanna Michalska

    Z radością możemy poinformować, że Verseo otrzymało nominację w konkursie Premier Partner Performance Awards 2016 organizowanym przez Google. O główną […]

    Google AdWords – co to jest
    Maksymilian Melion

    Google Adwords – co to jest? Planując działania marketingowe wokół naszej strony internetowej musimy zadbać o racjonalny, w stosunku do […]

    Jak połączyć konto Google Merchant Center z Google AdWords?
    Patrycja Krawczyk

    Kampania produktowa Google Merchant Center jest niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem dla każdego sklepu internetowego. GMC ma znaczną przewagę nad siecią wyszukiwania […]

    Jak efektywnie wykorzystać Sieć reklamową Google
    Martyna Mikołajczak

    Sieć reklamowa Google – co to jest? Sieć reklamowa Google (GDN), to największa na świecie sieć witryn online, zrzeszająca ponad […]