Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Grupowanie słów kluczowych

Grupowanie słów kluczowych - zdjęcie nr 1

Grupowanie słów kluczowych - zdjęcie nr 2

Wygodne zarządzanie kampanią Google AdWords wiąże się z pogrupowaniem słów kluczowych. Sposobów na pogrupowanie haseł jest sporo. Przedstawimy kilka często stosowanych metod uporządkowania.

 

Klucz geograficzny

W praktyce wiąże się z kierowaniem na określone tereny kampanii o określonym charakterze. Możliwy jest np. wybór województw czy miast, do których kierowana jest najbardziej intensywna kampania czy terenów wykluczonych z kampanii. W przypadku sklepu internetowego z oponami oznacza to np. wcześniejsze rozpoczęcie promocji opon zimowych czy łańcuchów na terenach górzystych, gdzie wcześniej można spodziewać się opadów śniegu czy oblodzenia. Możliwości kształtowania zasięgu kampanii pod kątem klucza geograficznego są naprawdę duże: można wybierać województwa, miasta, miasta i tereny wokół nich, poszczególne miejscowości (nawet nieduże) – wszystko wedle naszych potrzeb i oczekiwań względem kampanii. Można tworzyć grupy reklam adresowane specyficznie na Wielkopolskę czy Kraków.

Klucz marki

Z klucza grupowania reklam pod kątem marki chętnie korzystają internetowe sklepy multibrandowe. Kryterium to sprawdza się w przypadku produktów, których marka jest czynnikiem identyfikującym (np. kosmetyki, część odzieży i obuwia, elektronika). W przypadku takiego grupowania, tworząc treści reklam można sięgnąć po charakterystyczne skojarzenia z daną marką (luksus, młodość, wielkomiejski styl życia itp.).

Klucz grupy docelowej

Do kogo adresowane są poszczególne reklamy, z uwzględnieniem czyich preferencji były tworzone? Udzielając odpowiedzi na to pytanie, możemy wytypować grupy docelowe naszych działań i pod ich kątem pogrupować reklamy. W przypadku dealera samochodowego byłyby to reklamy aut rodzinnych, aut sportowych, aut adresowanych do kobiet itp. W zależności od potrzeb można intensyfikować działania kierowane do jednej grupy czy zmniejszać ilość reklam adresowanych do innej.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Klucz budżetu kampanii

Na które reklamy muszą znaleźć się środki w budżecie kampanii, a które z nich można wyłączyć w pierwszej kolejności w razie potrzeby – to jeden ze sposobów pogrupowania reklam. Takie pogrupowanie ułatwia podejmowanie decyzji dotyczących zwiększania i zmniejszania budżetu lub wyłączania części reklam. O przynależności do poszczególnych grup decyduje znaczenie danego produktu lub usługi dla firmy i to ile zysku on przynosi.

Klucz okazji

Dzieli on produkty i usługi na całoroczne oraz te sezonowe, związane z konkretnymi okazjami. Przyjęcie kryterium okazji pozwala na łatwe włączanie i wyłączanie okresowych ofert, a także archiwizowanie ich i powrót po roku do poprzednich kampanii. Oszczędza to czas i pozwala na korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań lub analizę dotychczasowych danych.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany