Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Mobile w B2B

Mobile w B2B - zdjęcie nr 1

mobile w b2b

Jak urządzenia mobilne doprowadziły do rewolucji w sektorze B2B?

W przeszłości bezpośrednie relacje międzyludzkie stanowiły standardowy sposób zdobywania kontaktów biznesowych. Wprawdzie zdarzało się wówczas nawiązywać współpracę przez telefon, aczkolwiek czynnik ludzki wciąż odgrywał niebagatelną rolę. Sytuacja uległa znaczącej zmianie w wyniku dynamicznego rozwoju technologicznego.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Można powiedzieć, że oczekiwania kontrahentów odwróciły się o 180 stopni. Obecnie klienci biznesowi wymagają więcej od interakcji z handlowcami na wczesnych etapach negocjacji. Wymagają pogłębionej atencji znanej im z innych procesów zakupowych. I słusznie!

Technologie mobilne sprzedają lepiej

Google połączyło siły z The Boston Consulting Group, aby przekonać się jak duży wpływ wywiera rynek mobilny na realia sektora B2B. Okazało się, że interakcje prowadzone przez urządzenia przenośne przyczyniają się do wygenerowania średnio ponad 40% przychodów w czołowych organizacjach. Co ciekawe, opisywana reguła w większym stopniu dotyczy przedsiębiorstw, które bardziej koncentrują się na handlu niż działaniach o charakterze marketingowym.

Mobile w B2B - zdjęcie nr 4Kim są użytkownicy urządzeń mobilnych?

Obecnie konsumenci porównują twoje możliwości do najlepszych cyfrowych wrażeń, jakich kiedykolwiek doświadczyli. Urządzenia mobilne odgrywają tym samym ważną rolę również w sektorze B2B. Wedle statystyk aż 50% biznesowych zapytań pochodzi ze smartfonów i tabletów. The Boston Consulting Group przewiduje, że do 2020 roku skala tego zjawiska wyniesie 70%. Trzeba jednak pamiętać, że dane te pochodzą z rynku amerykańskiego. W przypadku Polski ruch mobilny jest w tym sektorze znaczny, ale w przypadku samych „konwersji” dominują nadal zapytania składane przez urządzenia stacjonarne w standardowych godzinach pracy.

Klienci biznesowi korzystają jednak z technologii na każdym kroku. Używają technologii mobilnych do pracy, a ponadto wykonują wiele zadań jednocześnie przy pomocy kilku ekranów. Pracownicy nie są już przywiązani do biurka. Zamiast tego coraz częściej pracują z domu. Ponadto technologie mobilne umożliwiają im utrzymanie produktywności w trakcie podróży służbowych.

Jak poprawić współpracę z klientami biznesowymi?

Klienci z sektora B2B poświęcają również coraz więcej czasu na korzystanie z technologii mobilnej. Obecnie badania wykazują, że spędzają przed wyświetlaczem dwie godziny. Statystyki w tej materii są znacznie zawyżane przez młodsze generacje odbiorców. Prognozy wykazują, że do 2020 roku konsumenci będą korzystać ze smartfonów i tabletów średnio przez trzy godziny dziennie.

Mobile w B2B - zdjęcie nr 5Zwiększony stopień korzystania nie jest wyłącznie pustą statystyką. Ten stan rzeczy bezpośrednio przekłada się na wyniki biznesowe. BCG zdradziło, że technologie mobilne przyśpieszają czas zakupu, co naturalnie zwiększa przychody i obniża koszt inwestycji. Smartfon może skrócić czas zakupu o 20%. Taki stan rzeczy znacznie ułatwia podejmowanie decyzji oraz usprawnia współpracę zespołową.

Umiejętne wykorzystanie technologii mobilnych zwiększa poziom zaangażowania, który przybiera formę zapytań wyszukiwania, wzrostu ruchu w witrynie, pozyskiwania potencjalnych klientów oraz przeprowadzania transakcji. Rynek mobilny charakteryzuje się też wyższym współczynnikiem przywiązania klientów. Wraz z pozytywnymi doświadczeniami wzrasta lojalność oraz częstotliwość powtórnych zakupów.

Czerpanie korzyści z użycia smartfonów i tabletów wymaga odpowiedniego nastawienia. Przede wszystkim należy sprawić, aby technologie mobilne stały się podstawą strategii biznesowej. Warto też przedstawiać treści w orientacji wertykalnej. Dzięki temu wyglądają znacznie lepiej na wyświetlaczach. Ponadto trzeba zadbać o połączenie własnych danych z informacjami zebranymi od odbiorców. Zestawienie tych trzech czynników pozwoli na zwiększenie skuteczności działań.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany