Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Reklama sklepu online – omówienie zalet

reklama sklepu online

Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz – w tym często powtarzanym powiedzeniu jest sporo prawdy. Jeżeli więc prowadzisz sprzedaż wysyłkową – niezależnie od branży – musisz zaznaczyć swoją obecność w sieci. Odpowiednio dobrana reklama sklepu online ma wiele zalet. Poznaj więc te najważniejsze. 

Niezależnie od tego czy prowadzisz sklep odzieżowy, sklep z częściami motoryzacyjnymi, sklep z narzędziami ogrodniczymi, sklep ze zdrową żywnością masz jeden określony cel – chodzi np. o pozyskanie klientów i zwiększenie sprzedaży. Z pomocą przychodzi reklama sklepu online, dzięki której dotrzesz do szerokiego grona odbiorców. To początek drogi, ale od osiągnięcia sukcesu nie dzieli Cię wiele.  

Reklama sklepu online – możliwości

Zastanawiasz się, jakie masz możliwości reklamy w sieci? Marketing internetowy to bardzo szerokie pojęcie, dzięki czemu wybierzesz rozwiązania adekwatne do swoich potrzeb oraz oczekiwań. Co ważne, reklama sklepu online wcale nie powinna koncentrować się wyłącznie na jednym narzędziu. Aby zwiększyć swoje szanse na sukces, warto działać wielopłaszczyznowo. Wiele form reklamy internetowej doskonale się uzupełnia, dzięki czemu większe grono potencjalnych klientów może Cię poznać.

To płatna reklama sklepu online, która daje szybkie efekty. Dlatego świetnie sprawdzi się wówczas, gdy dopiero zaczynasz działalności i Twoja marka nie jest jeszcze znana.

W ramach Google Ads możesz skorzystać m.in. z linków sponsorowanych. Wyświetlają się one w wyszukiwarce – powyżej wyników organicznych – po wpisaniu określonych słów kluczowych. Po kliknięciu użytkownik zostaje przekierowany do Twojego sklepu.

Inną możliwość dają kampanie banerowe, które są realizowane z udziałem portali współpracujących z Google Ads. Baner wyświetla się w danym serwisie www – po kliknięciu w grafikę użytkownik zostaje przekierowany do sklepu internetowego.

Trzecią opcją jest Google Shopping – narzędzie, dzięki któremu w wyszukiwarce można promować konkretne produkty. Użytkownik wpisujący nazwę towaru otrzymuje wyniki w specjalnym boxie – link do produktu pojawia się wraz z nazwą sklepu, ceną oraz zdjęciem. To piekielnie skuteczna metoda reklamowania produktów z Twojego sklepu internetowego.

  • Reklama na Facebooku

Statystyki pokazują, że ponad 14 mln Polaków korzysta z co najmniej jednego portalu społecznościowego. Największą popularnością cieszy się Facebook i – między innymi – właśnie tam należy zaznaczyć swoją obecność. 

Jedną z form reklamy jest własny fanpage, za pośrednictwem którego można nawiązywać długofalowe relacje z klientami oraz prowadzić z nimi dialog. Jest to także dobry sposób na budowanie świadomości marki. 

Sam fanpage to za mało – szczególnie, jeśli sklep stawia pierwsze kroki. Z pomocą przychodzą kampanie facebookowe, które można dostosować do potrzeb. Formą reklamy mogą być np. posty sponsorowane pojawiające się na tablicy potencjalnych klientów czy w Messengerze. 

  • Content marketing

Content marketing nie jest reklamą bezpośrednią. To szereg działań w Internecie, które pozwalają przede wszystkim zwiększyć świadomość marki, zbudować wizerunek eksperta czy pozyskać leady. 

Działania te można prowadzić na wiele sposobów, jednak dużą rolę odgrywa przede wszystkim publikacja artykułów tematycznych w serwisach zewnętrznych oraz publikowanie artykułów na blogu firmowym. Tak naprawdę jednak, to tylko czubek góry lodowej. Szczegółowo temat content marketingu omawiamy w poradniku. 

Reklama sklepu online – dlaczego warto?

Konieczność poniesienia nakładów finansowych na reklamę w Internecie rodzi wiele pytań – także tych związanych z opłacalnością. Chociaż ciężko o jednoznaczną odpowiedź, jedno jest pewne: reklama sklepu online ma wiele zalet. 

  • Szeroki zasięg

Reklama w Internecie wyróżnia się bardzo szerokim zasięgiem. Pozwala dotrzeć do tysięcy odbiorców – nie tylko w Polsce, ale i na świecie. To ważne szczególnie, jeśli rozważasz sprzedaż produktów także poza granice kraju. 

Szerszy zasięg oznacza dotarcie do większej liczby użytkowników, wśród których znajduje się więcej potencjalnych klientów. 

  • Nieograniczony dostęp do oferty

Nieograniczony czasowo dostęp do sklepów internetowych sprawia, że reklama sklepu online nie musi być emitowana w określonych godzinach. Dociera do odbiorcy właściwie przez całą dobę 7 dni w tygodniu. 

  • Precyzyjne targetowanie

Reklama sklepu online – niezależnie od wybranego narzędzia – pozwala dokładnie określić grupę docelową, a następnie do niej dotrzeć. Zwiększa to szanse na wykonanie przez odbiorcę konkretnej akcji, np. złożenie zamówienia, zapisanie się do newslettera. Szczegółowe targetowanie pozwala też optymalizować kampanię w kontekście wydatków. 

  • Szybkość uruchamiania kampanii

Kampanię reklamową w Internecie można bardzo szybko uruchomić. Co więcej, istnieje możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców już w momencie rozpoczęcia kampanii. Świetnie sprawdza się to w przypadku sklepów internetowych rozpoczynających działalność, które – w przypadku reklamy w trybie offline – musiałyby znacznie dłużej czekać na efekty.

  • Przystępne koszty

Tradycyjne formy reklamy mogą sporo kosztować – w przeciwieństwie do reklamy internetowej. Jest ona znacznie tańsza, co pozwala osiągnąć założone cele biznesowe dużo mniejszym nakładem finansowym. Dzięki temu każdy sklep internetowy ma szansę zaistnieć w sieci – niezależnie od tego, na jaką skalę działa.

  • Wysoka elastyczność

Reklama sklepu online wyróżnia się dużą elastycznością. Można modyfikować parametry poszczególnych kampanii – tak, aby przyniosły oczekiwane rezultaty. A to wszystko bez konieczności zwiększania wydatków na reklamę. 

  • Możliwość stałego monitorowania efektów

Reklama w Internecie jest w pełni mierzalna. Istnieje bowiem możliwość systematycznego monitorowania efektów za pomocą różnorodnych narzędzi. Dzięki temu – jeśli dana forma promocji nie spełnia oczekiwań – można ją zmodyfikować lub całkowicie wyeliminować. 

Reklama internetowa to opłacalna inwestycja. W porównaniu z innymi formami reklamy zapewnia najlepszy stosunek kosztów kampanii do rezultatów. Aby jednak wycisnąć z niej jak najwięcej, warto rozpocząć współpracę z ekspertami. Ich wiedza i doświadczenie pozwolą na uruchomienie skutecznych kampanii prowadzących do osiągnięcia założonych celów.

2 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Do Verseo dołączyła od razu po studiach z zarządzania projektami i digital marketingu - obecnie Content Marketing Manager. A więc jest jedną z tych szczęściarzy, którzy pasjonują się tym, co robią. Marketing i nowoczesne technologie to nie tylko jej praca, ale także zainteresowanie. Domi należy do tych ludzi, których wspaniale jest poznać. Oferuje bowiem bogactwo wyobraźni, mrówczą pracowitość i wiosenną otwartość. Niezwykle kompetentna jeżeli chodzi o LinkedIn, budowanie contentu i wykłady na temat zdrowego żywienia.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.