Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Google bierze się za mobilne wersje stron internetowych

    To, że Google kładzie nacisk na mobilność stron i deklaruje, że jest to jeden z czynników wpływających na ocenę strony internetowej, nie jest nowością. Dotychczasowe zmiany nie przyniosły jednak szczególnej rewolucji w wynikach wyszukiwania. Czy najnowsza aktualizacja algorytmu Google, dotycząca widoczności stron internetowych i ich mobilnych wersji w wyszukiwarce, zmieni coś w tym zakresie?

    Google zapowiedziało właśnie na swoim oficjalnym blogu kolejną zmianę algorytmu, która ma dotyczyć widoczności stron internetowych i ich mobilnych wersji w wyszukiwarce. Od maja 2016 strony internetowe, które nie są responsywne lub nie mają swojej mobilnej wersji, nie będą wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Dotychczas brak mobilności strony skutkował „tylko” obniżeniem pozycji takiej strony. Teraz ma być to nieobecność w wynikach wyszukiwania.

    Traktując poważnie te zapowiedzi, warto przeanalizować ile ruchu na naszej stronie pochodzi z urządzeń mobilnych i podjąć działania przygotowujące do zmiany algorytmu – po prostu zadbać o jej wersję „mobile friendly”.

    Sprawdź czy Twoja strona jest mobilna

    źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/03/continuing-to-make-web-more-mobile.html

     

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    prędkość strony
    Prędkość strony – czy jest istotna w pozycjonowaniu?
    Barbara Oleszek

    Hasła typu “prędkość strony”, “wyniki z Page Speed Insights” oraz innych narzędzi to stały punkt audytów i strategii SEO. Nic […]

    Czy emoji mają wpływ na SEO?
    Maciej Popiołek

    Nie ma wątpliwości, że emoji stały się istotnym elementem komunikacji internetowej. Co więcej, niektórzy twierdzą, że omawiana grupa piktogramów jest […]

    Zoptymalizuj… swój film na YouTube
    Joanna Michalska

    Optymalizacja od dawna kojarzy się przede wszystkim ze stronami internetowymi. Coraz częściej mówi się jednak o optymalizacji filmów i kanałów […]

    Speed Update, nowy czynnik rankingowy Google, a pozycjonowanie strony mobile.
    Andrzej Simkowski

    Szybkość, a pozycjonowanie strony mobile w wyszukiwarce Google Stało się to, o czym świat SEO oraz sami pracownicy firmy Google, […]

    Pozycjonowanie stron – czy wystarczy i co mu przeszkadza?
    Joanna Michalska

    Pozycjonowanie stron – czy wystarczy i dlaczego czasem nie?  Pozycjonowanie stron to sprawdzona i skuteczna metoda na zwiększenie widoczności w […]

    Pillar Page – strategia organizacji treści na stronie www
    Maciej Popiołek

    Czym jest pillar page i jakie ma znaczenie z perspektywy SEO? Jak działają algorytmy Google i podobnych wyszukiwarek? Odpowiedź na […]