Ten tekst przeczytasz w 8 minut

Brak komentarzy

SEO dla software house oraz firm z branży IT

SEO dla software house oraz firm z branży IT - zdjęcie nr 1

seo dla software house

IT to gałąź przemysłu, która na tę chwilę wydaje się być bardziej odporna na zawirowania na globalnym rynku. Ba, wydaje się że w dobie pandemii i świata zagrożonego nadchodzącym kryzysem, szeroko pojmowany rynek IT wciąż rozgałęzia się i zielenieje. 

Zapotrzebowanie na usługi z zakresu IT oraz stosunkowo łatwy próg wejścia na semi-profesjonalną pozycję (np. tworzenie prostych stron internetowych), powoduje powstanie dużej konkurencji. Szczególnie oblegana wydaje się być gałązka Software House, na której niczym wróbelki na dachu siedzą firmy zajmujące się budową stron internetowych oraz innych rozwiązań, niezbędnych do prowadzenia biznesu online jak aplikacje b2b i b2c czy integracje i moduły dla popularnych platform magazynowych czy tych związanych z zarządzaniem relacjami z klientami. Duża konkurencja to konieczność zainwestowania większych środków – finansowych oraz czasowych – w pracę nad wyróżnieniem się i dotarcie do nowych potencjalnych klientów skuteczniej niż konkurencji z branży.

SEO dla Software House – punkt startowy dla biznesu online

Rozpoznawalność i obecność marki – niezależnie od branży – budowana jest za pomocą całego zestawu narzędzi. Zależnie od tego, kim jest nasz potencjalny klient, dominującym kanałem będą social media (Facebook, Instagram, a dla młodszego odbiorcy – także TikTok) lub wyszukiwarki internetowe. W poniższym artykule skupimy się na poszerzaniu swojej widoczności w wyszukiwarce Google i SEO dla software house.

W przypadku Software House strona internetowa jest nie tylko wizytówką firmy, ale dla wielu potencjalnych odbiorców – pierwszą realizacją projektu w portfolio firmy. Jeśli strona jest niereprezentacyjna, oporna i niedostosowana do współczesnych standardów, zasłanianie się staropolskim “szewc bez butów chodzi” może spowodować utratę zlecenia. Nie chodzi tu też tylko o wygląd strony, ale bardziej o to, jak strona zachowuje się w przeglądarce, jak widzą ją roboty sieciowe i przede wszystkim – czy da się ją znaleźć w wyszukiwarce.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Czy pozycja strony ma znaczenie – garść statystyk

Dlaczego obecność w SERP-ach jest tak ważna? Wystarczy spojrzeć w statystyki – ponad 93% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki. Jednak samo znalezienie się w wynikach wyszukiwania na hasło tematycznie powiązane z branżą to niestety nie wszystko – ważna jest również pozycja, jaką zajmuje nasza strona. Jak podaje wskazany wyżej artykuł – 95% użytkowników decyduje się kliknąć w jeden z pierwszych wyników, a im dalej od pierwszej pozycji, tym szansa na klik zmniejsza się.

Zdobycie wysokiej pozycji wymaga dostosowania się nie tylko do trendów w projektowaniu stron internetowych, ale dopasowanie swojej witryny do reguł gry narzuconych przez Google, a które mają ułatwić korzystanie z Internetu użytkownikom końcowym – panom i paniom Kowalskim, którzy nie zawsze mogą poszczycić się najszybszym łączem internetowym na rynku.

Dobra pozycja wymaga odpowiednich działań – optymalizacji technicznej zgodnej z wytycznymi Google, optymalizacji pod słowa kluczowe. W tym miejscu pojawia się przestrzeń na seo – podstawę do budowania pozycji w wyszukiwarce.

Krok po kroku – określ cel podjętych działań SEO

Określenie mierzalnego celu podejmowanych działań marketingowych znacznie ułatwia ich analizę – ustalenie czy cel został spełniony, które czynności i rozwiązania zadziałały, a w przypadku efektów mniej spektakularnych niż zamierzone, sprecyzowanie co nie zadziałało zgodnie z przewidywaniami lub które prace należy pogłębić. Cele będą się różnić zależnie od organizacji, natomiast do tych, które marka Software House może osiągnąć z pomocą pozycjonowania, z pewnością należą:

  1. Wygenerowanie większego ruchu na stronie – zwiększona liczba wejść z wyszukiwarki zazwyczaj przekłada się bezpośrednio na większą ilość osób zainteresowanych ofertą i skorzystaniem z oferowanych usług. 
  2. Budowa marki i pozycji eksperta – użytkownicy internetu mają zazwyczaj lepsze zdanie o firmach, które pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza jeżeli na ich stronach znajdują odpowiedzi na swoje pytania. 
  3. Uzyskanie zainteresowania konkretnej grupy odbiorców.

Określenie celu ułatwi dobranie środków, które będą pomocne w jego spełnieniu. Nakreślenie punktu docelowego jest przydatne zwłaszcza podczas tworzenia podstawowej listy fraz, które będą brane pod uwagę w procesie seo. Wyznaczenie mniej lub bardziej określonej “mety” działań pozycjonerskich pozwoli również na dobranie odpowiednich rozwiązań. Jest to ważne także ze względu na budżet jakim pozycjoner będzie dysponował podczas współpracy. Więcej o tym w dalszych krokach.

Krok po kroku – słowa kluczowe dla software house

Mając wyznaczony cel, można wstępnie określić grupę fraz, na jakich należy się skupić podczas działań SEO. 

Większość osób, które decydują się na pozycjonowanie z agencją SEO, chciałoby widzieć swoją stronę w Top3 na frazy z tzw. “krótkiego ogona”, tj. jedno lub dwuwyrazowe konstrukcje. Te krótkie frazy zazwyczaj generują najwięcej wyszukiwań, co powoduje również ich dużą konkurencyjność. W przypadku wielu branż, mimo dużej liczby wyszukiwań, tego typu hasła nie konwertują jednak za dobrze. Krótkie hasła są zazwyczaj zbyt ogólne i wieloznaczne, by dopasować do nich cel wyszukiwania przez użytkownika. Przykład dla branży IT:

SEO dla software house oraz firm z branży IT - zdjęcie nr 4

Generując wyniki dla zapytania “strona internetowa” Google dopasowuje odpowiedzi związane z frazą, jednak każda jest z “innej bajki” i może w inny sposób zaspokoić potrzebę użytkownika:

  • 1 pozycja – Wikipedia, definicja;
  • 2 pozycja –  kreator;
  • 3 pozycja – cena strony internetowej;
  • 4 pozycja – kreator;
  • 5 pozycja – poradnik jak założyć;
  • 6 pozycja – definicja;
  • 7 pozycja – kreator;
  • 8 pozycja – tworzenie stron;
  • 9 pozycja – tworzenie stron;
  • 10 pozycja – tworzenie stron;

Dostosowując się do konkretnych potrzeb użytkownika, który poszukuje informacji i adresując te potrzeby w tytule i opisie strony, zwiększamy szanse na dostanie się do top5 wyników i klik szukającego. W tym celu stosuje się słowa kluczowe z tzw. “długiego ogona” – frazy, składające się z kilku wyrazów, odnoszące się do bardziej szczegółowych zagadnień. Tego typu frazy nie mogą się zazwyczaj poszczycić zawrotną liczbą wyszukiwań, jednak w przeciwieństwie do fraz z krótkiego ogona – zazwyczaj znacznie lepiej konwertują. 

SEO dla software house oraz firm z branży IT - zdjęcie nr 5

Wpisując w wyszukiwarkę bardziej szczegółowe zapytanie, klient może zostać od razu pokierowany do odpowiedniej części naszej oferty – w tym przypadku informacji na temat kosztów postawienia strony internetowej opartej o system WordPress. W wynikach wyszukiwania na to zapytanie znaleźć można również treści poradnikowe, np. wpisy blogowe traktujące o kształtowaniu się ceny. 

Long-Tail, czyli jak skutecznie dotrzeć do szukających?

Na zapytania z long-tailowych fraz zazwyczaj odpowiadają strony produktowe –  z konkretną specyfikacją produktu lub dłuższe treści –  wpisy blogowe poruszające dane zagadnienia. 

Wybierając słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej, warto skupić się na tym, co wyróżnia Twój biznes od oferty konkurencji i wykorzystać tą wiedzę. Współpracując z pozycjonerem, warto odwoływać się także do swojego doświadczenia i oprzeć frazy na tym, o co pytali dotychczasowi klienci, np. ceny dodatkowych usług, kwestie usuwania usterek na stronie, czy też instalowania dodatkowych rozwiązań.

Warto pamiętać, że rzeczywista ilość słów kluczowych, które są pozycjonowane w trakcie całego procesu, jest znacznie większa. Zaliczają się do nich m.in. frazy z podobnym zestawem wyrazów jednak innym ich układem. Zakres fraz w trakcie umowy można zmieniać – rozszerzyć o słowa, które pozwolą na poszerzenie widoczności nowej oferty lub usunięcie słów, które nie realizują w zadowalający sposób ustalonych na początku celów podjętych działań SEO.

Krok po kroku – Analiza strony i działania optymalizacyjne

Określenie celu wybranych działań marketingowych oraz ustalenie słów kluczowych to dopiero początek drogi prowadzącej do osiągnięcia efektów w postaci ruchu na stronie i nowych klientów. Kolejnym etapem jest przystosowanie strony do wytycznych wyszukiwarki Google. 

Google udostępnia kilka dokumentów, w których wskazuje na jakie elementy należy zwrócić uwagę. Znajdują się m.in wytyczne jak udostępnić stronę robotom sieciowym. Google kładzie również duży nacisk na przystosowanie strony do potrzeb użytkownika – zaczynając od prędkości witryny, poprzez nawigację, aż do intuicyjności obsługi. Wśród elementów ważnych z punktu widzenia wyszukiwarki, wymieniane są:

  • blokowanie niektórych treści w robots.txt;
  • tworzenie poprawnych title i meta description;
  • tworzenie nagłówków zgodnych z hierarchią;
  • znaczniki danych strukturalnych;
  • intuicyjna nawigacja;
  • treści;
  • optymalizacja prędkości 

oraz inne. Na początku przewodnika Google nazywa te zmiany “niewielkimi modyfikacjami”, jednak nie zawsze jest to prawda.Prawidłowe przygotowanie optymalizacji, wprowadzenie jej i kontrolowanie jej efektów to task rozciągnięty na cały okres, w którym prowadzone są działania związane z seo.

SEO – miks wiedzy i doświadczenia

Wprowadzanie wytycznych tylko według podręczników Google nie zawsze jest efektywne. Osoba, która wprowadza optymalizację, musi wziąć pod uwagę także panujące w wyszukiwarce trendy oraz zmiany w algorytmie, o które przewodnik Googla nie został jeszcze uzupełniony. Zdobywaniu wysokich pozycji i zwiększeniu widoczności sprzyja również doświadczenie przy tego typu pracy.  Deweloper, którego zadaniem jest przede wszystkim zbudowanie strony oraz nadanie jej odpowiednich funkcjonalności swój czas poświęca przede wszystkim na doszkalaniu się w swojej dziedzinie – poszukiwaniu nowych ccs’owych hacków lub testowaniu nowych bibliotek. Deweloper i pozycjoner patrzą na stronę z innej perspektywy. Zadaniem jednego jest dostarczenie estetycznej i funkcjonalnej witryny, zadaniem drugiego – przystosowanie jej do wyświetlania się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Wypracowanie optymalnych rozwiązań, satysfakcjonujących obie strony, z pewnością pozwoli na zwiększenie zasięgu witryny, czyli osiągnięcie jednego z zamierzonych celów. 

Podczas procesu seo dla stron softwarehousowych ważne jest poznanie konkurencji – wspomnianych wyżej słów kluczowych, stosowanych przez nich rozwiązań technicznych np. wykorzystywane przez nich znaczniki schema, umożliwiające rozszerzenie wyników wyszukiwania:

SEO dla software house oraz firm z branży IT - zdjęcie nr 6

Jednak podglądanie branży to nie wszystko – istotne jest również zadbanie o własną stronę – przede wszystkim prędkość i sposób, w jaki widzą ją roboty sieciowe. Pozycjoner, analizując dane zebrane przez szereg narzędzi, wskaże rozwiązania pozwalające na przyspieszenie strony internetowej, bez zmian w zakresie jej funkcjonalności czy też wyglądu. 

Wprowadzenie optymalizacji to jednak dopiero początek procesu, jakim jest pozycjonowanie swoich usług IT. Kontrola, analiza wprowadzonych zmian, ich modyfikacja – “trzymanie ręki na pulsie” w zgodzie z przyjętą strategią to najlepszy sposób na zdobycie i utrzymanie wysokich pozycji w Google w branży IT. 

Krok po kroku – Blog oraz działania offsite

Jednym z celów pozycjonowania może być budowa wizerunku firmy software house’owej i osadzenie jej w pozycji eksperta. W tym celu niezbędne jest umieszczenie w obrębie domeny bloga. Regularna publikacja treści eksperckich – pisanych językiem specjalistycznym, jednak tłumaczących złożoności świata IT w sposób przystępny dla potencjalnego klienta, to także dobry sposób na aktualizowanie strony i “zaproszenie” robotów. Wśród wpisów mogą znaleźć się opisy projektów, z jakimi firmie przyszło się zmierzyć, kreatywne rozwiązania problemów, sprawozdania z imprez branżowych oraz treści poradnikowe, dotyczące powszechnych problemów ze stronami internetowymi lub aplikacjami. 

Fachowe i ciekawe treści czytelnicy z chęcią przekazują dalej – poprzez social media lub poprzez umieszczanie odnośników do naszej strony na swoich witrynach. W ten sposób powstaje też naturalny profil linków, który jest ceniony przez Google. Treści, do których prowadzi więcej dobrej jakości linków, są wyżej oceniane przez roboty sieciowe i wspomagają wędrówkę strony na wyższe pozycje. 

Zbudowanie wartościowego profilu linku to także dbanie o odpowiednią dywersyfikację odnośników przychodzących to kolejne z wyzwań, które warto zlecić specjalistom seo. Zdobywanie odpowiednich odnośników do strony z zaufanych i sprawdzonych źródeł pozwoli na wykonanie kolejnych etapów na drodze do osiągnięcia określonego na początku celu. 

Seo – czas zaistnieć w Internecie na dobre!

Przygotowanie strategii pozycjonowania wymaga zagłębienia się w branżę i poznania oczekiwań klienta. Dobór środków, które mają wspomóc wybicie się ponad inne Software House’y warto oprzeć na doświadczeniu specjalistów od widoczności w wyszukiwarce – co pozwoli na szybsze osiągnięcie zamierzonych efektów. 

Planujesz wybić swój Software House ponad konkurencję? Skontaktuj się z nami – wspólnie obierzemy skuteczną taktykę i wprowadzimy zmiany, które przekonają roboty sieciowe do wysokiej oceny Twojej strony internetowej. Zawalcz o wysokie pozycje i skutecznie pozycjonuj z agencją Verseo!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany