Jeśli lubisz znać swoje miejsce w szeregu, mamy smutną wiadomość, 30 września 2019 zostanie wycofany parametr „Średnia pozycja”. Chyba nikomu nie trzeba przestawiać tego wskaźnika, a jedynie wspomnieć, że dzięki niemu mogliśmy sprawdzić na jakiej pozycji w wyszukiwarce znajduje się nasza reklama w stosunku do innych reklam.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Mając wgląd w ten ranking wiedzieliśmy jak plasujemy się względem konkurencji w reklamach Google Ads. Jednak nie zawsze najwyższa pozycja gwarantowała sukces. Kluczowe było znalezienie takiej, dzięki której odnotowaliśmy największe zyski. Dla przypomnienia, średnia pozycja 1,6 oznaczała zazwyczaj pierwszą stronę wyników wyszukiwania z reklamą plasującą się między 1 a 2 pozycją. Spadek z wyznaczonego przez nas poziomu był oczywistym sygnałem, że należy działać i jak najszybciej poprawić ten wynik.
Co w zamian?
Od listopada 2018 mamy przyjemność gościć w swoich panelach takie wskaźniki jak:
Współczynnik wyświetleń u góry strony i współczynnik na najwyższej pozycji na stronie, które wyrażone są w procentach. Jak twierdzi sam Google jest to bardziej przejrzysta forma przedstawienia wyników widoczności. Sami oceńcie czy jest dla Was czytelniej:
Współczynnik wyświetleń u góry strony, który w panelu znajdziecie pod zapisem: % wyśw. (u góry str.). Pokazuje iloraz wyświetleń u góry strony przez wszystkie możliwe wyświetlenia, gdzie góra strony oznacza dowolną pozycję nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania.
Współczynnik wyświetleń na najwyższej pozycji na stronie, który w panelu znajdziecie pod zapisem: % wyśw. na najwyż. poz. Na procentowe dane składają się wyświetlenia na najwyższej pozycji na stronie podzielone przez wszystkie możliwe wyświetlenia.
W efekcie mamy faktyczne dane, czyli informację gdzie dokładnie znajduje się nasza reklama na stronie wyników wyszukiwania, a nie jak w przypadku średniej pozycji, porównania z innymi reklamami. Nadal jednak możemy sprawdzać jak pozycja reklamy wpływa na skuteczność naszej kampanii. 🙂
Bądź pierwszym który napisze komentarz.