Jeśli lubisz znać swoje miejsce w szeregu, mamy smutną wiadomość, 30 września 2019 zostanie wycofany parametr „Średnia pozycja”. Chyba nikomu nie trzeba przestawiać tego wskaźnika, a jedynie wspomnieć, że dzięki niemu mogliśmy sprawdzić na jakiej pozycji w wyszukiwarce znajduje się nasza reklama w stosunku do innych reklam.
Mając wgląd w ten ranking wiedzieliśmy jak plasujemy się względem konkurencji w reklamach Google Ads. Jednak nie zawsze najwyższa pozycja gwarantowała sukces. Kluczowe było znalezienie takiej, dzięki której odnotowaliśmy największe zyski. Dla przypomnienia, średnia pozycja 1,6 oznaczała zazwyczaj pierwszą stronę wyników wyszukiwania z reklamą plasującą się między 1 a 2 pozycją. Spadek z wyznaczonego przez nas poziomu był oczywistym sygnałem, że należy działać i jak najszybciej poprawić ten wynik.
Co w zamian?
Od listopada 2018 mamy przyjemność gościć w swoich panelach takie wskaźniki jak:
Współczynnik wyświetleń u góry strony i współczynnik na najwyższej pozycji na stronie, które wyrażone są w procentach. Jak twierdzi sam Google jest to bardziej przejrzysta forma przedstawienia wyników widoczności. Sami oceńcie czy jest dla Was czytelniej:
Współczynnik wyświetleń u góry strony, który w panelu znajdziecie pod zapisem: % wyśw. (u góry str.). Pokazuje iloraz wyświetleń u góry strony przez wszystkie możliwe wyświetlenia, gdzie góra strony oznacza dowolną pozycję nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania.
Współczynnik wyświetleń na najwyższej pozycji na stronie, który w panelu znajdziecie pod zapisem: % wyśw. na najwyż. poz. Na procentowe dane składają się wyświetlenia na najwyższej pozycji na stronie podzielone przez wszystkie możliwe wyświetlenia.
W efekcie mamy faktyczne dane, czyli informację gdzie dokładnie znajduje się nasza reklama na stronie wyników wyszukiwania, a nie jak w przypadku średniej pozycji, porównania z innymi reklamami. Nadal jednak możemy sprawdzać jak pozycja reklamy wpływa na skuteczność naszej kampanii. 🙂
Bądź pierwszym który napisze komentarz.