Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

„Średnia pozycja” znika z Google Ads – co teraz?

„Średnia pozycja” znika z Google Ads – co teraz? - zdjęcie nr 1

„Średnia pozycja” znika z Google Ads – co teraz? - zdjęcie nr 2

„Średnia pozycja” znika z Google Ads – co teraz? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

„Średnia pozycja” znika z Google Ads – co teraz?

Zamknij

Jeśli lubisz znać swoje miejsce w szeregu, mamy smutną wiadomość, 30 września 2019 zostanie wycofany parametr „Średnia pozycja”. Chyba nikomu nie trzeba przestawiać tego wskaźnika, a jedynie wspomnieć, że dzięki niemu mogliśmy sprawdzić na jakiej pozycji w wyszukiwarce znajduje się nasza reklama w stosunku do innych reklam.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Mając wgląd w ten ranking wiedzieliśmy jak plasujemy się względem konkurencji w reklamach Google Ads. Jednak nie zawsze najwyższa pozycja gwarantowała sukces. Kluczowe było znalezienie takiej, dzięki której odnotowaliśmy największe zyski. Dla przypomnienia, średnia pozycja 1,6 oznaczała zazwyczaj pierwszą stronę wyników wyszukiwania z reklamą plasującą się między 1 a 2 pozycją. Spadek z wyznaczonego przez nas poziomu był oczywistym sygnałem, że należy działać i jak najszybciej poprawić ten wynik.

Co w zamian?

Od listopada 2018 mamy przyjemność gościć w swoich panelach takie wskaźniki jak:

Współczynnik wyświetleń u góry strony i współczynnik na najwyższej pozycji na stronie, które wyrażone są w procentach. Jak twierdzi sam Google jest to bardziej przejrzysta forma przedstawienia wyników widoczności. Sami oceńcie czy jest dla Was czytelniej:

Współczynnik wyświetleń u góry strony, który w panelu znajdziecie pod zapisem: % wyśw. (u góry str.). Pokazuje iloraz wyświetleń u góry strony przez wszystkie możliwe wyświetlenia, gdzie góra strony oznacza dowolną pozycję nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania.

Współczynnik wyświetleń na najwyższej pozycji na stronie, który w panelu znajdziecie pod zapisem: % wyśw. na najwyż. poz. Na procentowe dane składają się wyświetlenia na najwyższej pozycji na stronie podzielone przez wszystkie możliwe wyświetlenia.

W efekcie mamy faktyczne dane, czyli informację gdzie dokładnie znajduje się nasza reklama na stronie wyników wyszukiwania, a nie jak w przypadku średniej pozycji, porównania z innymi reklamami. Nadal jednak możemy sprawdzać jak pozycja reklamy wpływa na skuteczność naszej kampanii. 🙂

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany