Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Jak pozyskać klienta? 3 sposoby!

Jak pozyskać klienta? Daj się znaleźć!

Biznes ruszył, koncepcja jest, strona stoi. Przed Tobą pytanie, jak pozyskać klienta? Wcześniej jednak musisz odpowiedzieć sobie na inne – ważniejsze. Gdzie potencjalny klient będzie szukał informacji o Twoich produktach lub usługach? Ewentualnie, w których kanałach możesz wygenerować konkretną potrzebę, która nakieruje na Twoją stronę? To klucz do zagadnienia jak pozyskać klienta!

Poszukiwanie informacji w 2018 roku.

Kiedyś system rekomendacji w zasadzie opierał się tylko i wyłącznie na poleceniach od znajomych, a poszukiwanie informacji wielokrotnie sprowadzało się do interakcji z reklamami w źródłach tradycyjnych. Internet, a przede wszystkim wyszukiwarka Google, radykalnie odmieniła stan rzeczy. Jak pozyskać klienta? Dając się znaleźć w wyszukiwarce! To tam potencjalni klienci poszukują informacji na temat produktów i usług, które aktualnie są w obszarze ich zainteresowań. W wyszukiwanych wynikach można być widocznym na dwa podstawowe sposoby.

Pozyskiwanie klienta dzięki reklamom AdWords

W pierwszej kolejności dostrzegamy reklamy tekstowe AdWords. Oznacza to, że właściciel danej strony opłacił swoje miejsce w wyszukiwarce i chciał wyświetlać swoją stronę po wpisaniu przez użytkownika konkretnego słowa czy frazy. To podstawowa i zarazem bardzo skuteczna forma reklamy, która sprawdza się w szerokim spektrum działalności. Sprawdź nasze case study opisujące doświadczenia lokalnej firmy usługowej, jak również przykład poprowadzenia kampanii ogólnopolskiej przy wykorzystaniu średniego i dużego budżetu.

Pozyskiwanie klienta dzięki organicznym wynikom wyszukiwania

Druga metoda pojawienia się w wynikach wyszukiwania i jednocześnie najlepsza odpowiedź na pytanie, jak pozyskać klienta, to organiczne wyniki, które pojawiają się po wpisaniu słów czy fraz w wyszukiwarce Google. Mimo skuteczności reklam AdWords, sporo osób pomija je i przechodzi do wyników proponowanych przez Google “naturalnie”. Google wielorako ocenia atrakcyjność danej strony i na tej podstawie umieszcza ją wysoko lub nisko w wynikach wyszukiwania. Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania oznacza jednak, praktycznie każdorazowo żmudną pracę nad optymalizacją swojej strony pod kątem SEO. Pierwsze efekty pracy i przesunięcie się ku wyższym wynikom wyszukiwania zazwyczaj pojawiają się po tygodniach lub nawet miesiącach pracy nad daną stroną. Zmiennych w tej materii jest bardzo dużo – konkurencja, szybkość strony, wysokie jakościowo treści, linki, dbałość o poprawne grafiki i ich podpisanie itd…

Dlatego, przy odpowiednich środkach warto zainwestować w reklamę AdWords, a niejako równolegle rozwijać pozycjonowanie strony w kierunku wyszukiwań organicznych. A tutaj konkurencja jest spora – każdy bowiem chce być na liście top10 wyszukiwań, bo to one zgarniają praktycznie cały ruch organiczny z wyszukiwarki. W dłuższej perspektywie, zbudowanie organicznie wysokiej pozycji Twojej witryny, będzie jedną z przewag konkurencyjnych Twojej firmy!

Jak pozyskać klienta dzięki remarketingowi

W zakupach przez internet sprzedawcy często spotykają się z porzuconym procesem zakupowym. Niekiedy winna jest architektura strony, a bywa, że potencjalnego klienta zainteresowanego naszą ofertą po prostu rozproszył czynnik zewnętrzny. Ponieważ jednak klient ten wszedł na ścieżkę zakupową, ponowne spotkanie z Twoją reklamą może mu przypomnieć o chęci zakupu, w chwili, kiedy ma więcej czasu lub dokonał dodatkowej analizy zakupowej. W tym momencie na scenę wchodzi remarketing, który de facto sprowadza się do reklam tekstowych i graficznych, które klient napotka na stronach będących w sieci reklamowej Google czy na Facebook`u. Jest to o tyle ważne, że kanały te swoim zasięgiem pokrywają praktycznie całą polską sferę Internetu. Remarketing skutecznie przypomina o istnieniu Twojej witryny, a dodatkowo umacnia Twój wizerunek w percepcji potencjalnych klientów.

remarketing jak pozyskać klienta

Jesteś zainteresowany reklamą w internecie, ale nie wiesz od czego zacząć? Daj nam znać! Powiedz czego potrzebujesz i poproś o darmową wycenę naszych działań!

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Udostępnij:

1 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Komentarze

  1. Pozycjonusz

    Płatne kliknięcia, Wyniki organiczne, przy tej okazji można również wspomnieć i o wizytówce Google Moja Firma, które świetnie sprawdza się w roli zaganiacza lokalnych klientów zainteresowanych ofertą. Zaktualizowanie danych, systematycznie umieszczanie zdjęć oraz wpisów, również może pomóc w ściąganiu potencjalnych Klientów 😉

  2. Pricebye

    Z każdym rokiem coraz trudniej jest znaleźć nowego klienta, a reklama stale drożeje. Dzięki za pomocny artykuł!

Przeglądarka Safari i kod konwersji Google Ads
Paweł Dalecki

Globalny tag witryny i konwersje Google Ads dla Safari W związku z wprowadzeniem przez Apple nowej odsłony przeglądarki Safari pojawi […]

Dlaczego nie widzę swojej reklamy?
Artykuł gościnny

Dlaczego moja reklama się nie wyświetla? To pytanie często zadają osoby zamawiające lub prowadzące kampanię. W takiej sytuacji warto przeprowadzić […]

case study branża fmcg
Case study – branża FMCG (Programmatic)
Magdalena Walczak

Reklama Programmatic to nowoczesny sposób docierania do odbiorców w internecie, za pomocą którego można osiągnąć wynik nawet trzykrotnie lepszy, niż […]

Wyścig do Barcelony rozstrzygnięty!
Joanna Michalska

Wizja nagrody to często najlepsza zachęta do działania, a jako że w tym przypadku nagrodą był wyjazd do Barcelony z […]

Ile kosztuje jedno kliknięcie w AdWords?
Krzysztof Masłowski

Choć w odniesieniu do kampanii AdWords często mówi się o licytacji stawek, to na końcowy koszt za kliknięcie wpływa nie […]

Uderz do tych najbardziej wartościowych – Display Select Keywords w pigułce
Daniel Chruściński

Display Select Keywords – potężne narzędzie targetowania Display Select Keywords jest narzędziem Google AdWords, które z powodzeniem możemy wykorzystać w […]