Spis treści
Czytasz teraz:
Jak pozyskać klienta? 3 sposoby!
Zamknij
Jak pozyskać klienta? Daj się znaleźć!
Biznes ruszył, koncepcja jest, strona stoi. Przed Tobą pytanie, jak pozyskać klienta? Wcześniej jednak musisz odpowiedzieć sobie na inne – ważniejsze. Gdzie potencjalny klient będzie szukał informacji o Twoich produktach lub usługach? Ewentualnie, w których kanałach możesz wygenerować konkretną potrzebę, która nakieruje na Twoją stronę? To klucz do zagadnienia jak pozyskać klienta!
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Poszukiwanie informacji w 2018 roku.
Kiedyś system rekomendacji w zasadzie opierał się tylko i wyłącznie na poleceniach od znajomych, a poszukiwanie informacji wielokrotnie sprowadzało się do interakcji z reklamami w źródłach tradycyjnych. Internet, a przede wszystkim wyszukiwarka Google, radykalnie odmieniła stan rzeczy. Jak pozyskać klienta? Dając się znaleźć w wyszukiwarce! To tam potencjalni klienci poszukują informacji na temat produktów i usług, które aktualnie są w obszarze ich zainteresowań. W wyszukiwanych wynikach można być widocznym na dwa podstawowe sposoby.
Pozyskiwanie klienta dzięki reklamom AdWords
W pierwszej kolejności dostrzegamy reklamy tekstowe AdWords. Oznacza to, że właściciel danej strony opłacił swoje miejsce w wyszukiwarce i chciał wyświetlać swoją stronę po wpisaniu przez użytkownika konkretnego słowa czy frazy. To podstawowa i zarazem bardzo skuteczna forma reklamy, która sprawdza się w szerokim spektrum działalności. Sprawdź nasze case study opisujące doświadczenia lokalnej firmy usługowej, jak również przykład poprowadzenia kampanii ogólnopolskiej przy wykorzystaniu średniego i dużego budżetu.
Pozyskiwanie klienta dzięki organicznym wynikom wyszukiwania
Druga metoda pojawienia się w wynikach wyszukiwania i jednocześnie najlepsza odpowiedź na pytanie, jak pozyskać klienta, to organiczne wyniki, które pojawiają się po wpisaniu słów czy fraz w wyszukiwarce Google. Mimo skuteczności reklam AdWords, sporo osób pomija je i przechodzi do wyników proponowanych przez Google “naturalnie”. Google wielorako ocenia atrakcyjność danej strony i na tej podstawie umieszcza ją wysoko lub nisko w wynikach wyszukiwania. Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania oznacza jednak, praktycznie każdorazowo żmudną pracę nad optymalizacją swojej strony pod kątem SEO. Pierwsze efekty pracy i przesunięcie się ku wyższym wynikom wyszukiwania zazwyczaj pojawiają się po tygodniach lub nawet miesiącach pracy nad daną stroną. Zmiennych w tej materii jest bardzo dużo – konkurencja, szybkość strony, wysokie jakościowo treści, linki, dbałość o poprawne grafiki i ich podpisanie itd…
Dlatego, przy odpowiednich środkach warto zainwestować w reklamę AdWords, a niejako równolegle rozwijać pozycjonowanie strony w kierunku wyszukiwań organicznych. A tutaj konkurencja jest spora – każdy bowiem chce być na liście top10 wyszukiwań, bo to one zgarniają praktycznie cały ruch organiczny z wyszukiwarki. W dłuższej perspektywie, zbudowanie organicznie wysokiej pozycji Twojej witryny, będzie jedną z przewag konkurencyjnych Twojej firmy!
Jak pozyskać klienta dzięki remarketingowi
W zakupach przez internet sprzedawcy często spotykają się z porzuconym procesem zakupowym. Niekiedy winna jest architektura strony, a bywa, że potencjalnego klienta zainteresowanego naszą ofertą po prostu rozproszył czynnik zewnętrzny. Ponieważ jednak klient ten wszedł na ścieżkę zakupową, ponowne spotkanie z Twoją reklamą może mu przypomnieć o chęci zakupu, w chwili, kiedy ma więcej czasu lub dokonał dodatkowej analizy zakupowej. W tym momencie na scenę wchodzi remarketing, który de facto sprowadza się do reklam tekstowych i graficznych, które klient napotka na stronach będących w sieci reklamowej Google czy na Facebook`u. Jest to o tyle ważne, że kanały te swoim zasięgiem pokrywają praktycznie całą polską sferę Internetu. Remarketing skutecznie przypomina o istnieniu Twojej witryny, a dodatkowo umacnia Twój wizerunek w percepcji potencjalnych klientów.
Pozycjonusz
06 kwi 2018, 14:42
Płatne kliknięcia, Wyniki organiczne, przy tej okazji można również wspomnieć i o wizytówce Google Moja Firma, które świetnie sprawdza się w roli zaganiacza lokalnych klientów zainteresowanych ofertą. Zaktualizowanie danych, systematycznie umieszczanie zdjęć oraz wpisów, również może pomóc w ściąganiu potencjalnych Klientów 😉
Pricebye
22 paź 2021, 09:34
Z każdym rokiem coraz trudniej jest znaleźć nowego klienta, a reklama stale drożeje. Dzięki za pomocny artykuł!