Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Drugie podejście Google do mediów społecznościowych. Testy Shoelace!

Amerykańska firma nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa na rynku social media. Po zamknięciu Google+ przyszedł czas na kolejną inicjatywę. Nowy serwis będzie nosił nazwę Shoelace i zadebiutuje w bliżej nieokreślonej przyszłości.

Trudy i znoje

W 2011 roku Google powołało do życia własny serwis społecznościowy. Miał on rywalizować z Facebookiem, który wówczas skupiał wokół siebie już ponad 500 milionów użytkowników i dynamicznie zbliżał się do przekroczenia pułapu miliarda odbiorców. Serwis Marka Zuckerberga zawiesił jednak poprzeczkę zbyt wysoko. Jego konkurent zdobył marginalne znaczenie na rynku mediów społecznościowych. Wprawdzie pozycja w ekosystemie Google wspomagała prowadzenie działań z zakresu SEO, ale była to jedna z nielicznych korzyści dla firm. Na domiar złego w międzyczasie pojawiła się wpadka związana z wyciekiem danych użytkowników. To był gwóźdź do trumny Google+. Ostatecznie serwis został zamknięty w 2019 roku.

Shoelace – lepsze dziecko?

Google miało mnóstwo czasu na przegrupowanie i opracowanie nowych rozwiązań. Po trzech latach przerwy zrodził się projekt Shoelace. Celem debiutującej marki jest połączenie osób, które żyją w swoim sąsiedztwie i mają podobne zainteresowania. Dzięki temu fani lokalnej drużyny piłkarskiej będą mogli umówić się i wyjść razem na mecz, a właściciele psów poznają się na wspólnym spacerze ze swoimi pupilami.

Za przygotowanie i wdrożenie Shoelace odpowiada grupa Area 120, wchodzący w skład Google. Obecnie mieszkańcy Nowego Jorku testują już aplikację mobilną. W tej chwili nie wiadomo kiedy odbędzie się premiera i w zasadzie… czy w ogóle nastąpi. Faza testów i opis podstawowych funkcjonalności sprawiają jednak, że temat jest bardziej niż mniej prawdopodobny.

Od pewnego czasu Facebook również stara się zacieśniać więzy w lokalnych społecznościach. Może się jednak okazać, że serwis liczący dwa miliardy użytkowników będzie w takich działaniach znacznie mniej wiarygodny niż nowy produkt dysponujący solidnym zapleczem marketingowym. Opisywana usługa mogłaby poszerzać zakres możliwości oferowanych przez Tindera. W ten sposób użytkownicy mogliby po prostu znaleźć sobie towarzystwo do wyjścia na piwo albo rodziców, którzy mają dzieci w podobnym wieku. Taka koncepcja zdecydowanie ma znacznie większe szanse powodzenia niż Google+.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

jak sprzedawać na amazon
Jak sprzedawać na Amazon?
Dominika Słomka

Sprzedaż na Allegro – to temat dobrze znany polskim firmom działającym na polu e-commerce. Dziś jednak coraz większa ich grupa […]

Jak założyć Konto Google Merchant Center ?
Szymon Kaczmarek

Jak założyć Konto Google Merchant Center – krok po kroku Chcesz prowadzić reklamę dla sklepu internetowego i chcesz skutecznie zwiększyć […]

Człowiek orkiestra marketingu? Nie w XXI wieku!
Jakub Nowak

Historia ewolucji marketingu internetowego. W małym miasteczku czas płynie znacznie wolniej, a życie wydaje się być prostsze. Rano idziesz na […]

reklama sklepu meblowego
Reklama sklepu meblowego
Maciej Popiołek

Branża meblarska jest bardzo zróżnicowana, ale również bardzo konkurencyjna. Na nasyconym rynku trudno wyróżnić się oryginalną ofertą. Dlatego warto zainwestować […]

Raport IDG eCOMMERCE STANDARD 2017: zapraszamy do lektury!
Artykuł gościnny

Coś dla fanów branży e-commerce! Jeśli interesuje Cię branża e-commerce i chcesz być zawsze na bieżąco z branżowymi newsami, zestawieniami […]

reklama sklepu rtv agd
Reklama sklepu rtv agd
Maciej Popiołek

Branża RTV/AGD była jedną z pierwszych, które rozwinęły się w zakresie e-commerce. Do dziś Polacy w sieci najchętniej kupują właśnie […]