Szybkie, tanie i skuteczne kampanie Google Ads z elastycznym budżetem i atrakcyjną prowizją.
Idealne dla firm, które potrzebują pomocy przy zbudowaniu kampanii, a następnie chcą same monitorować efekty ze wsparciem AI.
300 PLN
(obsługa miesięcznie)
Promocja
Otrzymaj 1200 zł na kampanię.
Pakiet dedykowany małym/lokalnym biznesom usługowym, które sporadycznie dokonują zmian w swojej ofercie, chcą korzystać z kampanii opartych o AI (sztuczną inteligencję) oraz maksymalizować swoje zyski przy minimalnym koszcie.
700 PLN
(obsługa miesięcznie)
Promocja
Otrzymaj 1200 zł na kampanię.
Pakiet przeznaczony dla małych sklepów online. Najlepszy wybór dla tych, którzy chcą korzystać ze wszystkich dostępnych typów kampanii przy wsparciu machine learningu.
Wszystkie kwoty są kwotami netto w PLN.
Po ustawieniu kampanii przez specjalistę z Verseo i miesięcznym onboardingu, Ty przejmujesz kontrolę, a nasz system VCM oraz sztuczna inteligencja pomagają Ci osiągnąć najlepsze efekty.
W ramach Google Ads Automated otrzymujesz kampanię Google Ads od A do Z oraz:
STARTER
E-COMMERCE
Dostępne kanały
Sieć Wyszukiwania
Sieć Reklamowa
Remarketing
Performance Max
Reklama produktowa
STARTER
E-COMMERCE
Optymalizacja
Projekt i budowa kampanii
Onboarding
Budżet bez limitu
Podstawowa optymalizacja konta
STARTER
E-COMMERCE
Raporty i opieka
Panel klienta 24/7
Raporty skuteczności Google
Support
Materiały Online
Webinary Dla Klientów
STARTER
E-COMMERCE
Dodatkowe usługi
Pomoc Działu Analityki
Abonament Grafik
Jednorazowy Pakiet Grafik
Dodatkowe zmiany w kampanii
Pomoc Działu Analityki
Dodatkowe Banery Reklamowe
Dostępne kanały
STARTER
E-COMMERCE
Sieć Wyszukiwania
Sieć Reklamowa
Remarketing
Performance Max
Reklama produktowa
Optymalizacja
STARTER
E-COMMERCE
Projekt i budowa kampanii
Onboarding
Budżet bez limitu
Podstawowa optymalizacja konta
Raporty i opieka
STARTER
E-COMMERCE
Panel klienta 24/7
Raporty skuteczności Google
Support
Materiały Online
Webinary Dla Klientów
Dodatkowe usługi
STARTER
E-COMMERCE
Pomoc Działu Analityki
Abonament Grafik
Jednorazowy Pakiet Grafik
Dodatkowe zmiany w kampanii
Pomoc Działu Analityki
Dodatkowe Banery Reklamowe
* Search 360 / VCM – dodatkowa opłata technologiczna 5% od zarządzanego budżetu
Google to nie tylko największa wyszukiwarka internetowa świata, ale również jedna z najczęściej używanych platform reklamowych. Google Ads (występujące dawniej pod nazwą Google AdWords) to narzędzie umożliwiające umieszczanie płatnych reklam:
Usługa Google Ads jest dostępna w zasadzie dla każdego, kto ma swoją stronę internetową i chce ją wypromować. Każda z reklam umieszczanych za jej pośrednictwem kieruje użytkownika na określoną witrynę. Reklamodawca może zapłacić za publikowanie:
Każda z form reklam służy do realizacji nieco innych celów, począwszy od zwiększania rozpoznawalności marki, a skończywszy na zwiększaniu sprzedaży. Dostępne są różne narzędzia automatyzacji oraz podpowiedzi i darmowe poradniki Google Ads ułatwiające tworzenie skutecznych kampanii.
Nie da się jednoznacznie określić, ile kosztuje reklama Google Ads, ponieważ budżety dla każdej kampanii są ustalane indywidualnie. Większość rodzajów reklam jest rozliczana w modelu CPC (cost per click = koszt za kliknięcie). Oznacza to, że opłata jest naliczana dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę.
Reklamodawca może sam ustalić, ile chce zapłacić za pojedyncze kliknięcie reklamy. Samodzielnie ustala też dzienny budżet na swoją kampanię. Wysokość tych kwot powinna być jednak dostosowana do konkurencyjności słowa kluczowego, ponieważ reklamodawcy w sieci Google Ads niejako rywalizują ze sobą o te same powierzchnie reklamowe. W przypadku podobnych reklam na te same słowa kluczowe ta, której przypisano wyższą stawkę CPC, będzie wyświetlana w lepszym miejscu. O konkurencyjności słów kluczowych i orientacyjnych stawkach za kliknięcie informuje jedno z narzędzi Google Ads, jakim jest Planer Słów Kluczowych (Keyword Planner).
PPC to skrót od angielskiego wyrażenia pay per click, co oznacza płatność za kliknięcie. Jest to popularny model rozliczeniowy stosowany w reklamie internetowej, między innymi w kampaniach Google Ads. Model PPC znany jest również jako CPC (cost per click = koszt za kliknięcie).
Kampanie PPC są korzystne z punktu widzenia reklamodawców, ponieważ płatność jest naliczana dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie daną reklamę. Kliknięcie przenosi natomiast konsumenta na wskazaną przez reklamodawcę stronę internetową, gdzie może dojść do tzw. konwersji (czyli np. zakupu lub złożenia zapytania ofertowego). Pozwala to na uzyskanie większego zwrotu z inwestycji.
Koszt kliknięcia jest ustalany przez reklamodawcę – musi on podać maksymalną kwotę, jaką jest w stanie zapłacić. Oferty reklamodawców trafiają na rodzaj aukcji, na której najlepsze przestrzenie reklamowe przypadają tym, którzy ustalą najwyższą stawkę reklamy PPC. Optymalną cenę kliknięcia w modelu PPC pozwala sprawdzić i ustalić Planer Słów Kluczowych od Google.
Performance marketing to w dokładnym tłumaczeniu marketing efektywnościowy. Jest to model działań marketingowych mających skłonić odbiorcę do wykonania określonych czynności, a więc nastawiony na mierzalny skutek.
Zaletą performance marketingu jest możliwość osiągnięcia konkretnego celu (np. kliknięcia w banner, dokonania zapisu do newslettera, wejścia na stronę, dokonania zakupu). Ta metoda pozwala również dokładnie sprawdzić, jak skutecznie dana reklama wpływa na konsumentów. Nie liczy się to, ile osób zobaczy dany przekaz, a jedynie to, ile wykona określoną, pożądaną czynność. Ułatwia to porównywanie efektów różnych kampanii i wybór tych najskuteczniejszych.
Performance marketing można stosować za pośrednictwem różnych kanałów. Kampanie są zwykle dokładnie targetowane, czyli kierowane do odbiorców o określonym profilu. Zazwyczaj stosuje się je w celu zdobycia nowych klientów.
Kampanie reklamowe w internecie mogą przyjmować różne formy. Jedną z nich jest reklama produktowa (Product Listing Ad – PLA). To jedna z form reklamy dostępnych za pośrednictwem platformy Google Ads i publikowanej w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej świata.
Jak wygląda reklama PLA? Jest wyświetlana w formie zdjęcia produktu ze strony internetowej reklamodawcy wraz z jego nazwą i ceną. Po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnej nazwy produktu lub frazy związanej z produktem, użytkownikowi ponad tzw. organicznymi wynikami wyszukiwania wyświetli się właśnie reklama produktowa. Stanowi ona aktywny odnośnik (link), co oznacza, że po jego kliknięciu użytkownik jest przeniesiony prosto do sklepu internetowego, w którym może nabyć dany produkt.
Reklama Search to inaczej reklama tekstowa w wynikach wyszukiwania. Jest to jedna z form dostępnych na platformie Google Ads. Wybierając reklamę search, możesz publikować tzw. sponsorowane wyniki wyszukiwania w Google. Pojawiają się one ponad i pomiędzy tzw. wynikami organicznymi po wpisaniu odpowiedniego zapytania w oknie wyszukiwarki. Wyglądają bardzo podobnie do nich, ale są oznaczone jako reklama.
Sponsorowane wyniki wyszukiwania (reklama search) należą do skuteczniejszych i chętniej stosowanych typów kampanii. Są publikowane w oparciu o dobrane przez reklamodawcę słowa kluczowe (tzw. keywordy) pasujące do danej strony. Reklama tekstowa w wynikach wyszukiwania może być też targetowana (kierowana) na określone grupy odbiorców. Reklamodawca może wybrać, jakie cechy demograficzne, zainteresowania lub przyzwyczajenia mają mieć osoby, którym wyświetli się treść sponsorowana. Pozwala to trafiać z przekazem wyłącznie do zainteresowanych nim osób i zwiększać skuteczność kampanii.
Konwersja to pojęcie używane przede wszystkim w marketingu internetowym oznaczające wykonanie przez użytkownika oczekiwanej, określonej czynności. W praktyce, do konwersji dochodzi wtedy, gdy użytkownik wykona akcję, której oczekuje od niego reklamodawca. W zależności od indywidualnej sytuacji i celów kampanii reklamowych poprzez konwersję rozumie się na przykład:
Konwersja jest bardzo prostym i obrazowym narzędziem do mierzenia skuteczności podejmowanych działań marketingowych. Pomaga w szczególności sprawdzać, czy strona internetowa jest dobrze zaprojektowana i działa prawidłowo, tzw. ścieżka zakupowa jest przejrzysta i przyjazna, a elementy umieszczone na stronie internetowej należycie spełniają swoje funkcje. W tym celu wylicza się współczynnik konwersji, czyli liczbę konwersji w stosunku do całkowitej liczby użytkowników (w ujęciu procentowym).
Grupa docelowa to jedno z najważniejszych pojęć marketingowych. Oznacza odbiorców, którzy mogą być zainteresowani daną ofertą. Grupę docelową określa się poprzez nazwanie cech (profilu) klienta, do którego będzie kierowany przekaz marketingowy. Należy przy tym brać pod uwagę przede wszystkim kryteria demograficzne, behawioralne czy geograficzne. Grupę docelową najczęściej tworzy się w oparciu o odpowiedzi dotyczące tego kim jest modelowy klient, czym się zajmuje, jakie ma przyzwyczajenia, jakie wyznaje wartości, jak spędza czas, w jaki sposób podejmuje decyzje zakupowe itd. Im dokładniejszy jest jego portret, tym łatwiej tworzyć skuteczny przekaz marketingowy. Współcześnie coraz częściej do określania grupy docelowej stosuje się tzw. dane psychograficzne, czyli związane ze stylem życia i zachowaniem.
W ramach grupy docelowej można wyznaczyć również tzw. persony, które stanowią uosobienie różnych grup klientów i pozwalają na dywersyfikację oferty oraz przekazu marketingowego.
Dobrze określona grupa docelowa jest niezbędna do prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Reklama skierowana „do wszystkich” trafia bowiem w eter, nie intryguje i nie przykuwa uwagi tych osób, do których powinna.
Remarketing to rodzaj kampanii skierowanej do konsumentów, którzy weszli już w interakcję z daną firmą, a więc na przykład odwiedzili jej stronę lub dokonali zakupu. Można go stosować na przykład w ramach reklam Google Ads. Reklamy remarketingowe wyświetlane są w sieci reklamowej AdSense jako reklamy displayowe (graficzne).
Jak to działa? Dzięki plikom cookies śledzącym aktywność użytkownika system wie, czy odwiedził on daną stronę internetową i jakich czynności na nich dokonał. Jeśli aktywność użytkownika spełnia warunki wyświetlenia reklamy (np. odwiedził stronę, ale nie dokonał zakupu), podczas przeglądania stron internetowych udostępniających Google przestrzeń reklamową zobaczy on treści od danego reklamodawcy zachęcające do ponownego zapoznania się z ofertą. Kampanie remarketingowe mogą być kierowane także do osób, które dokonały już wcześniej zakupu w celu nakłonienia ich do złożenia ponownego zamówienia.
Remarketing można podzielić na statyczny i dynamiczny. W tym pierwszym przypadku treść reklamy jest ustalona z góry i taka sama dla każdego użytkownika spełniającego określone kryteria. Remarketing dynamiczny dostosowuje natomiast wyświetlaną treść reklamy do konkretnego użytkownika (na przykład pokazuje mu produkty, które oglądał na stronie lub należące do tej samej kategorii).
Plik produktowy (product feed) to plik zawierający opis i atrybuty produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego, występujący najczęściej w formacie XML lub CSV. Jego struktura jest dopasowana do specyfikacji wykorzystywanych kanałów marketingowych. Plik produktowy umożliwia stosowanie reklam produktowych (Product Listing Ads) w Google oraz umieszczanie ofert w porównywarkach cenowych i mediach społecznościowych. Tworzenie plików produktowych ułatwia więc prowadzenie marketingu internetowego oraz pozyskiwanie nowych klientów dla sklepu online.
Utworzenie pliku produktowego nie jest skomplikowane. Wymaga przeprowadzenia jedynie eksportu danych, co zazwyczaj sprowadza się do zaledwie kilku kliknięć. Format pliku i sposób jego sporządzania zależą od platformy stosowanej do prowadzenia sklepu internetowego. Niekiedy możliwe jest stworzenie plików produktowych z poziomu panelu administratora. Czasami potrzebna jest instalacja dodatkowej wtyczki.
Budżet w kontekście reklam Google Ads określa maksymalne obciążenie finansowe w ramach danej kampanii. Jest on ustalany przez reklamodawcę – to on samodzielnie decyduje, ile chce i może wydać na reklamę. Budżet dotyczy jedynie wydatków na kampanie w Google Ads – jeśli ich prowadzeniem zajmuje się agencja, należy w swoich kosztach uwzględnić również prowizję.
W systemie reklamowym Google można wyróżnić dwa rodzaje budżetów: dzienny i wspólny.
Budżet dzienny oznacza maksymalną kwotę, jaką reklamodawca jest w stanie przeznaczyć na kampanię w ciągu dnia. Aby go ustalić, wystarczy podzielić budżet miesięczny na reklamę przez liczbę dni w miesiącu. Może się zdarzyć, że budżet dzienny zostanie przekroczony, ale w skali miesiąca kwota zawsze będzie wyrównana, dzięki czemu nie ma ryzyka otrzymania rachunku przekraczającego dostępną kwotę.
Budżet wspólny to natomiast kwota ustalana dla różnych kampanii bez konieczności osobnego optymalizowania każdej z nich. W tym przypadku system Google Ads automatycznie dobiera kwoty wykorzystywane na poszczególne kampanie, tak aby uzyskać możliwie najlepsze wyniki bez przekraczania założonego budżetu.
Strona docelowa nazywana również landing page (ang. dosłownie „strona lądowania”) oznacza adres URL, do którego prowadzi dany link, banner lub inny element kampanii marketingowej. Innymi słowy, jeśli użytkownik zdecyduje się wejść w interakcję z reklamą i kliknie zawarty w niej odnośnik, trafia na stronę docelową.
Konstrukcja i treści zawarte na landing page są bardzo ważne. To od nich zależy, czy dojdzie do konwersji, czyli zrealizowania przez użytkownika oczekiwanej czynności (np. złożenia zamówienia, dokonania zapisu, wysłania wiadomości z zapytaniem ofertowym itp.). Strona docelowa powinna więc zawierać przede wszystkim treści sprzedażowe. Ważne jednak również, aby były one dopasowane do potrzeb i oczekiwań odbiorcy.
Kluczowymi elementami strony docelowej są: zachęcający content, przejrzysty układ oraz koniecznie CTA (Call To Action, czyli wezwanie do działania).
Słowo kluczowe (inaczej keyword lub fraza kluczowa) to jeden z najistotniejszych elementów każdej kampanii marketingu internetowego. Pod tym pojęciem rozumie się pojedynczy wyraz lub ich kombinację opisujące dany temat lub zagadnienie i odpowiadające frazom wpisywanym przez użytkowników Google. Słowo kluczowe może być bardzo ogólne (np. „buty”), ale też bardzo szczegółowe (np. „buty na słupku czarne zamszowe”). W tym drugim przypadku mówi się o frazach kluczowych długiego ogona (lub z języka angielskiego long tail).
Odpowiedni dobór słów kluczowych, na które ma być promowana strona internetowa, to absolutna podstawa. Bez tego nie jest możliwe pozycjonowanie ani prowadzenie kampanii reklamowych w internecie. W doborze odpowiednich słów kluczowych do danej witryny pomagają rozmaite narzędzia, takie jak Planer Słów Kluczowych od Google, który pozwala jednocześnie poznać ich konkurencyjność.
Planer Słów Kluczowych to jedno z ważniejszych narzędzi Google Ads, czyli platformy reklamowej od tego giganta technologicznego. Planer pomaga dobrać słowa kluczowe pozwalające na stworzenie efektywnej kampanii reklamowej lub strategii pozycjonowania. Umożliwia nie tylko wyszukiwanie fraz związanych z treścią strony, ale również sprawdzenie ich konkurencyjności czy średniego CPC (Cost Per Click – kosztu za kliknięcie, który jest używany jako podstawa rozliczenia reklam). Dzięki temu jest używany także przy ustalaniu optymalnego budżetu kampanii.
Słowa kluczowe wyszukiwane w Planerze można filtrować np. ze względu na lokalizację czy język przeglądarki. Wskazuje on również na trendy związane z daną frazą i prezentuje prognozy pozwalające zweryfikować jej potencjał. Dzięki temu jest to bardzo przydatne narzędzie dla marketingowców, ekspertów zajmujących się SEO, a także każdego użytkownika, który chce samodzielnie zająć się pozycjonowaniem lub ustawić kampanię reklamową Google Ads.
Uczenie maszynowe (machine learning) to obszar sztucznej inteligencji (AI) poświęcony algorytmom, które dzięki doświadczeniu (ekspozycji na dane) automatycznie się poprawiają. Innymi słowy mowa o algorytmach, które „uczą się” same, budując modele matematyczne na podstawie otrzymywanych danych. Są wykorzystywane przede wszystkim w celu prognozowania i podejmowania decyzji.
Technologia uczenia maszynowego jest obecnie wykorzystywana w różnych obszarach. Algorytmy tego typu są stosowane na przykład w filtrach internetowych pozwalających na odróżnienie spamu od wartościowych treści oraz w mediach społecznościowych – to dzięki nim użytkownikowi wyświetlane są treści zgodne z jego zainteresowaniami i zachowaniami. Sprawdzają się również w sklepach internetowych, np. do polecania użytkownikowi produktów, które mogą go zainteresować. Uczenie maszynowe jest też stosowane przez algorytmy Google Ads w celu automatycznej optymalizacji kampanii reklamowych.
Google Analytics to internetowe narzędzie do analizy statystyk stron www. Pomaga sprawdzić szczegółowe dane dotyczące ruchu na stronie, takie jak:
Umożliwia również wygenerowanie rozmaitych raportów, dając dostęp do wielu wartościowych danych.
Jest to narzędzie darmowe, udostępniane przez firmę Google dla każdego właściciela strony internetowej zaliczającej nie więcej niż 5 milionów odsłon w ciągu miesiąca (po przekroczeniu tego limitu usługa jest płatna, chyba że właściciel strony korzysta z Google Ads). Aby skorzystać z usługi Analytics, wystarczy założyć darmowe konto Google, a następnie umieścić odpowiedni skrypt w kodzie swojej strony internetowej.
Wyszukiwarka (search engine) – program lub strona internetowa pozwalające na wyszukiwanie informacji dostępnych w zasobach internetowych. Najbardziej znanym przykładem wyszukiwarki internetowej jest Google, chociaż wśród popularnych wyszukiwarek internetowych należy wymienić też Bing, Yahoo!, Baidu czy Yandex.
Wyniki wyszukiwania są wyświetlane na podstawie analizy zasobów internetowych pod kątem wpisanego przez użytkownika zapytania. Zadaniem wyszukiwarki jest zaprezentowanie najtrafniejszych, najbardziej wartościowych wyników, a nad ich doborem czuwają zaawansowane algorytmy. Dzięki temu użytkownik nie musi znać konkretnego adresu URL strony, na której znajdują się poszukiwane przez niego informacje.
Wyszukiwarki (szczególnie Google) to również bardzo dobre miejsce na reklamę. Można w nich umieszczać sponsorowane wyniki, a także reklamy prowadzące do konkretnych produktów.
ROAS to skrót od angielskojęzycznego wyrażenia Return On Ad Spend, co oznacza zwrot z wydatków na reklamę. Informuje on o zwrocie uzyskanym z konkretnej kampanii reklamowej. W najprostszym ujęciu jest to przychód uzyskany dzięki konkretnej reklamie podzielony przez jej koszt, wyrażony w formie wartości liczbowej lub procentowej.
ROAS, wraz z innym podobnym wskaźnikiem ROI (Return On Investment – zwrot z inwestycji) pomaga mierzyć skuteczność i opłacalność prowadzenia konkretnych działań marketingowych. Niski wynik może wskazywać na konieczność dokonania zmian w kampanii. Warto jednak pamiętać, że ROAS bierze pod uwagę wyłącznie przychód, a nie zysk uzyskany dzięki reklamie lub innym podobnym działaniom. Dlatego do dokładnej analizy opłacalności prowadzonych działań konieczne jest przeprowadzenie również innych analiz.
GDN to skrót od Google Display Network nazywanej również Siecią Reklamową Google. Jest to platforma zrzeszająca miliony witryn internetowych i innych elementów udostępniających przestrzeń reklamową. Google Display Network umożliwia publikację graficznych reklam na rozmaitych stronach internetowych, a także w serwisach należących do Google, takich jak Gmail czy YouTube. Dzięki zaawansowanym opcjom targetowania (kierowania) mogą być one wyświetlane wyłącznie użytkownikom spełniającym określone kryteria. Płatność najczęściej jest rozliczana w modelu CPC (Cost Per Click), co oznacza, że reklamodawca jest obciążany tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie daną reklamę, przenosząc się na wskazaną stronę docelową.
Do sieci reklamowej Google można również przystąpić jako zewnętrzny partner oferujący przestrzeń reklamową na swojej stronie (poprzez usługę AdSense). Jest to łatwy sposób na uzyskanie przychodów z prowadzenia witryny.
CTR to skrót od Click Through Rate, co najczęściej tłumaczone jest na język polski jako współczynnik klikalności. Jest to jeden z ważniejszych wskaźników służący do badania skuteczności kampanii marketingowych, a w szczególności zastosowanej kreacji i optymalizacji reklamy. Jest obliczany poprzez podzielenie liczby kliknięć przez liczbę wyświetleń reklamy i pomnożenie wyniku przez 100%. Przykładowo, jeśli reklamę zobaczy 100 osób, a kliknie ją 10 osób, wskaźnik CTR wynosi 10%.
Wysoki współczynnik klikalności oznacza, że treść reklamowa przyciąga uwagę i jest dobrze dopasowana do użytkowników. Niski zazwyczaj sugeruje konieczność dokonania zmian w kreacji lub ustawieniach kampanii. Najlepiej rozpatrywać wskaźnik CTR w połączeniu z innymi danymi liczbowymi dotyczącymi reklamy – tylko wówczas można otrzymać pełny obraz dotyczący tego, czy faktycznie jest skuteczna i odpowiednio zoptymalizowana.
CPM skrót rozwijany jako Cost Per Mille, co oznacza dosłownie koszt za tysiąc. Najczęściej dotyczy to 1000 wyświetleń reklamy. Jest to więc jedna z metod rozliczeniowych stosowanych w marketingu internetowym. W odróżnieniu od modelu CPC, oznaczającego koszt za kliknięcie, opłata jest naliczana niezależnie od tego, czy użytkownik kliknie reklamę, czy też nie. Takie rozwiązanie może być opłacalne w przypadku niektórych typów i celów kampanii.
CPM to drugi najpopularniejszy sposób rozliczania kampanii w Google Ads. Stawki w tym przypadku są niższe niż przy kampaniach CPC. Ten model rozliczenia jest najczęściej stosowany przy kampaniach wizerunkowych i mających zwiększać świadomość marki. Stosuje się go więc najczęściej przy wkraczaniu na rynek z nową marką lub produktem. Pozwala dotrzeć z przekazem do wielu osób przy stosunkowo niewielkich kosztach. Wybierając sposób rozliczenia kampanii, zawsze trzeba jednak kierować się indywidualnymi czynnikami.
CPA to skrót rozwijany jako Cost Per Action. Oznacza on koszt za wykonanie konkretnej akcji (czynności) ustalonej dla danej kampanii. Jest to więc jedna z metod rozliczania działań reklamowych prowadzonych w internecie.
Cost Per Action może być naliczany dla niemal dowolnych czynności określanych przez reklamodawcę. Może to być na przykład założenie konta użytkownika na jego stronie, pobranie pliku, wysłanie formularza kontaktowego, przeczytanie artykułu lub obejrzenie filmu. Korzystanie z rozliczenia CPA jest korzystne w przypadku kampanii nakierowanych przede wszystkim na zmaksymalizowanie współczynnika konwersji. Reklamodawca płaci tylko za konkretny wynik emisji reklamy i nie musi się martwić o marnotrawienie budżetu. Trzeba jednak pamiętać, że jednostkowy koszt w rozliczeniu za konkretną czynność (CPA) będzie wyraźnie wyższy niż w przypadku rozliczenia za kliknięcie (CPC) lub wyświetlenia.
DSA to skrót rozwijany jako Dynamic Search Ads, co po polsku oznacza dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Jest to jeden z rodzajów reklam dostępnych w usłudze Google Ads służącej do tworzenia płatnych kampanii marketingowych.
Dynamic Search Ads to reklamy tekstowe wyświetlane w formie sponsorowanych linków w wynikach wyszukiwania. W odróżnieniu jednak od statycznych reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, nie wymagają od reklamodawcy samodzielnego doboru słów kluczowych i tworzenia nagłówków oraz treści przekazu. W zamian te parametry dobierane są automatycznie.
Jak działają DSA? Po wpisaniu przez użytkownika wyszukiwarki Google określonego zapytania jest ono analizowane przez algorytmy. Jeśli hasło jest ściśle związane z wyrażeniami często używanymi w witrynie reklamodawcy, jest ono wykorzystywane do wygenerowania reklamy, która wyświetla się danemu użytkownikowi. To prosty i szybki sposób na kierowanie internautów zainteresowanych danym tematem do strony internetowej reklamodawcy. Trzeba jednak pamiętać, że pozostawienie wszystkich decyzji algorytmom nie zawsze musi skutkować utworzeniem najskuteczniejszej reklamy.
Projekt i budowa kampanii, dobór strategii, pomoc przy instalacji kodów śledzenia, integracja z Google Analytics, pomoc przy założeniu konta Google Merchant Center.
* Search 360 / VCM – dodatkowa opłata technologiczna 5% od zarządzanego budżetu
Karol Marciniak
Business Development Executive
Dajemy się lubić!
Dajemy się lubić!
"Nasza współpraca z Meble Teo to modelowy przykład na to, jak zgrabnie łączymy pogłębione relacje z klientami i skuteczność działania."
Maksymilian Bartkowiak
Marketing Development Manager