Spis treści
Czytasz teraz:
Festiwal SEO Katowice 2019 – relacja i wnioski
- Relacja z SEO Festiwal 2019
- Taka branża SEO
- Benedykt Protasiuk – “Wpływ usuniętych linków na pozycję w serpach”
- Łukasz Suchy – “Linki w praktyce, co konkretnie działa w 2019?”
- Piotr Michalak – “Nieoczywiste sposoby budowania ruchu organicznego w e-commerce”
- Mateusz Dela – “Linkbuilding w Niemczech – fakty i mity”
- Artur Wojczal i Cezary Urbanowicz – “Jak szybko i skutecznie przetwarzać i analizować dane z Google Search Console?”
- Tomasz Stopka – “3 godziny dziennie z pewnym blogiem technologicznym”
- Jakub Makaruk – “Zmiany w SEO przez pryzmat 15 lat Forum PiO”
- Grzegorz Strzelec – “Bo Ty nie wiesz, a ja wiem, jak rozmawiać trzeba z… SEOwcem”
- Victoria Olsina – “How Blockchain Will Impact Search Marketing?”
- Michał Barczyk – “Czarny Piątek jest w piątek”
- Łukasz Żelezny – “SEO i praca z klientem. Niech Twój klient będzie ambasadorem Twoich usług”
- Artur Strzelecki – “Pozyskiwanie ruchu organicznego w sklepie internetowym”
- Czy warto było jechać do Katowic?
Zamknij
Relacja z SEO Festiwal 2019
Festiwal SEO w Katowicach to już wydarzenie cykliczne. Po raz kolejny na sali konferencyjnej w Spodku spotkali się specjaliści SEO i marketingu internetowego z całego kraju, żeby posłuchać, co o nowinkach i trendach w branży mówią reprezentanci agencji i freelancerzy z sukcesami na koncie. Dało się zauważyć, że tematem przewodnim były działania offsite, ale nie zabrakło też prezentacji nowych narzędzi czy bardziej lub mniej ciekawych “caseów”. Kto i co mówił na 7-mej edycji Festiwalu SEO, a przede wszystkim czy było warto słuchać?
Taka branża SEO
Konferencje branżowe SEO budzą wiele emocji w naszej firmie. Powodów jest kilka. Nie zawsze ilość informacji przekazywana przez prelegentów czy jakość prezentowanych “studium przypadków” jest warta głębszej analizy. Oczywiście spotykać się warto, chociażby ze względu na fakt, że to co nie zostanie powiedziane na scenie, często można usłyszeć w kuluarze czy podczas luźnej rozmowy przy wódce na “afterze”. Ponadto, konferencja SEO to idealne miejsce do wymiany nie tylko wiedzy, ale i kontaktów. Przejdę jednak do sedna – kogo można było zobaczyć i usłyszeć w Katowicach?
Benedykt Protasiuk – “Wpływ usuniętych linków na pozycję w serpach”
Na pierwszy ogień poszedł Benedykt z prezentacją dotyczącą “linków widmo”, a więc takich, które prowadzą do serwisu, a po czasie zostają skasowane. Benedykt badał to zjawisko i starał się dowiedzieć jaki ma wpływ na ostateczną widoczność strony. Tym samym chciał jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie – czy opłaca się trzymać linki na siłę i wydawać na takie działanie pieniądze. Niestety zabrakło czasu na jednoznaczną odpowiedź.
Łukasz Suchy – “Linki w praktyce, co konkretnie działa w 2019?”
Łukasz postanowił sprawdzić na ile “oldschoolowe” techniki linkowania działają we współczesnym SEO. Na przykładzie pięciu nowych domen z branży “beauty”, badał czy w ogóle opłaca się inwestować w linki z for, katalogów i precle. Wniosek – nie. We wszystkich przypadkach wpływ na pozycje był delikatnie mówiąc znikomy.
Piotr Michalak – “Nieoczywiste sposoby budowania ruchu organicznego w e-commerce”
Również Grupa TENSE miała swoją reprezentację na Festiwalu SEO w Katowicach. Piotr na przykładzie sklepu z branży moto, pokazywał że skuteczne SEO to coś więcej niż optymalizacja, a budować ruch w sklepie internetowym należy wielokanałowo.
Mateusz Dela – “Linkbuilding w Niemczech – fakty i mity”
Mateusz na Festiwalu SEO przekazał piętnaście faktów i mitów dotyczących SEO na niemieckim rynku. Obalał kolejne “stereotypy” dotyczące m.in linkbuildingu i marketingu szeptanego w Niemczech. Przedstawiał różnice w budżetach oraz samym podejściu do SEO. Wniosek nasuwa jeden Niemcy cenią nie tylko efekty, ale i jakość samych działań SEO. Ponadto Mateusz przedstawił swój autorski sposób na pozycjonowanie stron internetowych – pozycjonuj swoją ofertę niekoniecznie na własnej stronie.
Artur Wojczal i Cezary Urbanowicz – “Jak szybko i skutecznie przetwarzać i analizować dane z Google Search Console?”
Ciekawe narzędzie zaprezentowali reprezentanci agencji “Widoczni”. Artur Wojczal wraz z Cezarym Urbanowiczem opowiadali o narzędziu do szybkiej analizy danych z Google Search Console o nazwie Supermetrics. Zabrakło jedynie pokazania na konkretnym przykładzie jak zastosowano pozyskaną wiedzę dzięki temu narzędziu.
Tomasz Stopka – “3 godziny dziennie z pewnym blogiem technologicznym”
Dobre działania SEO nie zawsze przynoszą skutki od razu, co pokazał w swoim “casie” Tomasz. Na przykładzie bloga technologicznego, któremu poświęcał 3 godziny każdego dnia, udowadniał, że pozycjonowanie to proces wymagający czasu. Prezentacji Tomasza niosła przesłanie – jeśli jesteś pewien swojej strategii, trzymaj się jej, a efekty przyjdą z czasem, chociaż może być już wtedy za późno…
Jakub Makaruk – “Zmiany w SEO przez pryzmat 15 lat Forum PiO”
Na wspomnienie o forum Pozycjonowania i Optymalizacji, niejednemu uczesnikowi Festiwalu SEO zakręciłą sie łezka w oku. Jeden z założycieli PiO – Jakub Makaruk – pokazywał ewolucję branży SEO na przestrzeni lat. Niektóre metody sprzed 15 lat nadal są wykorzystywane – niekoniecznie z powodzeniem, co pokazał Łukasz Suchy w pierwszej prezentacji..
Grzegorz Strzelec – “Bo Ty nie wiesz, a ja wiem, jak rozmawiać trzeba z… SEOwcem”
Świetnie zaprezentował się Grzegorz Strzelec i jego 10 przykazań. W niebanalny, ale bardzo merytoryczny sposób Grzegorz wcielił się w rolę kaznodziei i przestrzegał o karze za grzechy złej współpracy klienta i pozycjonera. Pokazał w ten sposób najczęstsze błędy komunikacyjne i przeszkody, które stoją na przeszkodzie do wspólnego sukcesu, jakim jest w końcu skuteczna sprzedaż z “organica”.
Victoria Olsina – “How Blockchain Will Impact Search Marketing?”
Technologie jutra, a może ślepy zaułek? Victoria opowiadała o możliwościach jakie niesie ze sobą technologia blockchain i przeszkodach, które stoją do jej w pełni komercyjnego sukcesu na szeroką skalę.
Michał Barczyk – “Czarny Piątek jest w piątek”
X-kom vs Black Friday. Tak w kilku słowach można streścić prezentację Michała. W swoim “casie” SEOwiec przedstawił zastosowanie SEO w czystym marketingu internetowym na przykładzie sklepu X-Kom i Czarnego Piątku – swoistego Eldorado ecommersów.
Łukasz Żelezny – “SEO i praca z klientem. Niech Twój klient będzie ambasadorem Twoich usług”
Łukasz zaprezentował swój model prowadzenia działań SEO oparty na kontakcie z klientem świadomym. Na pewno wielu SEOwców pozazdrości mu możliwości pracy “w piżamie” z maksymalnym ograniczeniem spotkań typu “face to face”.
Artur Strzelecki – “Pozyskiwanie ruchu organicznego w sklepie internetowym”
Festiwal SEO w Katowicach zamknął “case” sklepu internetowego babyland.pl. Artur Strzelecki prezentował trendy w pozyskiwaniu ruchu organicznego oraz wzrost znaczenia produktów nad kategoriami w branży z artykułami dziecięcymi.
Czy warto było jechać do Katowic?
Jako zespół zgodnie stwierdzamy, że było warto. O ile w reprezentacji Verseo nie brakuje głosów, że tego typu wydarzenia mają delikatnie mówiąc “ograniczony” wpływ na przyrost specjalistycznej wiedzy, o tyle niewątpliwie wszyscy są zgodni, że w tym roku udało się uzyskać wiele ciekawych informacji – zwłaszcza przez zwykłą rozmowę. Wszyscy bowiem wiemy, że w branży SEO sukcesy można osiągnąć jedynie poprzez regularną wymianę wiedzy, a takie wydarzenia jak Festiwal SEO bezsprzecznie to umożliwiają.
Piotr Michalak
16 maj 2019, 21:13
Dobre podsumowanie Fesitwalu SEO. Myślę, że każda z prezentacji mogła coś wnieść do codziennej pracy, a co najmniej zmienić spojrzenie na pewne aspekty pracy w SEO i klientami. Natomiast rozmowy – zarówno w przerwach i po wydarzeniu, to szczególny cenny dodatek tego typu wydarzeń.
Sebastian eactive
16 maj 2019, 21:42
Cześć,
z czego główne foto?
Fajna skrótowa relacja – u nas się nie udało zrobić krótkiej, ale jest długa.
Miłego wieczoru
Maciej Popiołek
17 maj 2019, 09:24
Pexels 😉