Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

3 komentarze

Festiwal SEO Katowice 2019 – relacja i wnioski

Festiwal SEO Katowice 2019 – relacja i wnioski - zdjęcie nr 1

Festiwal SEO Katowice 2019 – relacja i wnioski - zdjęcie nr 2

Relacja z SEO Festiwal 2019

Festiwal SEO w Katowicach to już wydarzenie cykliczne. Po raz kolejny na sali konferencyjnej w Spodku spotkali się specjaliści SEO i marketingu internetowego z całego kraju, żeby posłuchać, co o nowinkach i trendach w branży mówią reprezentanci agencji i freelancerzy z sukcesami na koncie. Dało się zauważyć, że tematem przewodnim były działania offsite, ale nie zabrakło też prezentacji nowych narzędzi czy bardziej lub mniej ciekawych “caseów”. Kto i co mówił na 7-mej edycji Festiwalu SEO, a przede wszystkim czy było warto słuchać?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Taka branża SEO

Konferencje branżowe SEO budzą wiele emocji w naszej firmie. Powodów jest kilka. Nie zawsze ilość informacji przekazywana przez prelegentów czy jakość prezentowanych “studium przypadków” jest warta głębszej analizy. Oczywiście spotykać się warto, chociażby ze względu na fakt, że to co nie zostanie powiedziane na scenie, często można usłyszeć w kuluarze czy podczas luźnej rozmowy przy wódce na “afterze”. Ponadto, konferencja SEO to idealne miejsce do wymiany nie tylko wiedzy, ale i kontaktów. Przejdę jednak do sedna – kogo można było zobaczyć i usłyszeć w Katowicach?

Benedykt Protasiuk – “Wpływ usuniętych linków na pozycję w serpach”

Na pierwszy ogień poszedł Benedykt z prezentacją dotyczącą “linków widmo”, a więc takich, które prowadzą do serwisu, a po czasie zostają skasowane. Benedykt badał to zjawisko i starał się dowiedzieć jaki ma wpływ na ostateczną widoczność strony. Tym samym chciał jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie – czy opłaca się trzymać linki na siłę i wydawać na takie działanie pieniądze. Niestety zabrakło czasu na jednoznaczną odpowiedź.

Łukasz Suchy – “Linki w praktyce, co konkretnie działa w 2019?”

Łukasz postanowił sprawdzić na ile “oldschoolowe” techniki linkowania działają we współczesnym SEO. Na przykładzie pięciu nowych domen z branży “beauty”, badał czy w ogóle opłaca się inwestować w linki z for, katalogów i precle. Wniosek – nie. We wszystkich przypadkach wpływ na pozycje był delikatnie mówiąc znikomy.

Piotr Michalak – “Nieoczywiste sposoby budowania ruchu organicznego w e-commerce”

Również Grupa TENSE miała swoją reprezentację na Festiwalu SEO w Katowicach. Piotr na przykładzie sklepu z branży moto, pokazywał że skuteczne SEO to coś więcej niż optymalizacja, a budować ruch w sklepie internetowym należy wielokanałowo.

Mateusz Dela – “Linkbuilding w Niemczech – fakty i mity”

Mateusz na Festiwalu SEO przekazał piętnaście faktów i mitów dotyczących SEO na niemieckim rynku. Obalał kolejne “stereotypy” dotyczące m.in linkbuildingu i marketingu szeptanego w Niemczech. Przedstawiał różnice w budżetach oraz samym podejściu do SEO. Wniosek nasuwa jeden Niemcy cenią nie tylko efekty, ale i jakość samych działań SEO. Ponadto Mateusz przedstawił swój autorski sposób na pozycjonowanie stron internetowych – pozycjonuj swoją ofertę niekoniecznie na własnej stronie.

Artur Wojczal i Cezary Urbanowicz – “Jak szybko i skutecznie przetwarzać i analizować dane z Google Search Console?”

Ciekawe narzędzie zaprezentowali reprezentanci agencji “Widoczni”. Artur Wojczal wraz z Cezarym Urbanowiczem opowiadali o narzędziu do szybkiej analizy danych z Google Search Console o nazwie Supermetrics. Zabrakło jedynie pokazania na konkretnym przykładzie jak zastosowano pozyskaną wiedzę dzięki temu narzędziu.

Tomasz Stopka – “3 godziny dziennie z pewnym blogiem technologicznym”

Dobre działania SEO nie zawsze przynoszą skutki od razu, co pokazał w swoim “casie” Tomasz. Na przykładzie bloga technologicznego, któremu poświęcał 3 godziny każdego dnia, udowadniał, że pozycjonowanie to proces wymagający czasu. Prezentacji Tomasza niosła przesłanie – jeśli jesteś pewien swojej strategii, trzymaj się jej, a efekty przyjdą z czasem, chociaż może być już wtedy za późno…

Jakub Makaruk – “Zmiany w SEO przez pryzmat 15 lat Forum PiO”

Na wspomnienie o forum Pozycjonowania i Optymalizacji, niejednemu uczesnikowi Festiwalu SEO zakręciłą sie łezka w oku. Jeden z założycieli PiO – Jakub Makaruk – pokazywał ewolucję branży SEO na przestrzeni lat. Niektóre metody sprzed 15 lat nadal są wykorzystywane – niekoniecznie z powodzeniem, co pokazał Łukasz Suchy w pierwszej prezentacji..

Grzegorz Strzelec – “Bo Ty nie wiesz, a ja wiem, jak rozmawiać trzeba z… SEOwcem”

Świetnie zaprezentował się Grzegorz Strzelec i jego 10 przykazań. W niebanalny, ale bardzo merytoryczny sposób Grzegorz wcielił się w rolę kaznodziei i przestrzegał o karze za grzechy złej współpracy klienta i pozycjonera. Pokazał w ten sposób najczęstsze błędy komunikacyjne i przeszkody, które stoją na przeszkodzie do wspólnego sukcesu, jakim jest w końcu skuteczna sprzedaż z “organica”.

Victoria Olsina – “How Blockchain Will Impact Search Marketing?”

Technologie jutra, a może ślepy zaułek? Victoria opowiadała o możliwościach jakie niesie ze sobą technologia blockchain i przeszkodach, które stoją do jej w pełni komercyjnego sukcesu na szeroką skalę.

Michał Barczyk – “Czarny Piątek jest w piątek”

X-kom vs Black Friday. Tak w kilku słowach można streścić prezentację Michała. W swoim “casie” SEOwiec przedstawił zastosowanie SEO w czystym marketingu internetowym na przykładzie sklepu X-Kom i Czarnego Piątku – swoistego Eldorado ecommersów.

Łukasz Żelezny – “SEO i praca z klientem. Niech Twój klient będzie ambasadorem Twoich usług”

Łukasz zaprezentował swój model prowadzenia działań SEO oparty na kontakcie z klientem świadomym. Na pewno wielu SEOwców pozazdrości mu możliwości pracy “w piżamie” z maksymalnym ograniczeniem spotkań typu “face to face”.

Artur Strzelecki – “Pozyskiwanie ruchu organicznego w sklepie internetowym”

Festiwal SEO w Katowicach zamknął “case” sklepu internetowego babyland.pl. Artur Strzelecki prezentował trendy w pozyskiwaniu ruchu organicznego oraz wzrost znaczenia produktów nad kategoriami w branży z artykułami dziecięcymi.

Czy warto było jechać do Katowic?

Jako zespół zgodnie stwierdzamy, że było warto. O ile w reprezentacji Verseo nie brakuje głosów, że tego typu wydarzenia mają delikatnie mówiąc “ograniczony” wpływ na przyrost specjalistycznej wiedzy, o tyle niewątpliwie wszyscy są zgodni, że w tym roku udało się uzyskać wiele ciekawych informacji – zwłaszcza przez zwykłą rozmowę. Wszyscy bowiem wiemy, że w branży SEO sukcesy można osiągnąć jedynie poprzez regularną wymianę wiedzy, a takie wydarzenia jak Festiwal SEO bezsprzecznie to umożliwiają.

Komentarze (3)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Festiwal SEO Katowice 2019 – relacja i wnioski - zdjęcie nr 5

    Piotr Michalak

    16 maj 2019, 21:13

    Dobre podsumowanie Fesitwalu SEO. Myślę, że każda z prezentacji mogła coś wnieść do codziennej pracy, a co najmniej zmienić spojrzenie na pewne aspekty pracy w SEO i klientami. Natomiast rozmowy – zarówno w przerwach i po wydarzeniu, to szczególny cenny dodatek tego typu wydarzeń.

  • Festiwal SEO Katowice 2019 – relacja i wnioski - zdjęcie nr 6

    Sebastian eactive

    16 maj 2019, 21:42

    Cześć,

    z czego główne foto?
    Fajna skrótowa relacja – u nas się nie udało zrobić krótkiej, ale jest długa.

    Miłego wieczoru