Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Facebook przedstawia kolejny format reklamowy dedykowany wyłącznie na urządzenia mobilne: Kolekcje

Nowy format reklamowy na Facebooku!

Facebook zaprezentował niedostępny jeszcze w Polsce format reklamowy, który jako drugi po formacie Kanwa wyświetlany będzie tylko na urządzeniach mobilnych. Według badań Facebooka urządzenia mobilne biorą udział w 45% decyzji zakupowych. Niestety w ogromnej mierze doświadczenia zakupowe są negatywne. Długi czas ładowania i niedostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych skutecznie odstraszają potencjalnych klientów.

Przed dokonaniem zakupu większość klientów chciałoby obejrzeć interesujący ich produkt z bliska. Namiastką tego w dobie zakupów online jest wideo coraz częściej oglądane właśnie na ekranach urządzeń mobilnych.

W odpowiedzi na rosnący udział zakupów mobilnych Facebook przygotował zupełnie nowy format reklam. Składa się z wideo prezentowanego w górnej części reklamy i czterech miniatur zdjęć produktów. Po kliknięciu użytkownik przenoszony jest do pełnoekranowego wirtualnego showroomu, w którym reklamodawca może umieścić do 50 produktów pobieranych z wcześniej przygotowanego katalogu produktów. Kliknięcie wybranego produktu przenosi użytkownika do mobilnego sklepu internetowego lub aplikacji mobilnej reklamodawcy, gdzie od razu będzie możliwość dodania wybranego produktu do koszyka.

W testach nowego formatu reklam brały udział marki Adidas i Tommy Hilfiger, a nadspodziewanie dobre rezultaty sprawiły, że Kolekcje będą wdrażane stopniowo na całym świecie. Mamy nadzieję, ze polscy reklamodawcy będą mogli niebawem z nich skorzystać.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

reklama sklepu meblowego
Reklama sklepu meblowego
Maciej Popiołek

Branża meblarska jest bardzo zróżnicowana, ale również bardzo konkurencyjna. Na nasyconym rynku trudno wyróżnić się oryginalną ofertą. Dlatego warto zainwestować […]

Google Data Studio – nowa usługa Google
Jakub Szperkowski

Na majowym Performance Summit, Google ogłosiło wprowadzenie darmowej wersji nowej usługi jaką jest Data Studio. Przeobraża ona suche dane marketingowe […]

Skuteczny mailing – zasady pisania
Maciej Popiołek

Skuteczny mailing – poznaj dobre praktyki! Jak często otrzymujesz maile z reklamami? Ile z nich w ogóle otwierasz, a ile […]

Jak pozyskać klienta? 3 sposoby!
Maciej Popiołek

Jak pozyskać klienta? Daj się znaleźć! Biznes ruszył, koncepcja jest, strona stoi. Przed Tobą pytanie, jak pozyskać klienta? Wcześniej jednak […]

reklama w internecie
Reklama w internecie
Jakub Nowak

Gdzie się reklamować, żeby dotrzeć do klientów? Najprostsza, a zarazem najbardziej uniwersalna odpowiedź na to pytanie brzmi: tam, gdzie są […]