Spis treści
Czytasz teraz:
Facebook przedstawia kolejny format reklamowy dedykowany wyłącznie na urządzenia mobilne: Kolekcje
Zamknij
Nowy format reklamowy na Facebooku!
Facebook zaprezentował niedostępny jeszcze w Polsce format reklamowy, który jako drugi po formacie Kanwa wyświetlany będzie tylko na urządzeniach mobilnych. Według badań Facebooka urządzenia mobilne biorą udział w 45% decyzji zakupowych. Niestety w ogromnej mierze doświadczenia zakupowe są negatywne. Długi czas ładowania i niedostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych skutecznie odstraszają potencjalnych klientów.
Przed dokonaniem zakupu większość klientów chciałoby obejrzeć interesujący ich produkt z bliska. Namiastką tego w dobie zakupów online jest wideo coraz częściej oglądane właśnie na ekranach urządzeń mobilnych.
W odpowiedzi na rosnący udział zakupów mobilnych Facebook przygotował zupełnie nowy format reklam. Składa się z wideo prezentowanego w górnej części reklamy i czterech miniatur zdjęć produktów. Po kliknięciu użytkownik przenoszony jest do pełnoekranowego wirtualnego showroomu, w którym reklamodawca może umieścić do 50 produktów pobieranych z wcześniej przygotowanego katalogu produktów. Kliknięcie wybranego produktu przenosi użytkownika do mobilnego sklepu internetowego lub aplikacji mobilnej reklamodawcy, gdzie od razu będzie możliwość dodania wybranego produktu do koszyka.
W testach nowego formatu reklam brały udział marki Adidas i Tommy Hilfiger, a nadspodziewanie dobre rezultaty sprawiły, że Kolekcje będą wdrażane stopniowo na całym świecie. Mamy nadzieję, ze polscy reklamodawcy będą mogli niebawem z nich skorzystać.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.