Spis treści
Czytasz teraz:
Darmowy audytor Google Ads
Zamknij
Audytor Google Ads by Verseo – zasady działania
Ten wpis powstał, by rozwiać wszelkie wątpliwości na temat naszego najnowszego narzędzia – darmowego audytora Google Ads. W skrócie również opiszę, jak działa nasz audytor.
Najważniejsza sprawa
Na wstępie ważna uwaga – należy zawsze mieć z tyłu głowy, że jest to “tylko” automatyczny audyt i ostateczna ocena konta powinna zawsze należeć do specjalisty. Automatyczny audyt Google Ads, podobnie jak np. automatyczny audyt SEO, nie bierze pod uwagę pewnych zmiennych, które mogą być właściwe dla danego typu kampanii. Jeżeli coś sprawdzamy automatycznie, wtedy zawsze jest to obarczone pewnym stopniem generalizacji. Mimo wszystko, środowisko reklamowe Google Ads jest o wiele bardziej “ścisłe” niż obszar pozycjonowania stron. Dlatego nasz darmowy audytor Google Ads jest narzędziem pożytecznym, ale zawsze należy zachować wobec wyniku (szczególnie negatywnego), pewien dystans.
Audytor Google Ads Verseo – z myślą o kampaniach w Sieci Wyszukiwania
Audytor Google Ads Verseo powstał głównie z myślą o kampaniach w Sieci Wyszukiwania. Nie da się bowiem stworzyć jednego, uniwersalnego audytu, który brałby pod uwagę efektywność każdego rodzaju kampanii Google Ads. Np. nasz audytor potraktuje surowo kampanie skupione na Google Merchant Center co może być w określonych przypadkach niesprawiedliwe. Jeżeli zatem działasz w Google Ads w pojedynkę – nie bądź dla siebie surowy – kiepski wynik to jeszcze nie tragedia. Jeżeli natomiast pracujesz z agencją, dopytaj o szczegóły swojego opiekuna. Na pewno odpowie na wszystkie Twoje pytania. 🙂
Przy tworzeniu audytu zebraliśmy wszystkie najnowsze wytyczne Google.
Audyt w pierwszej kolejności sprawdza podstawowe kryteria konta, które są bardzo istotne z punktu widzenia optymalizacji kampanii jak np. poprawna instalacja konwersji (i wartości), stosowanie list remarketingowych, stosowanie dostosowania stawek i tym podobne parametry. Za stosowanie każdych tego typu dobrych praktyk można otrzymać pozytywne punkty.
Jednak za brak najważniejszych ustawień/wytycznych google, można otrzymać minusowe punkty, ze względu na to, że musi istnieć realne uzasadnienie dlaczego dane ustawienie nie jest stosowane i należy to po prostu sprawdzić. Audyt Verseo ma na celu zwrócić na to uwagę. Co za tym idzie, tego typu minusowe punkty nie muszą z góry oznaczać błędu w tworzeniu architektury kampanii. To jedynie alert, że istnieje takie zagrożenie.
Dodatkowo za niektóre parametry, jak np. ilość słów kluczowych, ilość wykluczeń czy udział w wyświetleniach, otrzymamy maksymalną możliwą ilość punktów, gdy spełnimy odpowiednie ku temu progi, co oznacza w skrócie, że po prostu sobie na to zapracowaliśmy.
Myślisz, że masz 5 wykluczeń w kampanii i system od razu odbierze to jako pozytyw… ?
To by było zbyt proste….
Inne parametry oceny kampanii Google Ads
Dodatkowo system może sprawdzać czy posiadamy ograniczenie budżetowe, co oznacza czy optymalnie inwestujemy budżet naszego konta, czy koszt konwersji są wyrównane dla każdego urządzenia czy może mamy skrajnie duże różnice?
Na końcu system sprawdzi zupełnie podstawowe ustawienia jak kierowanie na lokalizację, harmonogram czy języki.
System sprawdzi także, jak często pracujesz nad swoim kontem.
Otrzymasz także podsumowanie efektywności Twojego konta za ostatni rok.
Sumując te wszystkie kryteria + punkty ujemne za poszczególne braki muszę przyznać, że wyszedł nam całkiem surowy algorytm i dobry wynik jest stosunkowo trudny do uzyskania.
Jednak jak to przystało na Verseo, musimy sami sobie stawiać poprzeczkę wysoko, skoro nasze kampanie są wzorem dla innych. 😉
Jednocześnie chętnie przyjmiemy wszelkie uwagi na temat naszego audytora Google Ads – narzędzie jest w fazie rozwoju i wszelkie obserwacje będą dla nas na wagę złota.
Anonim
07 mar 2019, 12:24
Regularny komunikat „Whoops, looks like something went wrong. „
Maciej Popiołek
07 mar 2019, 14:01
Dzisiaj może być sporo wejść, więc polecamy zajrzeć wieczorem lub jutro – nie powinno być wówczas problemu. 🙂