Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

2 komentarze

Darmowy audytor Google Ads

Darmowy audytor Google Ads - zdjęcie nr 1

Darmowy audytor Google Ads - zdjęcie nr 2

Audytor Google Ads by Verseo – zasady działania

Ten wpis powstał, by rozwiać wszelkie wątpliwości na temat naszego najnowszego narzędzia – darmowego audytora Google Ads. W skrócie również opiszę, jak działa nasz audytor.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Najważniejsza sprawa

Na wstępie ważna uwaga – należy zawsze mieć z tyłu głowy, że jest to “tylko” automatyczny audyt i ostateczna ocena konta powinna zawsze należeć do specjalisty. Automatyczny audyt Google Ads, podobnie jak np. automatyczny audyt SEO, nie bierze pod uwagę pewnych zmiennych, które mogą być właściwe dla danego typu kampanii. Jeżeli coś sprawdzamy automatycznie, wtedy zawsze jest to obarczone pewnym stopniem generalizacji. Mimo wszystko, środowisko reklamowe Google Ads jest o wiele bardziej “ścisłe” niż obszar pozycjonowania stron. Dlatego nasz darmowy audytor Google Ads jest narzędziem pożytecznym, ale zawsze należy zachować wobec wyniku (szczególnie negatywnego), pewien dystans.

Audytor Google Ads Verseo – z myślą o kampaniach w Sieci Wyszukiwania

Audytor Google Ads Verseo powstał głównie z myślą o kampaniach w Sieci Wyszukiwania. Nie da się bowiem stworzyć jednego, uniwersalnego audytu, który brałby pod uwagę efektywność każdego rodzaju kampanii Google Ads. Np. nasz audytor potraktuje surowo kampanie skupione na Google Merchant Center co może być w określonych przypadkach niesprawiedliwe. Jeżeli zatem działasz w Google Ads w pojedynkę – nie bądź dla siebie surowy – kiepski wynik to jeszcze nie tragedia. Jeżeli natomiast pracujesz z agencją, dopytaj o szczegóły swojego opiekuna. Na pewno odpowie na wszystkie Twoje pytania. 🙂

Przy tworzeniu audytu zebraliśmy wszystkie najnowsze wytyczne Google.

Audyt w pierwszej kolejności sprawdza podstawowe kryteria konta, które są bardzo istotne z punktu widzenia optymalizacji kampanii jak np. poprawna instalacja konwersji (i wartości), stosowanie list remarketingowych, stosowanie dostosowania stawek i tym podobne parametry. Za stosowanie każdych tego typu dobrych praktyk można otrzymać pozytywne punkty.

Jednak za brak najważniejszych ustawień/wytycznych google, można otrzymać minusowe punkty, ze względu na to, że musi istnieć realne uzasadnienie dlaczego dane ustawienie nie jest stosowane i należy to po prostu sprawdzić. Audyt Verseo ma na celu zwrócić na to uwagę. Co za tym idzie, tego typu minusowe punkty nie muszą z góry oznaczać błędu w tworzeniu architektury kampanii. To jedynie alert, że istnieje takie zagrożenie.

Dodatkowo za niektóre parametry, jak np. ilość słów kluczowych, ilość wykluczeń  czy udział w wyświetleniach, otrzymamy maksymalną możliwą ilość punktów, gdy spełnimy odpowiednie ku temu progi, co oznacza w skrócie, że po prostu sobie na to zapracowaliśmy.

Myślisz, że masz 5 wykluczeń w kampanii i system od razu odbierze to jako pozytyw… ?

To by było zbyt proste….

Inne parametry oceny kampanii Google Ads

Dodatkowo system może sprawdzać czy posiadamy ograniczenie budżetowe, co oznacza czy optymalnie inwestujemy budżet naszego konta, czy koszt konwersji są wyrównane dla każdego urządzenia czy może mamy skrajnie duże różnice?

Na końcu system sprawdzi zupełnie podstawowe ustawienia jak kierowanie na lokalizację, harmonogram czy języki.

System sprawdzi także, jak często pracujesz nad swoim kontem.

Otrzymasz także podsumowanie efektywności Twojego konta za ostatni rok.

Sumując te wszystkie kryteria + punkty ujemne za poszczególne braki muszę przyznać, że wyszedł nam całkiem surowy algorytm i dobry wynik jest stosunkowo trudny do uzyskania.

Jednak jak to przystało na Verseo, musimy sami sobie stawiać poprzeczkę wysoko, skoro nasze kampanie są wzorem dla innych. 😉

Jednocześnie chętnie przyjmiemy wszelkie uwagi na temat naszego audytora Google Ads – narzędzie jest w fazie rozwoju i wszelkie obserwacje będą dla nas na wagę złota.

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Darmowy audytor Google Ads - zdjęcie nr 5

    Anonim

    07 mar 2019, 12:24

    Regularny komunikat „Whoops, looks like something went wrong. „

    • Darmowy audytor Google Ads - zdjęcie nr 6

      Maciej Popiołek

      07 mar 2019, 14:01

      Dzisiaj może być sporo wejść, więc polecamy zajrzeć wieczorem lub jutro – nie powinno być wówczas problemu. 🙂