Ten tekst przeczytasz w 8 minut

Reklama produktowa bez prowizji Google – 20% taniej z Verseo CSS

Masz sklep internetowy? Dobrze się składa! Verseo przygotowało dla Ciebie możliwość wyświetlania reklam produktowych bez prowizji Google Shopping. Oznacza to 20% oszczędności względem dotychczas prowadzonych kampanii produktowych. Co więcej, nie musisz być klientem Verseo. Nie potrzebujemy nawet danych dostępowych Twojej kampanii. Do naszej porównywarki dodasz się całkowicie za darmo!

Reklama produktowa Google bez prowizji Google – geneza

Za wszystkim stoi decyzja Komisji Europejskiej. To Ona 2 lata temu wymusiła udostępnienie przestrzeni reklamowej w środowisku Google Shopping również innym wydawcom. Innymi słowy, teraz każda porównywarka cenowa może uczestniczyć w wyświetlaniu reklam produktowych. Powodem był swego rodzaju monopol i starania struktur unijnych o to, by środowisko wyszukiwarki było nieco bardziej inkluzywne dla reklamodawców i innych niż Google dostarczycieli rozwiązań reklamowych. Dzięki temu, dodając swoje produkty do porównywarki Verseo, możesz jednocześnie wyświetlać reklamy produktowe bez prowizji Google. W odróżnieniu od większości agencji Verseo udostępnia swoją porównywarkę zupełnie za darmo. Nie musisz też udostępniać nam danych swojej kampanii.

Czym jest kampania produktowa?

Na wstępie warto wyjaśnić, czym jest kampania produktowa w Google Shopping. Jeśli jeszcze nie korzystasz z tej formy reklamy e-sklepu, robisz duży błąd! To jedna z najpopularniejszych form reklamy Google, przede wszystkim ze względu na opłacalność. Realizowana z pominięciem prowizji giganta technologicznego przyniesie Ci zaś jeszcze większy zwrot z inwestycji!

Reklamy lub kampanie produktowe (Product Listing Ads, w skrócie PLA) są, jak wskazuje sama nazwa, nakierowane na promowanie konkretnych produktów ze sklepu internetowego. Jak to wygląda? Jeśli korzystasz z wyszukiwarki Google, na pewno niejednokrotnie natknąłeś się na taką reklamę. Polega ona na wyświetlaniu ofert sprzedawców wraz ze zdjęciem, nazwą i ceną. Pokazują się one w górnej części strony z wynikami wyszukiwania, jeśli zapytanie dotyczy konkretnego produktu. Wyszukiwana fraza nie musi być jednak bardzo szczegółowa.

Dodane w ten sposób produkty dostępne są też w porównywarce cen Google, która dostępna jest po kliknięciu zakładki „Zakupy” (Google Shopping) w wyszukiwarce. Można się w niej znaleźć, korzystając właśnie z kampanii produktowej w Google Ads. Dzięki decyzji Komisji Europejskiej nie musisz już jednak robić tego bezpośrednio, co wiąże się z zapłatą prowizji. Teraz, dzięki Verseo, możesz zdobyć nowych klientów znacznie taniej, a jednocześnie równie łatwo.

Jak dodać sklep do porównywarki CSS

Dodanie sklepu do porównywarki Verseo jest bardzo proste. Jeżeli tylko do nas napiszesz z taką prośbą, zostaniesz poproszony o następujące rzeczy:

  1. Wysłanie nam nr konta Google Merchant Center (jeśli jeszcze nie posiadamy).
  2. Przesłanie feedu z Google Merchant Center (musimy dodać produkty do naszej porównywarki).
  3. Wyrażenie zgody na regulamin i potwierdzenie danych.

I to tyle. Prościej się nie da, a ponieważ usługa jest całkowicie bezpłatna i nie wchodzimy jednocześnie w dane sprzedażowe lub inne informacje typu “wrażliwego”, nie musimy podpisywać nawet żadnej umowy. Narzędzie jest całkowicie bezpłatne, a pozwala na zaoszczędzenie na prowizji Google pobieranej od każdego kliknięcia w reklamie produktowej. Po implementacji wygląda to tak:

reklama produktowa

Nie korzystasz jeszcze z Google Merchant Center? Nic straconego. To narzędzie, które przesyła informacje o sklepie i produktach usługom Google. Założenie konta trwa zaledwie kilka chwil. Następnie można utworzyć i przesłać dane produktowe, np. w formacie pliku XML generowanego przez sklep lub za pomocą Google Content API for Shopping. Dzięki temu Google Shopping uzyska dostęp do listy produktów w Twoim sklepie i dotyczących ich danych. Połączenie konta Merchant Center z kontem Google Ads da Ci możliwość publikowania reklam produktowych. Aby jednak nie płacić prowizji za każde kliknięcie użytkownika w taką reklamę, możesz skorzystać z naszej propozycji. Dlaczego warto? Przekonasz się poniżej.

Reklama produktowa – zalety

Jak pokazuje poniższa infografika, nasi klienci coraz chętniej wybierają reklamę produktową, jako tę o najlepszej relacji kosztów do uzyskanych przychodów. Porównaliśmy 650 kampanii, które prowadziliśmy w pierwszym półroczu 2018 roku oraz w pierwszym półroczu 2019 roku.

reklama produktowa statystyki

Reklama produktowa zanotowała 27,5% wzrostu wydatków ze strony naszych klientów. Jednocześnie zanotowali oni prawie 80% wzrost sprzedaży w tym kanale. Obie liczby wskazują zatem, że kampania Google Shopping to bardzo opłacalny temat, a reklamodawcy – przeznaczając z roku na rok wyższe budżety – widzą w nim rosnący potencjał.

Liczby mówią same za siebie. Warto jednak dokładniej omówić wszystkie zalety, jakie przynoszą kampanie produktowe. Dlaczego warto je uwzględnić w promocji sklepu internetowego?

  • Wyrazistość reklamy – efekty kampanii produktowej odróżniają się od „zwykłych” wyników wyszukiwania czy reklamy tekstowej. Zwracają uwagę swoją formą graficzną. Zawierają również cenę, co pozwala na szybkie porównanie ofert.
  • Przekierowanie wprost na stronę produktu – klient, klikając reklamę, zostaje przeniesiony do Twojego sklepu, na podstronę z danym produktem, na którym może od razu dokonać zakupu. Znacznie skraca to cały proces i ułatwia konwersję. Potencjalny klient nie zniechęca się bowiem koniecznością wyszukiwania na stronie sklepu towaru, który chce kupić.
  • Konkretna reklama skierowana do konkretnych odbiorców – użytkownicy szukający określonych produktów w Google bardzo często są zdecydowani na zakup. Oznacza to, że jeśli tylko znajdą interesującą ofertę, złożą zamówienie. To dlatego kampanie produktowe są tak skuteczne w generowaniu konwersji.
  • Aktualność – Google na bieżąco aktualizuje ceny i dostępność produktów. Jeśli zastosujesz w swoim sklepie np. sezonowe obniżki, w kampanii produktowej pokaże się niższa cena. Jeśli towar zostanie wyprzedany, reklama nie będzie się pokazywać. Wszystko to dzieje się automatycznie, co jest niezwykle wygodne z punktu widzenia reklamodawcy.
  • Szybkość wdrożenia – automatyzacja procesu dodawania produktów do Google Merchant Center znacząco ułatwia cały proces. W efekcie przygotowanie kampanii produktowej jest znacznie szybsze niż ustawienie reklam składających się np. z linków sponsorowanych. To szczególnie ważne dla większych sklepów internetowych, które chcą reklamować dziesiątki, setki czy nawet tysiące produktów.
  • Uniwersalność – kampanie produktowe są skierowane zarówno do bardzo małych, jak i do bardzo dużych sklepów. Można reklamować kilka produktów lub ich tysiące. Jako sprzedawca zawsze masz pełną kontrolę nad tym, co jest reklamowane w Google.
  • Niskie koszty, duży zysk – jak wynika z powyższej infografiki, średni koszt kliknięcia reklamy produktowej jest naprawdę niski – niższy niż przy reklamie tekstowej w Google Ads. Ponadto jeśli nikt nie kliknie Twojej reklamy, nie zapłacisz nic. Biorąc pod uwagę to, że kampania produktowa zwykle skutkuje uzyskaniem wyższego współczynnika konwersji, nie można odmówić jej opłacalności. To dlatego z tej metody korzysta tak wiele sklepów internetowych – również tych najpopularniejszych.

Kampanie produktowe cieszą się też uznaniem samych konsumentów, ponieważ pomagają oszczędzać czas, podsuwając jednocześnie atrakcyjne oferty sprzedaży. Z pewnością nie można w tym przypadku mówić o nachalnej czy niechcianej reklamie, która skutkuje niechęcią do konkretnego reklamodawcy!

Same plusy

Do niewątpliwych zalet reklamy produktowej dorzucamy teraz możliwość reklamowania się z pominięciem prowizji Google. Dla każdego, kto aktualnie wykorzystuje ten typ promowania produktów ze swojego sklepu internetowego, jest to bardzo korzystne rozwiązanie. Minimum formalności + całkowicie darmowe. Rozumiemy jednak, że wielu klientom na widok słowa “darmowe” zapala się czerwona lampka. Dlatego zachęcamy do kontaktu i chętnie odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące naszej porównywarki oraz Google Shopping. Poza przedstawioną powyżej procedurą nie ma innych obostrzeń. W porównywarce Verseo CSS jest już ponad 100 sklepów internetowych i wszystkie one cieszą się reklamami produktowymi o 20% tańszymi względem tych oferowanych standardowo.

Standardowa czy inteligentna kampania produktowa?

Google umożliwia reklamodawcom korzystanie z dwóch typów kampanii produktowych. Swoistą innowacją jest tzw. kampania inteligentna – Smart Shopping Campaign – oparta o machine learning. To system, który „uczy się” na podstawie dotychczasowych doświadczeń i na tej podstawie podejmuje decyzje za użytkownika. Wybierając ten rodzaj kampanii, zyskujesz wygodę. Nie musisz samodzielnie śledzić wyników i na tej podstawie dostosowywać ustawień. Algorytm sam decyduje komu, kiedy i w jakim miejscu wyświetli Twoją reklamę – w taki sposób, by zwiększyć współczynnik konwersji, czyli de facto skuteczność kampanii. To z pewnością ciekawe rozwiązanie, jednak niewskazane dla tych, którzy lubią mieć pełną kontrolę nad swoimi poczynaniami.

Warto pamiętać, że inteligentna kampania produktowa sprawdzi się najlepiej u użytkowników, którzy prowadzili już kampanie w ramach Google Ads. Pomocna okaże się historia konwersji, na podstawie której system będzie podejmował decyzje. Dobrze również, jeśli na koncie dostępna jest lista remarketingowa przechowująca dane o użytkownikach, którzy odwiedzili już Twój sklep. Wówczas będzie możliwe wyświetlenie im stosownych reklam. Inteligentne kampanie produktowe wykorzystują różne kanały dystrybucji (w tym YouTube i Gmail), dopasowując prowadzone działania do potrzeb w sposób dynamiczny.

W kontrze do tego rozwiązania stoi oczywiście standardowa kampania produktowa. W tym przypadku reklamodawca samodzielnie decyduje o wszystkich parametrach, które następnie może dostosowywać do aktualnych potrzeb podczas trwania kampanii. Można wybrać, czy reklamy będą się pojawiać jedynie w wyszukiwarce, czy też w sieci reklamowej Google. Zdecydować o tym, w jakich lokalizacjach i na jakich urządzeniach będą wyświetlane. Raport wyszukiwanych haseł pozwala poznać dokładne zapytania użytkowników, które wygenerowały kliknięcia w kampanii reklam produktowych. Ułatwia to dobór słów kluczowych oraz dodanie właściwych wykluczeń, które pomogą zwiększyć skuteczność kampanii.

Kampanie produktowe – strategia działania

Przed rozpoczęciem kampanii produktowej należy przygotować odpowiednią strategię działań. Najważniejsze są decyzje dotyczące promowanych grup produktów. Warto skupić się na tych, które są najważniejsze z punktu widzenia działalności sklepu internetowego. Dobrą strategią jest również promowanie przede wszystkim tych towarów, na których nałożona jest najwyższa marża. Co warto brać pod uwagę przy tworzeniu strategii?

  • Sezonowość ma bardzo duże znaczenie dla skuteczności kampanii. W okresach wzmożonego zainteresowania danymi produktami warto przeznaczyć większy budżet na ich promocję. Tę kwestię trzeba oczywiście rozpatrywać indywidualnie, ponieważ w każdej branży wygląda ona inaczej.
  • Cena zwykle ma największe znaczenie dla konsumentów porównujących różne oferty sprzedaży tego samego produktu. Najczęściej przyciągają oczywiście niskie ceny, dlatego warto promować te produkty, które sprzedajesz taniej od konkurencji lub w porównywalnej cenie. Należy jednak pamiętać, że przy towarach z segmentu premium dla konsumenta liczą się zupełnie inne parametry. Również warto je promować, jeśli właśnie tego poszukują Twoi klienci.
  • Popularność produktów nie powinna być jedynym wyznacznikiem ich promowania. Warto wykorzystywać kampanie produktowe w tych obszarach, w których chcesz zwiększyć sprzedaż. Dobrym pomysłem jest podział towarów na kategorie zgodnie z ich popularnością w celu odpowiedniego dostosowywania reklam.
  • Wspomniana już wysoka marża nałożona na produkt z pewnością jest doskonałym powodem, by go reklamować. Podzielenie produktów na grupy zgodnie z wysokością marży pomoże Ci planować skuteczne kampanie produktowe.

Jak widać, kampanie produktowe dają wiele możliwości promocji oferty sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Możliwe jest też takie dostosowywanie ich parametrów, by osiągnięcie zamierzonych celów było łatwiejsze. Staranne opracowanie strategii jest jednak kluczowe, dlatego warto podejść do tego tematu z rozwagą. Wykorzystaj potencjał reklamowy tego narzędzia i zwiększ sprzedaż – najlepiej korzystając z Verseo CSS, czyli narzędzia, które pomoże Ci obniżyć koszty o ok. 20%. Możesz również skorzystać z innych usług Verseo, by zwiększyć skuteczność działań reklamowych prowadzonych poprzez Google.

Czym jest CSS?

CSS to Comparison Shopping Services czyli innymi słowy wszelkie platformy, które gromadzą produkty oraz ich podstawowe cechy – jak np. cenę. Po dodaniu swoich produktów do tego systemu, posiadając jednocześnie funkcjonującą reklamę w środowisku Google Merchant Center, Twoje produkty mogą wyświetlać się tak:

Zaznaczone teksty pokazują, z jakiej porównywarki dany sklep korzysta. Jeżeli dodasz się do porównywarki Verseo, wówczas będzie się tam wyświetlała nazwa Verseo. To jedyna różnica, która zaowocuje tańszymi o 20% kliknięciami.

darmowa porównywarka produktów

Dlaczego warto przystąpić do Verseo CSS?

> 20% tańsze kliknięcia w Google Shopping.
> Verseo nie potrzebuje danych Twoich kont.
> Darmowy ruch z porównywarki Verseo CSS.
> Brak innych kosztów.
> Szybka implementacja.
> Zasięg na całą Unię Europejską.
> Brak negatywnego wpływu na wynik jakości.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Reklama dynamiczna w wyszukiwarce (DSA) – pytania i odpowiedzi
Joanna Michalska

W przypadku kampanii Google AdWords promujących sklepy internetowe o bardzo rozbudowanym asortymencie czy strony prezentujące usługi problemem może być stworzenie […]

Performance marketing – przykłady i zalety
Dominika Słomka

Performance marketing – czyli kliknięcie to nie wszystko Performance marketing ma jasno określony cel – generowanie jak największej sprzedaży. W […]

Nowa wersja panelu Google AdWords
Agnieszka Talarska

Panel Google AdWords i jego dotychczasowe zmiany! W 2016 roku Google przedstawiło nową wersję panelu AdWords, która w 2017 została poddana […]

kampania reklamowa w internecie
Kampania reklamowa w internecie – jaka cena?
Maciej Popiołek

Promowanie się w internecie to dziś podstawa strategii marketingowej w zdecydowanej większości branż. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: ponieważ większość konsumentów […]

Szlachetna Paczka od Verseo
Joanna Michalska

Akcji Szlachetnej Paczki nie trzeba chyba nikomu przedstawiać! W tym roku dołączyło do niej Verseo. Jesteśmy dumni z tego, że […]

marketing w branżach sezonowych
Marketing w branżach sezonowych – pozycjonowanie czy Google Ads?
Magdalena Walczak

Branże sezonowe są szczególnie wymagające, jeśli chodzi o działania marketingowe – w ich przypadku często to od 2-3 miesięcy w […]