Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Jeden komentarz

Narzędzia SEO – 8 propozycji Verseo

Narzędzia SEO – 8 propozycji Verseo - zdjęcie nr 1

Narzędzia SEO – 8 propozycji Verseo - zdjęcie nr 2

Narzędzia SEO – z których korzysta agencja Verseo przy pozycjonowaniu?

Praca specjalisty SEO polega między innymi na analizie sporej ilości danych i wyciąganiu z nich wniosków przydatnych w trakcie pozycjonowania, zarówno optymalizacji, jak i linkowania. Nieocenionym wsparciem w codziennej pracy pozycjonera są specjalistyczne narzędzia seo. Przedstawiamy szybki przegląd wybranych, popularnych narzędzi wraz z ich krótkimi charakterystykami. 

Google Search Console

Nieco przewrotnie rozpocznijmy nasz przegląd od narzędzia, które nie zostało stworzone z myślą o specjalistach SEO, ale cieszy się wśród nich sporą i w pełni zasłużoną popularnością. To narzędzie ze stajni Google (i tu mamy od razu wyjaśnienie zagadki dlaczego nie jest to narzędzie dedykowane dla pozycjonerów) znane aktualnie pod nazwą Google Search Console, a w przeszłości jako Google Webmaster Tools. W zamyśle autorów to narzędzie dla webmasterów, którzy chcą zadbać o jak najwyższą jakość witryny, którą się opiekują, i jej prawidłowe działanie.

Wielką zaletą Google Search Console jest jego wszechstronność: dostarcza ono kompleksowych informacji m.in. na temat możliwości indeksowania danej strony internetowej przez roboty sieciowe, problemów z meta tagami, danych o ewentualnych karach od Google, ruchu na stronie, profilu linków, błędach serwera czy problemach z niedziałającymi podstronami. Prawidłowe działanie tego narzędzia i jego wartość analityczna uzależnione są ściśle od możliwości połączenia go z konkretną witryną – w praktyce oznacza to, że wymagany jest dostęp do FTP lub CMS (w zależności od konkretnego przypadku). Warto zaznaczyć, że jest to narzędzie darmowe.

Majestic SEO

Majestic SEO w wersji PRO, bo z takiego korzystamy, to jedno z wiodących na rynku narzędzi do analizy profilu linków. Dostarcza bogatego zestawu danych dotyczących linków w dwóch ujęciach: aktualnym (określanym jako „świeży”) i historycznym. Dostęp do danych historycznych można szczególnie docenić w sytuacji, w której źródłem problemów ze wzrostami pozycji i skutecznym pozycjonowaniem są dawne linkowania.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Dane udostępniane przez Majestic SEO to, oprócz oczywistej w przypadku takiego narzędzia ilości linków, informacje m.in. na temat:

  • ilości domen, z których pochodzą te linki,
  • parametrów Trust Flow oraz Citation Flow,
  • języka stron, z których pochodzą linki,
  • kategorii stron, z których pochodzą linki (pozwala to na określenie czy są to linki z branżowo odpowiednich stron)
  • typu linków – dofollow czy nofollow, przekierowany czy prowadzący bezpośrednio do danej strony, z anchorem czy bez, są umiejscowione w grafikach czy kryją się pod grafikami itp.

Podsumowując, mamy tu do czynienia z bardzo przydatnym narzędziem dostarczającym sporej dawki informacji.

Ahrefs

To kolejne popularne wśród pozycjonerów narzędzie, które ułatwia ich codzienną pracę. Ahrefs pozwala na wykonanie takich czynności jak:

  • analiza słów kluczowych,
  • analiza konkurencji,
  • badanie profilu linków,
  • badanie treści,
  • monitoring pozycji,
  • możliwość korzystania z alertów i powiadomień o wzmiankach w Internecie, a takze w mediach spolecznościowych, na temat określonej firmy, produktu, usługi, konkurenta itp.

Ahrefs może pochwalić się imponującą listą klientów z tak znanymi markami jak Facebook, Netflix, Tripadvisor czy Ebay na czele. Ahrefsa można szczególnie docenić w sytuacji, w której pozycjonujemy strony anglojęzyczne. Mocną stroną Ahrefsa jest jego funkcjonalność analizy linków. Cieszy się on opinią bardzo wiarygodnego. Jeśli zależy nam na bardzo wszechstronnej analizie profilu linków, to warto sięgać po Ahrefsa i porównać pochodzące z niego dane z tymi uzyskanym z Majestic SEO czy z Google Search Console.

Clusteric

Clusteric to polskie narzędzie wspierające kompleksowo pracę pozycjonera. Jego autorzy określają je jako stworzone m.in. do:

  • oceny profilu linków,
  • analizy działań konkurencji,
  • wsparcia dla analizy treści umieszczanych na stronie,
  • badania ruchu organicznego,
  • wyszukiwania atrakcyjnych słów kluczowych,
  • kontroli optymalizacji całego serwisu lub wybranych podstron,
  • przygotowywania audytów i raportów z działań SEO,
  • wyszukiwania linków, ukrytych przed popularnymi narzędziami takimi jak Ahrefs czy Majestic SEO.

Atutem Clusteric jest pomocne przy przygotowywaniu pliku disavow. Pochodzące z niego dane dotyczące linków mogą różnić od tych pochodzących z innych narzędzi badających profile linków.

SEM Storm

Autorzy narzędzia SEM Storm określają je jako wsparcie w zakresie:

  • monitoringu pozycji,
  • analizy i porównania konkurencji,
  • analiz dokonywanych na potrzeby dla content marketingu.

SEM Storm dostarcza przydatnych informacji odnośnie ruchu na stronie (w wybranym okresie czasu), które to dane można wykorzystać przy porównaniach z konkurencyjnymi witrynami. SEM Storm, zgodnie z nazwą, przydaje się nie tylko specjalistom SEO. Opiekunowie klienta cenią to narzędzie jako wsparcie w procesie wybierania słów kluczowych na potrzeby umów SEO.

Senuto

Senuto cieszy się sporą popularnością wśród specjalistów SEO. Platforma Senuto daje sporo możliwości związanych między innymi z kwestiami takimi jak:

  • analiza widoczności,
  • widoczność strony internetowej w Google,
  • sprawdzanie pozycji dla słów kluczowych,
  • analiza serwisu,
  • analiza konkurencji.

Senuto oferuje kilka pakietów, co pozwala na dopasowanie ich do swoich indywidualnych potrzeb (freelancera, różnej wielkości agencji, wewnętrznego działu marketingu itp.).

Screaming Frog

Screaming Frog to narzędzie wspierające analizę strony internetowej (meta tagi, nagłówki itp.) „Żabka” pomaga też wykryć niedziałające podstrony – błąd 404. Przydaje się przy przeprowadzania testów poprawności adresów URL, a to tylko kilka spośród jego funkcji. Ciekawostką jest to, że jest to narzędzie przeznaczone do instalacji na swoim komputerze – działa na urządzeniach z Windows, Mac OS i Linux.

SEO Station

SEO Station to wyspecjalizowane narzędzie, służące do monitoringu pozycji dla słów kluczowych. Stanowi ono duże wsparcie w codziennej pracy pozycjonera, który efekty swojej pracy mierzy w oparciu o pozycje i obecność w top 10 wyników wyszukiwarki.

Inne warte uwagi narzędzia to między innymi:

Sitechecker.pro

Sitechecker to narzędzie, które umożliwia przeprowadzenie całkiem rozbudowanego audytu strony, analizy jej pozycji w wyszukiwarkach i profilu linków. Oprócz podstawowych funkcjonalności program pozwala także na integrację z Google Analytics i Google Webmaster Tools (czyli Google Search Console). W pakiecie z Sitecheckerem istotny może być również dodatek do przeglądarki, który pozwala na szybki audyt witryny bezpośrednio w przeglądarce.

Marketing Miner

Marketing Miner to narzędzie umożliwiające analizę słów kluczowych na podstawie click-stream data (czyli dane nie są pobierane przy pomocy Google Ads Keyword Plannera). Program sprawdza widoczność nie tylko w “klasycznej” wyszukiwarce Google, ale również 9 innych rodzajach SERPów (Shopping ads, Featured Snippets itp.). Warto zwrócić uwagę także na masowe przetwarzanie danych w chmurze – nawet do 100 000 słów kluczowych lub domen/adresów URL naraz.

Serpstat

Serpstat to platforma SEO typu „wszystko w jednym”. W ramach Serpstat dostępnych jest 5 różnych modułów, nad którymi można pracować:  

  • Metryka Rank Tracking
  • Analiza backlinków (doskonała do budowania danych dotyczących backlinków dla kampanii link-buildingowych)
  • Badanie słów kluczowych 
  • Narzędzie do audytu witryny
  • Badanie konkurencji i analiza konkurencji

Dzięki temu możesz śledzić wszystko, czego potrzebujesz, w jednym miejscu. Dla każdego modułu można wyświetlić historię i raporty analityki wyszukiwania, dzięki czemu można zobaczyć, jak poprawia się SEO i śledzić swoje postępy, aby zobaczyć, jak skuteczny jest marketing. Narzędzia Serpstat można również wykorzystać do badania i wyszukiwania informacji na temat konkurencji, aby dowiedzieć się, co działa u nich i jakie są możliwości wyprzedzenia rywali.

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Narzędzia SEO – 8 propozycji Verseo - zdjęcie nr 5

    Web Development

    25 mar 2021, 21:32

    Google Search Console to podstawa. Podstawowe narzędzia które bardzo ułatwiają pracę to: Ahrefs, Semstorm, frog.