Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Nowe atrybuty linków – rel=”sponsored”, rel=”ugc” BIG NEWS!

Nowe atrybuty linków – rel=”sponsored”, rel=”ugc” BIG NEWS! - zdjęcie nr 1

Nowe atrybuty linków – rel=”sponsored”, rel=”ugc” BIG NEWS! - zdjęcie nr 2

Nowe atrybuty linków – rel=”sponsored”, rel=”ugc” BIG NEWS! - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Nowe atrybuty linków – rel=”sponsored”, rel=”ugc” BIG NEWS!

Zamknij

Jeżeli ktoś kiedykolwiek sądził, że praca pozycjonera jest nudna… cały nasz zespół może zapewnić, że ten ktoś jest w wielkim błędzie. 10 września 2019 mogliśmy się o tym przekonać po raz kolejny – wraz z pojawieniem się wpisu na Twitterze:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

oraz posta na oficjalnym blogu Google – o tutaj.

Nowe atrybuty linków

Po latach panowania rel=”nofollow”, które dotychczas pozwalało ograniczyć przekazywania mocy naszej domeny, Google wprowadza nowe sposoby oznaczenia linków wychodzących – to rel=”sponsored” oraz rel=”ugc”.

rel=”sponsored” – atrybut linku, którym powinny zostać oznaczone odnośniki powiązane z szeroko pojętą reklamą,

rel=”ugc” – atrybut linku “user generated content”, czyli linków stworzonych przez użytkowników na forach, w komentarzach i innych miejscach,

rel=”nofollow” – atrybut, który można zastosować w przypadkach, którego nie obejmą dwa wcześniej wspomniane, w sytuacji gdy nie chcesz by ten link został zaindeksowany.

W tym ostatnim punkcie wskazano również zmianę postrzegania linków z atrybutem rel=”nofollow”. Dotychczas – jak twierdzi Google – linki z nofollow nie były brane pod uwagę w algorytmie wyszukiwarki. Wraz w wprowadzeniem nowych atrybutów, ma się to zmienić i nofollow, sponsored i ugc mają być traktowane jako wskazówki, które wraz z innymi czynnikami będą pomocne przy ustalaniu pozycji strony w rankingu.

Jak podkreśla Google – a my już od dłuższego czasu uważamy to samo i sądzimy, że “nofollow” funkcjonowało zawsze w ten sposób – każdy link do strony niesie ze sobą informacje i świadczy o jej wartości.

Zmiany w praktyce

Na najważniejsze wątpliwości Google odpowiada w dalszej części wpisu – wprowadzenie nowych atrybutów na tą chwilę nie wymaga modyfikacji istniejących linków z “nofollow”. We wpisie podkreślone jest jednak, że każdy link, który jest reklamą, powinien być opatrzony atrybutem “sponsored”. Istnieje ryzyko, że wprowadzone zmiany mogą spowodować zawirowania w portalach oferujących linki – zależnie od tego, jak strony udostępniające miejsce na linki zaczną oznaczać swoje odnośniki i oczywiście – jak w praktyce będzie wyglądało korzystanie Google ze wskazówki w atrybucie.

Rozbicie rodzajów linków na mniejsze podgrupy z pewnością pozwoli Google na dokładniejszą analizę linków i definiowanie ich wartości (oraz zasadności). Główną rolę odgrywa tu zwłaszcza “sponsored”, który pozwoli na ustalenie czy np. dana strona udostępnia linki odpłatnie.

Daleko idąca analiza pozwala wysnuć przypuszczenie, że “user generated content” mogą być znacznie korzystniejsze dla strony – zwłaszcza jeżeli będą znajdować się w miejscach, w których dyskutuje ze sobą grupa pasjonatów i ekspertów, wymieniająca się odnośnikami do polecanych przez siebie witryn.

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden element wpisu na blogu Google – w ostatnich akapitach przypomina o możliwości wskazania robotom, które z linków przychodzących do naszej witryny powinny zignorować. Wraz ze zmianą i odbieraniem “nofollow” jako wskazówki, a nie dokładnych wytycznych, istnieje ryzyko pojawienia się spamerskich odnośników. Mając to na uwadze, warto przeskanować swoje odnośniki i zastanowić się nad odświeżeniem pliku Disavow. Google daje nam na to czas do 1 marca 2020 – kiedy to “nofollow” zacznie być oficjalnie tylko – lub aż? – wskazówką.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany