Spis treści
Czytasz teraz:
Case Study VCM Verseo Campaign Manager
Analiza efektywności optymalizacji kampanii Google AdWords na przestrzeni 4 miesięcy przy użyciu Verseo Campaign Manager
Platforma VCM wywołuje bardzo duże zainteresowanie, z którego niezmiernie się cieszymy. Towarzyszy temu jednak sporo pytań o efekty działania VCM, jego skuteczność i przykłady wykorzystania u naszych klientów. Chcąc udzielić satysfakcjonującej odpowiedzi, przygotowaliśmy kompleksowe case study, które, jak mamy nadzieję, rozwieje wątpliwości i dostarczy potrzebnych informacji.
Czym jest VCM?
Zanim jednak przejdziemy do omówienia efektów optymalizacji przy pomocy VCM, wyjaśnijmy pokrótce, czym właściwie jest ta platforma i w jaki sposób działa. Mówiąc bardzo ogólnie, jest to opracowane przez nas narzędzie służące do optymalizacji kampanii prowadzonych w systemie Google Ads. Oparte jest na algorytmach samouczących się, które przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu zbierają dane na temat danej kampanii i automatycznie wprowadzają w niej zmiany, które pozwalają jak najlepiej wydawać budżet reklamowy. Im więcej danych zgromadzą, tym skuteczniej są w stanie optymalizować ustawienia.
Wykorzystywanie machine learningu, na którym oparty jest system VCM, to jeden z najbardziej przyszłościowych i obiecujących trendów w marketingu internetowym. Zauważyliśmy to już wiele lat temu, co doprowadziło nas do pomysłu stworzenia platformy, która w dużym stopniu zautomatyzuje proces optymalizacji kampanii reklamowych. Z tej idei 5 lat temu narodził się VCM. Obecnie to platforma przetestowana na ponad 1mld kampanii, dzięki której można zmniejszać koszty konwersji zarówno przy ogromnych, jak i niewielkich budżetach. W VCM dostępnych jest ponad 50 strategii optymalizacji, co sprawia, że jesteśmy w stanie dopasować sposób działania do indywidualnych potrzeb klienta i skupiać się na osiągnięciu najważniejszych dla niego celów. Wśród dostępnych strategii znajdują się między innymi:
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
- ulepszony CPC,
- maksymalizacja kliknięć,
- maksymalizacja konwersji,
- maksymalizacja przychodu,
- docelowy ROAS,
- docelowe CPA,
- docelowy udział w wyświetleniach,
- maksymalizacja wyświetleń,
- maksymalizacja konwersji w oparciu o budżet,
- maksymalizacja kliknięć w oparciu o budżet,
- wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania,
- optymalizacja wyniku jakości w zaplanowanym budżecie,
- minimalizacja kosztów pozyskania określonej liczby kliknięć.
To jednak zaledwie niewielka część dostępnych opcji – w przypadku każdej nowej kampanii nasi specjaliści dobierają najkorzystniejsze ustawienia.
Przykładowe optymalizacje za pomocą VCM
Aby jednak nie być gołosłownym, postanowiliśmy przedstawić na przykładach, jakie wyniki można osiągnąć dzięki optymalizacji konta za pomocą VCM.
Przeanalizowaliśmy na potrzeby tego case study 22 konta Google Ads. Celowo pominęliśmy grudzień w naszych rozważaniach, bo to okres, gdy 80% kampanii ma spore wzrosty zamówień, a nam nie chodzi o “kreatywne” na wzór księgowości case study. Wybraliśmy kampanie z długą historią o ustabilizowanych wynikach miesięcznych (koszty, przychody/zamówienia, koszt zamówienia) i zoptymalizowane. Konta Google Ads mamy zarówno dla sklepów, jak i usług.
W tym case study nie ma kont z krótką historią, kont, na których prowadziliśmy równolegle kampanie brandowe lub gdzie poprawa efektów nastąpiła znacząco szybko, np. w ciągu kilku dni. Zrezygnowaliśmy też z wprowadzania do próby kont, które przeszły całkowitą przebudowę pod kątem podłączenia do VCM. Analizowany czas optymalizacji to 4 miesiące.
Celowo pokazujemy wyniki zarówno dla kont małych, poniżej 500 PLN (budżet w skali miesiąca), żeby pokazać, jak system radzi sobie z kontami o małej ilości danych, jak i dla kont powyżej 10 000 w skali miesiąca (w tej kategorii mamy też konta o budżecie miesięcznym rzędu 50 000, jednak na potrzeby analizy wrzuciliśmy je do kategorii “powyżej 10 000 PLN”).
Na wykresach przedstawiliśmy 2 główne czynniki, które analizowaliśmy w okresie 4 miesięcy.
- Liczba zamówień
- Koszt pojedynczego zamówienia
Każdy wykres jest opisany.
Kategoria usługi lub sklep, wielkość budżetu w skali miesiąca.
Z lewej strony na niebiesko mamy oś zamówień (w przypadku usług zamówienia oznaczają pozyskanych klientów), którą na wykresie przedstawiają słupki.
Z prawej strony na czerwono mamy oś kosztu jednego zamówienia, którą na wykresie przedstawia czerwona linia.
Okres 1 to pierwszy miesiąc optymalizacji przez VCM, okres 4 to czwarty miesiąc optymalizacji.
Nad wykresem mamy procentowe podsumowanie efektów miesiąc ostatni (4) do miesiąca pierwszego (1).
Praktycznie na wszystkich analizowanych kontach widoczny jest wyraźny wzrost zamówień przy jednoczesnym obniżeniu kosztu zamówienia. Warto zaznaczyć, że im dłużej działa kampania, tym więcej danych mają nasze algorytmy. Stopniowo “uczą się” one konkretnej kampanii i analizują zachowanie odbiorców reklam, to zaś daje szanse na jeszcze lepsze wyniki w przyszłości.





















