Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Reklama w internecie produktów luksusowych – case study AdWords

Reklama w internecie – AdWords doskonały dla produktów luksusowych?

Kampania o dużym budżecie pozwala na wykorzystanie szerokiego wachlarza narzędzi Google AdWords i określenia, które spośród nich są najbardziej skuteczne w docieraniu do klientów. Reklama w internecie produktów luksusowych i jej dopasowanie jest szczególnie ważne przy dużych budżetach. Wtedy skala zastosowanych zmian jest zwielokrotniona dzięki dużym nakładom. W trakcie testowania rozmaitych rozwiązań możliwe jest równoczesne dokonanie optymalizacji wydatków na kampanię. Niniejszy case study udowadnia, że kampania Adwords jest odpowiednim narzędziem do promocji produktów luksusowych w Sieci.

Reklama w internecie produktów luksusowych – przykład

W przypadku opisywanej kampanii jej początkowy budżet, przed dokonaniem optymalizacji, wynosił prawie 32 tysiące złotych. Kampania służyła promocji sklepu internetowego z asortymentem pozycjonowanym jako „luksusowy”. Produkty luksusowe często uznawane są za trudne do promocji w Sieci i niepasujące do kampanii AdWords; wiązać ma się to z przyzwyczajeniami konsumentów luksusowych towarów, poziomem zaufania do sprzedających przez Internet czy ryzykiem dokonania zakupu towaru nieoryginalnego. Rolą kampanii było zatem także wykreowanie wizerunku sklepu internetowego klienta jako miejsca godnego zaufania. Reklama w internecie produktów luksusowych stanowiła również główny punkt odniesienia dla zachowań konsumenckich w tym konkretnym przypadku.

Prowadzona kampania stanowiła „mix różnych typów kampanii”; w jej zakres wchodziły kampanie kierowane do sieci reklamowej i sieci wyszukiwania, remarketing i różne jego typy, reklamy tekstowe i graficzne. W trakcie trwania kampanii dokonywano efektywnej optymalizacji stawek w oparciu o dane dotyczące dni i godzin wejść na stronę oraz danych dotyczących urządzeń, których korzystali odwiedzający (kampania dedykowana na urządzenia mobilne). Zmianom podlegał także zestaw słów kluczowych wykorzystywanych w kampanii, treść reklam i ich kierowanie na poszczególne podstrony witryny. Optymalizacja treści reklam wiązała się z przeprowadzeniem testów A/B.
Rezultat przeprowadzonych zmian optymalizacyjnych widoczny jest na poniższym zestawieniu. Selection 1 przedstawia dane dla kampanii sprzed optymalizacji, Selection 2 to wyniki osiągane przez kampanię po przeprowadzeniu optymalizacji.

Efekty kampanii reklamowej w internecie i zastosowania Google AdWords

Uwagę zwraca obniżenie wydatków na kampanię po dokonaniu jej optymalizacji aż o 8 tysięcy złotych (wskaźnik cost). Obniżka ta nie wpłynęła znacząco na ilość kliknięć (clicks) – było ich mniej o 4%. Eliminacji uległy przypadkowe kliknięcia, które mogły wynikać z niejasności lub nieprecyzyjności treści reklam sprzed momentu optymalizacji. Wskaźnikiem pokazującym, że jakość reklam uległa korzystnej zmianie, jest obniżka o 24% średniego kosztu za kliknięcie (avg cpc). Niedopasowanie lub słabo dopasowane reklamy do zapytań charakteryzują się wyższym kosztem za kliknięcie. Reklama zyskała także na widoczności, osiągając średnią pozycję 1,7 po optymalizacji (avg pos). Zmianie praktycznie nie uległa ilość konwersji, jednak w zestawieniu z obniżką kosztów kampanii można mówić o bardziej korzystnej relacji pomiędzy kosztami kliknięć, a konwersją. Należy brać też pod uwagę, że równolegle do dokonywania optymalizacji przeprowadzana była selekcja najlepszych reklam, skutecznie trafiających do klientów. Wiedza ta przełożyła się na wyniki kontynuacji opisanej kampanii.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Komentarze

  1. Marcin

    Mimo wszystko wydaje mi się, że kampania dóbr luksusowych jest ogólnie łatwiejsza do wprowadzenia i przełożenia na konwersje niż jakiś bardzo tanich, powszechnych produktów.

    • Krzysztof Masłowski

      Witam,
      Wszystko zależy od wielu czynników. Problem się zaczyna gdy mamy branże luksusowe i stawki po 30-40 PLN za klik i wydatki na poziomie 1k dziennie i więcej, wtedy zdecydowanie nie są to łatwe kampanie, duża presja wyniku, mało konwersji, wysokie koszty. Jasne, że jedna sprzedaż zarabia czasem na kampanie za cały rok dla klienta, ale i tak na pewno nie możemy powiedzieć że to łatwe kampanie. W tym case study mamy akurat stawki na poziomie 50 gr, więc całkiem przyjemne 😉

case study seo + google ads
Case Study SEO + Google Ads
Izabela Pirańska

Ludzi czy firmy, poznaje się po owocach ich pracy. Słowa, papier, internet – wszystkie są cierpliwie i pojemne, a my […]

case study dom i ogród
Case study – branża dom i ogród
Artur Krawczyk

Często naszą pracę nad pozycjonowaniem zaczynamy, gdy klient ma już zbudowaną pewną widoczność w sieci wyszukiwania oraz renomę wśród klientów […]

Case study: Kampanie Google AdWords – średni i duży budżet.
Artykuł gościnny

Kampanie AdWords a średni i duży budżet reklamowy – analiza W przypadku kampanii AdWords znaczenie ma każda złotówka. Dlatego tak […]

case study reklama branży elektrotechnicznej
Case study – branża elektrotechniczna
Izabela Pirańska

Pozycjonowanie jest procesem, którego powodzenie zależy od różnych czynników – jakości strony, bazy linków, ilości i formatowania tekstów, wielkości i […]

Case Study VCM Verseo Campaign Manager
Krzysztof Masłowski

Analiza efektywności optymalizacji kampanii Google AdWords na przestrzeni 4 miesięcy przy użyciu Verseo Campaign Manager Platforma VCM wywołuje bardzo duże zainteresowanie, […]

rehasport logo cover
Case study Rehasport
Magdalena Walczak

Każdy z pozycjonerów ma swój przepis na dobre SEO. Zgodnie z wiedzą i doświadczeniem miesza najlepsze praktyki, nierzadko wzbogacając je […]