Spis treści
Czytasz teraz:
Reklama w internecie produktów luksusowych – case study AdWords
Zamknij
Reklama w internecie – AdWords doskonały dla produktów luksusowych?
Kampania o dużym budżecie pozwala na wykorzystanie szerokiego wachlarza narzędzi Google AdWords i określenia, które spośród nich są najbardziej skuteczne w docieraniu do klientów. Reklama w internecie produktów luksusowych i jej dopasowanie jest szczególnie ważne przy dużych budżetach. Wtedy skala zastosowanych zmian jest zwielokrotniona dzięki dużym nakładom. W trakcie testowania rozmaitych rozwiązań możliwe jest równoczesne dokonanie optymalizacji wydatków na kampanię. Niniejszy case study udowadnia, że kampania Adwords jest odpowiednim narzędziem do promocji produktów luksusowych w Sieci.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Reklama w internecie produktów luksusowych – przykład
W przypadku opisywanej kampanii jej początkowy budżet, przed dokonaniem optymalizacji, wynosił prawie 32 tysiące złotych. Kampania służyła promocji sklepu internetowego z asortymentem pozycjonowanym jako „luksusowy”. Produkty luksusowe często uznawane są za trudne do promocji w Sieci i niepasujące do kampanii AdWords; wiązać ma się to z przyzwyczajeniami konsumentów luksusowych towarów, poziomem zaufania do sprzedających przez Internet czy ryzykiem dokonania zakupu towaru nieoryginalnego. Rolą kampanii było zatem także wykreowanie wizerunku sklepu internetowego klienta jako miejsca godnego zaufania. Reklama w internecie produktów luksusowych stanowiła również główny punkt odniesienia dla zachowań konsumenckich w tym konkretnym przypadku.
Prowadzona kampania stanowiła „mix różnych typów kampanii”; w jej zakres wchodziły kampanie kierowane do sieci reklamowej i sieci wyszukiwania, remarketing i różne jego typy, reklamy tekstowe i graficzne. W trakcie trwania kampanii dokonywano efektywnej optymalizacji stawek w oparciu o dane dotyczące dni i godzin wejść na stronę oraz danych dotyczących urządzeń, których korzystali odwiedzający (kampania dedykowana na urządzenia mobilne). Zmianom podlegał także zestaw słów kluczowych wykorzystywanych w kampanii, treść reklam i ich kierowanie na poszczególne podstrony witryny. Optymalizacja treści reklam wiązała się z przeprowadzeniem testów A/B.
Rezultat przeprowadzonych zmian optymalizacyjnych widoczny jest na poniższym zestawieniu. Selection 1 przedstawia dane dla kampanii sprzed optymalizacji, Selection 2 to wyniki osiągane przez kampanię po przeprowadzeniu optymalizacji.
Efekty kampanii reklamowej w internecie i zastosowania Google AdWords
Uwagę zwraca obniżenie wydatków na kampanię po dokonaniu jej optymalizacji aż o 8 tysięcy złotych (wskaźnik cost). Obniżka ta nie wpłynęła znacząco na ilość kliknięć (clicks) – było ich mniej o 4%. Eliminacji uległy przypadkowe kliknięcia, które mogły wynikać z niejasności lub nieprecyzyjności treści reklam sprzed momentu optymalizacji. Wskaźnikiem pokazującym, że jakość reklam uległa korzystnej zmianie, jest obniżka o 24% średniego kosztu za kliknięcie (avg cpc). Niedopasowanie lub słabo dopasowane reklamy do zapytań charakteryzują się wyższym kosztem za kliknięcie. Reklama zyskała także na widoczności, osiągając średnią pozycję 1,7 po optymalizacji (avg pos). Zmianie praktycznie nie uległa ilość konwersji, jednak w zestawieniu z obniżką kosztów kampanii można mówić o bardziej korzystnej relacji pomiędzy kosztami kliknięć, a konwersją. Należy brać też pod uwagę, że równolegle do dokonywania optymalizacji przeprowadzana była selekcja najlepszych reklam, skutecznie trafiających do klientów. Wiedza ta przełożyła się na wyniki kontynuacji opisanej kampanii.
Marcin
12 paź 2017, 10:34
Mimo wszystko wydaje mi się, że kampania dóbr luksusowych jest ogólnie łatwiejsza do wprowadzenia i przełożenia na konwersje niż jakiś bardzo tanich, powszechnych produktów.
Krzysztof Masłowski
12 paź 2017, 10:40
Witam,
Wszystko zależy od wielu czynników. Problem się zaczyna gdy mamy branże luksusowe i stawki po 30-40 PLN za klik i wydatki na poziomie 1k dziennie i więcej, wtedy zdecydowanie nie są to łatwe kampanie, duża presja wyniku, mało konwersji, wysokie koszty. Jasne, że jedna sprzedaż zarabia czasem na kampanie za cały rok dla klienta, ale i tak na pewno nie możemy powiedzieć że to łatwe kampanie. W tym case study mamy akurat stawki na poziomie 50 gr, więc całkiem przyjemne 😉